Jump to content
IGNORERAD

13 poliser tillsatta för att förfölja oppositionen i Thailand


MaiChai

Recommended Posts

spika dig på tummen inna du söker hjälp

Det är nog inte jag som behöver hjälp i det här fallet.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 189
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    33

  • Khun Ken

    24

  • måne

    17

  • MaiChai

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är nog inte jag som behöver hjälp i det här fallet.

om du menar burrabus så hjälpen sitter högre upp men kan ej ges
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag önskar att jag kunde hålla med din om domstolarnas oantastlighet, men för mig är dom mer att se som ett av verktygen för dom traditionella makthavarna och dom håller väl ungefär samma moraliska, etiska och korruptionsmässiga nivå som polisväsendet, och mitt förtroende för dom är absolut inte större än det är för polis och militär, och normalt brukar sittande regering få fördelar hos dessa korrumperade och ofria domstolar.

Men domstolarna kanske fortsätter att jaga landets populäraste politiker om Prem och kuppmakarna vill ha det så, det är nog knappast domstolarna själva som bestämmer detta, dom utför väl bara lydigt det som kuppvännerna vill att dom ska göra, det är ju historiskt deras uppgift att agera politiska verktyg åt dom traditionella makthavarna, och om Prem och kuppmakarna vill sätta åt Thaksin, någon annan politiker eller person i landet som dom vill ha oskadliggjord så är det bara för dessa att påtala det för domstolarna så agerar dom lydigt t.ex med hjälp av LM-lagarna.

Så mitt förtroende för Thailändska domstolar är nog ungefär på samma nivå som t.ex Burmas, Liberias, Sierra Leones och Somalias, och i länder som dessa säger ett friande eller fällande domstolsutslag ingenting om hurvida personen verkligen är skyldig eller oskyldig.

Mvh isan lover

IL. Du får gärna förklara en sak för mej som följer dom politiska trådarna med ett halvt öga och jag försöker ta till mej vad bägge sidor har för argument, därefter ta ställning till vad som kan vara närmast min uppfattning. Måste erkänna att jag ganska ofta är väldigt road, speciellt av dina inlägg.

Till saken, om det nu är så som du påstår att domstolarna är ett verktyg för makthavarna, där har vi punkt 1. Punkt 2 är att en viss Yingluck (eller vad hon heter, till skillnad mot dej stavar jag inte fel medvetet) är "folkvald" PM. Vem hon är syrra till är väl ganska känt.

Då till min fråga. I en tråd från den 11 oktober http://www.maipenrai.se/forum/t/21855-ny-arresteringsorder-pa-thaksin/#entry585661 framgår det att herr Thaksin har fått en ny arresteringsorder gällandes 12 miljarder. Om nu domstolarna är ett verktyg för makthavarna, hur kommer det sig att syrran och brorsan inte kunde stoppa detta? Vilka som sitter vid makten för tillfället är väl odiskutabelt.

Eller kan det helt enkelt vara så att domstolen agerat som dom ska, d.v.s. har ett brott begåtts så ska personen dömas. Oavsett efternamn eller tidigare befattning.

Dessutom har du ju inte lämnat någon kommentar i den tråden. Förmodligen för att ämnet är lite för jobbigt och att personen i fråga uppenbart brutit mot lagen.

Eller är jag helt fel ute?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

IL. Du får gärna förklara en sak för mej som följer dom politiska trådarna med ett halvt öga och jag försöker ta till mej vad bägge sidor har för argument, därefter ta ställning till vad som kan vara närmast min uppfattning. Måste erkänna att jag ganska ofta är väldigt road, speciellt av dina inlägg.

Till saken, om det nu är så som du påstår att domstolarna är ett verktyg för makthavarna, där har vi punkt 1. Punkt 2 är att en viss Yingluck (eller vad hon heter, till skillnad mot dej stavar jag inte fel medvetet) är "folkvald" PM. Vem hon är syrra till är väl ganska känt.

Då till min fråga. I en tråd från den 11 oktober http://www.maipenrai...in/#entry585661 framgår det att herr Thaksin har fått en ny arresteringsorder gällandes 12 miljarder. Om nu domstolarna är ett verktyg för makthavarna, hur kommer det sig att syrran och brorsan inte kunde stoppa detta? Vilka som sitter vid makten för tillfället är väl odiskutabelt.

Eller kan det helt enkelt vara så att domstolen agerat som dom ska, d.v.s. har ett brott begåtts så ska personen dömas. Oavsett efternamn eller tidigare befattning.

Dessutom har du ju inte lämnat någon kommentar i den tråden. Förmodligen för att ämnet är lite för jobbigt och att personen i fråga uppenbart brutit mot lagen.

Eller är jag helt fel ute?

Du lär nog få vänta innan hans mantran startar om eliten och rådgivarna.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL# Du fick med många sanningar i detta inlägg, och jag är precis som du förvånad över att fler inte inser hur det hänger ihop och fungerar i Thailand,

Il du verkar ju ha monopol på att veta hur det hänger ihop och fungerar i "det här landet" Ditt tyckande är den absoluta sanningen. ?????

Hej

Att det egentligen är landets orimliga klyftor, orättvisor och ojämlikhet som ligger bakom dom verkliga spänningarna i landet och inte personen Thaksin tvekar jag inte ett ögonblick på, och jag är lika övertygad om att det är dom traditionella makthavarna som bromsar en demokratisk utveckling med militärens och domstolarnas hjälp, det är lika sorgligt varje gång som domstolarna och militären agerar mot demokratin och för dom ej valbara makthavarna i landet, och man blir frustrerad som Svensk när dessa krafter får stöd ifrån relativt välutbildade Svenskar.

Enligt mig har man som politiskt intreserad utlänning två saker att välja mellan, och det är att stödja demokratin och dom regeringar folket väljer i relativt fria och internationellt godkända val, alternativet är ta parti för militär och kuppmakare som hindrar en demokratisk utveckling och som kuppar in egna kandidater och enligt mig är det ett betydligt sämre alternativ ur både folkets och demokratins synvinkel.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL. Du får gärna förklara en sak för mej som följer dom politiska trådarna med ett halvt öga och jag försöker ta till mej vad bägge sidor har för argument, därefter ta ställning till vad som kan vara närmast min uppfattning. Måste erkänna att jag ganska ofta är väldigt road, speciellt av dina inlägg.

Till saken, om det nu är så som du påstår att domstolarna är ett verktyg för makthavarna, där har vi punkt 1. Punkt 2 är att en viss Yingluck (eller vad hon heter, till skillnad mot dej stavar jag inte fel medvetet) är "folkvald" PM. Vem hon är syrra till är väl ganska känt.

Då till min fråga. I en tråd från den 11 oktober http://www.maipenrai...in/#entry585661 framgår det att herr Thaksin har fått en ny arresteringsorder gällandes 12 miljarder. Om nu domstolarna är ett verktyg för makthavarna, hur kommer det sig att syrran och brorsan inte kunde stoppa detta? Vilka som sitter vid makten för tillfället är väl odiskutabelt.

Eller kan det helt enkelt vara så att domstolen agerat som dom ska, d.v.s. har ett brott begåtts så ska personen dömas. Oavsett efternamn eller tidigare befattning.

Dessutom har du ju inte lämnat någon kommentar i den tråden. Förmodligen för att ämnet är lite för jobbigt och att personen i fråga uppenbart brutit mot lagen.

Eller är jag helt fel ute?

Hej

Både högsta domstolen, EC och militärledning står under Prems och kuppmakarnas kontroll och inte regeringens, hade högsta domstol, EC och militär varit underordnade det folkvalda parlament och regeringen hade situationen i Thailand varit väldigt annorlunda på många sätt och då inte minst demokratiskt.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att det egentligen är landets orimliga klyftor, orättvisor och ojämlikhet som ligger bakom dom verkliga spänningarna i landet och inte personen Thaksin tvekar jag inte ett ögonblick på, och jag är lika övertygad om att det är dom traditionella makthavarna som bromsar en demokratisk utveckling med militärens och domstolarnas hjälp, det är lika sorgligt varje gång som domstolarna och militären agerar mot demokratin och för dom ej valbara makthavarna i landet, och man blir frustrerad som Svensk när dessa krafter får stöd ifrån relativt välutbildade Svenskar.

Enligt mig har man som politiskt intreserad utlänning två saker att välja mellan, och det är att stödja demokratin och dom regeringar folket väljer i relativt fria och internationellt godkända val, alternativet är ta parti för militär och kuppmakare som hindrar en demokratisk utveckling och som kuppar in egna kandidater och enligt mig är det ett betydligt sämre alternativ ur både folkets och demokratins synvinkel.

Mvh isan lover

Du tror inte det är PTP och deras koncentration på att "witewash" Thaksin och skinna Statskassan ökar klyftorna och driver upp prisutvecklingen i Thailand? Hur kan du för en sekund tro att Yingluck/Thaksin bryr sig om dom fattiga????
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Både högsta domstolen, EC och militärledning står under Prems och kuppmakarnas kontroll och inte regeringens, hade högsta domstol, EC och militär varit underordnade det folkvalda parlament och regeringen hade situationen i Thailand varit väldigt annorlunda på många sätt och då inte minst demokratiskt.

Mvh Isan lover

Kan du vara snäll och bevisa ditt påstående? Tack på förhand.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du tror inte det är PTP och deras koncentration på att "witewash" Thaksin och skinna Statskassan ökar klyftorna och driver upp prisutvecklingen i Thailand? Hur kan du för en sekund tro att Yingluck/Thaksin bryr sig om dom fattiga? ???

Hej

Det är inget som jag tror mig veta, snarare något som kan anses vara ett fastställt faktum i minst i landets opinionsundersökningar som har tagit upp frågan, och detta visar inte minst ABAC,s senaste där just denna fråga ställs, här fick Thaksin 22,4% och Yingluck 21,2%, demokraternas dito var Abhisit 14,3% och Chuan Lekpai 6,5%.

Q2: What politicians have helped the poor to improve their lives the most (นักการเมืองที่ช่วยเหลือคนยากจนให้มีชีวิตที่ดีขึ้นมากที่สุด)

A. Thaksin, 22.4%

B. Yingluck, 21.2%

C. Abhisit, 14.3%

D. Chalerm, 7.8%

E. Chuan Leekpai, 6.5%

F. Banharn Silaparcha, 3.8%

G. Others, 5.1%

H. None, 18.9%

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du vara snäll och bevisa ditt påstående? Tack på förhand.

Jag väntar också med spänning hur detta skulle kunna vara möjligt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan du vara snäll och bevisa ditt påstående? Tack på förhand.

Hej

Det behövs knappast om man är det minsta insatt i Thailändsk historia eller det minsta politiskt intreserad, inte minst militären visar ju detta gång på gång när dom försöker få folkvalda regeringar att avgå genom att vägra lyda order eller helt enkelt kuppar bort dom, att EC och domstolarna är partiska när dom begår sina tekniska fel, slarvar och glömmer bort ärenden som rör just demokraternas upplösning och följande banning av deras politiker är ju ganska tydliga, man måste nog vara politisk novis eller väldigt enögd för att inte lägga märke till eller kunna hävda att detta är okänt och måste bevisas.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inget som jag tror mig veta, snarare något som kan anses vara ett fastställt faktum i minst i landets opinionsundersökningar som har tagit upp frågan, och detta visar inte minst ABAC,s senaste där just denna fråga ställs, här fick Thaksin 22,4% och Yingluck 21,2%, demokraternas dito var Abhisit 14,3% och Chuan Lekpai 6,5%.

Q2: What politicians have helped the poor to improve their lives the most (นักการเมืองที่ช่วยเหลือคนยากจนให้มีชีวิตที่ดีขึ้นมากที่สุด)

A. Thaksin, 22.4%

B. Yingluck, 21.2%

C. Abhisit, 14.3%

D. Chalerm, 7.8%

E. Chuan Leekpai, 6.5%

F. Banharn Silaparcha, 3.8%

G. Others, 5.1%

H. None, 18.9%

Mvh isan lover

Har typ tröttnat på att argumentera med någon som ljuger sig blå och gul i jakten på att slippa losa en argumentation.

Men ibland tror man inte det är sant, att använda ovanstående utfrågning som bevis på att Thaksins bryr sig om de fattiga, pinsamt.

De kunde ju ha ställt frågan, finns det spöken, och ute i landet fått svaret ja av minst 70-80 %, detta skulle då således bevisa att spöken finns.

Okunskap och avsaknad av kritiskt tänkande är största hotet mot Thailands utveckling, men när folk med kunskap slutar tänka så blir det i det närmaste tragiskt!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det behövs knappast om man är det minsta insatt i Thailändsk historia eller det minsta politiskt intreserad, inte minst militären visar ju detta gång på gång när dom försöker få folkvalda regeringar att avgå genom att vägra lyda order eller helt enkelt kuppar bort dom, att EC och domstolarna är partiska när dom begår sina tekniska fel, slarvar och glömmer bort ärenden som rör just demokraternas upplösning och följande banning av deras politiker är ju ganska tydliga, man måste nog vara politisk novis eller väldigt enögd för att inte lägga märke till eller kunna hävda att detta är okänt och måste bevisas.

Mvh Isan lover

Där satte du huvudet på spiken. Men var är svaret på ditt tidigare påstående?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har typ tröttnat på att argumentera med någon som ljuger sig blå och gul i jakten på att slippa losa en argumentation.

Men ibland tror man inte det är sant, att använda ovanstående utfrågning som bevis på att Thaksins bryr sig om de fattiga, pinsamt.

De kunde ju ha ställt frågan, finns det spöken, och ute i landet fått svaret ja av minst 70-80 %, detta skulle då således bevisa att spöken finns.

Okunskap och avsaknad av kritiskt tänkande är största hotet mot Thailands utveckling, men när folk med kunskap slutar tänka så blir det i det närmaste tragiskt!

Hej

Själv tvivlar jag på att undersökningen har vänt sig just till befolkningen på landet, det är förmodligen ett representativt snitt av befolkningen som utgör dom tillfrågade i dom 17 provinser som ingår i undersökningen, och deras svar är föga överraskande utan snarare helt väntat, det är i linje med hur folk både har röstat i alla val på 2000 talet och även svarat i dom opinionsundersökningar som är utförda under denna tid.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det behövs knappast om man är det minsta insatt i Thailändsk historia eller det minsta politiskt intreserad, inte minst militären visar ju detta gång på gång när dom försöker få folkvalda regeringar att avgå genom att vägra lyda order eller helt enkelt kuppar bort dom, att EC och domstolarna är partiska när dom begår sina tekniska fel, slarvar och glömmer bort ärenden som rör just demokraternas upplösning och följande banning av deras politiker är ju ganska tydliga, man måste nog vara politisk novis eller väldigt enögd för att inte lägga märke till eller kunna hävda att detta är okänt och måste bevisas.

Mvh Isan lover

Sluta släng ur dig klyschor, dom är tröttsamma. Fram med bevis.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det behövs knappast om man är det minsta insatt i Thailändsk historia eller det minsta politiskt intreserad, inte minst militären visar ju detta gång på gång när dom försöker få folkvalda regeringar att avgå genom att vägra lyda order eller helt enkelt kuppar bort dom, att EC och domstolarna är partiska när dom begår sina tekniska fel, slarvar och glömmer bort ärenden som rör just demokraternas upplösning och följande banning av deras politiker är ju ganska tydliga, man måste nog vara politisk novis eller väldigt enögd för att inte lägga märke till eller kunna hävda att detta är okänt och måste bevisas.

Mvh Isan lover

politisk novis eller väldigt enögd

Nu kastar du väl sten i glashus?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har typ tröttnat på att argumentera med någon som ljuger sig blå och gul i jakten på att slippa losa en argumentation.

Men ibland tror man inte det är sant, att använda ovanstående utfrågning som bevis på att Thaksins bryr sig om de fattiga, pinsamt.

De kunde ju ha ställt frågan, finns det spöken, och ute i landet fått svaret ja av minst 70-80 %, detta skulle då således bevisa att spöken finns.

Okunskap och avsaknad av kritiskt tänkande är största hotet mot Thailands utveckling, men när folk med kunskap slutar tänka så blir det i det närmaste tragiskt!

Hej

Ja dom är dumma dom där Thailändarna, det vore säkert mycket bättre utan både opinionsundersökningar och fria val, då behöver ju inte militären kuppa så ofta och Abhisit kan ju vara deras alldeles egna PM. :crazy:

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tvivlar jag på att undersökningen har vänt sig just till befolkningen på landet, det är förmodligen ett representativt snitt av befolkningen som utgör dom tillfrågade i dom 17 provinser som ingår i undersökningen, och deras svar är föga överraskande utan snarare helt väntat, det är i linje med hur folk både har röstat i alla val på 2000 talet och även svarat i dom opinionsundersökningar som är utförda under denna tid.

Mvh isan lover

Sluta citera mina inlägg när du ändå inte är nära att svara på vad jag skriver, bara oartigt!

Alternativt, ta en kurs i läsförståelse!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inget som jag tror mig veta, snarare något som kan anses vara ett fastställt faktum i minst i landets opinionsundersökningar som har tagit upp frågan, och detta visar inte minst ABAC,s senaste där just denna fråga ställs, här fick Thaksin 22,4% och Yingluck 21,2%, demokraternas dito var Abhisit 14,3% och Chuan Lekpai 6,5%.

Q2: What politicians have helped the poor to improve their lives the most (นักการเมืองที่ช่วยเหลือคนยากจนให้มีชีวิตที่ดีขึ้นมากที่สุด)

A. Thaksin, 22.4%

B. Yingluck, 21.2%

C. Abhisit, 14.3%

D. Chalerm, 7.8%

E. Chuan Leekpai, 6.5%

F. Banharn Silaparcha, 3.8%

G. Others, 5.1%

H. None, 18.9%

Mvh isan lover

[size=3]Hur kan du för en sekund tro att Yingluck/Thaksin bryr sig om dom fattiga?[/size] ???
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Sluta släng ur dig klyschor, dom är tröttsamma. Fram med bevis.

Hej

Kallar du ett 20 tal miltärkupper klyschor?

Hur många militärkupper behöver du till för att förstå att militären inte är underordnad dom regeringar dom kuppar bort?

Och hur många gånger ska EC och domstolarna slarva, glömma och begå tekniska fel och förhala ärenden gällande Demokraterna för att du ska kunna se ett mönster i detta?

Att dom är tröttsamma håller jag däremot med om.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

[size=3]Hur kan du för en sekund tro att Yingluck/Thaksin bryr sig om dom fattiga?[/size] ???

Hej

Vad jag tror är ointresant, det är det Thailändska folket som svarade på undersökningen och som röstar.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kallar du ett 20 tal miltärkupper klyschor?

Hur många militärkupper behöver du till för att förstå att militären inte är underordnad dom regeringar dom kuppar bort?

Och hur många gånger ska EC och domstolarna slarva, glömma och begå tekniska fel och förhala ärenden gällande Demokraterna för att du ska kunna se ett mönster i detta?

Att dom är tröttsamma håller jag däremot med om.

Mvh Isan Lover

Nej det gör jag inte det är dina uttalanden jag kallar klyschor.
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tänk om det är tvärtom :not_i::not_i:

Menar du att sådana här vridna inlägg INET polariserar debatten??? Är det vad du menar med tvärtom?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...