Jump to content
IGNORERAD

Hur man köper sig en valseger...


MaiChai

Recommended Posts

andersbangkok

Hej

Det stod ledare där tidigare i flera år men nu har någon ändrat det till aktivist, skillnaden är väl marginell för ingen vettig människa tror väl att en inflytelserik och mäktig person som blir minister i en regering har nöjt sig med en tillbakadragen och inaktiv post i denna högerextrema och rojalistiska organisation.

Mvh Isan Lover

Virrigt. Du menar att den länk du själv länkat till har sett annorlunda ut? Du läste inte det du länkat till?

Tidigare har du skrivit att "jag dömer ingen utan bevis" och "jag hittar inte på..." Nu blev det "ingen vettig människa tror väl att." Det är väl att hitta på?

Det finns ju ingenstans skrivet att han varit ledare för PAD (om det finns sådan information så ta fram den)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 579
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    82

  • andersbangkok

    59

  • måne

    49

  • MaiChai

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Kallar du ockupation av flygplatser av beväpnade huliganer och högerextremister som drabbade 600 000 passagerare för en lugn och laglig demonstration?

Mvh Isan Lover

Beror på vad man jämför med. Om man jämför med Bkk 2009 och 2010 var det en lugn demonstration, ingen egen arme som sköt mot polis eller armen. Enbart dansande gummor som var trött på en viss herre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

När det gäller det här så borde ju t.ex Thailändska tidningar vara väl insatta i ämnet och man får väl anta att Kasit har anledning att försöka tona ned sin position i denna extremistiska organisation, han anmäldes väl också för sitt deltagande i flygplatsockupationerna om jag inte minns fel.

Mvh Isan Lover

Bättre insatta än de som var inblandade menar du?

PAD säger att Kasit inte var/är medlem i deras organisation, Kasit säger att han inte är eller har varit medlem i PAD. Men du vet att det är så med stöd av tidningsuppgifter som du givetvis inte kan dela med dig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Virrigt. Du menar att den länk du själv länkat till har sett annorlunda ut? Du läste inte det du länkat till?

Tidigare har du skrivit att "jag dömer ingen utan bevis" och "jag hittar inte på..." Nu blev det "ingen vettig människa tror väl att." Det är väl att hitta på?

Det finns ju ingenstans skrivet att han varit ledare för PAD (om det finns sådan information så ta fram den)

Hej

Och du är lika dålig på att finna information som du säger did vara intreserad av som vanligt, du har aldrig funderat på att gå någon internet kurs eller liknande?

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det stod ledare där tidigare i flera år men nu har någon ändrat det till aktivist, skillnaden är väl marginell för ingen vettig människa tror väl att en inflytelserik och mäktig person som blir minister i en regering har nöjt sig med en tillbakadragen och inaktiv post i denna högerextrema och rojalistiska organisation.

Mvh Isan Lover

Det har aldrig stått ledare.

En bra sak med wiki är att man kan se alla ändringar och vem som har gjort dem.

Du kan se det om du klickar på "View history" längst upp på sidan.

Här är historiken för wikisidan om Kasit.

http://en.wikipedia.&action=history

Du kan ändra det till ledare om du vill, men du bör nog hitta några bevis att han faktiskt varit ledare om du vill att det skall stå kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det stod ledare där tidigare i flera år men nu har någon ändrat det till aktivist, skillnaden är väl marginell för ingen vettig människa tror väl att en inflytelserik och mäktig person som blir minister i en regering har nöjt sig med en tillbakadragen och inaktiv post i denna högerextrema och rojalistiska organisation.

Mvh Isan Lover

Hmm, jag var en gång inbjuden av en lokal MP förening i Sverige att delta i en paneldebatt om miljöfrågor, jag sympatiserar med deras strävan för att rädda miljön men det gör mig väl knappast till en ledare eller medlem i MP?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en viss skillnad mot en kulspetspenna som det står "socialdemokraterna" på.

Ifall de inte delar ut Mont Blanc pennor då...

Nej det är ok så länge dom inte är i 24 karats guld. :thumbsup:

Hur ska dom komma till rätta med dessa?

Skulle det hjälpa om en expert från skatteverket åkte ner och talade om för dom hur de ska förhålla sig under valet, eller måste de förhålla sig till det själva?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag gjorde en sökning på "PAD leader Kasit" för skojs skull på Google och jag fick 2 990 000 träffar på 0,25 sekunder, så det finns lite material att gå igenom i ämnet för den som känner sig manad till detta.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag gjorde en sökning på "PAD leader Kasit" för skojs skull på Google och jag fick 2 990 000 träffar på 0,25 sekunder, så det finns lite material att gå igenom i ämnet för den som känner sig manad till detta.

Mvh isan Lover

Eller så kan man spela luffarschack med sig själv om man har ett jävligt sunkigt liv.

Kasit var inte en PAD-ledare, jag vet det och du vet det och alla som är ens måttligt intresserade vet det. Att det däremot fanns ett mycket starkt band mellan vissa delar av PAD, vissa delar av Demokraterna och vissa delar av "viktiga institutioner" är lika givet. Demokraterna är Thailands enda demokratiska parti men långt ifrån alla som stödjer, eller verkligen inflytelserikt STÖDJER, har något som helst intresse av demokrati.

Vid general Boonlerts demonstration så satt Bangkoks allra mest bortskämda överklass sida-vid-sida med Thailändska Kommunistpartiet och representanter från flera av Thailands största fackföreningar medans flera av Thailands rikaste företagare tog avstånd från demonstrationen. Är inte det märkligt? Nej, thailändsk politik har aldrig handlat om politiska värderingar men alltid, alltid, handlat om positionering. Man kan tycka att Thaksins partier är det minst dåliga alternativet men man kan aldrig, absolut aldrig, styrka sin övertygelse med ord som demokrati och solidaritet. Vi är max 1 år från en Putinsk demokrati och ingen som har stött den utvecklingen ska kunna säga att "nja, nje jag visste ju inte att det skulle bli riktigt så, jag stödde ju bara de fattiga i min by".

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Eller så kan man spela luffarschack med sig själv om man har ett jävligt sunkigt liv.

Kasit var inte en PAD-ledare, jag vet det och du vet det och alla som är ens måttligt intresserade vet det. Att det däremot fanns ett mycket starkt band mellan vissa delar av PAD, vissa delar av Demokraterna och vissa delar av "viktiga institutioner" är lika givet. Demokraterna är Thailands enda demokratiska parti men långt ifrån alla som stödjer, eller verkligen inflytelserikt STÖDJER, har något som helst intresse av demokrati.

Vid general Boonlerts demonstration så satt Bangkoks allra mest bortskämda överklass sida-vid-sida med Thailändska Kommunistpartiet och representanter från flera av Thailands största fackföreningar medans flera av Thailands rikaste företagare tog avstånd från demonstrationen. Är inte det märkligt? Nej, thailändsk politik har aldrig handlat om politiska värderingar men alltid, alltid, handlat om positionering. Man kan tycka att Thaksins partier är det minst dåliga alternativet men man kan aldrig, absolut aldrig, styrka sin övertygelse med ord som demokrati och solidaritet. Vi är max 1 år från en Putinsk demokrati och ingen som har stött den utvecklingen ska kunna säga att "nja, nje jag visste ju inte att det skulle bli riktigt så, jag stödde ju bara de fattiga i min by".

Hej

Jag skummade lite i några av dom länkar som ploppade upp och det verkar som om han beskrivs som en PAD ledare i röda medier t.ex som UDD står bakom, och i mer neutrala medier framställs han som allt ifrån medlem, aktivist, suupporter och rådgivare till denna organisation, så ledare är nog att ta i, men det är väl illa nog att kopplas ihop med denna organisation som medlem, rådgivare, supporter eller rådgivare.

Han verkar ha framträtt ganska regelbundet på PAD, möten och deltagit i aktioner och när han har gått upp på scenen har han presenterats som PAD, are och inte som utrikesminister.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Med anledning av de senaste inläggen i tråden från mannen på forumet som jagar halmstrå för att bevisa att han har rätt.

Googla på Thaksin och corruption, 0,29 sekunder 2 200 000 länkar.

Thaksin liar, 0,22 sekunder 220 000 träffar

och vidare

Red shirt violence 0,22 sekunder och 1 600 000 träff.

varför inte

Isaan rich country 0,12 sekunder och 22 300 träffar.

fortsatt

Svenskar äter barn 0,12 sekunder och 10 100 000 träffar

och avslutningsvis IL ljuger 0,33 sekunder och 1 070 000 träffar.

Är man desperat som IL kan man självklart hänvisa till dessa sökningar, men är man inte korkad så förstår man att hantera denna information.

Ps: för säkerhetsskull sökte jag på Vaxet idi*t, 0,39 sekunder 270 00 träffar, så ibland är google på det. :suicide:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skummade lite i några av dom länkar som ploppade upp och det verkar som om han beskrivs som en PAD ledare i röda medier t.ex som UDD står bakom, och i mer neutrala medier framställs han som allt ifrån medlem, aktivist, suupporter och rådgivare till denna organisation, så ledare är nog att ta i, men det är väl illa nog att kopplas ihop med denna organisation som medlem, rådgivare, supporter eller rådgivare.

Han verkar ha framträtt ganska regelbundet på PAD, möten och deltagit i aktioner och när han har gått upp på scenen har han presenterats som PAD, are och inte som utrikesminister.

Mvh isan lover

Han kunde ju inte garna presenteras som utrikesminister nar han inte var det...PAD ar Thailands genom tidernas storsta folkrorelse som dessvarre utecklades, formodligen fel ord, till en extremistrorelse medans UDD var en stor folkrorelse med relevanta grasrotskrav men skpade och agda av vad som borde vara deras arkefiende..

Link to comment
Dela på andra sajter

Med anledning av de senaste inläggen i tråden från mannen på forumet som jagar halmstrå för att bevisa att han har rätt.

Googla på Thaksin och corruption, 0,29 sekunder 2 200 000 länkar.

Thaksin liar, 0,22 sekunder 220 000 träffar

och vidare

Red shirt violence 0,22 sekunder och 1 600 000 träff.

varför inte

Isaan rich country 0,12 sekunder och 22 300 träffar.

fortsatt

Svenskar äter barn 0,12 sekunder och 10 100 000 träffar

och avslutningsvis IL ljuger 0,33 sekunder och 1 070 000 träffar.

Är man desperat som IL kan man självklart hänvisa till dessa sökningar, men är man inte korkad så förstår man att hantera denna information.

Ps: för säkerhetsskull sökte jag på Vaxet idi*t, 0,39 sekunder 270 00 träffar, så ibland är google på det. :suicide:

Googlar man på trådens ämne

TRT Thailand buying votes får man 4 240 000 träffar på 0,46s

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Och du är lika dålig på att finna information som du säger did vara intreserad av som vanligt, du har aldrig funderat på att gå någon internet kurs eller liknande?

Mvh Isan lover

Men du måste skämta? Det var du som sa att informationen i din länk hade ändrats "det stod annorlunda tidigare"

Om du kommer med felaktig information (vilket du gör ofta) så är väl det minsta man kan begära att du ska rätta till det och komma med rätt information?

Nu blir du barnslig igen

Skärp till dig nu!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det var roligt att se att några av medlemmarna provade sökfunktionerna och dom möjligheter som Internet erbjuder, förhoppningsvis innebär detta att fler nu kan söka den information dom är intreseade av på egen hand, bra jobbat och grattis.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det var roligt att se att några av medlemmarna provade sökfunktionerna och dom möjligheter som Internet erbjuder, förhoppningsvis innebär detta att fler nu kan söka den information dom är intreseade av på egen hand, bra jobbat och grattis.

Mvh Isan Lover

Om du med det inlägget menade mig så fattade du fel.igen.

Till skillnad från dig så läser jag det jag länkar till OCH jag använder den för dig uppenbarligen än ej funna funktionen; sökfunktionen. Den finns BÅDE för MPR OCH för internet.

Nu när du förstått det; kan du ta fram någon information som stödjer ditt påstående kring vem som var ledare för PAD vid det tillfälle vi diskuterar?

Du kanske väljer din IL-modell; försöka för över diskussionen till något helt annat? Jag lovar dig IL; det kan du glömma!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var roligt att se att några av medlemmarna provade sökfunktionerna och dom möjligheter som Internet erbjuder, förhoppningsvis innebär detta att fler nu kan söka den information dom är intreseade av på egen hand, bra jobbat och grattis.

Mvh Isan Lover

Visst är det bra att man kan söka på egen hand, det blir ju ännu lättare att avslöja dig som lögnare då...

Som wikipedia länken du själv lade in om Kasit i denna tråd, där du hävdade att det stod att han var ledare för PAD. Vilket det ju inte stod och när du sedan kom med lögnen att det stått så tidigare kunde man med hjälp att en sökning i historiken se att det aldrig stått det du påstod. Så då har vi klara bevis för att du ljuger, I detta ämne också,,,,

För övrigt ger sökningen Isan Lover och Lögn 13 500 000 träffar på 0,37 sekunder.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Visst är det bra att man kan söka på egen hand, det blir ju ännu lättare att avslöja dig som lögnare då...

Som wikipedia länken du själv lade in om Kasit i denna tråd, där du hävdade att det stod att han var ledare för PAD. Vilket det ju inte stod och när du sedan kom med lögnen att det stått så tidigare kunde man med hjälp att en sökning i historiken se att det aldrig stått det du påstod. Så då har vi klara bevis för att du ljuger, I detta ämne också,,,,

För övrigt ger sökningen Isan Lover och Lögn 13 500 000 träffar på 0,37 sekunder.

Hej

Det var ju roligt att ni lyckas med era sökningar, det finns mycket information att ta del av men det tar sin tid att leta igenom dom miljoner träffar varje sökning ger, lycka till med era sökningar, vem vet ni kanske. lär er något.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var ju roligt att ni lyckas med era sökningar, det finns mycket information att ta del av men det tar sin tid att leta igenom dom miljoner träffar varje sökning ger, lycka till med era sökningar, vem vet ni kanske. lär er något.

Mvh isan lover

Jag lär mig något nytt varje dag, till skillnad från vissa andra.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var roligt att se att några av medlemmarna provade sökfunktionerna och dom möjligheter som Internet erbjuder, förhoppningsvis innebär detta att fler nu kan söka den information dom är intreseade av på egen hand, bra jobbat och grattis.

Mvh Isan Lover

Jag rekommenderar dig att prova också IL, så kanske du kan länka när man ber dig om bevis för dina påståenden????
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var roligt att se att några av medlemmarna provade sökfunktionerna och dom möjligheter som Internet erbjuder, förhoppningsvis innebär detta att fler nu kan söka den information dom är intreseade av på egen hand, bra jobbat och grattis.

Mvh Isan Lover

Hej

Det var ju roligt att ni lyckas med era sökningar, det finns mycket information att ta del av men det tar sin tid att leta igenom dom miljoner träffar varje sökning ger, lycka till med era sökningar, vem vet ni kanske. lär er något.

Mvh isan lover

Borde egentligen inte svara då du fått så många svar redan, men du bevisar mer och mer att du är en genuin lögnare som när du avslöjas försöker spela oberörd.

Ser framför mig hur du hemma vid datorn spenderar timma efter timma med att söka ny info och bevis för att du har rätt.

Ett tips i all välmening då, läs det du hänvisar till, förstår du inte, läs en gång till, och förstår du inte då, skriv inget inlägg.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det var ju roligt att ni lyckas med era sökningar, det finns mycket information att ta del av men det tar sin tid att leta igenom dom miljoner träffar varje sökning ger, lycka till med era sökningar, vem vet ni kanske. lär er något.

Mvh isan lover

Problemet IL är att du verkligen skulle behöva lära dig att använda dels sanning, använda de sökfunktioner som finns samt inte minst LÄSA vad du själv länkar till. Det skulle underlätta dialogerna här.

Nu går det alldeles för mycket tid åt att korrigera dina felaktigheter och lögner.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet IL är att du verkligen skulle behöva lära dig att använda dels sanning, använda de sökfunktioner som finns samt inte minst LÄSA vad du själv länkar till. Det skulle underlätta dialogerna här.

Nu går det alldeles för mycket tid åt att korrigera dina felaktigheter och lögner.

Dialoger i all ära,

men skulle det bli lika intensiva diskusioner?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...