Jump to content
IGNORERAD

Skicka pengar till Thailändsk bank

Marlon

Recommended Posts

Hej,

Ämnet har säkert varit uppe tidigare, men sitter på en skakig internetlina och då är det svårt att söka igenom hela arkivet.

Behöver skicka pengar till ett konto i Thailand. Någon som har en steg för steg guide, hur gör man?

Har Handelsbanken internetbank men osäker på hur man gör överföringen.

IBAN är det kontonumret i Thailand?

BIC vad är det? Hur ser ett sådant nummer typiskt ut?

Ska man skicka pengarna som SEK eller Bath?

Ska man låta:

A. Avsändaren betala endast Handelsbankens avgifter

B. Avsändaren betala samtliga avgifter, även mottagarbankensB

C. Betalningsmottagaren betalar samtliga avgifter, även Handelsbankens

Annat att tänka på?

Tacksam för svar!

/Marlon

Dela på andra sajter

Hej när det gäller överföring till bank utanför EU så måste du ha reda på en sviftcode för din bank eller den thailändska banken.

Den finns på internet och skall in där banken vill ha den.Bangkok bank har en kod oavsett alla kontor.

Dela på andra sajter

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า

2012-10-2516-18-18.png

// Skalis

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Dela på andra sajter

Jag tror det är bäst att låta thaibanken ta sina egna avgifter.Våra banker vill gärna ta till ifall att.

Dela på andra sajter

Är Siam Commercial Bank. Googlade SCB + swift och fick fram SICOTHBK. Så det är detta som är BIC eller?

/Marlon

Dela på andra sajter

Nej denna kod kallas för sviftcode och den har tror jag 8 bokstäver.Det finns en sådan för varje bank utanför EU om jag inte förstått saken helt fel.

Men du måste kunna få klarhet via support eller via telefonbanken,om inte så bör du byta bank.

Dela på andra sajter

Nu får jag backa jag läste inte din bankrapport först men där har du sviftcoden men kallas för bic el. internationell

bankkod men huvudsaken att du lyckas med dina betalningar.

Dela på andra sajter

Nej denna kod kallas för sviftcode och den har tror jag 8 bokstäver.Det finns en sådan för varje bank utanför EU om jag inte förstått saken helt fel.

Men du måste kunna få klarhet via support eller via telefonbanken,om inte så bör du byta bank.

Alla banker har en Swiftcode..Även inom EU

Veteran

Dela på andra sajter

Avsändare betalar endast sina avgifter. beloppet skickas i SEK (ej möjligt hos Swedbank) för bästa kurs.

Swift Code används för överföring av pengar till thailändsk bank. En del länder använder IBAN.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...