Jump to content
IGNORERAD

Kommitté tar ifrån Abhisit hans militära rank


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Med det resonemanget så framgår det väl inte av någon bild vem som direkt dödat någon? Du som försöker sätta på dig en hjältegloria (det misslyckas totalt kan jag meddela) och säger att du inte dömer någon där det saknas bevis; hur kan du få ihop detta resonemang i ditt huvud?

Hej

En bild räcker som sagt inte för att fastställa vad som har hänt och vem som är skyldig, det är därför man normalt utför s.k brottsplatsundersökningar, via dom resultat detta ger i kombination med vittnesmål och förhör kan man förhoppningsvis skaffa sig en bild av händelseförloppet och sedan ta ställning till om ett brott har begåtts och av vem, precis som man har gjort i många fall t.ex med dom döda i templet, taxichauffören, m.fl.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    22

  • måne

    12

  • andersbangkok

    12

  • MaiChai

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det finns som sagt många olika möjligheter och genom att bara titta på en bild så är det omöjligt att med säkerhet fastställa vad som hänt, men vissa scenarion är ju självklart troligare än andra.

Mvh isan lover

Jasså, du tittade på bilden med de beväpnade soldaterna på skytrainspåret och slog genast fast att de sköt ihjäl de 6 personerna i templet. Så omöjligt verkar det inte vara.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, du tittade på bilden med de beväpnade soldaterna på skytrainspåret och slog genast fast att de sköt ihjäl de 6 personerna i templet. Så omöjligt verkar det inte vara.

At tage IL alvorlig er nærmest latterligt(löjlig), manden der stjæler de fattige arbejders mulighed (möjlighet)

for en dagløn (•lön). Ingen problem bare familien har det godt.

Det sker hver gang den rige farang IL holder ferie (semester) i Thailand.

Ja dobbeltmoral er bedre end ingen moral.

En af de første ting jeg lærte da jeg kom til Thailand, var ikke tage brødet ud af munden på

den arbejdende befolkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

En bild räcker som sagt inte för att fastställa vad som har hänt och vem som är skyldig, det är därför man normalt utför s.k brottsplatsundersökningar, via dom resultat detta ger i kombination med vittnesmål och förhör kan man förhoppningsvis skaffa sig en bild av händelseförloppet och sedan ta ställning till om ett brott har begåtts och av vem, precis som man har gjort i många fall t.ex med dom döda i templet, taxichauffören, m.fl.

Mvh isan lover

Bra att du känner till detta förfarande. Av alla dina tidigare fördomsfulla och kategoriska inlägg framgick det att du tyckte militären var skyldiga till allt (vilket dom förstås inte var)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jasså, du tittade på bilden med de beväpnade soldaterna på skytrainspåret och slog genast fast att de sköt ihjäl de 6 personerna i templet. Så omöjligt verkar det inte vara.

Hej

Detta var det DSI, åklagare, ballistiska experter och special utbildad polis som kom fram till via brottsplattsundersökningar, beräkning av skottvinklar, förhör av både Thailändska och utländska vittnen som var på plats, själv var jag inte inblandad på något sätt i detta av naturliga skäl, men ser ingen som helst anledning till att betivla det resultat dom kom fram till i dom uppgifter som har presenterats i media om ärendet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Var inte du oumbärlig på jobbet,stanna där ist.

Hej

Jag är på plats och gör en arbetsdag trots att jag inte är 100% frisk än, och just nu har jag lunchrast.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Detta var det DSI, åklagare, ballistiska experter och special utbildad polis som kom fram till via brottsplattsundersökningar, beräkning av skottvinklar, förhör av både Thailändska och utländska vittnen som var på plats, själv var jag inte inblandad på något sätt i detta av naturliga skäl, men ser ingen som helst anledning till att betivla det resultat dom kom fram till i dom uppgifter som har presenterats i media om ärendet.

Mvh isan lover

Jasså? Hur vet du att alla dessa var inblandade? Var du läst det?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså? Hur vet du att alla dessa var inblandade? Var du läst det?

Genom PTP,s internpost, för dessa "bevis" har ju aldrig utsatts för någon oberoende granskning av HRW, Amnesty eller liknade organisationer.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

At tage IL alvorlig er nærmest latterligt(löjlig), manden der stjæler de fattige arbejders mulighed (möjlighet)

for en dagløn (•lön). Ingen problem bare familien har det godt.

Det sker hver gang den rige farang IL holder ferie (semester) i Thailand.

Ja dobbeltmoral er bedre end ingen moral.

En af de første ting jeg lærte da jeg kom til Thailand, var ikke tage brødet ud af munden på

den arbejdende befolkning.

Ole mycket bra med lite förklaringar(översättning)!

Ändrades av IngeVidare
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Själv vet jag inte om du driver med mig eller menar allvar med denna fråga, men du har ju haft problem med minnet förut så du kan ju börja med att kolla tråden Snaran dras åt runt Suthep och militärledning. som du själv har deltagit i.

Mvh isan lover

Var i den tråden finner du riktig information, alltså inte sådant du skrivit, där alla de du nämnde tidigare har givit officiella uttalanden?

Det blev väl fel igen för dig eller hur?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Var i den tråden finner du riktig information, alltså inte sådant du skrivit, där alla de du nämnde tidigare har givit officiella uttalanden?

Det blev väl fel igen för dig eller hur?

Hej

Tråden är på 54 sidor så det blir lite att gå igenom, men hur utredningarna gick till beskrevs av DSI i samband med att dom presenterade resultatet som visade att militären kunde knytas till (om jag minns rätt) ca 36 dödade civila via just utredningar där ballistiska experter och i USA special utbildad polis som kom fram till via brottsplattsundersökningar, beräkning av skottvinklar, förhör av både Thailändska och utländska vittnen som var på plats, samma utredare konstaterade dessutom att dom röda låg bakom 9 döda (om jag minns rätt) och av dessa var en civil och restern soldater och poliser.

Men det finns fortfarande ouppklarade fall där ingen ansvarig ännu är utpekad, så dessa siffror kommer säkert att ändras med tiden.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Tråden är på 54 sidor så det blir lite att gå igenom, men hur utredningarna gick till beskrevs av DSI i samband med att dom presenterade resultatet som visade att militären kunde knytas till (om jag minns rätt) ca 36 dödade civila via just utredningar där ballistiska experter och i USA special utbildad polis som kom fram till via brottsplattsundersökningar, beräkning av skottvinklar, förhör av både Thailändska och utländska vittnen som var på plats, samma utredare konstaterade dessutom att dom röda låg bakom 9 döda (om jag minns rätt) och av dessa var en civil och restern soldater och poliser.

Men det finns fortfarande ouppklarade fall där ingen ansvarig ännu är utpekad, så dessa siffror kommer säkert att ändras med tiden.

Mvh isan lover

Du svarade just på något vi inte diskuterar.

I ditt inlägg tidigare så försökte du underbygga din argumentation med en lång uppräkning av vilka som hade deltagit i framtagningen av de "bevis" för vilka dom dödat personerna i Bangkok 2010.

Jag frågade dig hur du kunde veta vilka som deltagit.

Ovanstående är dit svar. Säger ingenting, SOM VANLIGT.

Då kan jag bara tolka ditt inlägg vi diskuterar som att det bara var fria fantasier.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du svarade just på något vi inte diskuterar.

I ditt inlägg tidigare så försökte du underbygga din argumentation med en lång uppräkning av vilka som hade deltagit i framtagningen av de "bevis" för vilka dom dödat personerna i Bangkok 2010.

Jag frågade dig hur du kunde veta vilka som deltagit.

Ovanstående är dit svar. Säger ingenting, SOM VANLIGT.

Då kan jag bara tolka ditt inlägg vi diskuterar som att det bara var fria fantasier.

Hej

Du får tro vad du vill och tro är ju just vad du brukar göra, men det här är dom fakta som ligger bakom DSI utredningarna och som överlämnas till åklagare för beslut, och det är väl det egentliga syftet med det hela, och både jag själv, DSi och offrens anhöriga kan nog leva med att du tror något annat.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Du får tro vad du vill och tro är ju just vad du brukar göra, men det här är dom fakta som ligger bakom DSI utredningarna och som överlämnas till åklagare för beslut, och det är väl det egentliga syftet med det hela, och både jag själv, DSi och offrens anhöriga kan nog leva med att du tror något annat.

Mvh isan lover

Så vi är överens om att du inte har en aning om vad du skriver. Det är bra att vi är överens om det i alla fall.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/329054/abhisit-removal-as-mp-sought

 

Så efter att de lyckats dra in hans militära rank från 1987-1988 som han aldrig använt sedan dess så vill nu dårarna hävda att han inta var en valbar kandidat i valet 2011 och därför bör diskas?

 

Man måste inte ha gjort militärtjänst i Thailand för att kunna väljas till parlamentet-det skulle i så fall diskvalificera dagens sittande premiärminister...

 

Amazing Thailand! 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/329054/abhisit-removal-as-mp-sought

 

Så efter att de lyckats dra in hans militära rank från 1987-1988 som han aldrig använt sedan dess så vill nu dårarna hävda att han inta var en valbar kandidat i valet 2011 och därför bör diskas?

 

Man måste inte ha gjort militärtjänst i Thailand för att kunna väljas till parlamentet-det skulle i så fall diskvalificera dagens sittande premiärminister...

 

Amazing Thailand! 

Thaksin försöker alla fula trix för att få Abhisit att gå med på amnestilagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är klart tänkbara förövare.

Mvh isan lover

Vem är offret i detta fruktansvärda dåd?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...