Jump to content
Sign in to follow this  
Tujtuj

Bästa/sämsta maträtten i Pattaya/Jomtien

Recommended Posts

Chryzaliz

När det gäller thaimat går vi alltid till samma . Bra mat och billigt. Kan ta lång tid att få maten . Går genom marknaden och har dom nya barerna på högersida om er. På vänster sida efter butikerna ligger den. Allt detta i Jomtien. Vill ni veta vad resturangen heter så fråga maitan. Han vet

post-6118-0-76159500-1351792040.jpg

• Fint 1

bond1

Globetrotter e riktigt dålig grinig ohövlig ägare o maten njaaa

Pizzan är inte dålig. Knappast nåt ställe jag hänger ofta men det händer väl att det blir ett besök. Sen är det väl som nån skrev att alla kan ha en dålig dag. :)

kenta i Bangkok

Globetrotter e riktigt dålig grinig ohövlig ägare o maten njaaa

Kan bero på att ägaren nog är ganska förtjust i öl.

Odin

Kan bero på att ägaren nog är ganska förtjust i öl.

Visa mej den Svenska bar/restaurangägare som har verksamhet i turistområdena i Thailand som inte gillar öl...

Lasse har alltid varit jävligt juste och trevig mot mej under alla år. Dom få gånger han har varit stressad så har han alltid förklarat och bett om ursäkt för detta.

kenta i Bangkok

Visa mej den Svenska bar/restaurangägare som har verksamhet i turistområdena i Thailand som inte gillar öl...

Lasse har alltid varit jävligt juste och trevig mot mej under alla år. Dom få gånger han har varit stressad så har han alltid förklarat och bett om ursäkt för detta.

Tyvärr är det ju så vad gäller stor konsumtion av sprit under långa tidsperioder att det påverkar humöret i negativ riktning.

Inget ovanligt med griniga bar och restaurangägare i Thailand.

Alkoholintaget plus hettan gör ju att vissa personer får en lägre smärttröskel.

FF

Har ätit där. Mycket bra och prisvärt. Kan även rekommendera planksteken på Bay Breeze mittemot, som serveras på tallrik så bränn er inte...

Planka på Tallrik? ??? Du skoja med FF!!! Det finns inte...

post-5021-0-63083800-1351797771_thumb.jp

FF

• Fint 1

Nicholas

Dom köttbullarna med råstekt potatis är 10 poängare

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Vi kanske ska ta en köttbullar på bakfickan på café opera, börjar med en öjebytoast.

?

j-p

Håller med där befeeter har god mat .

Sam sip sam

Vi kanske ska ta en köttbullar på bakfickan på café opera, börjar med en öjebytoast.

?

Sist jag var på bakfickan drack jag whiskey som herrar P Dahl och J Guillou bjöd på ,Köttbullar äter jag helst mina egna här hemma

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Fredman

?

Vad jag har kunnat hitta så har inte Café Opera någon bakficka men däremot så har Operakällaren en. :)

stefan5300

Hasse som hade Hasses Soft Rock Cafe på Soi Postoffice, drack inte en droppe alkohol på dom sista cirka 20 åren han hade sin restaurang/hotell.

kenta i Bangkok

Hasse som hade Hasses Soft Rock Cafe på Soi Postoffice, drack inte en droppe alkohol på dom sista cirka 20 åren han hade sin restaurang/hotell.

Nej men detta berodde då troligen på att hans lever kanske var kaputt.

De flesta "ägare" i Pattaya brukar vara ganska heta på flaskan.

En annan förklaring kan ju vara att han hade ett rivjärn till fruga som förbjöd honom att dricka.

Sam sip sam

En annan förklaring kan ju vara att han hade ett rivjärn till fruga som förbjöd honom att dricka.

Bla bla bla bla bla ,spekulera inte i ngt du inte begriper

stefan5300

Han insåg att det skulle gå åt helsike med kaputt lever om han inte slutade att dricka.

Fredrik T

Planka på Tallrik? ??? Du skoja med FF!!! Det finns inte...

post-5021-0-63083800-1351797771_thumb.jp

FF

Jodå, tallrik istället för planka och in i ugnen. Men helt ok ändå och prisvärd.