Jump to content
IGNORERAD

Rykten om attentat när Thaksin besöker Myanmar


MPR Nyheter

Recommended Posts

Vill du ha något seriöst så kan jag meddela att Thaksin har ställt in besöket i Burma. Det mesta i alla fall. Om det beror på att han ännu inte är beredd på att dö "hjältedöden" ännu eller om de inte kunde fylla busslasterna med trogna supportrar den här gången heller låter jag vara osagt.

http://www.bangkokpo...ns-myanmar-trip

Uppdatering.

http://www.bangkokpost.com/news/local/319658/thaksin-shortens-myanmar-trip

Han har inte ställt in resan till Myanmar, utan kortat ner den.

Han åker till Nai Pyi Taw för att möta sin "gode" vän Thein Sein men hoppar över besöket till Tachilek, där hans supporters kommer att samlas för att hylla honom.

Nu ser man var hans prioriteringar ligger.

Mordplotten var väl påhittad för att han skulle slippa åka till Tachilek.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    20

  • måne

    11

  • MaiChai

    8

  • Poffa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Det är inte ofta jag håller med dej, men här är ett uttalande!

"Korruptionsproblemet hänger inte på en person, det genomsyrar hela samhället på alla nivåer inom politiken, näringslivet, myndigheter, polis, militär, domstolar, bychefer och kommuner."

Hej

Så är det absolut, och inser man inte det har man nog aldrig varit i Thailand.

Korruptionen är ett system och inte något en person står för och sysslar med.

Jag har t.o.m svårt att ta påståenden om att Thaksin som en mätbar faktor i landets korruption på allvar, det är så många inblandade att en person inte ens utgör en piss i nilen.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja det var någon fåne här som t.o.m argumenterade för att Thaksins flygplan var utsatt för attentat...kan du tänka dig! Detta trots att alla som var inblandade; polis etc, sa att det inte var så.

Mord på politiker är tyvärr inte helt ovanliga? det måste betyda att det är ett antal som dött...kan du ange några politiker som i närtid mördats(du använde "är" vilket jag tolkar som att det sker fortfarande) Ovanliga måste väl betyda att det sker ganska frekvent..eller?

Hej

Om du följer media så har du säkert tagit del av mord på politiker i samband med val och liknande, t.ex ganska ofta runt Buri ram av någon anledning, men det inträffar landet runt, du kan väl inte mena allvar med att du inte känner till att politiker mördas i Thailand?

Om så är fallet rekommenderar jag dig att googla lite och ta del av detta som i högsta grad är en verklighet, politik är ett farligt och riskfyllt yrkesval i Thailand inte minst på lokal och provinsiell nivå.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Om du följer media så har du säkert tagit del av mord på politiker i samband med val och liknande, t.ex ganska ofta runt Buri ram av någon anledning, men det inträffar landet runt, du kan väl inte mena allvar med att du inte känner till att politiker mördas i Thailand?

Om så är fallet rekommenderar jag dig att googla lite och ta del av detta som i högsta grad är en verklighet, politik är ett farligt och riskfyllt yrkesval i Thailand inte minst på lokal och provinsiell nivå.

Mvh Isan lover

"Frekvent"??? Det har hänt vid enstaka tillfällen (vilket i sig är mycket illa) men frekvent????

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

"Frekvent" ??? Det har hänt vid enstaka tillfällen (vilket i sig är mycket illa) men frekvent? ???

Jag ska korrigera mig själv.

IL har rätt vad gäller lokalpolitiker. Det är ett direkt farligt jobb och där mördas folk i parti och minut.

Det som komplicerar frågan kring lokalpolitiker är att många av dem mördas inom ramen för affärsverksamheter, illegala aktiviteter etc. Därför kan det vara svårt att se huruvida ett mord på en lokalpolitiker är relaterat till dennes arbete som politiker eller som affärsman eller som brottsling.

Jag avsåg med mitt inlägg rikspolitiker vilka inte (som tur är!) mördas särskilt ofta.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så är det absolut, och inser man inte det har man nog aldrig varit i Thailand.

Korruptionen är ett system och inte något en person står för och sysslar med.

Jag har t.o.m svårt att ta påståenden om att Thaksin som en mätbar faktor i landets korruption på allvar, det är så många inblandade att en person inte ens utgör en piss i nilen.

Mvh Isan lover

Jag känner personer som lever mitt i detta med mutor på hög nivå men som tar avstånd från Mr T dels för att han sålde ut Thailands svar på Finlands Nokia samt han gått för långt för att berika sig själv och sin familj med allehanda konstruerade lösningar. Skulle heller inte vilja kalla Thaksin "en piss i Nilen" då han var och är i praktiken fortfarande PM. Att inte själv kunna föregå med gott exempel gör ju knappast att det dämpar korruption intresset bland de röda. Sammantaget skulle jag vilja påstå att Thaksin är det största enskilda hotet för Thailands fortsatta kamp mot korruptin.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna senaste "mordplott" mot Thaksin kan det vara så att det är ett sätt för Thaksin-sidan att slippa träffa rödskjortorna, när dom förstod att det inte skulle komma så många?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag känner personer som lever mitt i detta med mutor på hög nivå men som tar avstånd från Mr T dels för att han sålde ut Thailands svar på Finlands Nokia samt han gått för långt för att berika sig själv och sin familj med allehanda konstruerade lösningar. Skulle heller inte vilja kalla Thaksin "en piss i Nilen" då han var och är i praktiken fortfarande PM. Att inte själv kunna föregå med gott exempel gör ju knappast att det dämpar korruption intresset bland de röda. Sammantaget skulle jag vilja påstå att Thaksin är det största enskilda hotet för Thailands fortsatta kamp mot korruptin.

Hej

Förstår att du resonerar så, men själv är jag inte alls övertygad om detta, problemet är mycket större och djupare rotat, t.o.m dom som klagar på, kritiserar och utreder och åtalar Thaksin är ju själva en del av denna korruptions apparat och då är det svårt att ta dom på allvar.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela Thailand är ju genomsyrat av detta och om ingen börjar göra något åt det så är det godnatt för Thailand.Och alla är inblandade på ett eller annat sätt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Förstår att du resonerar så, men själv är jag inte alls övertygad om detta, problemet är mycket större och djupare rotat, t.o.m dom som klagar på, kritiserar och utreder och åtalar Thaksin är ju själva en del av denna korruptions apparat och då är det svårt att ta dom på allvar.

Mvh Isan lover

Löjligt men inte oväntat, det klart du anser att det inte är ett stort problem att en PM som du gillar är enormt korrupt, alla andra är det ju också enligt dig, så då så.

Men som du brukar skriva, ALLA, vet att uttrycket föregå med gott exempel är en sanning.

En ledare, en förälder, en chef eller varför inte som i detta fall landets premiärminister, ingen av dessa kan förvänta sig att det är deras anhängare, deras barn, deras anställda eller deras folk som skall fåregå med gott exempel och förändra ett felaktigt beteende. Nej det är från toppen det förändras, och självklart vet du ju detta egentligen.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Konspiratorisk som jag är,kan detta vara ännu ett lurigt PR-trick för att fånga sympatier?

Självklart är det så.

Det är många som tycker synd om honom.

men med så mycket blod på sina händer som Takki har är det inte konstigt att någon vill ta livet av honom.

Det kan vara någon som fått sin son,bror eller annan släkting avrättad av Takkis poliser i WOD

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det så.

Det är många som tycker synd om honom.

men med så mycket blod på sina händer som Takki har är det inte konstigt att någon vill ta livet av honom.

Det kan vara någon som fått sin son,bror eller annan släkting avrättad av Takkis poliser i WOD

Thaksin måste hålla myten om sig själv levande. Att hela tiden få det till att han är ett offer är ett sätt att hålla rödskjortornas sympati för honom levande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Just Tachilek och Shan staten är ju inte känt som världen lugnaste ställe att vistas i och att hitta en rebellgrupp där som mot ersättning skulle kunna utföra en avrättning är ju inte så svårt.

Men hade någon med pengar velat ha livet av Thaksin så hade han varit död idag och det hade sett ut som en naturlig död. De vill kanske ha bort honom men vill inte skapa en martyr, en "naturlig" död skulle passa dem mycket bättre än en våldsam död.

Men hans ställde väl in i Siem Reap för något år sedan då de 50 bussarna plötsligt blev 5 när det gick upp för supportrarna att det kostade 500 battingar att åka med.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just Tachilek och Shan staten är ju inte känt som världen lugnaste ställe att vistas i och att hitta en rebellgrupp där som mot ersättning skulle kunna utföra en avrättning är ju inte så svårt.

Men hade någon med pengar velat ha livet av Thaksin så hade han varit död idag och det hade sett ut som en naturlig död. De vill kanske ha bort honom men vill inte skapa en martyr, en "naturlig" död skulle passa dem mycket bättre än en våldsam död.

Men hans ställde väl in i Siem Reap för något år sedan då de 50 bussarna plötsligt blev 5 när det gick upp för supportrarna att det kostade 500 battingar att åka med.

Under sitt "korta" gästspel till USA ville Thaksin ha 200 USD av folk för att få äta lunch med Thaksin. :ahh: Undrar om dom fick pengarna tillbacka eftersom Han inte behagade dyka upp?
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte så konstigt att en del vill få bort Taxen för gott...allt jäv-a elände som denna Thailands största skojare genom tiderna har ställt till med.men det håller nog inte Isan Lover med om...verkar att han dyrkar honom som en gud...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte så konstigt att en del vill få bort Taxen för gott...allt jäv-a elände som denna Thailands största skojare genom tiderna har ställt till med.men det håller nog inte Isan Lover med om...verkar att han dyrkar honom som en gud...

Isan Lover borde ändra nick, förslagsvis till Thaksin Lover. :crazy: Dom "fattigas förkämpe. :24:
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Lite mer läsning i http://www.telegraph...der-visit.html# om vad som faktiskt verkar kunna ha varit en plan om att döda Thaksin, personer i Thailand sägs ha betalat pengar för att få honom dödad.

Mvh Isan lover

Den första att komma med nyheten om mordförsök på Thaksin verkar vara hans son, Pangthontae. På en skala ett till tio hur trovärdigt är han?

Dessutom så har den man som utpekats för det tilltänkta mordförsöket tagit tillbaka sitt erkännande.

The Thai deputy premier also claimed that the suspect revealed the name of the person allegedly hired him to assassinate MrThaksin. Mr Chalerm refused to disclose details, saying only that a ‘mastermind’ engineering the plot from Thailand with some money was paid for the mission.

The suspect however retracted his confession the following day.

http://www.mcot.net/site/content?id=5097902fa26cb30050000007#.UJl8o29mLng

Link to comment
Dela på andra sajter

The alleged assassination plot against ousted prime minister Thaksin Shinawatra is likely to have been manufactured to give the ex-premier a credible excuse not to visit Tachilek, intelligence analysts said yesterday.

According to a military intelligence source, Thaksin had no intention of visiting Tachilek, a border town opposite Chiang Rai's Mae Sai district.

As a fugitive with an arrest warrant out on him, his presence would increase pressure on the Yingluck administration.

http://www.bangkokpost.com/news/local/319875/plot-doubts-grow-as-thaksin-drops-tachilek

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

The alleged assassination plot against ousted prime minister Thaksin Shinawatra is likely to have been manufactured to give the ex-premier a credible excuse not to visit Tachilek, intelligence analysts said yesterday.

According to a military intelligence source, Thaksin had no intention of visiting Tachilek, a border town opposite Chiang Rai's Mae Sai district.

As a fugitive with an arrest warrant out on him, his presence would increase pressure on the Yingluck administration.

http://www.bangkokpo...-drops-tachilek

The alleged assassination plot against ousted prime minister Thaksin Shinawatra is likely to have been manufactured to give the ex-premier a credible excuse not to visit Tachilek, intelligence analysts said yesterday.

According to a military intelligence source, Thaksin had no intention of visiting Tachilek, a border town opposite Chiang Rai's Mae Sai district.

As a fugitive with an arrest warrant out on him, his presence would increase pressure on the Yingluck administration.

http://www.bangkokpo...-drops-tachilek

Precis vad jag skrev i mitt tidigare inlägg #32 :thumbsup:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Löjligt men inte oväntat, det klart du anser att det inte är ett stort problem att en PM som du gillar är enormt korrupt, alla andra är det ju också enligt dig, så då så.

Men som du brukar skriva, ALLA, vet att uttrycket föregå med gott exempel är en sanning.

En ledare, en förälder, en chef eller varför inte som i detta fall landets premiärminister, ingen av dessa kan förvänta sig att det är deras anhängare, deras barn, deras anställda eller deras folk som skall fåregå med gott exempel och förändra ett felaktigt beteende. Nej det är från toppen det förändras, och självklart vet du ju detta egentligen.

Hej

Naturligtvis är det allvarligt att även landets politiker är korrumperade, det hade varit illa nog om det "bara" hade varit polis, militär, rättsväsende, myndigheter och näringsliv.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är väl inte så konstigt att en del vill få bort Taxen för gott...allt jäv-a elände som denna Thailands största skojare genom tiderna har ställt till med.men det håller nog inte Isan Lover med om...verkar att han dyrkar honom som en gud...

Hej

Jag anser som bekant att folket själva ska få utse sina ledare via valen och att vetorätten för elit och generaler ska tas bort.

Det som eliten kallar "allt jäv-a elände" ser nog dom fattiga som en gåva ifrån vad som närmst kan betraktas som gud, han och TRT,s inträde i politiken lyfte dom sämst ställda till en nivå som dom nog aldrig hade trott sig få uppleva under hela sin livstid, och detta älskar dom honom för, detta kan nog vara svårt att förstå för dom som redan hade allt det som dessa människor saknade, vi tar ju t.ex saker som sjukvård, tandvård, nya skolböcker, vägar, husbyggen, bilar och möjlighet att låna pengar för givet, men för dom som inte hade något av detta blir det ett enormt lyft.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag anser som bekant att folket själva ska få utse sina ledare via valen och att vetorätten för elit och generaler ska tas bort.

Det som eliten kallar "allt jäv-a elände" ser nog dom fattiga som en gåva ifrån vad som närmst kan betraktas som gud, han och TRT,s inträde i politiken lyfte dom sämst ställda till en nivå som dom nog aldrig hade trott sig få uppleva under hela sin livstid, och detta älskar dom honom för, detta kan nog vara svårt att förstå för dom som redan hade allt det som dessa människor saknade, vi tar ju t.ex saker som sjukvård, tandvård, nya skolböcker, vägar, husbyggen, bilar och möjlighet att låna pengar för givet, men för dom som inte hade något av detta blir det ett enormt lyft.

Mvh Isan Lover

Och hur går det med skolböcker/pekplattor ?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...