Jump to content
IGNORERAD

Samsung GT-P5110 Galaxy Tab 2 10.1 16GB Inköp i Thailand eller Sverige?

Gray

Recommended Posts

Åka om ett par veckor och dottern önska sig en surf platta till sin födelsedag hon fira under vistelsen. Prisen här ligger kring 2,700 - 3,000. Nån som vet om man kan köpa den billigare i Thailand?

Tacka för tips om pris och ev. inköpsstället. Vi har möjligheten att besöka Rayong innan hon fyller dock först efter till Bangkok.

Dela på andra sajter

Mitt bästa tips: köp den i Sverige

På sin höjd kan du spara ett par hundra om du köper den i Th. med sämre garantier och fel teckenspråk som följd (egen erfarenhet)

Kolla priser kan man göra på. www.tohome.co.th

Dela på andra sajter

Edit. "fel" teckensnitt beror ju naturligtvis vad man vill ha, vill man ha Thai blir det ju rätt:-)

Dom Samsung plattor jag har sett går att ändra (olikt jävla Windows 7 Home premium) språk från Svenska till Thai och omvänd hur enkelt som helst.

Dela på andra sajter

Ok det kanske fungerar på en Tab men jag kan berätta om min erfarenhet av en helt olåst Galaxy S köpt i Thailand Mars 2011 med Android 2.3.6. I den fanns det varken Svenskt inmatningsspråk eller menyer men det löste sig genom att ladda hem appar för att få ett Svenskt tangentbord(som kostar en liten slant om man inte hittar "crackade") Vid uppdateringar av telefonen måste dessa appar installeras om igen.

Telefonen hade dessutom en förmåga att ibland leta sig in på Thailändska versioner av hemsidor typ Google.co.th. Så vitt jag förstår kan man inte "Roota om" en Asiatisk Android lur till Europeisk eller ännu bättre Nordisk ROM?

Nu i efterhand så var det tur den gick sönder efter bara 13 månader (den tvärdog) så jag vart tvungen att köpa en ny i Sverige och då följde det ju med en riktig laddare också, den Thailändska med flata stift passar inte så bra i våra uttag.

Men som sagt det var en Samsung Galaxy S och inte en Galaxy Tab som Gray frågade om.

Mvh Martin

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...