Jump to content
IGNORERAD

Vilken "surfplatta" skall vi välja?


Tommy

Recommended Posts

men jag köper hellre färre saker men kvalitet än massor av oanvändbart skräp som ligger och samlar damm hemma.

 

Fick för nån månad sen Iphone 5 på jobbet, vilket skämt.

 

Minst en gång i veckan funkar inte touchscreen och för att starta om måste den funktionen funka så fuck iphone

 

Kort batteritid och taskigt ljud är ett annat fel, så mitt första möte med äpplet ärenbartnegativt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 316
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    48

  • Tommy

    37

  • pigge01

    23

  • Songkran

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ett praktexempel på en stackare som inte får till det logiska tänkandet. ( eller så är du bara ett troll )

 

Herr Chang förklarade att många väntar på nästa iPad-modell, precis som många inte köpte S3:an precis innan S4:an kom ut.

 

Sen kan det vara svårt för Apple att öka marknadsandelar för plattor eftersom de ÄGT marknaden sen den första iPaden kom ut.

Det är svårt att öka från 100 %.

Självklart kommer det undermåliga produkter som vilsna själar köper, hårdvaran kostar halva priset jämfört med en iPad.

De tänker inte på hur bra den fungerar, vilka appar som finns.

Min granne är ett utomordentligt exempel på det.

Han har precis köpt någon kineskopia för 2000:- och han har ingen aning om vad han ska använda den till.

ALLT i hans liv går i samma linje, köper skruvdragare på Biltema eller OKQ8 för 199:-, LCD-TV av något märke som ingen hört talas om, Euroshopper-mat.

Allt går i budgetens tecken istället för att spara till en kvalitetsvara. Efter 1-2 år så är grejorna trasiga eller sönderrostade, jämfört med mina som är som nya efter 5-6 år. Apple eller maskiner för att fixa i hemmet, men jag köper hellre färre saker men kvalitet än massor av oanvändbart skräp som ligger och samlar damm hemma.

 

Människor är olika, en del vet ingenting och bryr sig inte ...

AJAJAJAJ.

------------------------------------------------------------

svar från normal person.

 

Självklart kommer det undermåliga produkter som vilsna själar köper, normal hårdvaran kostar halva priset jämfört med en iPad.

De tänker inte på hur bra den fungerar, vilka appar som finns bara den har ett " I " framför

Dom hårdvarorna är samma som apple använder men med lite mindre kostsammare reklam.

 

iphonesektsvammel

Han har precis köpt någon kineskopia för 2000:- och han har ingen aning om vad han ska använda den till.

 

Svar från ateistisk.

Vet han mer då om han köper något från apple som är kopierat?

Runda hjul. bunkar för att vispa grädde och mobiltelefoner med runda hörn.

 

Men jag förstår dig.

Att köpa en produkt från Apple är som att flytta till kina och be dom att ta bort cencuren bara för dig.

Vad jag hoppas på att plattan har androidsystem så det finns lite backup.

 

Jag köper oxå verktyg från rusta och biltema, 2 års garanti.

Jag lämnar mina verktyg ute i regnet, jag behöver inte ta hand om dom.

Går dom sönder får jag direkt ett nytt exemplar

 

Och det mest spännande jag blir aldrig ledsen då ett av mina verktyg går sönder, jag får ett nytt utan diskussion.

Försök det med en applestore.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

AJAJAJAJ.

------------------------------------------------------------

svar från normal person.

 

Självklart kommer det undermåliga produkter som vilsna själar köper, normal hårdvaran kostar halva priset jämfört med en iPad.

De tänker inte på hur bra den fungerar, vilka appar som finns bara den har ett " I " framför

Dom hårdvarorna är samma som apple använder men med lite mindre kostsammare reklam.

 

iphonesektsvammel

Han har precis köpt någon kineskopia för 2000:- och han har ingen aning om vad han ska använda den till.

 

Svar från ateistisk.

Vet han mer då om han köper något från apple som är kopierat?

Runda hjul. bunkar för att vispa grädde och mobiltelefoner med runda hörn.

 

Men jag förstår dig.

Att köpa en produkt från Apple är som att flytta till kina och be dom att ta bort cencuren bara för dig.

Vad jag hoppas på att plattan har androidsystem så det finns lite backup.

 

Jag köper oxå verktyg från rusta och biltema, 2 års garanti.

Jag lämnar mina verktyg ute i regnet, jag behöver inte ta hand om dom.

Går dom sönder får jag direkt ett nytt exemplar

 

Och det mest spännande jag blir aldrig ledsen då ett av mina verktyg går sönder, jag får ett nytt utan diskussion.

Försök det med en applestore.

 

Bortsett från att jag tycker att det är extremt korkat att lägga sina verktyg ute i regnet, så förstår jag vad du vill ha sagt.

 

Du vill ha nåt som du kan misshandla totalt, och sen få nytt för att det pajade?

Hoppas du behandlar de som du levererar till likadant!

 

Fattar inte hur en del folk tänker...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nu vet jag inte exakt vad konsumenter förväntar sig av en nysläppt iPhone, men då Apple ganska konsekvent släppt en ny modell en gång om året så är det inte konstigt att försäljningen av iPhone 5 sjunker så här års. Motsvarande gäller väl även Samsung.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du har som vanligt uppenbarligen inget svar på tal. Inte lätt när argumenten tryter...

 

 

Ja hurså? Folk väntar på en ny modell av iPad. Är det svårt att förstå?

 

Samsung lanserar sin S4 i april eller var det maj, och tänka sig... den säljer för att den är ny. Vad händer i höst när Apple lanserar sin nya iPhone?

 

Herr Chang har talat.

Folk skiter i nya modeller som inte håller kvaliten!

Apple lanserade Iphone5. Det blev ingen rusning att hurra för Apple säljer sämre och sämre för att fler och fler genomskådar att de inte är bättre an andra bara dyrare. Det går inte bara att komma med samma skräp och argument som tidigare.

Är det svårt att förstå?

 

Även om sekten tror att det är för att mobilerna är nya som de säljer så är folk inte dummare än att de ser vad de får för pengarna.

Är det svårt att förstå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper oxå verktyg från rusta och biltema, 2 års garanti. Jag lämnar mina verktyg ute i regnet, jag behöver inte ta hand om dom. Går dom sönder får jag direkt ett nytt exemplar Och det mest spännande jag blir aldrig ledsen då ett av mina verktyg går sönder, jag får ett nytt utan diskussion. Försök det med en applestore.

 

De var då bland det dummaste jag har hört, lämna verktygen ute i regnet :crazy:  De som har verktyg från rusta brukar väl i och för sig inte ha så mycket till handlag med dem heller i för sig. Jag tror du har blandat ihop garati med någon slagt drulleförsäkring. Lämnar du din skruvdragare ute i regnet ska du fan inte ha någon ny. Absolut inte på garantin i alla fall.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

De var då bland det dummaste jag har hört, lämna verktygen ute i regnet :crazy:  De som har verktyg från rusta brukar väl i och för sig inte ha så mycket till handlag med dem heller i för sig. Jag tror du har blandat ihop garati med någon slagt drulleförsäkring. Lämnar du din skruvdragare ute i regnet ska du fan inte ha någon ny. Absolut inte på garantin i alla fall.

Om en tangent lossnar på en nästa ny Apple Air och Äpple vägrar ta det på garantin så börjar man ju undra vilket även Apple butiken gjorde i stan  :nono:

Enligt Apple så går dom inte sönder så då är det användarens fel :)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk skiter i nya modeller som inte håller kvaliten!

Apple lanserade Iphone5. Det blev ingen rusning att hurra för Apple säljer sämre och sämre för att fler och fler genomskådar att de inte är bättre an andra bara dyrare. Det går inte bara att komma med samma skräp och argument som tidigare.

Är det svårt att förstå?

 

Även om sekten tror att det är för att mobilerna är nya som de säljer så är folk inte dummare än att de ser vad de får för pengarna.

Är det svårt att förstå?

 

Skitsnack.

 

iPhone 5 är den mest sålda iPhonemodellen någonsin.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest wUThai

Fick hem min Nexus 7 idag.

Jag är helnöjd.

Bra jobbat igen av Google och Asus :)

Förmodar att du menar Nexus 7, två? Jag känner inte nåt behov av surfplatta men jag kanske kan tänka mig en N7 framöver. Tydligen ska ju senaste Android versionen gjort enorm skillnad på Nexus plattan!? Nåt du kan bekräfta? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodar att du menar Nexus 7, två? Jag känner inte nåt behov av surfplatta men jag kanske kan tänka mig en N7 framöver. Tydligen ska ju senaste Android versionen gjort enorm skillnad på Nexus plattan!? Nåt du kan bekräfta? 

 

 

Japp, det är den nya versionen. Jag köpte en gråimporterad på http://www.bazula.se . Bra plats att handla om man vill ha saker innan de officiella återförsäljarna fått in dem. De säljer t.ex. förutom Nexusplattorna även Chromecast och Google Play Edition mobilerna.

Android 4.3 fungerar grymt bra. Tror de som märker störst skillnad är de som använt större delen av utrymmet på sina plattor/telefoner. Eftersom jag inte använt plattan utan 4.3 så är det svårt att säga hur stor skillnaden är, men kan säga att även telefonen snurrar på bra med 4.3.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Finns det nån vattentät surfplatta?

vår Nexus7 drunknade när lillan la den i en fontän, och min hyfsat nya Samsung verkar skadad efter att lillan hällt vatten på den...

 

I vilket fall som helst köpte jag en till Denver 7 tummare.

Denver TAC-70072, helt funkis medAndriod 4.1,  1.2 Ghz och 1Gb ramminne, 8Gb inbyggt minne och plats för minneskort.

599 kr på ICA-maxi, det är ett bra pris.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har både ipad och android, båda är av belåtenhet..

Ipad känns lite robustare, annars inte så stor skildnad...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Samsung Galaxy Tab och den är inget vidare. Trög och seg. Har inte provst något annat märke så jag kan inte jämföra, men det måste bara finnas bättre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, Sony Xperia Z...

 

Vattentät, får ta och kolla upp den

 

http://www.youtube.com/watch?v=BhvE_xNeRto

 

EDIT: Tack TallV, jag satt och kollade undertiden du postade, SONY är PåG!

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...