MPR Nyheter Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 En arbetslös utflyktsguide i desperat jakt på pengar försökte under onsdagen råna en bank i Udon Thani med hjälp av ett falskt hagelgevär. 40-årige Chaiya gick in på Kasikorn Bank i distriktet Muang beväpnad med ett leksaksgevär, men flydde strax därefter tomhänt eftersom kassören vägrade att lämna över några pengar. Han greps senare på en bensinstation cirka 200 meter från platsen. Enligt polisen så har han arbetat som utflyktsguide, men blev avskedad av sin arbetsgivare på grund av det sjunkande antalet japanska turister i provinsen. När han inte kunde betala räkningarna så bestämde han sig för att råna en bank. Han lånade motorcykel och hjälm av en bekant och köpte ett gevär i en leksaksbutik. Leksaken på bilden är inte samma som användes i rånet. Källa: https://www.nordea.se/Privat/Utloggningssida%2b-%2bPrivat/831842.html Läs artikeln på huvudsidan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Undrar om det var ett sådan där geävar man minns som barn? Ni vet dubbelpipigt med två "typ" vinkorkar i mynningarna fastsatta i ca 50 cm långa snören? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Undrar om det var ett sådan där geävar man minns som barn? Ni vet dubbelpipigt med två "typ" vinkorkar i mynningarna fastsatta i ca 50 cm långa snören? Ja, det var det och kassören såg direkt att snöret var så kort att det var ingen risk för honom. Banktjänstemän i Thailand är inte vilka dumskallar som helst. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Jag och svärfar var och klippte oss för ett halvår sen men min stammis hade stängt så då åkte bara till första bästa utan kö.Min svärfar kände igen frisören för att han haft en tidigare karriär som inbrottstjuv i Petchaburi men även där vi bor.Han berättade att han hade plastvapen med sig att försöka skrämmas med om han skulle behöva.Nu efter en period på kåken så hade han insett det idi*tiska och skolat om till frisör. Men jag var lite exstra spänd vid rakningen eftersom jag visste även fast det bara var plast. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Hade ju varit väldigt kul om kassörskan lämnat fram en påse Monopol-pengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Som grädde på moset. Tänk om denna välbeväpnade rånare sedan tagit denna påse Monopolpengar (i tron att det var Farangpengar) till ett bankkontor för att växla in dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Dom är smarta i Udon, varför tror ni jag bor här? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Dom är smarta i Udon, varför tror ni jag bor här? Smart hade varit att skaffa ett nytt jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Smart hade varit att skaffa ett nytt jobb. Smart hade varit att skaffa ett nytt jobb. Alltså..vi snackar om Thailändare! Undrar om jag törs skriva nåt mer? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Han var nog ute efter MPR-bath Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Han var nog ute efter MPR-bath Det är jag med,mest för att se hur dom ser ut! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 7, 2012 Dela Inlagd November 7, 2012 Det är jag med,mest för att se hur dom ser ut! Dom ser ut som Jesus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Udon Inlagd November 8, 2012 Dela Inlagd November 8, 2012 Hur kan Nordea vara källa till artikeln? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 8, 2012 Dela Inlagd November 8, 2012 Hur kan Nordea vara källa till artikeln? Insideraffär? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 8, 2012 Dela Inlagd November 8, 2012 Dom ser ut som Jesus. Alla vet vem han är men ingen har sett honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.