Jump to content
IGNORERAD

PAD ställer in politiska aktiviteter 24-25 nov


MPR Nyheter

Recommended Posts

Man får innerligt hoppas att mötet inte urartar och att de försöker göra ett "rött upplopp". Visa Thaksin och hans lakejer hur en fredlig demokratisk demonstration bör gå till.

Förstår inte riktigt vapenskramlet från de röda för så skraja för en kupp kan de knappast vara. Däremot kan jag tänka mig att Chalerm och Yingluck nu fattar att försoningsplanen är körd och väldigt långt borta och att Thaksin gör bäst att hålla sig från Thailand.Det är väl detta budskap som kommer trummas ut..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 167
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    26

  • andersbangkok

    22

  • Khun Ken

    19

  • Wanchai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man får innerligt hoppas att mötet inte urartar och att de försöker göra ett "rött upplopp". Visa Thaksin och hans lakejer hur en fredlig demokratisk demonstration bör gå till.

Förstår inte riktigt vapenskramlet från de röda för så skraja för en kupp kan de knappast vara. Däremot kan jag tänka mig att Chalerm och Yingluck nu fattar att försoningsplanen är körd och väldigt långt borta och att Thaksin gör bäst att hålla sig från Thailand.Det är väl detta budskap som kommer trummas ut..

När det gäller Thaksin måste det vara säkrare för honom utanför Thailand. Jag tänker på svartskjortorna. De uppträdde helt öppet med rödskjortornas ledare och de vet naturligtvis vilka de var. De thailänska generalerna måste ha känt sig förnedrade av en privatarme mitt i huvudstaden som vandrade runt helt öppet och de borde idag veta vilka de var och vem som tog dit dom. Det sägs att ingen av svartskjortorna dödades, vilket inte jag tror. Skulle vara kul att veta om, eller hur många av dom som strök med och vad som hände med dom. Matade man krokodilerna med dom eller sänktes de i havet efter att de förhörts? Att generalerna vet en hel del som inte är offentligt är självklart och om det är som jag tror att herr Shinawatra lejde dom för att försöka få till en kupp lär han inte leva många timmar efter att ha satt sin fot på thailändsk mark.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller Thaksin måste det vara säkrare för honom utanför Thailand. Jag tänker på svartskjortorna. De uppträdde helt öppet med rödskjortornas ledare och de vet naturligtvis vilka de var. De thailänska generalerna måste ha känt sig förnedrade av en privatarme mitt i huvudstaden som vandrade runt helt öppet och de borde idag veta vilka de var och vem som tog dit dom. Det sägs att ingen av svartskjortorna dödades, vilket inte jag tror. Skulle vara kul att veta om, eller hur många av dom som strök med och vad som hände med dom. Matade man krokodilerna med dom eller sänktes de i havet efter att de förhörts? Att generalerna vet en hel del som inte är offentligt är självklart och om det är som jag tror att herr Shinawatra lejde dom för att försöka få till en kupp lär han inte leva många timmar efter att ha satt sin fot på thailändsk mark.

Minst 1 blackshirt sköts i templet och deras 13 olika befäl finns namngivna och identifierade-så militären vet vem det är och vilka kontakter dessa 13 har i militär/border patrol kretsar och där går det att finna de som deltog som fotsoldater. Jag fick ett para dagar innan Seh Daeng sköts reda på att han skulle oskadliggöras, hur sades inte men efteråt har jag förstått att det var en intern militär grej. Seh Daeng var ansvarig och hjärnan bakom mordet på General Romklao den 10 april vid Khok Wua och avrättningen var ett sätt att sända ett meddelande till andra generaler i armén/flygvapnet/flottan att så här går det om du vänder dig mot dina egna-därför var det viktigt att han oskadliggjordes offentligt så alla kan se.

Samma morgon, den 10 april 2010 hittades det sprängladdningar apterade vid ett antal kraftledningsstolpar vid Ayutthaya-hade dessa detonerat hade Bangkok blivit strömlöst under ett antal timmar och då hade det varit ganska enkelt för dessa 300 blackshirts att genomföra en militärkupp och ta ett antal nyckelpersoner som gisslan för att förhandla med.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här videon går tydligen på alla nyhetskanaler här i Thailand idag, verkar som maffiaregeringen Shinawatra börjar inse att deras tid snart kan vara över. stackars Thailand eller man kanske får säga grattis Thailand!

För de som inte kan thai så är det engelsk text på videon.

http://youtu.be/_66WrU_PQUo

Government invokes security law

Tomorrow's Pitak Siam rally poses a threat to national security, which justifies the invocation of the Internal Security Act (ISA), Prime Minister Yingluck Shinawatra said yesterday.

Appearing on the TV pool in the evening, Ms Yingluck said intelligence reports indicated that the rally was aiming at toppling the democratically elected government in violation of the constitution.

She said the reports indicated that the protesters would use violence, storm government buildings and instigate public disturbances to achieve their objective.

The prime minister said the government is duty-bound to maintain law and order and to protect the lives and properties of its citizens.

http://bangkokpost.c...es-security-law

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De blev färdiga i tid, men du gillar förmodligen inte att de kom fram till att en demonstration inte är samma sak som en militärkupp...

http://bangkokpost.c...-t-stop-protest

Hej

Beslutet var väntat och allt annat hade varit väldigt överraskande med tanke på att dom som ligger bakom denna demonstration även styr landets domstolar, jag hade inga som helst förhoppningar om att domstolen skulle gå emot Prem och herrklubben, för det kommer dom inte att göra ens om kuppen blir verklighet, ingen ansvarig för tidigare militärkupper och massakrer har fällts av landets domstolar, "This is Thailand" heter det ju och det gäller naturligtvis även domstolarna.

Själv tycker jag att det var riktigt att anmäla mötet till konstitutions domstolen och läser man sektion 68 tycker jag att mötet med dess uttalade syfte var tveksamt att godkänna.

Section 68: No person shall exercise the rights and liberties prescribed in the Constitution to overthrow the democratic regime of government with the King as Head of the State under this Constitution or to acquire the power to rule the country by any means which is not in accordance with the modes provided in the Constitution.

Men jag hoppas naturligtvis att inga oroligheter utbryter och att domstolarna på så sätt kan säga att dom gjorde rätt som lät dessa dinosaurier hålla sina massmöten med målet att störta landets folkvalda regering och tillsätta en ej vald men utsedd junta, men håller inte Pitak siam,s ledare sina löften till domstolarna om att hålla sig inom lagen bör naturligtvis polis ingripa och upplösa tillställningen.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är väl samma förutsättningar som de röda hade 2010 och som de missbrukade så kapitalt.Att hålla en demonstration och uttrycka sitt missnöje är en mänsklig rättighet i en demokrati.Vi får hoppas att de inte gör samma misstag som de röda(även om våldet lönade sig)Det handlar ju till syvene och sist om thailändarnas vardag och denna regerings ohämmade plundring av statskassan(hoppas jag)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Beslutet var väntat och allt annat hade varit väldigt överraskande med tanke på att dom som ligger bakom denna demonstration även styr landets domstolar, jag hade inga som helst förhoppningar om att domstolen skulle gå emot Prem och herrklubben

Jag har förstått dte hela tiden men det är bra att du förtydligar din kommunistiska synvinkel på demokrati och yttrandefrihet.

Av det du skrivit nu och tidigare framgår nu med all önskvärd tydlighet att yttrandefrihet endast får tillämpas av de som stödjer UDD´s extremister.

Den form av demokrati du förespråkar brukar i andra sammanhang kallas för diktatur.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har förstått dte hela tiden men det är bra att du förtydligar din kommunistiska synvinkel på demokrati och yttrandefrihet.

Av det du skrivit nu och tidigare framgår nu med all önskvärd tydlighet att yttrandefrihet endast får tillämpas av de som stödjer UDD´s extremister.

Den form av demokrati du förespråkar brukar i andra sammanhang kallas för diktatur.

Hej

Här har vi helt olika uppfattningar enligt mig är det miltärkupper och tillsättande av ej folkvalda juntor som är diktatur.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Här har vi helt olika uppfattningar enligt mig är det miltärkupper och tillsättande av ej folkvalda juntor som är diktatur.

Mvh isan lover

Nu tappade du fokus igen.

Vi diskuterade den kommande demonstrationen i helgen; kommer du ihåg?

Det har absolut inget med det du kommenterade...men det är som vanligt gällande dig.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Beslutet var väntat och allt annat hade varit väldigt överraskande med tanke på att dom som ligger bakom denna demonstration även styr landets domstolar, jag hade inga som helst förhoppningar om att domstolen skulle gå emot Prem och herrklubben, för det kommer dom inte att göra ens om kuppen blir verklighet, ingen ansvarig för tidigare militärkupper och massakrer har fällts av landets domstolar, "This is Thailand" heter det ju och det gäller naturligtvis även domstolarna.

Själv tycker jag att det var riktigt att anmäla mötet till konstitutions domstolen och läser man sektion 68 tycker jag att mötet med dess uttalade syfte var tveksamt att godkänna.

Section 68: No person shall exercise the rights and liberties prescribed in the Constitution to overthrow the democratic regime of government with the King as Head of the State under this Constitution or to acquire the power to rule the country by any means which is not in accordance with the modes provided in the Constitution.

Men jag hoppas naturligtvis att inga oroligheter utbryter och att domstolarna på så sätt kan säga att dom gjorde rätt som lät dessa dinosaurier hålla sina massmöten med målet att störta landets folkvalda regering och tillsätta en ej vald men utsedd junta, men håller inte Pitak siam,s ledare sina löften till domstolarna om att hålla sig inom lagen bör naturligtvis polis ingripa och upplösa tillställningen.

Mvh Isan lover

Den pensionerade generalen Chaisiyat Shinawatra uppmanade till en militärkupp 2009 och han undgick också straff, men eftersom du är en stark anhängare av double standards så är det inte konstigt att du tyckte det var okej och bara yttrandefrihet då-men skulle någon annan än klanen yttra dessa ord så är det tydligen ett konstitutionsbrott enligt dig.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Den pensionerade generalen Chaisiyat Shinawatra uppmanade till en militärkupp 2009 och han undgick också straff, men eftersom du är en stark anhängare av double standards så är det inte konstigt att du tyckte det var okej och bara yttrandefrihet då-men skulle någon annan än klanen yttra dessa ord så är det tydligen ett konstitutionsbrott enligt dig.

Hej

Själv kommer jag inte ens ihåg att detta hände, men självklart borde landets lagar gälla alla och även denne man.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv kommer jag inte ens ihåg att detta hände, men självklart borde landets lagar gälla alla och även denne man.

Mvh isan lover

Länken finns postad på förra sidan i denna tråd men det verkar som om du missat den-också!

http://www.thaivisa.com/forum/topic/297313-chaiyasit-expresses-support-for-coup/

[size=4]Chaiyasit expresses support for coup[/size]

Former supreme commander Chaiyasit Shinawatra Saturday expressed support for another coup.

He was asked by reporters to comment on speculations that a new coup might be staged if the red-shirt people turn violent again during the rally on September 19, the third anniversary of the last coup.

"I agree with a coup if it can improve Thailand but it must be able to renew politics and end conflicts in the country and create a right path for the country," Chaiyasit said.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Beslutet var väntat och allt annat hade varit väldigt överraskande med tanke på att dom som ligger bakom denna demonstration även styr landets domstolar, jag hade inga som helst förhoppningar om att domstolen skulle gå emot Prem och herrklubben, för det kommer dom inte att göra ens om kuppen blir verklighet, ingen ansvarig för tidigare militärkupper och massakrer har fällts av landets domstolar, "This is Thailand" heter det ju och det gäller naturligtvis även domstolarna.

Själv tycker jag att det var riktigt att anmäla mötet till konstitutions domstolen och läser man sektion 68 tycker jag att mötet med dess uttalade syfte var tveksamt att godkänna.

Section 68: No person shall exercise the rights and liberties prescribed in the Constitution to overthrow the democratic regime of government with the King as Head of the State under this Constitution or to acquire the power to rule the country by any means which is not in accordance with the modes provided in the Constitution.

Men jag hoppas naturligtvis att inga oroligheter utbryter och att domstolarna på så sätt kan säga att dom gjorde rätt som lät dessa dinosaurier hålla sina massmöten med målet att störta landets folkvalda regering och tillsätta en ej vald men utsedd junta, men håller inte Pitak siam,s ledare sina löften till domstolarna om att hålla sig inom lagen bör naturligtvis polis ingripa och upplösa tillställningen.

Mvh Isan lover

Isan Lover..jag försöker alltid förstå hur du tänker och ganska ofta lyckas jag och kan se att du egentligen har en poäng trots att du olyckligtvis döljer den under lager av floskler och, tyvärr, ibland rena lögner. Jag håller också med om att PT är Thailands populäraste parti och att deras regeringskoalition givetvis ska få fortsätta att styra Thailand så länge de inte gör några mycket allvarliga brott och där är vi absolut inte än. Med ovanstående inlägg tycker jag dessvärre att du med all önskvärd tydlighet visar att du är helt ointresserad av demokrati och rättssäkerhet, för dig handlar det bara om "save face"; du har satsat allt på en häst och om så hästen faller ned död i första kurvan så kommer du envist hävda att han vann med allt mer ansträngda motiveringar.

68% av Thailands röstberättigade röstade inte på PT vid senaste valet, ska inte de ha rätt att visa sitt missnöje med den politik som förs? Du tycker att demonstrationen skulle förbjudas bara för att ledaren sagt att "om han hade haft något att säga till om så skulle han gjort en kupp"? Jag tycker också det är helt fel inställning, vilket jag skrivit tidigare i tråden, men det är ju ändå bara en lätt bris mot vad de röda ledarna, och flera anhängare, skrek om och det försvarar du ju till 100%. Visst är det trist och pinsamt att 68% av Thailands befolkning inte kan samlas runt något bättre än en gammal kuppkåt general men vad samlades Isaans bönder runt? Jo en dömd, och dömd bortom alla tvivel, förrymd brottsling och ett gäng våldsbenägna cronies helt utan både visioner, vilja och förstånd. Du har flera gånger kallat de som tänker demonstrera för idi*ter och tokstollar, vad var isåfall de röda demonstranterna; lobotomerade retards?

Frugan och hennes kompisar har under veckan diskuterat fram och tillbaka om huruvida de ska gå imorgon men det verkar som ingen tänker gå och enda anledningen är Boonlert och hans unkna uttalanden. Tänk om de röda demonstranterna kunde diskuterat lika sansat...å andra sidan de röda demonstranterna gjorde ju rätt. Innan den illegala ockupationen av Bangkok så ledde Demokraterna i alla opinionsundersökningar men ändå så vann PT valet klart. Det vore förmodligen bättre om T's motståndare var lika lättmanipulerade som hans dansande anhängare.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Isan Lover..jag försöker alltid förstå hur du tänker och ganska ofta lyckas jag och kan se att du egentligen har en poäng trots att du olyckligtvis döljer den under lager av floskler och, tyvärr, ibland rena lögner. Jag håller också med om att PT är Thailands populäraste parti och att deras regeringskoalition givetvis ska få fortsätta att styra Thailand så länge de inte gör några mycket allvarliga brott och där är vi absolut inte än. Med ovanstående inlägg tycker jag dessvärre att du med all önskvärd tydlighet visar att du är helt ointresserad av demokrati och rättssäkerhet, för dig handlar det bara om "save face"; du har satsat allt på en häst och om så hästen faller ned död i första kurvan så kommer du envist hävda att han vann med allt mer ansträngda motiveringar.

68% av Thailands röstberättigade röstade inte på PT vid senaste valet, ska inte de ha rätt att visa sitt missnöje med den politik som förs? Du tycker att demonstrationen skulle förbjudas bara för att ledaren sagt att "om han hade haft något att säga till om så skulle han gjort en kupp"? Jag tycker också det är helt fel inställning, vilket jag skrivit tidigare i tråden, men det är ju ändå bara en lätt bris mot vad de röda ledarna, och flera anhängare, skrek om och det försvarar du ju till 100%. Visst är det trist och pinsamt att 68% av Thailands befolkning inte kan samlas runt något bättre än en gammal kuppkåt general men vad samlades Isaans bönder runt? Jo en dömd, och dömd bortom alla tvivel, förrymd brottsling och ett gäng våldsbenägna cronies helt utan både visioner, vilja och förstånd. Du har flera gånger kallat de som tänker demonstrera för idi*ter och tokstollar, vad var isåfall de röda demonstranterna; lobotomerade retards?

Frugan och hennes kompisar har under veckan diskuterat fram och tillbaka om huruvida de ska gå imorgon men det verkar som ingen tänker gå och enda anledningen är Boonlert och hans unkna uttalanden. Tänk om de röda demonstranterna kunde diskuterat lika sansat...å andra sidan de röda demonstranterna gjorde ju rätt. Innan den illegala ockupationen av Bangkok så ledde Demokraterna i alla opinionsundersökningar men ändå så vann PT valet klart. Det vore förmodligen bättre om T's motståndare var lika lättmanipulerade som hans dansande anhängare.

Hej

Är det hänvisningen till Section 68: i kostitutionen som nämns i mitt inägg som du tolkar som om jag påstår att 68% av befolkningen röstar på PT ?

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

68% av Thailands röstberättigade röstade inte på PT vid senaste valet,

Skrev atom vad jag kan se.

Hej Är det hänvisningen till Section 68: i kostitutionen som nämns i mitt inägg som du tolkar som om jag påstår att 68% av befolkningen röstar på PT ? Mvh isan Lover

Jag får det dock till att 52% inte röstade på PTP i senaste valet. Misstänker att atom blandat siffrorna men i resten av texten har han alla rätt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det hela Bangkok som kommer att bli problem i helgen?

Jag har en kompis som ska ner nästa vecka så jag hoppas det har löst sej till dess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev atom vad jag kan se.

Jag får det dock till att 52% inte röstade på PTP i senaste valet. Misstänker att atom blandat siffrorna men i resten av texten har han alla rätt...

Kan vara att Atom räknade alla röstberättiga och därmed fick det till 68%. Alla gick inte till valurnan och sa sin mening, utan av de röstberättiga var det 32% som la sin röst PT. Så uppfattar jag det men kan ha fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skrev atom vad jag kan se.

Jag får det dock till att 52% inte röstade på PTP i senaste valet. Misstänker att atom blandat siffrorna men i resten av texten har han alla rätt...

Hej

Ja det var jag själv som rörde till det när jag i all hast tittade in och reagerade på siffran 68% och jag håller precis som du med om det mesta i hans inlägg, vilket inte är helt ovanligt.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Hittade en bra artikel på Prachatai om den komande demonstrationen.

http://prachatai.com/english/node/3437

Och här är en artikel ifrån The Nation som tar upp situationen just nu och lite om männen bakom det hela.

http://www.nationmultimedia.com/politics/Bangkok-on-rally-alert-30194930.html

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det var jag själv som rörde till det när jag i all hast tittade in och reagerade på siffran 68% och jag håller precis som du med om det mesta i hans inlägg, vilket inte är helt ovanligt.

Mvh Isan lover

Nu förstår jag Atoms siffror han menade alla röstberättigade-även så kallade soffliggare- och då stämmer det ju. 68% röstade inte för PTP i det senaste valet.

Isan Lover..jag försöker alltid förstå hur du tänker och ganska ofta lyckas jag och kan se att du egentligen har en poäng trots att du olyckligtvis döljer den under lager av floskler och, tyvärr, ibland rena lögner. Jag håller också med om att PT är Thailands populäraste parti och att deras regeringskoalition givetvis ska få fortsätta att styra Thailand så länge de inte gör några mycket allvarliga brott och där är vi absolut inte än. Med ovanstående inlägg tycker jag dessvärre att du med all önskvärd tydlighet visar att du är helt ointresserad av demokrati och rättssäkerhet, för dig handlar det bara om "save face"; du har satsat allt på en häst och om så hästen faller ned död i första kurvan så kommer du envist hävda att han vann med allt mer ansträngda motiveringar.

68% av Thailands röstberättigade röstade inte på PT vid senaste valet, ska inte de ha rätt att visa sitt missnöje med den politik som förs? Du tycker att demonstrationen skulle förbjudas bara för att ledaren sagt att "om han hade haft något att säga till om så skulle han gjort en kupp"? Jag tycker också det är helt fel inställning, vilket jag skrivit tidigare i tråden, men det är ju ändå bara en lätt bris mot vad de röda ledarna, och flera anhängare, skrek om och det försvarar du ju till 100%. Visst är det trist och pinsamt att 68% av Thailands befolkning inte kan samlas runt något bättre än en gammal kuppkåt general men vad samlades Isaans bönder runt? Jo en dömd, och dömd bortom alla tvivel, förrymd brottsling och ett gäng våldsbenägna cronies helt utan både visioner, vilja och förstånd. Du har flera gånger kallat de som tänker demonstrera för idi*ter och tokstollar, vad var isåfall de röda demonstranterna; lobotomerade retards?

Frugan och hennes kompisar har under veckan diskuterat fram och tillbaka om huruvida de ska gå imorgon men det verkar som ingen tänker gå och enda anledningen är Boonlert och hans unkna uttalanden. Tänk om de röda demonstranterna kunde diskuterat lika sansat...å andra sidan de röda demonstranterna gjorde ju rätt. Innan den illegala ockupationen av Bangkok så ledde Demokraterna i alla opinionsundersökningar men ändå så vann PT valet klart. Det vore förmodligen bättre om T's motståndare var lika lättmanipulerade som hans dansande anhängare.

Kul att du håller med om dina egna brister... eller har du inte läst och förstått Atoms inlägg?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hittade en bra artikel på Prachatai om den komande demonstrationen. http://prachatai.com/english/node/3437

Bra artikel?

Några utdrag:

"Bangkok is preparing for the return of the infamous neo-fascist ultra-right group, Pitak Siam (Protecting Siam). From the police force to members of the general public, that name carries confusion and the hint of pandemonium. However this time the boundaries of politics have changed, Thailand saw Pitak Siam declaring their intent to forcibly remove the legitimately-elected Government of Prime Minister Yingluck Shinawatra and install a junta similar to the previous ruling tyrannical power of Myanmar."

Kommentar; det där är typisk odemokratisk vidrig och lögnaktig texter av ett gäng som inte kan bättre. vadå "infamous neo-fascist ultra-right group"? Om det kommer 50 000 pers så är det mer än när det ultraextrema UDD tillsammans med familjen Shin terroriserade Bangkok 2010. Det är dessutom ett uttryck för att folk börjat inse att dom utsatts för ett bedrägeri.

"The police chief, Pol Gen Adul Saengsingkaew said the cabinet decided to impose the Internal Security Act (ISA) in three districts of Bangkok from November 22 until 30 after security agencies reported receiving information there could be attempts to raid government grounds and a plot to take Ms. Yingluck hostage."

Kommentar; nu ska marionetten kidnappas? Först ska storebror, enligt sonens Facebook, mördas, nu ska tjejen kidnappas???

Det där är ett simpelt försök att försöka få folks medlidande.

Jag misstänker att detta är just simpla försök att hindra en demokratisk process.

Kallas yttrandefrihet. Det kan svida för den som tidigare skrikit sig hes och nu får samma medicin.

"Various pro-democracy groups have expressed their support for the Government"

Kommentar; jasså? Vilka då utom UDD och därtill hörande extrema organisationer? att kalla dessa för "pro-democracy groups" är ett riktigt skämt eller bara förnedrande för skribenten.

Att en minoritet missköter landet så till den milda grad att hela världen förundras borde vara en väckarklocka men en del har satt på hörselskydden och fattar inte. Denna demonstration kanske får dem att förstå.

IL; nu har du chansen att lära dig demokrati. Missa inte detta tillfälle!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Och här är en artikel ifrån The Nation som tar upp situationen just nu och lite om männen bakom det hela. http://www.nationmul...t-30194930.html

Om det som står stämmer så minskar demokratin ännu mer. Oroande för de som stödjer denna utveckling (alltså inte de som stödjer UDD´s kontroll över gänget vid makten),

"

Provincial authorities told to prevent Pitak Siam supporters from reaching capital; Police chief expects 50,000 people to attend; says protest might be prolonged

Bangkok is bracing for the biggest anti-government protest of the Yingluck Shinawatra era.

The government and provincial authorities appeared to be employing various means to prevent people from the provinces and Bangkok residents from joining today's rally at the Royal Plaza.

Amid warnings of violence and the possible use of force by police, many police checkpoints have been set up along the main roads that lead to Bangkok.

Provincial governors have been instructed by the government to attempt to discourage people under their administration from joining the protest, which is being organised by the Pitak Siam group.

Phang-nga Governor Thamrong Charoenkul said yesterday that he had received an order from the government to keep an eye on local supporters of the anti-government movement. He said the local authorities attempted to persuade those people not to join the Bangkok rally, adding that checkpoints were set up in all districts of the southern province.

The governor said he expected fewer than 100 people from Phang-nga to take part in today's rally in Bangkok.

Retired Lt-General Nanthadej Meksawat, one of the rally organisers, said yesterday that prospective protesters from the provinces had been blocked from leaving their villages.

"Governors and district chiefs in every province were told to block as many prospective protesters as possible. The order was passed down to the village heads," he said.

Jag hoppas innerligt att det inte är korrekt, det som skrivs här. Jag skulel dock inte förvånas ett dugg.

Ser man inte det fundamentalt odemokratiska i att t.o.m hindra folk från att lämna sina byar för att demonstrera; ja då ska man inte ta ordet demokrati i sin mun!

Nu visar det totalitära styret sitt verkliga tryne.

Intressant att IL´s enda synpunkt är kring denna artikel är ".lite om männen bakom"

Inte ett ord om det totalitära sättet att HINDRA folk från att läman byarna för att demonstrera! Fy fan!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...