Jump to content
IGNORERAD

Rykten om attentat när Thaksin besöker Myanmar


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Jag anser som bekant att folket själva ska få utse sina ledare via valen och att vetorätten för elit och generaler ska tas bort.

Det som eliten kallar "allt jäv-a elände" ser nog dom fattiga som en gåva ifrån vad som närmst kan betraktas som gud, han och TRT,s inträde i politiken lyfte dom sämst ställda till en nivå som dom nog aldrig hade trott sig få uppleva under hela sin livstid, och detta älskar dom honom för, detta kan nog vara svårt att förstå för dom som redan hade allt det som dessa människor saknade, vi tar ju t.ex saker som sjukvård, tandvård, nya skolböcker, vägar, husbyggen, bilar och möjlighet att låna pengar för givet, men för dom som inte hade något av detta blir det ett enormt lyft.

Mvh Isan Lover

:offtopic:
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    20

  • måne

    11

  • MaiChai

    8

  • Poffa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Löjligt men inte oväntat, det klart du anser att det inte är ett stort problem att en PM som du gillar är enormt korrupt, alla andra är det ju också enligt dig, så då så.

Men som du brukar skriva, ALLA, vet att uttrycket föregå med gott exempel är en sanning.

En ledare, en förälder, en chef eller varför inte som i detta fall landets premiärminister, ingen av dessa kan förvänta sig att det är deras anhängare, deras barn, deras anställda eller deras folk som skall fåregå med gott exempel och förändra ett felaktigt beteende. Nej det är från toppen det förändras, och självklart vet du ju detta egentligen.

Hej

Naturligtvis är det allvarligt att även landets politiker är korrumperade, det hade varit illa nog om det "bara" hade varit polis, militär, rättsväsende, myndigheter och näringsliv.

Mvh Isan Lover

Är inte lika snäll som andra debattörer längre och undrar om du verkligen kan läsa eller bara är direkt ointelligent

Om och om igen så citerar du mina inlägg men svara på något helt annat, oartigt eller korkat, ja man kan ju undra.

Debatterar hemskt gärna politik med folk, men på ett forum med skriven debatt sä krävs det att de som debatterar kan förstå vad de läser och skriver, det kan du uppenbarligen inte.

exempel på din argumentation i annan form:

-Vad är för färg på det där huset?

IL svarar- "antagligen 78 eller 94 och alla vet det" :crazy:

-Men huset är ju gult!

IL svarar-"Nä det huset är antagligen 35 samt har fel färg".

Ja som sagt, inte undra på att folk blir frustrerade.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

I dagens Bangkok Post http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/320280/killing-society-softly-with-a-chorus-of-hate kan man läsa lite mer om planerna på att döda Thaksin i Burma, den här gången är det uttalanden ifrån PAD som uppmärksammas t,ex som det här:

" People's Alliance for Democracy (PAD) commentator said he wished minority groups in Myanmar would do "a favour to Thailand" by killing the former premier."

"When Mr Panthongtae said he and his two sisters would reunite with Thaksin at the border town, a female host of ASTV's news talk programme said: "Good. Let them go, so they will [die] together there."

"The desire to see Thaksin die has dominated ASTV satellite television broadcasts over the past several days."

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I dagens Bangkok Post http://www.bangkokpo...-chorus-of-hate kan man läsa lite mer om planerna på att döda Thaksin i Burma, den här gången är det uttalanden ifrån PAD som uppmärksammas t,ex som det här:

" People's Alliance for Democracy (PAD) commentator said he wished minority groups in Myanmar would do "a favour to Thailand" by killing the former premier."

"When Mr Panthongtae said he and his two sisters would reunite with Thaksin at the border town, a female host of ASTV's news talk programme said: "Good. Let them go, so they will [die] together there."

"The desire to see Thaksin die has dominated ASTV satellite television broadcasts over the past several days."

Mvh Isan lover

Har också sett detta och är starkt kritisk till dessa uttalande. På samma sätt som röda ledare borde anmälts så skall ju även detta anmälas men i bananlandet Thailand kommer inget att hända.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har också sett detta och är starkt kritisk till dessa uttalande. På samma sätt som röda ledare borde anmälts så skall ju även detta anmälas men i bananlandet Thailand kommer inget att hända.

Hej

Håller med dig och tror precis som du att inget händer, Sonthi har väl redan dömts till 4 års fängelse men går fri och fortsätter att begå liknande brott.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med dig och tror precis som du att inget händer, Sonthi har väl redan dömts till 4 års fängelse men går fri och fortsätter att begå liknande brott.

Mvh Isan lover

Nu har Du skrivit om den här domen på 4 år mot Sonthi högvis med gånger. Och jag har högvis med gånger bett dig berätta vad det skulle vara för mystisk dom som han har sluppit avtjäna. Men som vanligt mötts av en kompakt tystnad från din sida. Så jag frågar igen, trots att jag vet att det är meningslöst. Vilken dom har Sonthi sluppit sitta av?

Sonthi har f.ö. minst två domar emot sig. En på 2 år och en på 20 år. Men de är båda överklagade och Sonthi är under tiden fri mot borgen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I dagens Bangkok Post http://www.bangkokpo...-chorus-of-hate kan man läsa lite mer om planerna på att döda Thaksin i Burma, den här gången är det uttalanden ifrån PAD som uppmärksammas t,ex som det här:

" People's Alliance for Democracy (PAD) commentator said he wished minority groups in Myanmar would do "a favour to Thailand" by killing the former premier."

"When Mr Panthongtae said he and his two sisters would reunite with Thaksin at the border town, a female host of ASTV's news talk programme said: "Good. Let them go, so they will [die] together there."

"The desire to see Thaksin die has dominated ASTV satellite television broadcasts over the past several days."

Mvh Isan lover

Sådana här uttalanden ser man ju allt som oftast om andra politiker i Thailand också, tom. om vissa städer när jag tänker efter lite. Jag tycker det är sorgligt att det ska gå till sådana ytterligheter oavsett vem som är måltavla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man löser inga problem genom att försöka döda den andra sidans ledare..

wide-thai-cp-5982857.jpg

pm-abhisit-car-bkk.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu har Du skrivit om den här domen på 4 år mot Sonthi högvis med gånger. Och jag har högvis med gånger bett dig berätta vad det skulle vara för mystisk dom som han har sluppit avtjäna. Men som vanligt mötts av en kompakt tystnad från din sida. Så jag frågar igen, trots att jag vet att det är meningslöst. Vilken dom har Sonthi sluppit sitta av?

Sonthi har f.ö. minst två domar emot sig. En på 2 år och en på 20 år. Men de är båda överklagade och Sonthi är under tiden fri mot borgen

Hej

Jag finner det högst märkligt att man aldrig behöver börja avtjäna sina straff och ännu märkligare att man under tiden som man är fri mot borgen tillåts fortsätta begå nya brott mer eller mindre regelbundet.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag finner det högst märkligt att man aldrig behöver börja avtjäna sina straff och ännu märkligare att man under tiden som man är fri mot borgen tillåts fortsätta begå nya brott mer eller mindre regelbundet.

Mvh Isan lover

När Samak valdes till PM för Thailand var han fri mot borgen från ett 2-årigt fängelsestraff. Och det kan ju anses märkligt att att en man dömd till fängelse utses till premiärminister. Och än mer märkligt är det att 2 poliser som för en tid sedan dömdes till döden för mord går fri mot borgen i väntan på överklagan.

Men jag fortfarande inte fått något svar på vilket 4-årigt fängelsestraff som Sonthi enligt dig har sluppit avtjäna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

När Samak valdes till PM för Thailand var han fri mot borgen från ett 2-årigt fängelsestraff. Och det kan ju anses märkligt att att en man dömd till fängelse utses till premiärminister. Och än mer märkligt är det att 2 poliser som för en tid sedan dömdes till döden för mord går fri mot borgen i väntan på överklagan.

Men jag fortfarande inte fått något svar på vilket 4-årigt fängelsestraff som Sonthi enligt dig har sluppit avtjäna.

Hej

Om jag inte minns fel är det 2+2 år och det finns redan inlägg om detta i andra trådar vid den tidpunkt som det inträffade.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag finner det högst märkligt att man aldrig behöver börja avtjäna sina straff och ännu märkligare att man under tiden som man är fri mot borgen tillåts fortsätta begå nya brott mer eller mindre regelbundet.

Mvh Isan lover

:offtopic:
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att Thailands grannland officiellt heter Myanmar och det kanske även blir så automatiskt när MPR-nyheter översätter en artikel.

Men för mej heter landet Burma. Myanmar är ett påhitt av (den gamla) regimen.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag finner det högst märkligt att man aldrig behöver börja avtjäna sina straff och ännu märkligare att man under tiden som man är fri mot borgen tillåts fortsätta begå nya brott mer eller mindre regelbundet.

Mvh Isan lover

Den dömde behöver ju vara i landet för att avtjäna sina straff

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag finner det högst märkligt att man aldrig behöver börja avtjäna sina straff och ännu märkligare att man under tiden som man är fri mot borgen tillåts fortsätta begå nya brott mer eller mindre regelbundet.

Mvh Isan lover

TiT

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också sett detta och är starkt kritisk till dessa uttalande. På samma sätt som röda ledare borde anmälts så skall ju även detta anmälas men i bananlandet Thailand kommer inget att hända.

Jodå, de kommer att få ministerposter i nästa regering...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att Thailands grannland officiellt heter Myanmar och det kanske även blir så automatiskt när MPR-nyheter översätter en artikel.

Men för mej heter landet Burma. Myanmar är ett påhitt av (den gamla) regimen.

Till och med FN (UN) accepterar Mayanmar som landets nuvarande namn.

Burma är bättre och lättare för mig.

Jag skulle också tycka om att att använda det gamla namnet istället för Thailand, dvs. Siam

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag finner det högst märkligt att man aldrig behöver börja avtjäna sina straff och ännu märkligare att man under tiden som man är fri mot borgen tillåts fortsätta begå nya brott mer eller mindre regelbundet.

Mvh Isan lover

Tycker jag också, du tala om Thaksin nu va?

Dömd till ett 2-årigt fängelsestraff.

Fri mot borgen.

Avvek med hjälp av regeringen från sitt straff.

Fortsatt att begå brott från utlandet.

Får behålla sin polisrang och till och med befordras.

Visst är det märkligt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker jag också, du tala om Thaksin nu va?

Dömd till ett 2-årigt fängelsestraff.

Fri mot borgen.

Avvek med hjälp av regeringen från sitt straff.

Fortsatt att begå brott från utlandet.

Får behålla sin polisrang och till och med befordras.

Visst är det märkligt?

Money rules.är det svårt att fatta.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker jag också, du tala om Thaksin nu va?

Dömd till ett 2-årigt fängelsestraff.

Fri mot borgen.

Avvek med hjälp av regeringen från sitt straff.

Fortsatt att begå brott från utlandet.

Får behålla sin polisrang och till och med befordras.

Visst är det märkligt?

Dessutom får han tillbaka sitt pass. En tjänsteman flyger personligen till Dubai och levererar det. :ahh:
Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom får han tillbaka sitt pass. En tjänsteman flyger personligen till Dubai och levererar det. :ahh:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker jag också, du tala om Thaksin nu va?

Dömd till ett 2-årigt fängelsestraff.

Fri mot borgen.

Avvek med hjälp av regeringen från sitt straff.

Fortsatt att begå brott från utlandet.

Får behålla sin polisrang och till och med befordras.

Visst är det märkligt?

Hej

Att man kan undvika straffet eller åtminstone skjuta upp det genom att avvika och vistas utomlands eller gömma sig förstår jag, men hur man kan stanna kvar i landet och bli dömd till 2+2 år och få fortsätta begå brott liknande dom som man redan är dömd till i TV, Tidningar och på möten även under den tid man är fri mot borgen förstår jag inte, och borde inte borgenstiden ta slut någon gång så att man verkligen kunde börja avtjäna sina straff?

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...