Jump to content
IGNORERAD

Hur man köper sig en valseger...


MaiChai

Recommended Posts

Nä där ingår väl bara att militär skjuter ner obeväpnade demonstranter.

Och det var det han skrev?Och hur är det med insynen,var de obeväpnade?Är det i din värld OK att demonstranter utrustar sig med t.ex. granatgevär?Du får nog försöka limma ihop sprickan i skallen så kanske inte omdömmet blir så "flisat"

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 579
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    82

  • andersbangkok

    59

  • måne

    49

  • MaiChai

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och det var det han skrev?Och hur är det med insynen,var de obeväpnade?Är det i din värld OK att demonstranter utrustar sig med t.ex. granatgevär?Du får nog försöka limma ihop sprickan i skallen så kanske inte omdömmet blir så "flisat"

Då får man väl skjuta på dom då, som var beväpnade med granat gevär inte på oskyldig
Link to comment
Dela på andra sajter

Då får man väl skjuta på dom då, som var beväpnade med granat gevär inte på oskyldig

Och när de röda använder mänskliga sköldar så är det inte otänkbart att civila oskyldiga blir träffade.Och det är olagligt,oetiskt att göra så men det skiter Thaksin i.Denne maktgalne diktator är av ondo för samtliga thailändare.Vi får hoppas att de vita får lite framgång så vi slipper både de röda och de gula och att Thailand kan föras framåt mot demokrati.Men för att detta ska ske så måste bl.a. Thaksins inflytande bort.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när de röda använder mänskliga sköldar så är det inte otänkbart att civila oskyldiga blir träffade.Och det är olagligt,oetiskt att göra så men det skiter Thaksin i.Denne maktgalne diktator är av ondo för samtliga thailändare.Vi får hoppas att de vita får lite framgång så vi slipper både de röda och de gula och att Thailand kan föras framåt mot demokrati.Men för att detta ska ske så måste bl.a. Thaksins inflytande bort.

Så man råkade träffa 2000 mänskliga sköldar. Du är alt go du.
Link to comment
Dela på andra sajter

Så man råkade träffa 2000 mänskliga sköldar. Du är alt go du.

Så nu var det 2000 som blev träffade av militärens kulor ?

Hur fick du till den fantasin ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så nu var det 2000 som blev träffade av militärens kulor ?

Hur fick du till den fantasin ?

OK hur många var det?
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

När man påstår att dom som sköts var beväpnade så hade det ju varit bra om man kunde få detta bekräftat i åtminstone några fall, för som det verkar vara nu i mer eller mindre samtliga fall så rör det sig om obeväpnade människor, där både sköterskor, reportrar, fotografer och volontärer ingår trots dessa bar kläder med text som tydligt påvisade vilken roll dessa hade, så bilden ni försöker måla upp av dom dödade som beväpnade terrorister stämmer dåligt med verkligheten, hitills är det nog militären som framstår som dom största bovarna när det gäller att skjuta på folk så att dessa skadades och även avled.

Mvh isan Lover

As the red shirts were caught bringing arms and weaponry into Ratchaprasong when former

actor Maethee was caught with a car load of weapsons, and with armed guards attacking

police and army as well as a multi coloured shirt protest in Saladaeng, Ratchaprasong was

surrounded with armoured vehicles and snipers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så man råkade träffa 2000 mänskliga sköldar. Du är alt go du.

Kommentarer överflödiga,läs på

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Intressant artikel om hur Abhisits regering skapat program för att hjälpa fattiga människor.

När demokraterna startar program för att hjälpa fattiga, då skriker rödmyrorna "vote buying!!" men när rödmyrorna startar t.ex rice pledge scheme (som dessutom till huvuddel berikar de redan rika!) ja då är det stöd till fattiga.

Även om det smärtar för de röda så har dom faktiskt inte monopol på att stötta fattiga. Det är en fråga som förra regeringen tagit på allvar.

Konstigt att "thai Political prisoners" inte fattar detta eller kan det var så att dom försöker vrida detta vapen ur händerna på demokraterna???

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant artikel om hur Abhisits regering skapat program för att hjälpa fattiga människor.

När demokraterna startar program för att hjälpa fattiga, då skriker rödmyrorna "vote buying!!" men när rödmyrorna startar t.ex rice pledge scheme (som dessutom till huvuddel berikar de redan rika!) ja då är det stöd till fattiga.

Konstig debatt tycker jag.

Är du förvånad?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är bra att vi är överens om att UDD och deras ledhundar; de röda, ägnar sig åt mutor. Det finns ju väl dokumenterat.

Det måste kännas obekvämt att ingen av de röda ledhundarna har hittat NÅGOT om PM Abhisit (ojdå! Fel...han hade något med sina studier för länge sedan... :crazy: vilket visade sig vara fel) eller någon annan.

Detta kan bero på att endera är dom smartare (inte osannolikt) eller så sker det mycket mer sällan. :thumbsup:

Hej

Som jag och andra medlemmar redan har berättat för er så är små gåvor i samband med olika val vanliga i Thailand och alla som ställer upp i dessa val agerar likadant, och detta är en tradition som går långt tillbaka i tiden, beloppen är små och motsvarar väl ungefär dom summor som svenska partier delar ut i form av T-shirts, osthyvlar, choklad, kepsar, m.m.

Det är ett faktum och så sker och jag tror inte att man kommer att kunna ändra på detta inom en nära framtid, men det är förmodligen något som kommer att dö ut ändå eftersom dom egentligen har spelat ut sin roll, när alla delar ut och folk tar emot gåvor av samtliga partier och befolkningen ändå röstar som dom vill är påverkan nog minimal.

Den största vinsten med att få stopp på dessa gåvor är väl att man skulle slippa en diskussion som den här och att dom partier som ständigt förlorar landets val blir ifråntagna möjligheten att skylla sina förluster på detta, när det i själva verket är deras politik och nära kontakter med PAD, Prem, kuppmakare och generaler som ligger bakom deras impopularitet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Men likförbannat så finns det bara bilder och filmbevis på att partier med stark bas i Issan delar ut pengar till folk för att få deras röster?

Alla vet men ingen har sett...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så man råkade träffa 2000 mänskliga sköldar. Du är alt go du.

Hej

Ja det är ingen hejd på hur långt en del kan gå i sin iver att försvara blodbad på obeväpnade civila.

Och det är inte konstigt att världen ser ut som den gör och är så fylld av konflikter och är brutal och orättvis för dom längst ned på stegen.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Men likförbannat så finns det bara bilder och filmbevis på att partier med stark bas i Issan delar ut pengar till folk för att få deras röster?

Alla vet men ingen har sett...

Vi har hört det i en jävla massa sammanhang nu, men jag vill se bevis vad som händer om man inte skulle rösta på det partiet man har tagit emot pengar ifrån? Ska folket i tantens hemby vara oroliga på hämndaktioner från BJT som överlägset skänkte mest pengar och saker till förbannelse.

Tror BJT fick 3% av rösterna i valet i hennes distrikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Som jag och andra medlemmar redan har berättat för er så är små gåvor i samband med olika val vanliga i Thailand och alla som ställer upp i dessa val agerar likadant, och detta är en tradition som går långt tillbaka i tiden, beloppen är små och motsvarar väl ungefär dom summor som svenska partier delar ut i form av T-shirts, osthyvlar, choklad, kepsar, m.m.

Praktlögn! "..som jag och andra medlemmar berättat för er.."

Jag VET att pengar delas ut.inga smulor. Dess högre upp i den politiska organisationen, dess större summor. Du rör dig kanske främst på dne nivå där du sett småsmulor delats ut, vad vet jag.

Bilder, videos mm talar ett helt annat språk.

Jag förstår att det känns svårt att ditt gäng till stor del består av korrupta tjuvar men lev med det eller fundera på vad du kan göra för att lära dem annat

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Praktlögn! "..som jag och andra medlemmar berättat för er.."

Jag VET att pengar delas ut.inga smulor. Dess högre upp i den politiska organisationen, dess större summor. Du rör dig kanske främst på dne nivå där du sett småsmulor delats ut, vad vet jag.

Bilder, videos mm talar ett helt annat språk.

Jag förstår att det känns svårt att ditt gäng till stor del består av korrupta tjuvar men lev med det eller fundera på vad du kan göra för att lära dem annat

Möjligt det är högre mutor i Bankok, och det är väl för att de då får råd att köpa din svamp.
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Möjligt det är högre mutor i Bankok, och det är väl för att de då får råd att köpa din svamp.

Du tillhör inte direkt några av de som ingick i "snillen spekulerar"! :thumbsup:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tillhör inte direkt några av de som ingick i "snillen spekulerar"! :thumbsup:

Man vet aldrig. man kan ju bli Måne
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Man vet aldrig. man kan ju bli Måne

Jag antar att du med det menar "man kan alltid bli bättre"?

Jag skulle rekommendera idogt arbete, det kan aldrig skada dig :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

IL: Det är fantastiskt att det som alla andra kallar för mutor är "små gåvor" hos dej. Men sedan beror det nog på VEM som delar ut dessa "gåvor". Skulle något annat parti ge en gåva så är jag säker på att du skulle skrika ut hur man försöker muta befolkningen.

Och att du dessutom vid ett flertal tillfällen drar paralellen med att svenska partier delar ut t-shirts och sånt, är väl kanske inte riktigt samma sak. Då räknar dom väl med att man ska bära sagda tröja för att göra gratisreklam för dom. Det är dock en liten skillnad på saker och en kontanter.

Men det är klart, du tycker väl att thailändarna ska använda sina mutor med att bjuda alla på sprit och säga vem som betalar...

Ändrades av NiceBeaver

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

IL: Det är fantastiskt att det som alla andra kallar för mutor är "små gåvor" hos dej. Men sedan beror det nog på VEM som delar ut dessa "gåvor". Skulle något annat parti ge en gåva så är jag säker på att du skulle skrika ut hur man försöker muta befolkningen.

Och att du dessutom vid ett flertal tillfällen drar paralellen med att svenska partier delar ut t-shirts och sånt, är väl kanske inte riktigt samma sak. Då räknar dom väl med att man ska bära sagda tröja för att göra gratisreklam för dom. Det är dock en liten skillnad på saker och en kontanter.

Men det är klart, du tycker väl att thailändarna ska använda sina mutor med att bjuda alla på sprit och säga vem som betalar...

Vi alla kommer väl ihåg hur de röda, under översvämningarna förra året, mer eller mindre tvingade frivilliga att klistra på stora sticker med "Donated by Thaksin" för sådant som dessa frivilligarbetare samlat ihop själva eller som skänkts av andra länder (som Japan t.ex.)

Det är den desperation och uteblivna moral som dessa rödmyror använde.

Det fick min fru mfl. att helt sluta med hjälparbetet eftersom det var direkt lögner och bedrägeri.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi har hört det i en jävla massa sammanhang nu, men jag vill se bevis vad som händer om man inte skulle rösta på det partiet man har tagit emot pengar ifrån? Ska folket i tantens hemby vara oroliga på hämndaktioner från BJT som överlägset skänkte mest pengar och saker till förbannelse.

Tror BJT fick 3% av rösterna i valet i hennes distrikt.

Hej

Tvivlar på det, själv har jag aldrig hört talas om någon som har råkat illa ut efter att ha tagit emot olika kandidaters och partiers pengar och dessa små gåvors betydelse i valen är nog betydligt övedriven.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...