Jump to content
IGNORERAD

Resa till Thailand med Thai pass och Svenskt Tillfälligt uppehållstillstånd?

Skosse

Recommended Posts

Tjo..

Tjejen och jag ska åka till Thailand Januari och vi hade tänkt stanna 3 månader .. Men nu har min Tjej hört av en av sina kompisar att hon kan bara vara i Thailand i 40 dagar.. pga. att hon har tillfälligt uppehållstillstånd i Sverige.. Hon har varit i Sverige i 2 år, Maj 2013..

Jag har inte ens funderat på det,trodde hon kunde lämna Sverige med sitt thai pass och bara visa "id-kortet" med hennes tillfälliga uppehållstillstånd,när vi åker tillbaka till Sverige..

Tycker det verkar långsökt att hon ska söka visum eller något liknande..

Hittar ingenting om det på nätet, Kanske någon här på forumet vet mer ..

Tack på förhand...

Skosse

Dela på andra sajter

Det är nog mera frågan om hur länge migrationsverket tillåter att hon är utan för lansets gränser (sverige) när man har tillfälligt uppehållstillstånd innan dom drar tillbaka det.

Vill minnas att dom bara tillåter ca 30 dagar dvs en vanlig semester, om det inte är några specielt ömmande skäl till längre frånvara

L" because it has a Led Ling in the flont

Dela på andra sajter

Detta var intressant, Jag och frugan har planerat och bokat en fem veckors resa nu i mars nästa år.

Och då kommer ju frågan upp kan vi åka utan att migverket bråkar, Skall säga att hon varit här snart 1år på sitt 2 års visa.

Mvh Jompa.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tjo..

Tjejen och jag ska åka till Thailand Januari och vi hade tänkt stanna 3 månader .. Men nu har min Tjej hört av en av sina kompisar att hon kan bara vara i Thailand i 40 dagar.. pga. att hon har tillfälligt uppehållstillstånd i Sverige.. Hon har varit i Sverige i 2 år, Maj 2013..

Jag har inte ens funderat på det,trodde hon kunde lämna Sverige med sitt thai pass och bara visa "id-kortet" med hennes tillfälliga uppehållstillstånd,när vi åker tillbaka till Sverige..

Tycker det verkar långsökt att hon ska söka visum eller något liknande..

Hittar ingenting om det på nätet, Kanske någon här på forumet vet mer ..

Tack på förhand...

Skosse

Hon kan vara i Thailand hur länge eller hur kort tid hon vill!,

När hon ansöker om PUT kan den tid hon vistas utanför EU i värsta fall räknas bort.

Finns ingen regel om 40 dagar eller 10 dagar eller 90 dagar men ivärsta fall får ni så att säga vänta så många dagar mer som ni är borta utanför EU innan PUT ges..

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Hon kan vara i Thailand hur länge eller hur kort tid hon vill!,

När hon ansöker om PUT kan den tid hon vistas utanför EU i värsta fall räknas bort.

Finns ingen regel om 40 dagar eller 10 dagar eller 90 dagar men ivärsta fall får ni så att säga vänta så många dagar mer som ni är borta utanför EU innan PUT ges..

Mvh

Helt korrekt.Mvh Pho

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...