Jump to content
IGNORERAD

Ny bärbar dator, ge tips.

Gorocco

Recommended Posts

Trams om du har bara utökat minnet så är det inget problem. (garanin gäller)

De flesta datorer kräver nog en skruvmejsel för att öppna den lilla luckan där internminnet brukar sitta, på vissa kanske hela understycket, skulle tro att de flesta typer av garantier ej tillåter brukaren att gå lös med verktyg på sin dator, hur simpelt nu än må vara!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Wwax

18

• Singha711

11

• Herr Chang

8

• Gorocco

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De flesta datorer kräver nog en skruvmejsel för att öppna den lilla luckan där internminnet brukar sitta, på vissa kanske hela understycket, skulle tro att de flesta typer av garantier ej tillåter brukaren att gå lös med verktyg på sin dator, hur simpelt nu än må vara!

Finns det ingen "warranty void label" är det bara att skruva på!

Vem kan bevisa att du varit inne och pillat? Man är väl inte så dum att man låter en tredjepartspryl sitta kvar i om man skickar in den för rep..

Dela på andra sajter

Kan du inte bara erkänna att du hade fel och kanske börjar bli lite mossig? :wink:

Var inte dum nu... :wink:

1. Förklara istället hur det går till att uppgradera en ASUS A55A-SX069V (2 minnesplatser) från 4GB (=2x2GB) till 8GB(=2x4GB) utan att du behöver "byta ut" det gamla minnet i sin helhet. V.g. utgå inte från att från att minneskonfigurationen vid försäljning alltid är optimal för senare expansion. Kom också ihåg att det finns tekniska restriktioner som omöjliggör många teoretisk tänkbara minnesanordningar när det finns fler än 2 minnesplatser.

2. Förklara hur du vill få en dator med en Intel i7-processor snabbare genom att uppgradera med ett billigt och därför underdimensionerad minne. För en i7-processor är det bara 1600 MHz (eller snabbare) som gäller för att ta tillvara på dess kapacitet eller inte tappa prestanda. Kom även här ihåg att många datorer säljs med "stympad" minneskonfiguration av kostnadsskäl.

Javisst kan jag ibland "höfta till" det ena eller det andra ur en allmän erfarenhet och det kan naturligtvis bli fel och då har jag inte några problem med att erkänna detta eller åtminstone ligga lågt.

Jag lovar därför att bjuda på denna generositet nästa gång när det finns skäl.. :this:

//Singha711

Edit:---> Det är DDR3 SDRAM eller SO-DIMM DDR3 minne det gäller i det här specifika fallet

Ändrades av Singha711
Dela på andra sajter

Men herrejävvlar vilken bångstyrig människa du är och ditt selektiva sätt att läsa är fanimig imponerande!

1. Nu får du allt läsa vad jag skriver, kanske rent av titta på spec'en eller läsa SIBAS annons.. Det är två minnesplatser med EN 4GB monterad i SIBAS annons får du med en 4GB modul löst som du får montera själv IE "lägga till" så det blir 8GB!

2. Ens skittillverkare som Crucial är kanske inte vad du använder men deras 4GB1600 kostar 149 spänn, så jag erkänner, hade fel på en krona! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1298179

Du hade FEL på 851 kronor. Kingston kanske du föredrar och då får du lägga till tio kronor...

Släpp pinnen nu som du likt en obstinat terrier huggit tag i... Jösses, fan som att skriva till en vägg.. :52:

ERKÄNN ATT DU HADE FEL!

Är det något som fortfarande är oklart?

*Gör en liten segerdans* :yahoo::dance1::na:

Dela på andra sajter

Men herrejävvlar vilken bångstyrig människa du är och ditt selektiva sätt att läsa är fanimig imponerande!

1. Nu får du allt läsa vad jag skriver, kanske rent av titta på spec'en eller läsa SIBAS annons.. Det är två minnesplatser med EN 4GB monterad i SIBAS annons får du med en 4GB modul löst som du får montera själv IE "lägga till" så det blir 8GB!

2. Ens skittillverkare som Crucial är kanske inte vad du använder men deras 4GB1600 kostar 149 spänn, så jag erkänner, hade fel på en krona! http://www.prisjakt.t.php?p=1298179

Du hade FEL på 851 kronor. Kingston kanske du föredrar och då får du lägga till tio kronor...

Släpp pinnen nu som du likt en obstinat terrier huggit tag i... Jösses, fan som att skriva till en vägg.. :52:

ERKÄNN ATT DU HADE FEL!

Är det något som fortfarande är oklart?

*Gör en liten segerdans* :yahoo::dance1::na:

Du vet mycket väl att mitt ursprungliga inlägg inte handlade om speciella omständigheter i en SIBA-annons utan om allmänna synpunkter vid uppgradering av minne.

Jag har då minsann annat att göra än att tjafsa med någon som inte har det minsta intresse att bidra med något KONSTRUKTIVT!

Over and out!

Dela på andra sajter

Du vet mycket väl att mitt ursprungliga inlägg inte handlade om speciella omständigheter i en SIBA-annons utan om allmänna synpunkter vid uppgradering av minne.

Jag har då minsann annat att göra än att tjafsa med någon som inte har det minsta intresse att bidra med något KONSTRUKTIVT!

Over and out!

Du vet mycket väl att du hela tiden hänvisat till A55A modellen och haft fel från start... Glöm siba annonsen, modellen kommer med en 4BG modul vilket dom flesta moderna snik maskiner gör..

Dela på andra sajter

Bara måste svara på denna också. :)

Det är inte snyggt att sitta och skriva att en minnesuppgradering kostar 1000:-, du är bevisligen en väldigt duktig teoretiker och folk kanske tror på vad du skriver och blir blåsta.

Du ber om svar i punktform och får svar men sätter dig på defensiven direkt, varje svar man får från dig är ett enda långt mästrande svammel med 10år gamla kunskaper, dags att uppdatera dig lite..

Allt jag skrivit är konstruktivt.

Slutgiltiga kontentan är att skruva så mycket ni vill i era maskiner, gör ni fysisk åverkan (har sönder något så det syns) gäller inte garantin. *punkt*

Och får inte glömma, finns det ett litet klistermärke som det ex står "void" på över en skarv.. Skruva inte där. (måste vara övertydlig)

Alternativt lämna in den till Singha711 och betala för en proffsinstallation endast 1000:- i material och minimidebitering för arbete 1500:-.

Dela på andra sajter

Bara måste svara på denna också. :)

Det är inte snyggt att sitta och skriva att en minnesuppgradering kostar 1000:-, du är bevisligen en väldigt duktig teoretiker och folk kanske tror på vad du skriver och blir blåsta.

Du ber om svar i punktform och får svar men sätter dig på defensiven direkt, varje svar man får från dig är ett enda långt mästrande svammel med 10år gamla kunskaper, dags att uppdatera dig lite..

Allt jag skrivit är konstruktivt.

Slutgiltiga kontentan är att skruva så mycket ni vill i era maskiner, gör ni fysisk åverkan (har sönder något så det syns) gäller inte garantin. *punkt*

Och får inte glömma, finns det ett litet klistermärke som det ex står "void" på över en skarv.. Skruva inte där. (måste vara övertydlig)

Alternativt lämna in den till Singha711 och betala för en proffsinstallation endast 1000:- i material och minimidebitering för arbete 1500:-.

Skulle aldrig falla mig in att utföra ett datajobb för privatpersoner mot betalning. Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

Däremot hjälper jag gärna folk med det ena och det andra när det gäller både hårdvara och mjukvara. Och det gäller förståss också för medlemmarna här på MPR.

Jag får min betalning i att kunna dela med mig min erfarenhet, göra nytta när det behövs och glädjas över att kunna bidra till att lösa ett problem.

Uppriktigt sagt, så har jag tröttnat på ditt oinformerade, ohederliga och småsinta dravel som är fullständigt oacceptabelt och inget annat än ett tydligt uttryck för oproffsighet i de yrkeskretsar som du påstår dig tillhöra.

Lär dig att bidra med något efter bästa förmåga innan du öppnar käften och insinuerar om personer som du inte har den minsta susning om.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Dela på andra sajter

Skulle aldrig falla mig in att utföra ett datajobb för privatpersoner mot betalning. Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

Däremot hjälper jag gärna folk med det ena och det andra när det gäller både hårdvara och mjukvara. Och det gäller förståss också för medlemmarna här på MPR.

Jag får min betalning i att kunna dela med mig min erfarenhet, göra nytta när det behövs och glädjas över att kunna bidra till att lösa ett problem.

Uppriktigt sagt, så har jag tröttnat på ditt oinformerade, ohederliga och småsinta dravvel som är fullständigt oacceptabelt och inget annat än ett tydlig uttryck för oproffsighet i de yrkeskretsar som du påstå dig tillhöra.

Lär dig att bidra med något efter bästa förmåga innan du öppnar käften och insinuerar om personer som du inte har den minsta susning om.

//Singha711

Ha visste att du skulle hugga på den sista raden, just därför skrev jag den.

Åhhh så kul att retas med folk som dig, ha det gott din gamla dinosaurie. :)

Hoppas du inte är jätteupprörd, tycker du är skön. ;)

Dela på andra sajter

Nu hittade jag den på Siba med 8GB ram och tre års garanti för 5490 kr, CDON har inte svarat på mitt mejl utan vidarebefodrat det till nån annan avdelning.

Vi får se om man svänger förbi Siba imorgon. :scomp:

http://www.siba.se/p...69&ref=prisjakt

Asus är bra!

Köper du den så hoppas jag att du blir lika nöjd som jag är med min Asus K42jp.

En 14" som hittills funkat bra.

Inga störningar trots mitt resande jobb.

packa upp och ner varje arbetsdag.

Lycka till pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Asus är bra!

Köper du den så hoppas jag att du blir lika nöjd som jag är med min Asus K42jp.

En 14" som hittills funkat bra.

Inga störningar trots mitt resande jobb.

packa upp och ner varje arbetsdag.

Lycka till pigge01

Vi är alla överens att denna ska köpas http://www.siba.se/p...69&ref=prisjakt! Till och med Raffes pappa som kommer betala för kalaset!

Phu, kul tråd men nu kan den låsas.

Åh så ingen fara, du får sätta i minnet själv utan att världen går under. http://www.siba.se/Archive/SE/SIBA/documents/pdf/Bruksanvisning_ram-minneto.pdf

Ändrades av Wwax
Dela på andra sajter

Vi är alla överens att denna ska köpas http://www.siba.se/p...69&ref=prisjakt! Till och med Raffes pappa som kommer betala för kalaset!

Varför detta?

Låsande i onödan fy f-n! :kort:

Du är inte TS :52:

Så det är inte ditt bord. :nyam:

Låsa ska man bara göra vid regelbrott!!

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dela på andra sajter

Åh så ingen fara, du får sätta i minnet själv utan att världen går under. http://www.siba.se/A...ram-minneto.pdf

Verkar var en bra dator för dom pengar.

Byt ut den trötta hd'n mot en SSD hd så kommer den bli grymt snabb :)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Dela på andra sajter

Just det han ska göra om du läst från början. :)

Dela på andra sajter

Just det han ska göra om du läst från början. :)

Orka läsa allt från början :wink:

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Åh så ingen fara, du får sätta i minnet själv utan att världen går under. http://www.siba.se/A...ram-minneto.pdf

Fotosjåppande på den burken kan nog inte vara det roligaste. Extern skärm är väl nästan ett måste?

Nåja, bang for the bucks.

Dela på andra sajter

Klart att den blir vass.

Köper man denna hårddisk till så blir det bra

WD My Passport Extern Hårddisk 500GB

post-3148-0-81863900-1353707904_thumb.jp

Asus K42JP och Hårddisken.

post-3148-0-54206100-1353707923_thumb.jp

Hälsar pigge01

Dela på andra sajter

Klart att den blir vass.

Hälsar pigge01

Han syftade nig på den interna mekaniska hårdisken, byter man den till en SDD så blir datorn väldigt snabb i bla. uppstart och att hämta data från disken, han syftade nog inte på externa diskar :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Klart att den blir vass.

Hälsar pigge01

Är väl viss skillnad på att byta intern hd mot att ha en extern som komplement?

Ändrades av mackan33
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...