Jump to content
IGNORERAD

8 år sedan Tak Bai massakern idag.


Juha

Recommended Posts

andersbangkok

Bror duktig kanske har ett namn för det ,får vi höra nu ,inte för att jag vet vad det har med packet i södern att,göra

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Jag antar att du med "packet i södern.." inte avser alla som bor i södra Thailand. Det kan väl ändå inte ens du mena.??? Eller??

Om mitt antagande är fel, dvs. du är så kategorisk, så framstår du mest som lite tragisk och trångsynt...väldigt vänligt uttryckt.

Om du med "packet i södern.." avser de som terroriserar vanligt folk, då håller jag med dig.

Thailand strävar ju mot att förbättra sig som rättsstat. Då är det inte möjligt att fritt skjuta ihjäl misstänkta personer hur som helst eller som hände i Tak-bai; nästan 100 personer dör eller som under WOD; flera tusen människor dödas.

Jag kallar de sk. demonstranter som under 2010 sköt, brände, våldförde sig på sjukhus mm. mm, dessa kallar jag terrorister. Värst av dem alla var de ledande personer som har ett stort ansvar. Att dessa personer i vissa fall nu sitter i regeringen är stötande och en spottloska i ansiktet på folk.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    22

  • andersbangkok

    13

  • MaiChai

    11

  • Khun Ken

    7

Mest aktiva i denna tråd

andersbangkok

Ja då förstår jag inte vad du gnäller om ,då är vi på samma linje

Vi är på samma linje så tillvida att de som genomför terrorangrepp skall dömas och ta sin dom.

Vi är absolut inte överens om dina generella beskrivningar över "dom i södern..." som om alla som bor där skulle stödja dessa terrorister.

Det kanske är din förmåga att uttrycka dig i skrift som skapar denna oklarhet; vad vet jag?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är på samma linje så tillvida att de som genomför terrorangrepp skall dömas och ta sin dom.

Vi är absolut inte överens om dina generella beskrivningar över "dom i södern..." som om alla som bor där skulle stödja dessa terrorister.

Det kanske är din förmåga att uttrycka dig i skrift som skapar denna oklarhet; vad vet jag?

Synd att du har taskig läsförmåga och drar dina egna slutsater var andra skriver

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Synd att du har taskig läsförmåga och drar dina egna slutsater var andra skriver

Det finns ett uttryck som säger; "det är alltid fel på sändaren - inte mottagaren" Fundera på det.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sälj eller ge området till Malaysia ,om dom nu vill ha det.

Varför inte släppa annekteringen av området och låta det återgå till att bli ett sultanat igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte släppa annekteringen av området och låta det återgå till att bli ett sultanat igen?

Malaysia är nog inte så pigga på att få "tillbaka" ett område med så många problem och en numera väl etablerad gerilla.

Lika lite som Thailand vill släppa området så vill Malaysia ha det. En "nya" stat vill nog ingen, inklusive världssamfundet ha då den skulle vara ett enkelt sätt för muslimer med extrema metoder att få en rejäl bas i sydostasien.

Ökat självbestämmande inom Thailands gränser, få möjlighet att tillsätta sitt eget folk inom byråkrati, skola och förvaltning. Göra Yawi till ett officiellt språk, anpassa sederna efter muslimernas önskemål, typ fredagsstängt och liknande. Ställa de ansvariga för övergreppen till svars och låt dem ta verkliga konsekvenser av sitt handlande.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Malaysia är nog inte så pigga på att få "tillbaka" ett område med så många problem och en numera väl etablerad gerilla.

Lika lite som Thailand vill släppa området så vill Malaysia ha det. En "nya" stat vill nog ingen, inklusive världssamfundet ha då den skulle vara ett enkelt sätt för muslimer med extrema metoder att få en rejäl bas i sydostasien.

Ökat självbestämmande inom Thailands gränser, få möjlighet att tillsätta sitt eget folk inom byråkrati, skola och förvaltning. Göra Yawi till ett officiellt språk, anpassa sederna efter muslimernas önskemål, typ fredagsstängt och liknande. Ställa de ansvariga för övergreppen till svars och låt dem ta verkliga konsekvenser av sitt handlande.

Mycket av vapnen och finansieringen kommer från just Malaysia...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mycket av vapnen och finansieringen kommer från just Malaysia...

Hej

Håller med dig om att det är mycket som tyder på att Malaysia är inblandat och det ryktas ju t.o.m om att en del av terroristerna är Malaysiska medborgare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket av vapnen och finansieringen kommer från just Malaysia...

Är det något som det inte är problem med så är det att få tag på vapen i Thailand-det finns ett överflöd av både AK-47 och M16 att få tag på över hela landet. Plus att mindre nogräknade militärer och paramilitära grupper gärna säljer vad de kan till vem som helst som vill betala. Skulle det visa sig att Malaysia aktivt stödjer separatisterna så skulle det bli en stor internationell kris. Sen har Malaysia nog med sina egna boende längs med gränsen till Thailand och skulle nog inte gärna se att de fick förstärkning av ett stort gäng stridsvana gerillasoldater.

Sen ska man också ha i åtanke att det är en hel del olika grupperingar med vitt skilda krav som opererar därnere och det är ju inte så jäkla lätt att komma fram till någon förhandlingslösning när inte ens de olika separatiströrelserna är eniga om vad de vill.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett uttryck som säger; "det är alltid fel på sändaren - inte mottagaren" Fundera på det.

Ok då borde du nog gå till doktorn och laga den

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ok då borde du nog gå till doktorn och laga den

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Jag förstod att det kunde bli lite för svårt för dig men fundera ett tag. Fattar du inte så skicka gärna PM så ska jag förtydliga så även du hänger med. Vill ju inte lämna dig bakom bara för att det inte kopplar överallt. :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstod att det kunde bli lite för svårt för dig men fundera ett tag. Fattar du inte så skicka gärna PM så ska jag förtydliga så även du hänger med. Vill ju inte lämna dig bakom bara för att det inte kopplar överallt. :-)

Du verkar inte ha varit hos doktorn ännu, se så ge dig iväg nu ,så blir det säkert bättre, eller så är du obotlig , men gör ett försök

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kallar du ett gäng som står och kastar sten på poliser och polishuset?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ungefär som vad du skulle kalla en beväpnad rödskjorta i centrala Bangkok. :thumbsup:
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du verkar inte ha varit hos doktorn ännu, se så ge dig iväg nu ,så blir det säkert bättre, eller så är du obotlig , men gör ett försök

Det behövs även en kurs i läsningens ädla konst ser jag. Fattar du vad PM betyder? Om inte så skall jag förtydliga; skicka ett meddelande direkt till mig så slipper vi spamma med ditt skitsnack här :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behövs även en kurs i läsningens ädla konst ser jag. Fattar du vad PM betyder? Om inte så skall jag förtydliga; skicka ett meddelande direkt till mig så slipper vi spamma med ditt skitsnack här :-)

:D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...