Jump to content
IGNORERAD

Facebook - är du för eller emot?


Oregistrerad

Har du sida på Facebook?  

201 röster

  1. 1. Har du sida på Facebook?

    • Nej, det kommer jag aldrig skaffa.
      68
    • Nej, men jag kan eventuellt tänka mig det framöver.
      13
    • Ja, det har jag.
      88
    • Ja, fast jag har funderat på att gå ur.
      32


Recommended Posts

FB är ju till vad man vill att det är. Finns massa info från folk och företag som vill förmedla vad de gjort eller ska göra. Kostar inget, Ser inget negativt i detta.

 

Man kan ställa in en massa saker, vad som delas bl.a.

 

Kanske dött om fem år men nu är det som gäller.

Exakt och du kan själv redigera vad som är synligt och för vilka på din egen tidslinje.

FB är inte så tokigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    23

  • Tommy

    13

  • Soengsang

    9

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För mig är FB mer en nyhetstidning där jag i förväg har valt vilka nyheter jag är intresserad av att få, ganska bra faktiskt men använder den inte så mycket i kompis sammanhang!

Link to comment
Dela på andra sajter

FB är smidigt att använda som chatt, vad mina ytligt bekantas barn har ritat för fula teckningar osv skiter jag fullständigt i.

Dessutom är det grymt användbart i nattlivet, all info om vad som händer på olika klubbar finner man enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Det är väl inget fel med Facebook i sig som kommunikationsmedlel.

 

Problemet är att Facebook förstås måste tjäna pengar, och det gör man på diverse listiga sätt. Typ att vänner berättar att man köpt en viss produkt och tycker den är jättebra. Av en händelse flashar då Facebook upp en annons för en lokal butik som säljer just denna produkt till bra pris.

 

Detta får mig att må illa, så jag använder inte Facebook.

 

Herr Chang har talat.

 

Du menar att detta har du aldrig råkat ut för på detta forumet?

Inga gåggel annonser som dyker upp angående något du kollat pris på med din dator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att detta har du aldrig råkat ut för på detta forumet?

Inga gåggel annonser som dyker upp angående något du kollat pris på med din dator?

 

Nej, jag använder tillägget AdBlock när jag kollar MPR i Safari. Ser inte en enda annons. Kan också rekommendera ClickToFlash så slipper man alla löjliga reklamanimationer gjorda med skitprodukten Flash.

 

Min poäng är att jag gillar inte att företag som Facebook samlar information om mig och säljer den till andra företag. Google använder jag inte, det får duga med Yahoo även om den är något sämre.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag använder tillägget AdBlock när jag kollar MPR i Safari. Ser inte en enda annons. 

Herr Chang har talat.

Och det gillar chefen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Nej, jag använder tillägget AdBlock när jag kollar MPR i Safari. Ser inte en enda annons. Kan också rekommendera ClickToFlash så slipper man alla löjliga reklamanimationer gjorda med skitprodukten Flash.

 

Min poäng är att jag gillar inte att företag som Facebook samlar information om mig och säljer den till andra företag. Google använder jag inte, det får duga med Yahoo även om den är något sämre.

 

Herr Chang har talat.

 

Du är moderator på ett reklamfinansierat forum och gör på detta viset, vad säjer det till alla andra medlemmar???

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är moderator på ett reklamfinansierat forum och gör på detta viset, vad säjer det till alla andra medlemmar???

Använd Adblock. Så jag lade in det. Funkar klockers :thumbsup:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du är moderator på ett reklamfinansierat forum och gör på detta viset, vad säjer det till alla andra medlemmar???

 

Att han inte har betalt för jobbet och inte är direkt orolig för att få "sparken".

Det är väl ingen direkt fördel man har i livet ara för att man fått "äran" att vara moderator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Använd Adblock. Så jag lade in det. Funkar klockers :thumbsup:

 

Jag vet att Firefox har något man kan använda mot oönskade annonser i sitt system, men jag har inte lagt in det då jag inte vet om Gåggels system känner av detta och minskar ersättningen till MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att han inte har betalt för jobbet och inte är direkt orolig för att få "sparken".

Det är väl ingen direkt fördel man har i livet ara för att man fått "äran" att vara moderator.

Har han inte betalt som alla andra moderatorer? :crazy:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har han inte betalt som alla andra moderatorer? :crazy:

 

Det är bara jag och några andra skribenter som har lön.

Men man märker att folk börjar dölja reklamen. Nu får jag inget traktamente när jag skriver från Norge.

Snål P3!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag var det bra att ha FB för det gav 500 spänn i rabatt på en biljett med Lufthansa som ursprungligen kostade 1500, dvs fick den för 1000:-

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag använder tillägget AdBlock när jag kollar MPR i Safari. Ser inte en enda annons. Kan också rekommendera ClickToFlash så slipper man alla löjliga reklamanimationer gjorda med skitprodukten Flash.

 

Min poäng är att jag gillar inte att företag som Facebook samlar information om mig och säljer den till andra företag. Google använder jag inte, det får duga med Yahoo även om den är något sämre.

 

Herr Chang har talat.

Jag har inget emot att "betala" för Googles "gratistjänster" genom att lite reklam visas på datorskärmen medan jag läser tex på MPR.

Fast visst är Firefox med rätt inställningar bra?

 

Varför det skulle vara bättre att Apple samlar info om användare än att Google gör det, fattar inte jag?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det gillar chefen?

 

Nja... det vore väl bra om så många som möjligt ser reklamen. Men chefen kan ju knappast lägga sig i hur jag konfigurerar min egen dator.

 

 

Nu är det så att reklamen i sig inte stör mig så mycket. Jag blockerar den mentalt och ser den knappt. Vad som kan vara mycket irriterande är när någon överlastad reklamserver dröjer med sin patetiska reklam, och att jag då inte kan se resten av sidan innan reklamen har anlänt. Ska jag sitta och titta på en blank skärm en minut innan skitreklamen behagar dyka upp?

 

Sen är det förstås så att om man sitter med långsamt internet i Thailand är det inte intressant med reklam som snor åt sig 95% av den lilla bandbredd man har.

 

Jag skulle föredra att betala SEK 1000 om året för helt reklamfri MPR.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget emot att "betala" för Googles "gratistjänster" genom att lite reklam visas på datorskärmen medan jag läser tex på MPR.

Fast visst är Firefox med rätt inställningar bra?

 

Varför det skulle vara bättre att Apple samlar info om användare än att Google gör det, fattar inte jag?

 

 

MVH Tommy

 

Ja, Apple samlar viss information om sina kunder. Den stora skillnaden är att Apple inte säljer denna information till andra företag.

 

Jag får spykänsla när Google uppenbart kollar vad jag klickar på. Jag går in på någon kamerasajt och tittar på en specifik modelll. Sedan in på MPR och då ska jag överösas med specialerbjudanden om just denna kamera från butiker i Göteborg... det äcklar mig att de har sån koll på mig.

 

Så jag blockerar detta så gott jag kan, och det skäms jag inte för.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Apple samlar viss information om sina kunder. Den stora skillnaden är att Apple inte säljer denna information till andra företag.

 

Jag får spykänsla när Google uppenbart kollar vad jag klickar på. Jag går in på någon kamerasajt och tittar på en specifik modelll. Sedan in på MPR och då ska jag överösas med specialerbjudanden om just denna kamera från butiker i Göteborg... det äcklar mig att de har sån koll på mig.

 

Så jag blockerar detta så gott jag kan, och det skäms jag inte för.

 

Herr Chang har talat.

 

Och annars mår du bra här i värmen? :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men chefen kan ju knappast lägga sig i hur jag konfigurerar min egen dator.

 

På många forum kommer det upp en inforuta ang detta, tror nog chefen skulle tycka det var kasst om alla hade din kofiguration, har för mig att han utryckte sig något i stil med "blockar alla reklamen kan vi skita i detta" ?

Så gör nog jag också, men det händer att en och annan reklam intresserar mig och jag klickar mig vidare.

Tycker jag kanske är väl mycket, men ok en liten peng skulle jag också kunna tänka mig, men då vill jag nog veta till vem den går ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Nja... det vore väl bra om så många som möjligt ser reklamen. Men chefen kan ju knappast lägga sig i hur jag konfigurerar min egen dator.

 

 

Nu är det så att reklamen i sig inte stör mig så mycket. Jag blockerar den mentalt och ser den knappt. Vad som kan vara mycket irriterande är när någon överlastad reklamserver dröjer med sin patetiska reklam, och att jag då inte kan se resten av sidan innan reklamen har anlänt. Ska jag sitta och titta på en blank skärm en minut innan skitreklamen behagar dyka upp?

 

Sen är det förstås så att om man sitter med långsamt internet i Thailand är det inte intressant med reklam som snor åt sig 95% av den lilla bandbredd man har.

 

Jag skulle föredra att betala SEK 1000 om året för helt reklamfri MPR.

 

Herr Chang har talat.

 

Jag har PC och mobilt bredband som inte är supersnabbt, men jag har aldrig behövt vänta någon minut så hade jag varit i dina kläder så hade jag nog skrotat Apple produkterna och köpt lite fina prylar i stället..

Link to comment
Dela på andra sajter

Facebook/Lufthansa var lika snälla idag.Bokade ju igår en biljett till FRA och fick 500 riksdaler i rabatt och testade idag o boka DUS o de gick lika bra och den biljetten slutade på 783:-  

 

Så Borussia Dortmund, here we come!

 

borussia_dortmund.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Apple samlar viss information om sina kunder. Den stora skillnaden är att Apple inte säljer denna information till andra företag.

 

Jag får spykänsla när Google uppenbart kollar vad jag klickar på. Jag går in på någon kamerasajt och tittar på en specifik modelll. Sedan in på MPR och då ska jag överösas med specialerbjudanden om just denna kamera från butiker i Göteborg... det äcklar mig att de har sån koll på mig.

 

Så jag blockerar detta så gott jag kan, och det skäms jag inte för.

 

Herr Chang har talat.

Testade nyss, googlade och läste om min nya Canon 600D (tydligen en utmärkt kamera, fick den som present så jag har inte läst om den tidigare), kollade på 10 olika websidor som Google visade vid en sökning.

 

Sen klickade jag direkt tillbaks till MPR och har surfat runt här ett tag.

Jag har inte fått upp en enda annons om Canon, inte ens en, det enda som dyker upp som reklam är, som vanligt på MPR, dating siter med bilder på söta Thaitjejer, och såna sajter har jag faktiskt aldrig besökt...

 

Jag kör Windows 7 och Internet explorer 9, du kanske skall byta, så du också slipper Applegenererat Spam?

EDIT: Jag har ingen reklamblockerare på IE9, vet inte ens om det finns nån?

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har PC och mobilt bredband som inte är supersnabbt, men jag har aldrig behövt vänta någon minut så hade jag varit i dina kläder så hade jag nog skrotat Apple produkterna och köpt lite fina prylar i stället..

 

Är du go eller? Det har inget med Apples produkter att göra, det beror på överlastade reklamservrar som troligen kör Linux.

 

Nu är det bra tag sen jag installerade AdBlock, så det är väl för all del möjligt att reklamen dyker upp snabbare nu.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...