Jump to content
IGNORERAD

Eget thailandsforum?

nitramj77

Recommended Posts

Tänk om BTT köper MPR :crazy:

Han har väl redan ett eget forum!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

• Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Bibben

10

• ban99arne

9

• Soengsang

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Han har väl redan ett eget forum!

Mvh

Amja

Jag det är verkligen ett eget forum. Han är i princip den enda som skriver på det.

Dela på andra sajter

Tänk om BTT köper MPR :crazy:

Undrar om inte det faller på vad Kim svarade i sitt inlägg..MPR är eventuellt till salu om vi lyckas hitta rätt köpare.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Dela på andra sajter

Hej!

Är väl dags att ta bladet från munnen och meddela att. Ja, MPR är eventuellt till salu om vi lyckas hitta rätt köpare. Seriöst intresserade är välkomna att maila P3 på "kontakta oss" länken längst ned på sidan.

Anledningen till att vi önskar sälja är personlig och förhoppningsvis så gör ett eventuellt ägarbyte ingenting sämre utan blir ett lyft istället.

Angående teknisk kunnighet för en köpare så är det nog inga problem att få hjälp med tekniken under en längre eller kortare övergångsperiod, allt beroende på överenskommelse. I övrigt så tänker vi inte diskutera detta vidare eftersom vi i nuläget är väldigt långt ifrån ett (eventuellt) ägarbyte.

Tack för svar, Kim :great:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Undrar om inte det faller på vad Kim svarade i sitt inlägg..MPR är eventuellt till salu om vi lyckas hitta rätt köpare.

Han menar nog någon som är villig att betala det begärda priset. Slantar broder upp pengarna så får han nog köpa utan problem. Han har ju dessutom lång och gedigen erfarenhet av Thailand och dess kultur :)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

Han menar nog någon som är villig att betala det begärda priset. Slantar broder upp pengarna så får han nog köpa utan problem. Han har ju dessutom lång och gedigen erfarenhet av Thailand och dess kultur :)

Ja lång och gedigen erfarenhet har brodern med all säkerhet av stenbord utanför 7 eleven, men absolut inte när det gäller Thailand och dess kultur. :nono:

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Dela på andra sajter

info från wikipedia

I 15 § fotografilagen[size=2][ [/size]föreskrevs att Rätten till fotografisk bild gäller, där ej annat följer av vad i andra och tredje styckena sägs, intill utgången av tjugufemte året efter det år, då bilden framställdes. För fotografisk bild, som äger konstnärligt eller vetenskapligt värde, gäller rätten intill utgången av femtionde året efter det år, då fotografen avled. Har bild, som avses i andra stycket, offentliggjorts utan att fotografen blivit angiven med sitt namn eller med sin allmänt kända signatur, gäller rätten intill utgången av femtionde året efter det år, då bilden offentliggjordes. Blir fotografen inom nämnda tid angiven såsom i 3 § sägs eller visas att han avlidit innan bilden offentliggjordes, gäller vad i andra stycket stadgas. Enligt 3 § gällde att Såsom fotograf anses, där ej annat visas, den vars namn, firma eller allmänt kända signatur på sedvanligt sätt utsättes på exemplar av bilden eller angives då denna visas offentligt.

När fotografier inkluderades i upphovsrättslagen 1 juli 1994, bibehölls regeln att fotografier har en upphovsrättsgräns baserad på bildens framställningsår i stället för upphovsmannens dödsår, såvida inte fotografiet uppnår verkshöjd, för då gäller dödsåret. Skyddet för framställningsårskyddade foton ("fotografiska bilder") är i upphovsrättslagen nu 50 år till skillnad från fotografilagens 25 år och skyddet för dödsårsskyddade foton ("fotografiska verk") är nu 70 år - till skillnad för fotografilagens 50 år - och överensstämmer därmed med upphovsrättslagens skydd för andra verk.

kenta

Dela på andra sajter

info från wikipedia

I 15 § fotografilagen[size=2][ [/size]föreskrevs att Rätten till fotografisk bild gäller, där ej annat följer av vad i andra och tredje styckena sägs, intill utgången av tjugufemte året efter det år, då bilden framställdes. För fotografisk bild, som äger konstnärligt eller vetenskapligt värde, gäller rätten intill utgången av femtionde året efter det år, då fotografen avled. Har bild, som avses i andra stycket, offentliggjorts utan att fotografen blivit angiven med sitt namn eller med sin allmänt kända signatur, gäller rätten intill utgången av femtionde året efter det år, då bilden offentliggjordes. Blir fotografen inom nämnda tid angiven såsom i 3 § sägs eller visas att han avlidit innan bilden offentliggjordes, gäller vad i andra stycket stadgas. Enligt 3 § gällde att Såsom fotograf anses, där ej annat visas, den vars namn, firma eller allmänt kända signatur på sedvanligt sätt utsättes på exemplar av bilden eller angives då denna visas offentligt.

När fotografier inkluderades i upphovsrättslagen 1 juli 1994, bibehölls regeln att fotografier har en upphovsrättsgräns baserad på bildens framställningsår i stället för upphovsmannens dödsår, såvida inte fotografiet uppnår verkshöjd, för då gäller dödsåret. Skyddet för framställningsårskyddade foton ("fotografiska bilder") är i upphovsrättslagen nu 50 år till skillnad från fotografilagens 25 år och skyddet för dödsårsskyddade foton ("fotografiska verk") är nu 70 år - till skillnad för fotografilagens 50 år - och överensstämmer därmed med upphovsrättslagens skydd för andra verk.

kenta

Enl Wiki så bor Kalle-Anka i Kramfors också.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

In response to the new MPR guidelines I hereby declare that my copyright is attached to all of my personal details, illustrations, comics, paintings, professional photos and videos, etc. (as a result of the Berner Convention). For commercial use of the above my written consent is needed at all times!

Anyone reading this can copy this text and paste it on their MPR Wall. This will place them under protection of copyright laws. By the present communiqué, I notify MPR that it is strictly forbidden to disclose, copy, distribute, disseminate, or take any other action against me on the basis of this profile and/or its contents. The aforementioned prohibited actions also apply to employees, students, agents and/or any staff under MPR's direction or control. The content of this profile is private and confidential information. The violation of my privacy is punished by law (UCC 1 1-308-308 1-103 and the Rome Statute).

MPR is now an open capital entity. All members are recommended to publish a notice like this, or if you prefer, you may copy and paste this version. If you do not publish a statement at least once, you will be tacitly allowing the use of elements such as your photos as well as the information contained in your profile status.

Lånade av en annan medlem som satt ut det på FB

Dela på andra sajter

In response to the new MPR guidelines I hereby declare that my copyright is attached to all of my personal details, illustrations, comics, paintings, professional photos and videos, etc. (as a result of the Berner Convention). For commercial use of the above my written consent is needed at all times!

Anyone reading this can copy this text and paste it on their MPR Wall. This will place them under protection of copyright laws. By the present communiqué, I notify MPR that it is strictly forbidden to disclose, copy, distribute, disseminate, or take any other action against me on the basis of this profile and/or its contents. The aforementioned prohibited actions also apply to employees, students, agents and/or any staff under MPR's direction or control. The content of this profile is private and confidential information. The violation of my privacy is punished by law (UCC 1 1-308-308 1-103 and the Rome Statute).

MPR is now an open capital entity. All members are recommended to publish a notice like this, or if you prefer, you may copy and paste this version. If you do not publish a statement at least once, you will be tacitly allowing the use of elements such as your photos as well as the information contained in your profile status.

Lånade av en annan medlem som satt ut det på FB

Och med det menar du?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Tja. Ja det spelar ju eg. ingen roll vem som äger skiten men det känns ändå sorgligt. Men det är för mej på ett personligt plan, man liksom känner och gillar grabberna.. Men jag förstår åxå att att dom har ruttnat och vill gå vidare...

Jaja thats life.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Öh, hinner jag lösa in mina MPRbattingar mot öl?

Det är det som är det viktiga.

Fem kartonger Leo eller sex kartonger Chang skulle sitta fint P3

Dela på andra sajter

Samma problem här, men bara halva mängden eller nåt.

När????

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Tror dina öl brinner inne,du må återvända på jobb snarast. Det blir inga gratis öl du får åka o tjäna mer NorgeBattingar istället :crazy:

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Samma problem här, men bara halva mängden eller nåt.

När? ???

Ja, vilken noja man börjar få. Först är det SAS som testar mina gränser och mina nerver. Bokat anslutningsflyg och en massa poäng på EB-kortet.

Nu kanske P3 och Kim trollar bort mina ihopjobbade MPR-battingar. Fan så jag jobbat, slitit, slickat röv och varit inställsam.

Jag hoppas vi kan lösa in dessa MPR pengar innan årsskiftet att låta dom brinna inne är dumt.

Tror dina öl brinner inne,du må återvända på jobb snarast. Det blir inga gratis öl du får åka o tjäna mer NorgeBattingar istället :crazy:

Börjar komma in i "ferie-modus". Jag tippar på att jag, i mitten av januari, inte kommer att kunna återgå till ett jobb.

Det blir soc. och en massa gratis öl på parkbänk eller busskur.

Dela på andra sajter

Hoppas Herr Chang köper forat och bannar alla som inte dreglar så snart Apple kommer med sin nästa pryl.

Allvarligt, det kanske skulle finnas plats för en "inre cirkel" eller "Apple grupp"!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Hoppas Herr Chang köper forat och bannar alla som inte dreglar så snart Apple kommer med sin nästa pryl.

Allvarligt, det kanske skulle finnas plats för en "inre cirkel" eller "Apple grupp"!

MVH Tommy

Den blir ju inte så stor så varför inte..

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

MVH Tommy

Tycker den "yttre" cirkeln är mångdubbelt värre.

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

Lägg ner skiten.

A.

Skit i att logga in istället ärthjärna!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...