Jump to content
IGNORERAD

Dagens fru (i arbete)


Issanbonde

Recommended Posts

16 timmar sedan, skrev Trident:

 

Du strular ju till det för dig själv. Man behöver inte vara gift eller bott tillsammans utomlands för att få hit sin partner. Min tjej från Filippinerna fick UT på drygt 11 månader vilket är på tok för lång tid men långt ifrån 15 Månader.

 

 

För de afrikanskatjejerna så måste man vara gift. De får inget visum annars. Min bror var också tvungen att gifta sig med sin tjej från Afrika. (ej ghana)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev mooton:

För de afrikanskatjejerna så måste man vara gift. De får inget visum annars. Min bror var också tvungen att gifta sig med sin tjej från Afrika. (ej ghana)

 

Nu gäller detta Uppehållstillstånd och inte visum. Menar du att det Afrikanska landet har andra regler eller Migrationsverket?

Enligt Svenska utlänningslagen får man inte göra skillnad på Sambo och gifta så det låter märkligt.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/utlanningslag-2005716_sfs-2005-716

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

P_20161203_061202.jpgInte en lugn stund hemma när hon har day off.

 

Icke godkänd bild

Har du inte lärt dig någonting av Ragson om hur det ska se ut när det städas

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Trident:

 

Nu gäller detta Uppehållstillstånd och inte visum. Menar du att det Afrikanska landet har andra regler eller Migrationsverket?

Enligt Svenska utlänningslagen får man inte göra skillnad på Sambo och gifta så det låter märkligt.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/utlanningslag-2005716_sfs-2005-716

Inofficiellt har de det. Det är allt för mycket fake giftemål. Detta är info från både advokat i Sverige och från ambassaden i Ethiopien.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Icke godkänd bild

Har du inte lärt dig någonting av Ragson om hur det ska se ut när det städas

Har väl inte direkt sett några sådana bilder på din stäghjälp heller 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev rolba:

Har väl inte direkt sett några sådana bilder på din stäghjälp heller 

Här är det jag som städar.

Tror inte du vill se bilder på det ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Här är det jag som städar.

Tror inte du vill se bilder på det ;)

Nej, Gud förbjude. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎02 at 16:24, skrev Trident:

 

Du strular ju till det för dig själv. Man behöver inte vara gift eller bott tillsammans utomlands för att få hit sin partner. Min tjej från Filippinerna fick UT på drygt 11 månader vilket är på tok för lång tid men långt ifrån 15 Månader.

 

 

Ja vilket år du fixade din darling framgår ju inte Men jag tar uppgifterna från Migrationsverket just nu Nya hårdare regler sen är det försörjningsstöd som gäller nu också .Tog ju hit Joels mamma från los för 11 år sen  det är väldig skillnad mot nu

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎02 at 20:17, skrev Alarik:

 

Hej Clion.

Fan vad det skall strula till sig ibland.

Men du är ju upp över öronen förälskad i din tjej.

Och den som väntar på något gott........

Lycka till

önskar

Alarik

 

:buba:

Nja strular vet jag inte bara nya hårdare bestämmelserhttp://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Tid-till-beslut.html

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎03 at 06:22, skrev rolba:

P_20161203_061202.jpgInte en lugn stund hemma när hon har day off.

 

Den nya dragstern :go:

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev clion:

Ja vilket år du fixade din darling framgår ju inte Men jag tar uppgifterna från Migrationsverket just nu Nya hårdare regler sen är det försörjningsstöd som gäller nu också .Tog ju hit Joels mamma från los för 11 år sen  det är väldig skillnad mot nu

 

Hon fick sitt uppehållstillstånd för 3 veckor sedan. Skickade man in sin ansökan efter 20 Juli 2016 gäller dom nyare reglerna beträffande inkomst samt krav på bostad. Att man måste vara gift med personen i fråga tror jag inte ett smack på. Jag länkade till utlänningslagen ovan och den skriver tydligt att sambo räcker

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hon fick sitt uppehållstillstånd för 3 veckor sedan. Skickade man in sin ansökan efter 20 Juli 2016 gäller dom nyare reglerna beträffande inkomst samt krav på bostad. Att man måste vara gift med personen i fråga tror jag inte ett smack på. Jag länkade till utlänningslagen ovan och den skriver tydligt att sambo räcker


Problemet är väl att för att räknas som sambo ska man stadigvarande bo tillsammans, vilket inte torde vara fallet när man t.o.m bor i olika länder.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev rowa:


Problemet är väl att för att räknas som sambo ska man stadigvarande bo tillsammans, vilket inte torde vara fallet när man t.o.m bor i olika länder.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 

 

Det räknas som sambo om ni har för avsikt att bo med varandra i Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Trident:

 

Hon fick sitt uppehållstillstånd för 3 veckor sedan. Skickade man in sin ansökan efter 20 Juli 2016 gäller dom nyare reglerna beträffande inkomst samt krav på bostad. Att man måste vara gift med personen i fråga tror jag inte ett smack på. Jag länkade till utlänningslagen ovan och den skriver tydligt att sambo räcker

Det kan ju vara damen kräver det för att bosätta sig i Sverige? 

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jerker:

Det kan ju vara damen kräver det för att bosätta sig i Sverige? 

Ja damen vill säkert få PUT snabbt och.

....

Men jag erkänner att jag kan ha fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-03 at 10:15, skrev Trident:

 

Nu gäller detta Uppehållstillstånd och inte visum. Menar du att det Afrikanska landet har andra regler eller Migrationsverket?

Enligt Svenska utlänningslagen får man inte göra skillnad på Sambo och gifta så det låter märkligt.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/utlanningslag-2005716_sfs-2005-716

Tyvärr trots lagar så görs det skillnad på folk och folk.

Min jobbarkompis har flickvän från USA, Hon fick UT på drygt tre månader. Hon kom till Sverige för några veckor sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JJC:

Tyvärr trots lagar så görs det skillnad på folk och folk.

Min jobbarkompis har flickvän från USA, Hon fick UT på drygt tre månader. Hon kom till Sverige för några veckor sedan.

 

Kommer alltid finnas exempel på personer som får snabb handläggning. Personer från Thailand har överlag snabb handläggning. I den FB grupp jag och min tjej varit med är det ett flertal från just Thailand som fått beslut innan 6 månader.

Varför det är så kan ingen svara på :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Torsdag och då är det dags för veckans godisbeställningar.

Att komma fram till spisen är bara och glömma så det får bli matlåda eller mackor :look_down:

DSC00275.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎02 at 15:39, skrev clion:

Nej jag lever på gamla minnen Det tar minst ett och ett halvt år och få hit darlingen just nu pga de jävla invandrarna som blockerar skattekontoren

gifte ju mig på familjen stil där jag fick fråga pappan ja du vet i Thailand drar de böne strören runt huset ja det var nåt liknande

Hon sökte turistvisum på Danska ambassaden i Ghana ( Sverige har ju ingen besiktning i Ghana utan de har i Nigeria Nåväl hon fick en fråga på sin intervju hur ska du komma tillbaka till Ghana  :go::beat_plaster: Vad säger en tjej då .Så det blev nobben Jag tänkte nä Lennart det här orkar du inte med

jag låg lågt och var i Thailand vintern 2015 - 2016 i 3 månader träffade en Thaidam men det kändes inte rätt .Hon kontaktade mig  ett tag efter jag kom hem från Thailand .Så nu blir  det nytt .Vi fixade riktiga papper att vi vart gifta  ( sen måste man tänka på att Migverket vill att man ska vart gift bott tillsammans etc I Ghana kan allt köpas .Darlingen gick till en domare som skrev ut allt jag har bott i Ghana under den tiden  etc

Sen fick jag ta dokumenten med Fedex kostade 1500 kr pga att posten fungerar inte i Ghana Nåväl jag fick dokumenten och traska ner till skatteverket och lämnade in dem Och nu blir det lite speciellt Tjejen på Skatteverket  skickade ett  brev till mig om komplettering  ( jag har ju förstått det nu )

Och vad hände jag fick en utagsblanket som skulle hämtas på Tempo  Jag gick dit de stod inte vad det handla om på avin Snubben på Tempo kolade på skärmen den är på väg sa han Nästa dag var det samma visa då säger snubben ta det lugnt den går d Ja bara skitsnack ja där gick 3 veclor jag visste ju inte vad det handla om .Ringer till skatteverket efter 3 veckor och får tala med hand läggaren Jag skickade ett brev till dig för komplettering

ok nu förstår jag Fick förklara att det strulat .Kontaktade darlingen och förklarade hon ville ha telnr hon fick det och gav till Dommaren som skrivit ut dokumenten Nu fick han reda på vilka typ dokument hon ville ha de kom med FedEx i måndags och ligger på hennes bord nu.och när vårat äktenskap är registrerat på skatteverket  skickar jag in ansökan till Mig om uppehållstillstånd förhoppningsvis om 2 veckor  Sen ska ju Migg ha 14 15 månader för beslut Hade hoppats få hit henne till V träffen men men jag siktar på 2018

DSC07680.JPG

DSC07672.JPG

DSC07666.JPG

^098D20C3D042CB59FE9E88048AB79664625636011B383ED2B9^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

^7FCDF45AF480D2E055F7181E2C414BEF8D40E04B1E2E6DA82B^pimgpsh_fullsize_distr.jpg

Har du inte övervägt att träffa någon afrikanska som redan är i sverige vore ju kanske lite enklare och smidigare? Men du kanske e kär i just den tjejen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...