Jump to content
IGNORERAD

Hur man köper sig en valseger...


MaiChai

Recommended Posts

Ännu en gång då Kim.

I södern, i mellersta och centrala delarna av landet är hatet mot Thakisn enormt, han anses av många som en skurk och mördare.

Att de skulle behöva starta röda byar för att få hjälp till utveckling finns inte på kartan, då svälter de hellre.

Thaksins fanclub är i det närmaste bara etablerad i Isaan, och detta riskerar att spräcka landet om inte något görs politiskt.

Att sedan någon idi*t på ett forum anser att alla byar borde bli röda så att de kan utvecklas och ta del av regeringens hjälp, har inget att göra med verkligheten, det är självklart bara svammel.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 579
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    82

  • andersbangkok

    59

  • måne

    49

  • MaiChai

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ännu en gång då Kim.

I södern, i mellersta och centrala delarna av landet är hatet mot Thakisn enormt, han anses av många som en skurk och mördare.

Att de skulle behöva starta röda byar för att få hjälp till utveckling finns inte på kartan, då svälter de hellre.

Thaksins fanclub är etablerad i Isaan, och detta riskerar att spräcka landet om inte något görs politiskt.

Att sedan någon idi*t på ett forum anser att alla byar borde bli röda så att de kan utvecklas och ta del av regeringens hjälp, har inget att göra med verkligheten, det är självklart bara svammel.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/292709/phuket-against-red-shirt-village

http://www.bangkokpost.com/news/local/293435/red-shirt-pavilion-burnt-in-south

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en gång då Kim.

I södern, i mellersta och centrala delarna av landet är hatet mot Thakisn enormt, han anses av många som en skurk och mördare.

Att de skulle behöva starta röda byar för att få hjälp till utveckling finns inte på kartan, då svälter de hellre.

Thaksins fanclub är i det närmaste bara etablerad i Isaan, och detta riskerar att spräcka landet om inte något görs politiskt.

Att sedan någon idi*t på ett forum anser att alla byar borde bli röda så att de kan utvecklas och ta del av regeringens hjälp, har inget att göra med verkligheten, det är självklart bara svammel.

Nu får du följa måne o gå i moln
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du följa måne o gå i moln

Vaxet får gärna följa mig men att vi skulle gå i moln är nog bara din våta dröm.Är en ära att få följa dina knivskarpa inlägg.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet får gärna följa mig men att vi skulle gå i moln är nog bara din våta dröm.Är en ära att få följa dina knivskarpa inlägg.

Min verklighet bjur på det
Link to comment
Dela på andra sajter

Min verklighet bjur på det

Har du nån verklighet,den verkar variera kraftigt iaf. Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är en ära att få följa dina knivskarpa inlägg.

Dagens skratt!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Got att se Knoll o Tott som inget vet inget kan ang Thailad

Tur vi har riktiga thaikännare här då som kan ge uttömmande svar både på politiska och ekonomiska spörsmål(frågor)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur vi har riktiga thaikännare här då som kan ge uttömmande svar både på politiska och ekonomiska spörsmål(frågor)

"Roger that"
Link to comment
Dela på andra sajter

Got att se Knoll o Tott som inget vet inget kan ang Thailad

Vi avaktar varje dag dina visdomsord så att vi kan lära oss mer.

Jabba, svamp eller Lhau Khau tycks ge dig en insikt om sakernas ordning, även om inlägg efter klockan 14 lokal tid börjar bli lite svårtydda.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur vi har riktiga thaikännare här då som kan ge uttömmande svar både på politiska och ekonomiska spörsmål(frågor)

Fan i bland tänker du till.
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ju ett tjäckist troll så dig skiter jag i.

Vad "tjäck" du va nu då. Skiter i? Du kommenterar mig ju fortare än jag hinner skriva.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad "tjäck" du va nu då. Skiter i? Du kommenterar mig ju fortare än jag hinner skriva.

Har man jobbat på ackord i hela sitt liv kan det gå fort, när man skall svara högerextrimistrer.
Link to comment
Dela på andra sajter

Har man jobbat på ackord i hela sitt liv kan det gå fort, när man skall svara högerextrimistrer.

Jag vet inte vad du går på, men det måste vara starka grejer. Var försiktig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå att köpa en valseger man köper inte man förtjänar den.

Så lätt var det.

Och har man inte förtjänat den så måste man som PTP(Thaksin) köpa den. :police:
Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Och har man inte förtjänat den så måste man som PTP(Thaksin) köpa den. :police:

Vilka tycker du förtjänade vinna i valet och varför??

Link to comment
Dela på andra sajter

"Röda byar" är ett nytt påfund. Infördes, eller i alla fall blev ett begrepp, först förra året i ett led att stärka personkulten kring Thaksin.

post-5577-0-54860500-1352536678.jpg

post-5577-0-54156600-1352536699.jpg

Den "röda rörelsen" alltså UDD tog från början helt avstånd från "röda byar" och har ingenting med de "Röda Thaksinbyarna" att göra. De har dock tydligen känns sig tvingade att göra nåt för att förhindra splittringen inom "de röda" och har börjat med egna "röda byar". Dock utan någon hyllning till Thaksin, och utan bilder av honom. Förhållandet mellan UDD och Thaksin är något "frostigt" f.n.

Än så länge lär röda byar enbart ha haft betydelse för varumärket Thaksin och lär hittills inte inneburit någonting rent konkret. Förutom jättegratisfesten när byn proklamerades "röd".

Själv är jag, milt uttryckt, ingen större älskare av att det byggs upp personkulter kring vissa personer. Vare sig de är politiker eller kungar.

Dig, Poffa som alltid har järnkoll på det mesta litar jag på och då är väl "röda byar" inte så mycket att reta upp sig för, för någon. Att få organisera sig politiskt är väl en av grundstenarna för demokrati.

Och då kan vi väl kanske också avfärda ryktena om att de delar ut statskasseknytna kreditkort till höger och till vänster. samt att de äter barn. Skönt!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dig, Poffa som alltid har järnkoll på det mesta litar jag på och då är väl "röda byar" inte så mycket att reta upp sig för, för någon. Att få organisera sig politiskt är väl en av grundstenarna för demokrati.

Och då kan vi väl kanske också avfärda ryktena om att de delar ut statskasseknytna kreditkort till höger och till vänster. samt att de äter barn. Skönt!

Ha Ha !!! :thumbsup:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en gång då Kim.

I södern, i mellersta och centrala delarna av landet är hatet mot Thakisn enormt, han anses av många som en skurk och mördare.

Att de skulle behöva starta röda byar för att få hjälp till utveckling finns inte på kartan, då svälter de hellre.

Thaksins fanclub är i det närmaste bara etablerad i Isaan, och detta riskerar att spräcka landet om inte något görs politiskt.

Att sedan någon idi*t på ett forum anser att alla byar borde bli röda så att de kan utvecklas och ta del av regeringens hjälp, har inget att göra med verkligheten, det är självklart bara svammel.

Lite smålustigt att de röda kan ha sånt maktövertag i landet när Isaan egentligen bara utgör knappa 35% av landets innevånare samtidigt som de också är de som har minst pengar.

Stackars de 65% övriga som helt orättvist blivit överkörda. ;)

För övrigt så har jag nog tillbringat minst lika mycket tid i södra och centrala Thailand som jag har gjort i nord och nordost och visst, det kanske inte är någon lovsång för de röda man hör precis. Men det hör jag samtidigt aldrig i Isaan heller. Så hat. hmmm... tycker de allra flesta thailändare är helt ointresserad av politik.

Och min svärmor, i djupaste Isaan röstade faktiskt inte heller på Thaksin. När Thaksin satt vid makten så kom ett förbud om att sälja alkohol inom 300 m från skolor. Svärmor, som drev affär i hemmet alldeles intill byskolan tappade därmed en betydande del av sin inkomst. - Om han hindrar mig att sälja genom dumma regler så får han inte min röst... sa svärmor förbannat.

Så allt är inte alls så svart eller vitt som det ibland verkar här på Mpr. Eller rött och gult snarare...

Själv ser jag ingen större skillnad på Nakhon si thammarat och Surin, folk lever på ungefär samma sätt, har ungefär lika mycket pengar och resonerar på samma vis. Och jo, jag har flera personliga vänner från Nakhon si thammarat och jag har både besökt och bott i provinsen. Fan, jag har faktiskt t o m haft en flickvän därifrån... några år innan jag träffade frugan.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dig, Poffa som alltid har järnkoll på det mesta litar jag på och då är väl "röda byar" inte så mycket att reta upp sig för, för någon. Att få organisera sig politiskt är väl en av grundstenarna för demokrati.

Och då kan vi väl kanske också avfärda ryktena om att de delar ut statskasseknytna kreditkort till höger och till vänster. samt att de äter barn. Skönt!

http://www.channelne...1137688/1/.html

http://www.thaivisa.hed-next-month/

Det var du som drog upp det där med att dom äter barn.

Tillägg. I april lanserade PTP en million kreditkort till Thailands bönder.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.channelne...1137688/1/.html

http://www.thaivisa.hed-next-month/

Det var du som drog upp det där med att dom äter barn.

Tillägg. I april lanserade PTP en million kreditkort till Thailands bönder.

Jaha, du menar en million kreditkort till bönderna i de röda byarna enbart då alltså?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...