Jump to content
IGNORERAD

Julmat i Udon Thani


Joafol

Recommended Posts

Har frågat lite men det är egentligen inte någon hittils som varit intrsserad av julbord, men det serveras brittiskinspirerat ( i varje fall förr om åren) på Kennaree och Zentara, någon form av jultallrik på Bookhouse, så hungriga ska ni som vill äta ute inte behöva vara!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    12

  • Alarik

    4

  • Gorocco

    3

  • thomas001

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

tycker jag inte,ser inget fel i att käka lite julmat tillsammans med trevligt folk om möjlighet finnes

hej, Jag håller med dig, lite god julmat även om den inte är s.k äktaq svensk julmat så går det alldeles utmärkt med både tysk o amerikansk julmat, skall boka bord på en tysk resturang i Bangkok som har ett alldeles utmärkt julbord , god jul på er alla o en smaklig spis som vi säger här i Skåne.
Link to comment
Dela på andra sajter

Släntade ner på byn igårkväll ett tag och några restauranger har satt ut streamers på gatan om "Christmastable" den 24-36/12, men som tidigare nämnts, det är mest Christmasroast, turkey och sånt, ingen Jansson, eller annan mat för kristna.....och, dom har fanimig lärt sig ta betalt, snodde en julmatsedel inne på IrishClock, uttdrag:

Starter:

Carrot and coriandersoup, salmon horseradish toast..140 thb

Main:

Roast turkey or beef with Yorksherepudding, Pigs in blanketstuffing potato.and vegs of the day.

Alternative main

Poched salmon...370/350 thb

Dessert

Home made Christmas puddin...150 thb

640/660 thb/pers. only on Christmasday 25/12

Booking reqired

bara som exempel, de andra placens meny ser ung. likadana ut!

,

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Med så många Svenskar på väg till Udon Thani så har jag förstått att det börjar bli fullbokat på alla hotell.

Därför vill jag och min fru hjälpa till lite.

Vi hyr ut vårt mobila hem till den som önskar.

Är ett unikt tillfälle att kunna röra sig fritt,sova var man vill.

Pris per dygn högsäsong: 750 Baht/dygn.

Förskottsbetalning önskas.

Avhämtas i Khrong Khlung.

Avstånd Khrong Khlung-Udon Thani ca 550 km

Först till kvarn.skicka PM!!!

Se bild på vår senaste resa till Kina!

post-8709-0-17176300-1354327460.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka var det som arrangerade julbordet 2009 i Udon Thani? Det var något norsk/svenskt samarbete. Jag har för mig att det var något av konsulaten eller kyrkorna. Kan ha varit någon expatsclub med i bilden också.

Tyvärr så missade jag det hela då det var föranmälan där anmälningstiden gått ut med marginal då jag hörde om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka var det som arrangerade julbordet 2009 i Udon Thani? Det var något norsk/svenskt samarbete. Jag har för mig att det var något av konsulaten eller kyrkorna. Kan ha varit någon expatsclub med i bilden också.

Tyvärr så missade jag det hela då det var föranmälan där anmälningstiden gått ut med marginal då jag hörde om det.

Det var den numer omkonstruerade "Udonexpatclub"s förre ordförande som fixade.

Den nya har inte kommit så långt ännu!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett bra sätt om man är ute efter svensk julmat och julfirande. Det är att stanna i Sverige när det är jul.

Jag blir alltid lika förundrad över att man åker från Sverige för att slippa julen men skall ändå fira på samma sätt dit man åker.

Och om man är bofast i Thailand, man gnäller över att utlänningar i Sverige inte tar seden dit man kommer men när man själva bor i ett annat land där man normalt inte firar jul vill man tvunget fira jul med svensk julmat och allt annat..

MVH Nonki

hej nonki kompis undrar bara om ni fortfarande firar midsommar på soi diana :thumbsup: ha de gott
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka var det som arrangerade julbordet 2009 i Udon Thani? Det var något norsk/svenskt samarbete. Jag har för mig att det var något av konsulaten eller kyrkorna. Kan ha varit någon expatsclub med i bilden också.

Tyvärr så missade jag det hela då det var föranmälan där anmälningstiden gått ut med marginal då jag hörde om det.

Japp det var expatklubben, inget strålande julbord men trevligt.

post-3468-0-99892000-1354349285.jpg

Dåvarande ordförande, Lasse, mycket trevlig man.

post-3468-0-05588500-1354349366.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

hej nonki kompis undrar bara om ni fortfarande firar midsommar på soi diana :thumbsup: ha de gott

Nej nej midsommar firar vi i Lund

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

post-5585-1354369596,64_thumb.jpg

post-5585-1354369630,34_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså midsommar går bra att fira i Thailand men inte jul.. :crazy:

Nej nej kommer aldrig på frågan

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

post-5585-1354369730,43_thumb.jpg

post-5585-1354369757,82_thumb.jpg

post-5585-1354369799,36_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Släntade ner på byn igårkväll ett tag och några restauranger har satt ut streamers på gatan om "Christmastable" den 24-36/12, men som tidigare nämnts, det är mest Christmasroast, turkey och sånt, ingen Jansson, eller annan mat för kristna.....och, dom har fanimig lärt sig ta betalt, snodde en julmatsedel inne på IrishClock, uttdrag:

Starter:

Carrot and coriandersoup, salmon horseradish toast..140 thb

Main:

Roast turkey or beef with Yorksherepudding, Pigs in blanketstuffing potato.and vegs of the day.

Alternative main

Poched salmon...370/350 thb

Dessert

Home made Christmas puddin...150 thb

640/660 thb/pers. only on Christmasday 25/12

Booking reqired

bara som exempel, de andra placens meny ser ung. likadana ut!

,

Julakäk den 36 december kan vara lite speciellt. Inte konstigt att det inte är helt billigt. :crazy:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Julakäk den 36 december kan vara lite speciellt. Inte konstigt att det inte är helt billigt. :crazy:

Man måste ha framförhållning!.....och bred fantasi!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste nog vara väldigt udda av oss här inne,jag gillar inte att sola,jag gillar svensk mat och så äter jag inte sill :) Dock vill jag inte fira jul,midsommar,påsk mm.mm men maten som serveras under dessa "högtider" äter jag mer än gärna. PS en julskinka smakar lika gott i juni DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste nog vara väldigt udda av oss här inne,jag gillar inte att sola,jag gillar svensk mat och så äter jag inte sill :) Dock vill jag inte fira jul,midsommar,påsk mm.mm men maten som serveras under dessa "högtider" äter jag mer än gärna. PS en julskinka smakar lika gott i juni DS

Tja jag vet inte det.

Julskinka kan man med fördel tärna, frysa in och använda till Pytt i panna året om.

Ris a la Malta med nyplockade jordgubbar sommartid är jättegott.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Benzmansåklart

Det var inte UdonExpatClub som var bakom detta, det var något som hette (heter) Udonthaniourhome ett projet av regeringen...

Japp det var expatklubben, inget strålande julbord men trevligt.

post-3468-0-99892000-1354349285.jpg

Dåvarande ordförande, Lasse, mycket trevlig man.

post-3468-0-05588500-1354349366.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte UdonExpatClub som var bakom detta, det var något som hette (heter) Udonthaniourhome ett projet av regeringen...

Spelar roll? Det va i alla fall genom den inbjudan kom, men det va då och nu är nu, vad har du för tips i år?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Benzmansåklart

Lite dåligt på den sidan , de flesta här kör Eng,Amrikanska julbord. Vet ej om Affe kör något på Nois mat .

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Det blev lite julmat med skinka, hemmagjorda köttbullar och nåt som liknade prinskorv. Blev dock utan janssons frestelse då jag inte lyckades hitta någon ansjovis.

Tar med det nästa gång  :thumbsup:

Förresten har svärmor ingen ugn så skulle inte kunna gjort jansson ändå. Blir till att köpa nästa vända.

Link to comment
Dela på andra sajter

I år lär det bli julbord på Soi Grusgång på julafton...

Inte helt omöjligt jag dyker upp då... Pattis e ju hysteriskt vid jul

Link to comment
Dela på andra sajter

I år lär det bli julbord på Soi Grusgång på julafton...

Låter som en sann utmaning, dit lär det väl gå att ta sig, men hur kommer man därifrån?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I år lär det bli julbord på Soi Grusgång på julafton...

Jäklar också.....vi som kommer till Udon juldagen :ledsen:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...