Jump to content
IGNORERAD

Vilken "surfplatta" skall vi välja?


Tommy

Recommended Posts

Molnet? du menar WiFi? det r det jag använder hemma och på jobbet. Äpple produkter fungerar mycket bra med Android och tvärtom samma sak med windows och tvärtom. Priset är en annan sak. Det har inget med funktionalitet att göra.
Jasså? Då ser jag med glädje emot tips på hur jag överför mina bilder på min androidlur till min Ipad - utan att gå via nätet. Jag har nätuppkoppling på min Ipad, men inte på min androidlur, och behöver posta bilderna. Apple har ju valt att inte implementera fileshare-delen av bluetoothprotokollet. Så vad gör jag då?
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 316
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    48

  • Tommy

    37

  • pigge01

    23

  • Songkran

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En sanning med modifikation.

Eftersom många applikationer då endast fungerar i win8 läge dvs som app och tar då upp hela skärmen.

Jag jobbar med upp till 5 olika fönster samtidigt på skärmen och det verkar omöjligt med Win8.

Jag har provat win 8 3ggr och avinstallerat lika många ggr.

Jag har även satt in win8 på en dator på jobbet som alla har tillgång till, alla hatar den och bara skäller på mig

även om jag har win7 startknappen installerad där.

 

Då gör du fel om du associerar filer med appar och inte normala program

 

Jag har inga som helst sådana problem som du beskriver och kör Win8 på 4 datorer här hemma samt i pekplattan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså? Då ser jag med glädje emot tips på hur jag överför mina bilder på min androidlur till min Ipad - utan att gå via nätet. Jag har nätuppkoppling på min Ipad, men inte på min androidlur, och behöver posta bilderna. Apple har ju valt att inte implementera fileshare-delen av bluetoothprotokollet. Så vad gör jag då?

 

Jag använder Viber till detta. Funkar utmärkt åt båda hålen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då gör du fel om du associerar filer med appar och inte normala program

 

Jag har inga som helst sådana problem som du beskriver och kör Win8 på 4 datorer här hemma samt i pekplattan

 

I vissa surfplattor finns Win8 i en version (RT) som endast kan köra appar eller anpassade program.

Jag har Win 8 Pro i min surfplatta / laptop och det fungerar som du säger precis som i Windows 7.

Efter byte har jag installerat alla program jag hade i den gamla dator och allt har funkat hittills.

 

Växlar man däremot till läget med tiles så är det en annan femma.

Link to comment
Dela på andra sajter

I vissa surfplattor finns Win8 i en version (RT) som endast kan köra appar eller anpassade program.

Jag har Win 8 Pro i min surfplatta / laptop och det fungerar som du säger precis som i Windows 7.

Efter byte har jag installerat alla program jag hade i den gamla dator och allt har funkat hittills.

 

Växlar man däremot till läget med tiles så är det en annan femma.

 

Jo men det var inte det han hade.

 

Jag har en Win8 RT-platta så jag vet hur det fungerar....

(jobbar ju med sånt dagarna i ända)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det var inte det han hade.

 

Jag har en Win8 RT-platta så jag vet hur det fungerar....

(jobbar ju med sånt dagarna i ända)

 

Var menad som info till föregående talare :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var menad som info till föregående talare :-)

 

Men han skrev att han installerat Win8 och avinstallerat det efter försök och det går inte med WinRT som är fabriksinstallerad på plattor och då finns inte Win7 som alternativ

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men han skrev att han installerat Win8 och avinstallerat det efter försök och det går inte med WinRT som är fabriksinstallerad på plattor och då finns inte Win7 som alternativ

 

Det hade jag ingen aning om, jag bara backade upp dig som tyckte att W8  kan funka som W7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då fattar ni mer än mig om win8.

Jag får det inte att fungera i allafall.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sanning med modifikation.

Eftersom många applikationer då endast fungerar i win8 läge dvs som app och tar då upp hela skärmen.

Jag jobbar med upp till 5 olika fönster samtidigt på skärmen och det verkar omöjligt med Win8.

Jag har provat win 8 3ggr och avinstallerat lika många ggr.

Jag har även satt in win8 på en dator på jobbet som alla har tillgång till, alla hatar den och bara skäller på mig

även om jag har win7 startknappen installerad där.

 

Hur många fönster behöver du?

 

Jag har inga problem med att öppna många och att växla mellan dom

Här som exempel öppnade bredvid varandra men det går lika bra att ha alla maximerade

och växla mellan dom med hjälp av aktivitetsraden.

 

Eller har jag missuppfattat ditt problem?

 

post-10507-0-17245400-1374828433_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp.

 

Jag får väl ge det en ny chans så småning om då.

Eller så väntar man till nästa version.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Windows 8,1 kommer nog inte att skilja så mycket. Förvisso kommer det en startknapp men klickar man på den kommer ändock den nya startmenyn upp. Dock kan man högerklicka på den och då hittar man en hel del matnyttigt som ett gäng konfigurationsmenyer plus valet att stänga av datorn.  Dessutom kan man konfigurera så man startar direkt på skrivbordet. 

 

Sedan i nya gränssnittet så kan man i 8.1 ha 3 fönster öppet samtidigt. 

 

Sedan är det ju som scorpio63 märkt att vissa fil typer startar helskärmsprogram. Men det kan man ju konfigurera bort. Så man bara kör dom program man hade i windows7 och då kommer man nog aldrig in i helskärmen om man bara ser till att installera program för skivbordemiljön. Och sedan finns ju startmenyprogram att ladda ner. Själv har jag 5 licenser av startisback för det kostade bara 5 usd för alla.  Men skall jag vara ärlig. Jag klickar mindre och mindre på denna startisback startknapp. Utom när jag skall till kontrollpanelen eller stänga av. Så efter 8.1 får jag se. 

 

Sedan om man nu vill vara i skrivbordsmode så får man ju låta bli att ladda ner appar. Men det är ju samma i w7 där apparna inte är möjliga. Eller så får man köpa modernmix där man kan köra appar i ett fönster. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har använt 8.1 sedan Microsoft släppt sin beta och måste säga att den känns förvånansvärd färdig. Kan inte komma ihåg att jag en enda gång sedan jag installerat betan hittat nått som inte fungerar eller fått känslan av att produkten inte är en riktig version. Det ända sättet man kan se att det är en beta är om man tittar längst ner till höger på skrivbordet, där det står Windows 8.1 Pro Preview. Var inte rädd att uppdatera, så vidare du inte har något på datorn som du absolut inte kan förlora.

Ang. 8.1 jämfört med Windows 8, så är .1 skillnaden i namnet ok. Det är inga revolutionerande förändringar utan mest lite finputs, men de små förändringar som är gjorda verkar vara genomtänkta. Jag säger inte detta för att förringa 8.1 på något sätt, för 8.1 är verkligen bättre än Windows 8, vilket i sin tur är mycket bättre än Windows 7. Sedan att vissa stirrat sig blinda på start knappen är inte så mycket att göra åt. Den har aldrig fungerat bra och borde ha kasserats långt innan Windows 8.

Testade att installera en start meny ett par månader sedan. Efter en halvdag så ställde jag in att den inte skulle aktiveras när jag tryckte på Windows-tangenten, efter det har så har jag inte rört den,

Ang. högerklicksmenyn på startknappen, så är det ingen nyhet i Windows 8.1, den fungerar precis på samma sätt som tidigare. Den enda skillnaden är att de lagt till ett menyalternativ för att stänga av datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det primära när man skall köpa surfplatta är att det går att surfa på den perfekta vågen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycks som om ingen noterat att Surface RT är ett riktigt fiasko. Microsoft tvingades skriva av 900 miljoner dollar i senaste kvartalsbokslutet, och nu har man sänkt priset rejält på allt som samlar damm i hyllorna. VD Steve Ballmer medger att man tillverkat för många.

 

Finns det någon som är sugen på en Surface RT efter prissänkningen?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Det tycks som om ingen noterat att Surface RT är ett riktigt fiasko. Microsoft tvingades skriva av 900 miljoner dollar i senaste kvartalsbokslutet, och nu har man sänkt priset rejält på allt som samlar damm i hyllorna. VD Steve Ballmer medger att man tillverkat för många.

 

Finns det någon som är sugen på en Surface RT efter prissänkningen?

 

Herr Chang har talat.

Du är så bitter så det blir lyteskomik över det hela! Ta dig en öl och gå och lägg dig i hallen och gråt ut! Patetisk... håhåjajaj!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är så bitter så det blir lyteskomik över det hela! Ta dig en öl och gå och lägg dig i hallen och gråt ut! Patetisk... håhåjajaj!

 

För en gångs skull har Herr Chang ju rätt.

RT är skit.

 

Tänk på att hans vardag är full av dyra grejor som inte håller måttet.

Låt han få ha den glädjen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är så bitter så det blir lyteskomik över det hela! Ta dig en öl och gå och lägg dig i hallen och gråt ut! Patetisk... håhåjajaj!

 

Haha, är det någon som är bitter är det den typiske avundsjuka Applehataren... du till exempel.

 

 

Mina Appleprodukter är till full belåtenhet om det är det du menar. Berätta gärna om dina misslyckade inköp ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Haha, är det någon som är bitter är det den typiske avundsjuka Applehataren... du till exempel.

 

 

Mina Appleprodukter är till full belåtenhet om det är det du menar. Berätta gärna om dina misslyckade inköp ;)

 

Herr Chang har talat.

Du är bara genuint patetisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycks som om ingen noterat att Surface RT är ett riktigt fiasko. Microsoft tvingades skriva av 900 miljoner dollar i senaste kvartalsbokslutet, och nu har man sänkt priset rejält på allt som samlar damm i hyllorna. VD Steve Ballmer medger att man tillverkat för många.

 

Finns det någon som är sugen på en Surface RT efter prissänkningen?

 

Herr Chang har talat.

 

Ungefär som Apple då. Hur mycket gick försäljningen av iPads nu,  gick den ner 20-30% eller var det mer.

Det är bra jobbat med tanke på att den total försäljningen av plattor mer än för dubblats det senaste året.

Har du någon bra ide vad man skall göra med alla överblivna iPads som ingen vill ha?

Blanda ut dem med asfalt och göra vägar av dem kanske kan vara en bra ide, vad vet jag.

 

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är bara genuint patetisk.

 

Och du har som vanligt uppenbarligen inget svar på tal. Inte lätt när argumenten tryter...

 

 

Ja hurså? Folk väntar på en ny modell av iPad. Är det svårt att förstå?

 

Samsung lanserar sin S4 i april eller var det maj, och tänka sig... den säljer för att den är ny. Vad händer i höst när Apple lanserar sin nya iPhone?

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Och du har som vanligt uppenbarligen inget svar på tal. Inte lätt när argumenten tryter...

 

 

Ja hurså? Folk väntar på en ny modell av iPad. Är det svårt att förstå?

 

Samsung lanserar sin S4 i april eller var det maj, och tänka sig... den säljer för att den är ny. Vad händer i höst när Apple lanserar sin nya iPhone?

 

Herr Chang har talat.

 

Vad är så svårt att förstå?

 

Apple har minskat sin försäljning med 20-30% fast att den totala marknaden ökat 150%.

 

Alltså fast att det säljs 250% av de antal plattor som såldes förra året, så är Apple inte ens nära att lyckas samma antal som för ett år sedan.

Det är katastrof siffror och jag kan lova dig att ledningen på Apple är djupt bekymrade över detta.

 

Men det finns troligen ingen anledning att diskutera detta mer med dig eftersom du inte verkar förstå skillnaden mellan en iPhone och en iPad.

Vet inte heller hur S4 kom med i diskussionen jag har inte hör talas om nån platta som heter så, men du får gärna tala om vilken platta du talade om.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, är det någon som är bitter är det den typiske avundsjuka Applehataren... du till exempel.

 

 

Mina Appleprodukter är till full belåtenhet om det är det du menar. Berätta gärna om dina misslyckade inköp ;)

 

Herr Chang har talat.

Jag börjar ändra uppfattning om att Apple bara är skit. Hemma så har vi dålig signalstyrka för mobiler, speciellt köket har dålig signal. När det är många thai hos oss så visar det sig snart vilka tjejer som har Apple. De brukar lämna de andra tjejerna i köket och komma och sitta med gubbarna i vardagsrummet, när de ska titta på fb. Utan Apple så vore det mycket tråkigare för oss gubbs uppe i vardagsrummet.

 

Jag är inte säker, men det verkar som det främst är Iphon 5 som strular med känsligheten. Tycker det är lite pinsamt att fråga tjejerna vad de har för mobil som går så dåligt. Det är ändå lite känsligt för de små liven som har lagt ut en hel del pengar för att kunna skryta om att de har en dyr mobil. Sån är jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Och du har som vanligt uppenbarligen inget svar på tal. Inte lätt när argumenten tryter...

 

 

Ja hurså? Folk väntar på en ny modell av iPad. Är det svårt att förstå?

 

Samsung lanserar sin S4 i april eller var det maj, och tänka sig... den säljer för att den är ny. Vad händer i höst när Apple lanserar sin nya iPhone?

 

Herr Chang har talat.

 

Är det detta som folket väntar på?

 

 

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/apple-testar-storre-skarmar_8364880.svd

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

lostinisaan
Vad är så svårt att förstå?

 

Apple har minskat sin försäljning med 20-30% fast att den totala marknaden ökat 150%.

 

Alltså fast att det säljs 250% av de antal plattor som såldes förra året, så är Apple inte ens nära att lyckas samma antal som för ett år sedan.

Det är katastrof siffror och jag kan lova dig att ledningen på Apple är djupt bekymrade över detta.

 

Ett praktexempel på en stackare som inte får till det logiska tänkandet. ( eller så är du bara ett troll )

 

Herr Chang förklarade att många väntar på nästa iPad-modell, precis som många inte köpte S3:an precis innan S4:an kom ut.

 

Sen kan det vara svårt för Apple att öka marknadsandelar för plattor eftersom de ÄGT marknaden sen den första iPaden kom ut.

Det är svårt att öka från 100 %.

Självklart kommer det undermåliga produkter som vilsna själar köper, hårdvaran kostar halva priset jämfört med en iPad.

De tänker inte på hur bra den fungerar, vilka appar som finns.

Min granne är ett utomordentligt exempel på det.

Han har precis köpt någon kineskopia för 2000:- och han har ingen aning om vad han ska använda den till.

ALLT i hans liv går i samma linje, köper skruvdragare på Biltema eller OKQ8 för 199:-, LCD-TV av något märke som ingen hört talas om, Euroshopper-mat.

Allt går i budgetens tecken istället för att spara till en kvalitetsvara. Efter 1-2 år så är grejorna trasiga eller sönderrostade, jämfört med mina som är som nya efter 5-6 år. Apple eller maskiner för att fixa i hemmet, men jag köper hellre färre saker men kvalitet än massor av oanvändbart skräp som ligger och samlar damm hemma.

 

Människor är olika, en del vet ingenting och bryr sig inte ...

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...