Jump to content
IGNORERAD

Här finns en saknad länk i BTT:s teorier eller?


svarten

Recommended Posts

Hej BTT,

Visst finns den typ av thaidam som du beskriver. Men...

"Tyvärr så förvandlas ofta även dessa kvinnor till penninghungriga lyckosökerskor"

Ofta? Vad vet du om det? Du är väl inte så förmäten att du dömer alla Isaankvinnor efter den bråkdel du observerat? Har du hört talas om statistiskt signifikativt underlag? Har du objektivt begrundat den umgängeskrets du höll dig med i Thailand?

Om sanningen ska fram är det nog ingen som med säkerhet kan uttala sig om proportionerna av olika kvinnotyper i Thailand.

Jag kan ju inte förneka att fru Chang känner ett visst behov av att samla på sig pengar för framtiden. Dessa pengar tänker hon dock tjäna själv med hårt arbete i Sverige. Jag har inga invändningar, har du? Ser dessutom många andra thaidamer i Göteborg som jobbar hårt och sparar pengar. Enligt din logik kan jag ju då dra slutsatsen att de flesta thaidamer är sådana?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    16

  • Joints

    12

  • broder tuk tuk

    7

  • andrejsdenruskige

    7

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Quote

Samma kvinnor som tidigare tyckte att 1000 baht var fina pengar kan plötsligt tycka att samma summa är strunt och småpengar.

Eller att det plötsligt ska bos på fina hotell och ätas på fina, dyra restauranger och bollas med summor som inte ens västerländska, välbärgade kvinnor kommer i närheten av.

Som vanligt har både Svarten OCH BTT rætt, lite som Yin och Yang.

Till citatet:

-Likadant tycker æven jag. Men i detta fallet står man faktiskt før sina egna dumma beslut.

Det som kan vara tråkigt ær om man får ta smællarna av andras dumma beslut (hænder vældigt sællan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara ganska så vanligt att en del här på mpr misstolkar syftet med mitt och andras argumenterandet mot BTT. Bara för att man säger emot honom så betyder det väl inte att man "glorifierar allt rörande Thailand och thaitjejer samt blundar för allt negativt".

Det han påstår är ju oftast gammal skåpmat som man matats med från olika håll i 12 år vid det här laget och sett otaliga exempel på i verkligheten.

Nej, varför jag själv argumenterar mot BTT är självklart inte för att jag förnekar 100% av allt han påstår utan för att han antagligen är den mest arroganta, trångsynta och självgodaste människa jag någonsin sett skriva på ett forum. Trångsynthet är bland de egenskaper jag uppskattar allra minst hos mina medmänniskor och när man dessutom som BTT basunerar ut sitt snäva perspektiv som den enda sanningen då blir det bara lite för mycket. Han talar jämt vitt och brett om saker han inte har den minsta aning om baserat på dom kunskaper han skaffat sig på soi 7 och 8, Pattaya. Om han t ex kunde hålla sig till att framhålla sina diverse historier som EXEMPEL ur verklighetens Thailand så skulle jag inte ha något emot hans påståenden, men han skriver alltid om sina exempel som generella sanningar gällande människor han aldrig träffat och miljöer han aldrig satt sin fot i.

Att han även förtäljer en del, för dom flesta här på mpr, redan uppenbara sanningar eller halvsanningar om livet på soi 8 gör inte hans trångsynthet mindre irriterande.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarte`n!

Människor världen över är ganska lika i sina grundläggande behov. Givetvis finns det kvinnor överallt som styrs av pengar och girighet.

Nu har jag väl inte påstått att fattiga tjejer från Isaan styrs av girighet. I deras fall handlar det ju om nödvändighet. Att ge sig själva och sina familjer ett bättre liv.

Inget fel i det så länge det stannar vid detta.

Tyvärr så förvandlas ofta även dessa kvinnor till penninghungriga lyckosökerskor som gärna pumpar den " rike",nedkärade faranggubben på stålar när chansen så ges. Samma kvinnor som tidigare tyckte att 1000 baht var fina pengar kan plötsligt tycka att samma summa är strunt och småpengar.

Eller att det plötsligt ska bos på fina hotell och ätas på fina, dyra restauranger och bollas med summor som inte ens västerländska, välbärgade kvinnor kommer i närheten av.

Jag vänder mig inte emot att dessa fattiga Isaankvinnor vill ha ett bättre liv för sig själva och sina familjer, det är en god gärning, det jag reagerar på är när de börjar pumpa faranggubben på stålar via allehanda tricks och spelar på hans känslor.

Att det finns ett ganska stort drag av girighet, egoism och penningkärlek hos många thailändare råder det väl ingen tvekan om. Allt ifrån korrumperade politiker till lurendrejarna på lägre nivå.

Ett samhälle formas ofta uppifrån via förebilder inom högre instanser och Thailändska politiker är väl inte direkt kända för att vara ärliga när det gäller pengar.

BTT

Hej BTT!

Bra att vi är överens om att girighet styr många kvinnors beslut vid val av partner över hela världen!

Du säger att de fattiga som lurar pengar från män är dock inte giriga. Samtidigt finns det enligt dig fattiga isaankvinnor som lurar 10 000-tals kr./månad från flera faranger samtidigt. Är inte dessa damer giriga? De behöver ju bara 2 000 kr./mån för att ha samma levnadsstandard som någon som har turen att få ett bra jobb. Varför skulle de begära mer om de inte vore giriga. Är inte den typ av sol och vårandet som du och åtskilliga andra har råkat ut för i Thailand samma typ av sol och vårandet som händer i hela världen?

Vi tycks däremot inte kunna komma överens om att det finns även många låg inkomstkvinnor i Thailand som gifter sig enbart av kärlek. Jag utgår ifrån detta forum. Det finns enbart ett fåtal som beskriver sin kvinna på det sättet som du gör. Jag väljer att tror på våra medskribenter. Jag har inte sett något som motsäger deras berättelser. Du utgår dock ifrån att majoriteten inte talar sanning. De hjärntvättas och styrs så att de fattar själv att de är styrda. Jag kan gärna tro som dig men du måste ge mig lite mera fakta som pekar åt det hållet. Hittills har du inte ens försökt att stryka dina teorier.

Därför väljer jag att tro på vad våra vänner säger! Thailändskor är ju precis lika oberäkneliga som svenskor. Man kan aldrig gissa en okänd thailändskas beteende och avsikter!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej svarten

"Erik-sson blir upprörd och trycker på minusknappen allt han orkar"

Okej två minuskarma är att jobba hårt o allt jag orkar. Dags o kolla igen, jag har gett dig två till. Oj så jobbigt det var.

Är inte alls upprörd. Jag bara inte tycker om det inlägget. Finns det bara två lägen för dig? Du verkar tolka allt som svart eller vitt.

Hej Erik-sson!

Kul att du svarade men ärligt talat undrar jag inte om detta handlar om ett missförstånd. Min tråd syftar till att diskutera att pengar mycket ofta är avgörande vid partner i rika Sverige och även i superrika Kalifornien. Detta för att jämföra med hur det är Thailand. Varför skulle detta vara så konstigt?

Du säger att jag tolkar allt som svart eller vitt när jag säger att det alla möjliga kombinationer av girighet och godhet bland världens kvinnor när de gäller att välja en partner. Därför trycker du på minusknappen i ett dygn.

Du menar att BTT är mycket nyanserad och balanserad när han hela tiden i varannan tråd hävdar att nästan alla thailändskor enbart tänker på pengar. Svenskor gör inte det. Därför trycker du på plusknappen i ett dygn.

Jag har utnyttjat allas erfarenheter i MPR/TT därav BBT:s i mycket hög grad, mina egna erfarenheter från en uppväxt i över 30 länder, en hel del litteratur samt långa samtal med 1000-tals människor under hela mitt liv. Jag har kommit fram till slutsatsen att det finns många giriga kvinnor och män i alla länder. Vidare finns det i alla länder människor som gifter sig enbart av kärlek samt vidare människor som tar hänsyn till en mängd andra faktorer samt kombinationer därav i varje land. Varje människa är helt enkelt unik.

Är du säkert att du inte har missförstått? Hur skulle jag kunna vara mera nyanserad än detta?

Ha det gott!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är man förälskad och rädd för att förlora kärleken så kanske man väljer att inte se vissa negativa sidor hos ens partner.

Att de flesta gifta medlemmar givetvis inte vill se eller erkänna att frugan pumpar pengar bottnar givetvis i det faktum att dessa gubbs hellre ger och ser till så att frugan är glad och nöjd, än att se en verklighet som kanske ibland borde vara annorlunda.

Är man kär så kanske man inte heller alla gånger kan tolka eller märka vissa vibbar. Då väljer man hellre att skjuta tillbaka det hela i det omedvetna.

Den sk förträngningsprincipen.

Alla ska vara glada och nöjda. Och det är ju i och för sig inget fel i det, men när det leder till självbedrägeri och falskspel och masker så är det kanske lite olyckligt.

Spelad och hycklad kärlek är ju en gång för alla inte äkta kärlek.

Och i en längre perspektiv kan det vara förödande för den part i förhållandet som älskar och är den svaga.

Ömsesidig kärlek ger jämnvikt och ingen behöver bli lidande om allt kraschar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

"Ömsesidig kärlek ger jämnvikt och ingen behöver bli lidande om allt kraschar."

Ingen blir lidande om ett förhållande med ömsesidig kärlek kraschar?

Gud sig förbarme, den beskäftige kärleksteoRetikern har slagit till igen!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Hej BTT,

"Ömsesidig kärlek ger jämnvikt och ingen behöver bli lidande om allt kraschar."

Ingen blir lidande om ett förhållande med ömsesidig kärlek kraschar?

Gud sig förbarme, den beskäftige kärleksteoRetikern har slagit till igen!

Herr Chang har talat.

Kan det inte vara så att bägge blir lidande. Till skilnad från ömsesidig Okärlek, då båda skiter i vilket :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Är man förälskad och rädd för att förlora kärleken så kanske man väljer att inte se vissa negativa sidor hos ens partner.

Att de flesta gifta medlemmar givetvis inte vill se eller erkänna att frugan pumpar pengar bottnar givetvis i det faktum att dessa gubbs hellre ger och ser till så att frugan är glad och nöjd, än att se en verklighet som kanske ibland borde vara annorlunda.

Är man kär så kanske man inte heller alla gånger kan tolka eller märka vissa vibbar. Då väljer man hellre att skjuta tillbaka det hela i det omedvetna.

Den sk förträngningsprincipen.

Alla ska vara glada och nöjda. Och det är ju i och för sig inget fel i det, men när det leder till självbedrägeri och falskspel och masker så är det kanske lite olyckligt.

Spelad och hycklad kärlek är ju en gång för alla inte äkta kärlek.

Och i en längre perspektiv kan det vara förödande för den part i förhållandet som älskar och är den svaga.

Ömsesidig kärlek ger jämnvikt och ingen behöver bli lidande om allt kraschar.

BTT

BTT... du kan koppla av, det finns ingen gud! Njut av livet.

Gör dig själva en tjänst. Sluta upp med att grubbla och försöka hitta nyckeln till "hur allt funkar, i Sverige eller Thailand" Jag tror du gör dig själva en björntjänst genom att sätta upp dina begränsningar hur bartjejer tänker och fungerar. Räcker det inte att känna till riskerna att dejta en bartjej? Det finns ju trots allt en hel del som lyckats med sitt förhållande med sin bartjej och det är väl bevis nog för att det kan funka. Och andra sidan så finns det ju också förhållanden där tjejen har andra bakgrunder än baren, och som funkar. Detta visar väl att dina teser är bullshit? Allt är möjligt.

Vi kan ju ta det där med gamla gubbar och unga tjejer! Själva har jag en tjej på 25 med nytt UT i Sverige (utan problem) och själva är jag 52. Jag klagar inte på livet och jag är ganska säker på att tjejen inte heller klagar. Och du... det skickas inga pengar heller och hon kommer inte från någon bar. Outbildad och söker lyckan? Tja... tror inte det! Har betyg så det räcker med råge för att söka in till läkarestudier.

Tänk om man skulle lyssna på ditt kvackeri när det gäller tjejer? Ja då skulle det ju i princip vara omöjligt att vara ihop med en asiatisk tjej på andra vilkor än pengar. Du är ute och segla Herr BTT, förmodligen saknar du grundläggande kunskaper i hur man charmerar en tjej!

Nu är det så Herr BTT, att begränsningar på hur livet skall levas sätter varje enskild individ. Om nu någon vill leva ihop med en yngre tjej eller kille, Isaantjej eller Bangkoktjej, muslim eller hindu, bartjej eller högutbildad o.s.v.  så är detta fullt möjligt enligt mitt sätt att se på det. Men att som du, sätta upp hinder genom att dra egna slutsatser av egna misslyckanden och samtal med andra loosers ger jag inte mycket för. Jag accepterar att du har synpunkter på olika förhållanden, men det är fortfarande upp till var och en att välja över sina egna liv. Jo Herr BTT jag tycker t.o.m. att det är ok att du sitter i baren och ugglar med dina bartjejer, det stör mig inte det minsta. Jag skulle inte komma på tanken att messersmitta över detta och berätta för dig hur dina bartjejer tänker och behandlar dig. Up to you. Jag vet dessutom att många bartjejer är i baren av andra orsaker än svält!

Avslutningsvis bifogar jag en länk över ett förhållande där ena partner är 36 år och den andra partner är 80 år. Kanske något för moraliserna att oja sig över.   :whistle:  

http://www.youtube.c...h?v=x2CZeoHIM_c

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har kommit fram till slutsatsen att det finns många giriga kvinnor och män i alla länder. Vidare finns det i alla länder människor som gifter sig enbart av kärlek samt vidare människor som tar hänsyn till en mängd andra faktorer samt kombinationer därav i varje land. Varje människa är helt enkelt unik.

Jag brukar normalt inte lägga mig i, om ni förstår vad jag menar.

Men måste erkänna att idag när jag läste den texten fick jag en konstig känsla som skrämde mig.

Jag kände att "F-n, det är ju sant".

I många år har jag bara fokuserat på att det finns andra typer av thailändska tjejer än vad som påstås av vissa skribenter på TT och MPR. Det blir mest att jag försöker påpeka att det faktiskt finns andra sidan av myntet också.

Det som skrämde mig var att "har jag blivit omedvetet hjärntvättad av sådana inlägg som sprider sig mycket på TT och MPR och omedvetet accepterat att det är något konstigt med thailändska tjejer"...

så jag försöker ropa att det faktiskt finns andra typer thaitjejer också.

eller? ???

Hade inte tänkt på de banorna att tjejer från andra länder och även män är kanske likadana som vi från Thailand.

---

Intressant att komma på sig själv - hur konstigt man egentligen tänker.

---

Om det är så att kvinnor/män i andra länder är likadana, varför ska jag bry mig om att försöka påpeka att det faktiskt fin andra typer tjejer än BTT's beskrivningar???

---

Eller är jag en sån som inte försvara min egen handling och mitt eget folk genom att säga "men alla andra gör ju så".

Eller "men det finns många mördare, då är det inget fel om jag också gör samma sak".

---

Å andra sidan kan man inte riktigt acceptera vilken skit som helst som skrivs om mina vänner/landsmanninnor heller.

---

Nu fattar jag själv inte min egen text he he he he... bara tänker synligt(läs högt).

Men ni får ha det gott allihopa i alla fall!  :17:

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller hur Magrod?

Har hafft samma tankar

själv. När man bosätter sig i

ett nytt land får man nya

tankar om sitt folk å alltid

kanske inte så bra å så

behöver man inte flytta så långt

heller.Fast jag har nog haft det för

lätt tycker nog dom flesta!  :rofl:hehe

 

  Mvh

      Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Svarten

"Erik-sson blir upprörd och trycker på minusknappen allt han orkar"= 2minuskarma

"Därför trycker du på minusknappen i ett dygn." = 4 minuskarma

tror nog jag orkar ge dig några till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej svarten

"Erik-sson blir upprörd och trycker på minusknappen allt han orkar"

Okej två minuskarma är att jobba hårt o allt jag orkar. Dags o kolla igen, jag har gett dig två till. Oj så jobbigt det var.

Är inte alls upprörd. Jag bara inte tycker om det inlägget. Finns det bara två lägen för dig? Du verkar tolka allt som svart eller vitt.

Hej kära vän Erik-sson!

Hur mås det nu! Jag förstår att du fortfarande är rasande. Du är online hela tiden men har slutat att skriva om annat än skryt om hur mycket du hatar mig! All din fokus riktas mot mig! Den enda tanke du har är att trycka på minusknappen allt du orkar. Raseriet är så stort att du klara inte ens av att försöka förklara varför du reagerar så starkt på tidningsartikeln som rapporterar om att bara hälften av Sveriges ensamstående struntar om pengar när de letar efter ny partner.

Det måste kännas tufft att besitta sanningen och tvingas läsa andras naiva strunt. ”Här kommer Svarten med sina livserfarenheter och tror på allas historier och tolkar dem såsom att allas partner är helt olika alla andras partner. Födelseland, ras, etnicitet spelar ingen roll. Inga två personer med samma etnicitet är lika. Inom varje etnicitet finns det skojare, kärleksfulla och alla möjliga kombinationer av personligheter emellan. En sådan syn på människans komplexitet är svarten och vitan.

En riktig nyanserad syn vilken du besitter är att alla ljuger. Alla kvinnor är likadana. I västerlandet är det kärlek som gäller; i Thailand är det pengar. De som skriver sådant i sina inlägg ska du ligga på plusknappen hela dagen och heja på. Det spelar väl ingen roll om den människan som du hejar på behöver ändra på sitt destruktiva tänkande och i stället ta till sig från de positiva inställda skribenterna. Orsaken är väl viktigare än individen, eller hur polaren?

Varför försöker du inte att diskutera vad som bekymrar dig i stället kompis! Du kommer mycket längre på sättet att få mig att fatta hur du vill att jag ska skriva i fortsättningen. Försök! Du kan övertala mig om vad som helst så länge du kommer med de fakta som behövs för att styrka din tro!

Puss och kram!

Svarten

P.S. Är du säker att artikeln om kärlek i Sverige är så farlig som du tar åt dig? Den har ju publicerats i Sveriges största dagstidning för två dagar sedan och ingen annan i landet verkar ha tagit åt sig lika hårt som dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten... till vad leder sådana svar som du skrev nyss? ??????

Hej Skipper!

Bra fråga! Men vad annars göra? Någon är rasande och jag försöker ta reda på vad stackare är så bekymrade över!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT!

Fint uppmuntrande inlägg från JJ eller hur? Det skulle inte skada att läsa det en gång till och begrunda tycker jag. Skriv gärna ut det ut, lägg det under kudden och läs det varje natt innan du somnar!

Jag sårade dig förra veckan när jag tillägnade ”Love Hurts” till dig i vår 70-tals rocktråd. Meningen var inte dela ut en kniv i ryggen utan att försöka göra dig medveten om hur du låter! När jag läser dina hälsningar i alla möjliga trådar att vi är lurade, styrda och hjärntvättade påminns jag om ”Loves Hurts”.

“…

Some fools think of happiness

Blissfulness, togetherness

Some fools fool themselves I guess

They’re not foolin me

I know it isn’t true,

I know it isn’t true

Love is just a lie,

Made to make you blue

Love hurts, ooh,ooh love hurts

Ooh,ooh love hurts”

Det har alltid varit helt underbart att höra dessa ord med Dan McCaffertys ljusa och skrälliga röst när ett förhållande har tagit slut. Everly Brothers version av låten är också OK men Nazareths överlägsna touch sparkar arsle. De tunga hårdrockiga riffarna känns för mig - som under åren i USA har många gånger fått höra av högerprästarna att rock ’n rock är ond – som djävulens slaktning av Everlys ”mesiga” 50-tals rock.

”Vilken satans tjej!” ”Det är ju hennes djävulskap som är roten till dåligt.” Det var förresten hela samhället som var ut efter mig. Jag var ett offer! Jag var OFFRET. Till mina egna luftgitarrriffar och en nästan tom flaska Vino Tinto i handen hånskrattade jag för mig själv över alla dumskallar som gick på kärlek. Vilka lurade och korkade och styrda djävlar! He he! Det var skönt att vara fri och slippa det elände som alla omkring mig fick genomgå.

Med Dan McCaffertys (och de argentinska vindruvornas) hjälp gick två dagar förbi ganska snabbt. Det var lite jobbigt att träffa andra men det kändes ändå lite skönt att prata av mig med vännen och hans tjej, med mor och far och särskilt med mormor. Chockande var det att höra att hon hade sexliv innan hon träffade morfar! Att gå ut och supa skallen av sig med polarna fick också många timmar att försvinna. Skönt att höra dem gnälla om ”kärringen” hela kvällen.

Men när det var dags att gå hem från krogen visade det sig att kompisarnas skitprat om sina käraste inte var så värst allvarligt menad. Det märktes att de faktiskt längtade hem till de sina. Umgänge med andra fick mig att se att kärlek inte var så farligt egentligen. Det är inget som kommer grattis. När det misslyckas får man lära sig av sina misstag och försöka om och om tills det träffar rätt. Har man betett sig illa mot tjejen ska man tänka sig för nästa gång. Om misslyckas med tjejer från en viss miljö får man ändra miljö då man söker nästa. Jag har kastat mig in i spelet många gånger och som alla vet har lyckats ganska väl.

Brodern! Den verklighetsflykt som Love Hurts ger under läkningsprocessens förnekelsefas funkar mycket bra för mig och en stor del av västerlandet befolkning till att börja med. Det är skönt att skylla de egna felen på andra och håna alla andras kärlek. Men när man har kommit över den värsta tiden ska man reflektera över de egna fel och lista ut hur man kan göra annorlunda för ett lyckas. Alla har ju blivit lurade minst en gång om inte av en thailändska av en kvinna (eller man för att vara PK) från något annat land. Och alla har i sin tur (särskilt den önskefulla undertecknade) på något sätt lurat en annan. Stäng av CD-spelaren och kasta bort Nazarethskivan. Ta till dig om MPR:s lyckade förhållanden och lär dig i stället för att sitta online hela dagen och spy galla över oss ”hjärntvättade” stackare.

Hälsning

Svart én

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej svarten

det var det mest sämsta inlägg du gjort.

Att påstå efter gett dig två minuskarma, att jag trycker

allt vad jag orkar, och efter fyra minus, ja då har man suttit ett helt dygn o tryckt. knepig uppfattning om tid o antal.

Undrar var ifrån du får att jag skulle vara rasande, arg, och hata dig.

Tyvärr kan du inte påverka mig i negativ riktning med dina inlägg till mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror nog mer att det är du som äger bekymmre men vill inte inse det::::::

Hej Skipper!

Tack för omsorgen! Men jag har ingen bekymmer. Jag känner mig tryg med min övertygelse att folk i allmänhet talar sanningen. Därför resonemang att thailändare inte är sämre än andra.

Jag tror att du förväxlar bekymmer med min diskussionsivrer. När någon blir upprörd på det som skrivs här är det alltid intressant att diskutera och höra andras synpuntker! Det är så jag grundar min livsteorin. Jag tar till mig lite av det som alla har att säga!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej kära vän Erik-sson!

Hur mås det nu! Jag förstår att du fortfarande är rasande. Du är online hela tiden men har slutat att skriva om annat än skryt om hur mycket du hatar mig! All din fokus riktas mot mig! Den enda tanke du har är att trycka på minusknappen allt du orkar. Raseriet är så stort att du klara inte ens av att försöka förklara varför du reagerar så starkt på tidningsartikeln som rapporterar om att bara hälften av Sveriges ensamstående struntar om pengar när de letar efter ny partner.

Det måste kännas tufft att besitta sanningen och tvingas läsa andras naiva strunt. ”Här kommer Svarten med sina livserfarenheter och tror på allas historier och tolkar dem såsom att allas partner är helt olika alla andras partner. Födelseland, ras, etnicitet spelar ingen roll. Inga två personer med samma etnicitet är lika. Inom varje etnicitet finns det skojare, kärleksfulla och alla möjliga kombinationer av personligheter emellan. En sådan syn på människans komplexitet är svarten och vitan.

En riktig nyanserad syn vilken du besitter är att alla ljuger. Alla kvinnor är likadana. I västerlandet är det kärlek som gäller; i Thailand är det pengar. De som skriver sådant i sina inlägg ska du ligga på plusknappen hela dagen och heja på. Det spelar väl ingen roll om den människan som du hejar på behöver ändra på sitt destruktiva tänkande och i stället ta till sig från de positiva inställda skribenterna. Orsaken är väl viktigare än individen, eller hur polaren?

Varför försöker du inte att diskutera vad som bekymrar dig i stället kompis! Du kommer mycket längre på sättet att få mig att fatta hur du vill att jag ska skriva i fortsättningen. Försök! Du kan övertala mig om vad som helst så länge du kommer med de fakta som behövs för att styrka din tro!

Puss och kram!

Svarten

P.S. Är du säker att artikeln om kärlek i Sverige är så farlig som du tar åt dig? Den har ju publicerats i Sveriges största dagstidning för två dagar sedan och ingen annan i landet verkar ha tagit åt sig lika hårt som dig.

Svarten... det finns väl en och annan världsbild som raseras efter att läst tidningsartikelen. Klart det är upprörande för BTT och andra "handsome man"

som stärkt sina dåliga självförtoenden genom att pröjsa en flock bartjejer för att få dem att viska vad dom vill höra i deras öron.

Det finns till och med de som har över 20 års erfarenhet av Thailand och dessa gossar vet hur det funkar.   :wai: Får dom bara lyfta fram sin lilla tusenbahtare så är livet på topp. Där emellan så kan man ju ganska enkelt köpa lite 30 minuters uppmuntran om det skulle pocka på.

Det komiska i sammanhanget är att alla dessa gossar "know how it works in Thailand" Detta märker man lättast genom att läsa om deras förvåning över andras förhållande som har startas på andra ställen än baren eller lampaffären.

Men varför bry sig.? det finns plats för alla i vårt lilla paradis oavsett vart vi har våra jaktmarker.

Ha det gott där ute i höstmörkret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Svarten

PROJICERINGAR

Om detta är ditt problem.

När du tar känslor som du själv bär på och projicerar det på nån/några/nåt annat. Dvs. är du själv deprimerad så tror du dig se att det är alla andra som är deprimerade.

I all välmening sök hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten!

"48 % av

svenska singlar

säger att en riktigt

god ekonomi har

en viss påverkan i valet

av en partner"

Det står ju bara att en riktigt god ekonomi har viss inverkan när Svenska singlar väljer partner. Jag tolkar det som att står man i valet och kvalet mellan två personer som man gillar lika mycket så kanske man väljer miljonären framför den som går på soc. Skulle jag själv börja dejta två tvillingsystrar som är identiska till både sätt och utseende men där den ene just vunnit 20 miljoner på lotto och den andre systern är fattig och jobbar på Mc Donalds så hade jag med största sannolikhet valt syrran som vunnit på lotto! :intello:

Men för en fattig Thaitjej så har nog en riktigt god ekonomi betydligt större betydelse när hon väljer partner om hon har möjligheten att välja. Där handlar det kanske om att man väljer bort en partner som man gillar mest till förmån för en partner som man inte är lika attraherad av men som kan erbjuda ett bättre liv helt enkelt.

Visst finns det 20 åriga brudar i Sverige som väljer en rik gammal gubbe framför en jämnårig fattig kille, men jämfört med Thailand så är dom nog en droppe i havet. Har träffat så många Thaitjejer som självklart skulle vilja ha en ung och snygg kille men till slut ändå väljer en betydligt äldre och mer oattraktiv man för att han kan erbjuda en ekonomisk trygghet. Om gubben kan betala en fet sinsod och bygga ett hus i byn så står han självklart högre i kurs än en ung kille som inte kan lova något sånt på kanske flera år.

För en Svensk tjej så är en riktigt god ekonomi kanske bara ett plus i kanten men för en fattig Thaitjej så är det så mycket mer än så för hon har inte råd att välja en fattig partner framför en rik partner. Och det är väldigt trist tycker jag men i slutändan så spelar det ingen roll så länge folk är glada och lyckliga tillsammans. Men tycker alltså att det är aningen felaktigt att hävda att Svenska och Thailändska tjejer bryr sig lika mycket om killens ekonomi vid val av partner. Och observera att jag naturligtvis generalliserar, självklart så finns det Svenska tjejer som är så pengakåta så att det tar vilken rik gubbe som helst hur ful han än må vara, precis som det finns fattiga Thaitjejer som följer sitt hjärta framför att tänka strikt ekonomiskt. Men räkna med att de fattiga Thaitjejer som väljer en fattig kille framför en rik får höra ett och annat av familj och omgivning...

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så Swippe,

Mat på bordet och tak över huvudet är nog en självklarhet som de flesta svenska damer knappt reflekterar över. Många thaidamer har en betydligt mer pragmatisk inställning. För att citera fru Chang:

"Only love can not eating"

Därmed ska man inte nödvändigtvis dra slutsatsen att det bara är pengar som gäller för thaidamer. Idealet är givetvis en mix av pengar och kärlek. Även för svenska damer fast dom kanske inte vill medge det...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

For alla som varit/ar mer an turister/barhangare torde det vara en sjalvklarhet att det inte gar att jamfora Thailand och Sverige vad galler den ekonomiska delen. Vi stolta starka Svenskar har genom val genomford politik skapat ett ekonomiskt klimat dar fattigdomen utraderats, jamfor detta med de Thailandska lantprovinserna och forsok sedan tanka Er en situation med en, i o forsig nagorlunda stilig, farang med 1000 lapparna hangande utanfor planboken och grannpojken som sliter for den dagliga kosten. Men va fan?

Skulle samma situation intraffat i Sverige for 75 ar sen hade det val inte varit nagon tvekan, sjalvklart valjer den vackra bondpigan grannpojken fore den tyska herremannen?

Naha inte det, va forvanad jag blev.

En anna sak, Svarten ar nog den minst deprimerade personen, mojligen lite nervis med tanke pa vad som ar pa gang i familjen, om detta har med att ifragasatta en tidningsartikel och overfora all egenfrustration pa honom, tja. inte vet jag? Hmm!

Hade fran ett varm och soligt Isaan dar det antligen slutat regna.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror man får acceptera att vi också drabbas av lite "ytliga faktorer" när vi blir förälskade. Snygga tjejer och killar med pengar. Det behöver inte betyda att förhållandet i sig är ytligt, eller ännu värre, kallt beräknande.

Se de ytliga egenskaperna som "masken på kroken", och de inre egenskaperna som själva kroken i partnerfiskandet. Värre än så är det inte, tycker jag.. 

Vad gäller BTT, tror jag att han efter att ha blivit bränd ställer orimligt höga krav på "renhet i kärleken" och därför kommer att ha svårt att finna den rätta. Det är synd. Jag tror inte det är något större fel på honom egentligen. Och den här tråden ligger snubblande nära mobbing, eftersom det är så ojämnt förhållande mellan antalet personer på de två sidorna av debatten..

Bara lite dumma åsikter från mitt hörn av ankdammen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...