Jump to content
IGNORERAD

Lotteri "Set"

Glenn Phuket

Recommended Posts

Om du menar det "svarta" lotteriet, då får du 90 THB!

Oddset är förbluffande 4,5 på hundra varianter, så loosers är de som spelar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Om du menar det "svarta" lotteriet, då får du 90 THB!

Oddset är förbluffande 4,5 på hundra varianter, så loosers är de som spelar!

Jag har också förbluffats över de dåliga oddsen i det "svarta" spelet... uppenbarligen har spelarna dåliga kunskaper i sannolikhetslära. Om ens några överhuvudtaget.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jag har också förbluffats över de dåliga oddsen i det "svarta" spelet... uppenbarligen har spelarna dåliga kunskaper i sannolikhetslära. Om ens några överhuvudtaget.

Herr Chang har talat.

Ja det ju inte förvånande. De flesta kan ju inte ens räkna, hur ska de då kunna sannolikhetslära?

Skickat från en halvfet helgalkis.

Dela på andra sajter

Tippa rätt 3 nummer=vinst 500-750baht per satsad 1baht

Tippa rätt 2 nummer=vinst 65-80baht per satsad 1baht

Ändrades av alienfin
Dela på andra sajter

Om jag satsar 20tbh på nummer 37 o jag vinner vad får jag då?

I och med namnet Glenn så får du sönder klippta kalsonger i första pris.roll.gif

jrk

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Och ännu mer förbluffad blir man av svenska spelarnas dåliga kunskaper i sannolikhetslära ex joker,,

2 rätt 80kr per satsad 10kr.:)

Dela på andra sajter

Och ännu mer förbluffad blir man av svenska spelarnas dåliga kunskaper i sannolikhetslära ex joker,,

2 rätt 80kr per satsad 10kr. :)

Med den jämförelsen så förmodar jag att man kan vinna 50 miljoner thb på 50 thb satsade oxå?//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Med den jämförelsen så förmodar jag att man kan vinna 50 miljoner thb på 50 thb satsade oxå?//Hn

Bara fakta här vännen..:)

Dela på andra sajter

//Jag har också förbluffats över de dåliga oddsen i det "svarta" spelet.

Berätta mer om det svarta spelet! Har du mer info?

Dela på andra sajter

De springer från hus till hus i byarna med pappersblock o penna o tar dina vad alt nån butik..

Dela på andra sajter

Jag har väl inte direkt memorerat allt exfru Chang sagt om detta, men det verkar vara en fascinerande värld.

Det statliga lotteriet är väl inte så spännande och ganska oflexibelt. Det svarta lotteriet däremot... erbjuder många möjligheter för den spelsugne! Till exempel kan man ha drömt om några siffror som man då är övertygad om är vinnande. Fast man kanske inte riktigt vet i vilken ordning de ska vara... kanske man drömt om ett, fyra och sju. Inga problem att satsa på dessa tre nummer i alla sex kombinationer samtidigt.

Den stora skillnaden mot statliga lotteriet är väl just att man fritt väljer nummer själv. I det statliga lotteriet finns det kanske inte de två slutsiffror man vill ha hos den försäljare som försöker kränga.

Hur går dragningen till? Jag har läst att man använder sig av de sista decimalerna av index på thailändska börsen, 12.00 varje fredag om jag minns rätt. Eller var det varje dag börsen är öppen?

Detta finns lika mycket i städerna som i byarna, det gäller bara att veta vart man ska gå, eller snarare vem man ska vända sig till.

Som kvitto på insats får man en liten förtryckt papperslapp, ifylld med hand. Jag har garanterat ett foto på en sådan någonstans, men orkar inte leta upp det just nu.

Som kuriosa kan jag nämna att exfru Chang saknade detta lotteri en hel del när hon kom till Sverige. Så jag offrade mig och lät henne satsa hos mig med samma odds och möjligheter... jag insåg ju att med dessa löjliga odds skulle jag vinna i längden. Usch vad hemsk jag är :wink:

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jag har väl inte direkt memorerat allt exfru Chang sagt om detta, men det verkar vara en fascinerande värld.

Det statliga lotteriet är väl inte så spännande och ganska oflexibelt. Det svarta lotteriet däremot... erbjuder många möjligheter för den spelsugne! Till exempel kan man ha drömt om några siffror som man då är övertygad om är vinnande. Fast man kanske inte riktigt vet i vilken ordning de ska vara... kanske man drömt om ett, fyra och sju. Inga problem att satsa på dessa tre nummer i alla sex kombinationer samtidigt.

Den stora skillnaden mot statliga lotteriet är väl just att man fritt väljer nummer själv. I det statliga lotteriet finns det kanske inte de två slutsiffror man vill ha hos den försäljare som försöker kränga.

Hur går dragningen till? Jag har läst att man använder sig av de sista decimalerna av index på thailändska börsen, 12.00 varje fredag om jag minns rätt. Eller var det varje dag börsen är öppen?

Detta finns lika mycket i städerna som i byarna, det gäller bara att veta vart man ska gå, eller snarare vem man ska vända sig till.

Som kvitto på insats får man en liten förtryckt papperslapp, ifylld med hand. Jag har garanterat ett foto på en sådan någonstans, men orkar inte leta upp det just nu.

Som kuriosa kan jag nämna att exfru Chang saknade detta lotteri en hel del när hon kom till Sverige. Så jag offrade mig och lät henne satsa hos mig med samma odds och möjligheter... jag insåg ju att med dessa löjliga odds skulle jag vinna i längden. Usch vad hemsk jag är :wink:

Herr Chang har talat.

Du har rätt och fel...Två ggr i månaden har man dragning i det statliga lotteriet och som Du skriver kan man satsa "svart" i lokala butiker på vilka kombinationer man vill, t.ex. kallas det "up and down" om man satsar på exempelvis 58 och får då med 85 som extrachans. man kan även spela tre nummer med samma typ av omkastade siffror, klämmer man in 200 THB i dessa kombinationer kan visten maximalt bli runt 225 000, eller lite bonus OM de extradragna numren på de två sista siffrorna av en händelse skulle vara med i trekombinationen, maximalt är alla liksiffriga nummer typ 11 22 osv, då dessa automatiskt ger dubbel vinst!

Det lotteri du nämnde med börsen som dragningsmototr sker 4 ggr per dag med 10 i följd kommande decimaler, två per gång vilket ger 80/160 "chanser" till vinst om man spelar upp o ner, men oddsen blir därefter, lätt att lägga många bath i maffiafickorna på det sättet. Sen kan man ha tur som en "farang" jag känner, lade in 1000 THB per dragning= 4000 THB och fick 2 ggr utdelning= 90 000 tillbaka, men då var det inget ut o ner vilket hade halverat vinsten! Alllts oddset är 4,5 singelspel o 2,25 upp o ner med 40 resp 80 möjliga nummer per dag! Sannolikheten är dock liten då samma siffror ju kommer tillbaka väldigt sällan!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Sannolikheten är dock liten då samma siffror ju kommer tillbaka väldigt sällan!

Om t.ex 58 är vinstnumret denna gång så försämras väl inte chansen att det ska bli vinstnumret även nästa dragning. Slumpen har inget minne heter det ju.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Om t.ex 58 är vinstnumret denna gång så försämras väl inte chansen att det ska bli vinstnumret även nästa dragning. Slumpen har inget minne heter det ju.

Fritz..

Stämmer bra det. Det är stor skillnad på att tro i förhand på att 58 kommer två gånger i rad och att efter att 58 kommit upp en gång tro att det är omöjligt att det blir 58 igen. Elementär sannolikhetslära.

I lumpen vann jag en del pengar på tärning... just för att medspelarna trodde det var så otroligt osannolikt att jag skulle slå samma med tärningen.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

"Svarta" lotterier finna uppenbarligen i många varianter. Här i Ayutthaya så är det en variant med 2 siffror. Fast pris 20 bath och utdelningen är 1000 bath. Vinnande nummer är de två sista siffrorna i högvinsten på det statliga lotteriet.

Förvisso ger det 50% i bruttovinst till arrangören, men omkostnaderna är höga. 10 % till ombuden som säljer lotterna och minst 25% till polisen för att de inte ska lägga sig i. Så den stora vinnaren är polisen eftersom de "vinner" varje gång! (Två dragningar i månaden).

Dela på andra sajter

Haha! Tack för informationen! Jag måste erkänna att jag inte till fullo begrep systemen, fast det kanske säger mer om mig egentligen.

Fast det är klart, bara det faktum att det inte är hundra att sätta sig in i det, torde borga för viss försiktighet. :-)

Meeeen, har man haft en dröm om siffran 7 kan det kanske vara svårt att inte slänga sina sista besparingar på ett svart lotteri... :crazy:

Dela på andra sajter

• 5 månader senare...
Glenn Phuket

En veckas förtjänst o de e mer än vadpost-10087-0-31966500-1368660328.jpg Baa tjänar på ett år.

post-10087-0-31966500-1368660328.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...