Jump to content
IGNORERAD

Hur man köper sig en valseger...


MaiChai

Recommended Posts

Nu startade diskussionen angående PADs flygplatsockupationer och så vitt jag vet finns det inget land där det är lagligt att stänga ned ett lands största flygplatser.

Det finns en miljon anledningar att klaga på Dr T, hans partier och mer eller mindre våldsbenägna stödtrupper, jag har nog under årens lopp prickat av ett par tusen av dem, men det är både infantilt och direkt kontraproduktivt att vara precis lika enögd som "den andra sidans" mest fanatiska cheerleaders.

Vem var det som styrde Thailand under flygplats-ockupationen?
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 579
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    82

  • andersbangkok

    59

  • måne

    49

  • MaiChai

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

aasoiskawbeach

Ungefär lika lite som jag tycker det är att stänga av stora delar av centrala Bangkok och som avslutning försöka elda upp staden.

Bra då är vi på samma våglängd?? Bägge var olagliga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem var det som styrde Thailand under flygplats-ockupationen?

Vad har det med saken att göra?

Om du inte vill googla igen så kan jag meddela att det i teorin var Dr T's svåger Somchai men i praktiken var det en allians av icke-valda institutioner.

Märk väl, jag föraktar Dr T och hans cronies av hela mitt hjärta, och hjärna, men jag har aldrig trott på att bekämpa dumhet med ännu mera dumheter.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Förvisso har Thailand ohyggligt liberala regler för demonstrationer. Populäraste platser för en demonstration här i Ayutthaya är mitt på "motorvägen" utanför stadens största köpcentrum. Har lyckats med konststycket än pricka 3 stycken. Och blivit sittande till de demonstrerat klart. Och detta är otroligt nog lagligt.

Men inte ens i Thailand är det tillåtet att blockera flygplatser flera dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra då är vi på samma våglängd?? Bägge var olagliga...

Den ena var fredlig den andra liknade början till ett inbördeskrig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Förvisso har Thailand ohyggligt liberala regler för demonstrationer. Populäraste platser för en demonstration här i Ayutthaya är mitt på "motorvägen" utanför stadens största köpcentrum. Har lyckats med konststycket än pricka 3 stycken. Och blivit sittande till de demonstrerat klart. Och detta är otroligt nog lagligt.

Men inte ens i Thailand är det tillåtet att blockera flygplatser flera dagar.

Lika olagligt som det är att ockupera och sätta eld på centrala Bangkok.
Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Den ena var fredlig den andra liknade början till ett inbördeskrig.

Du skrev i en annan tråd att att ett inlägg ja la in var barnsligt, fine det var det kanske, men att hålla på som dig att göra den ena saken fredlig och laglig för att den andra sidan gör nåt värre, är nog vad jag kallar barnsligt, man skulle ju kunna kontra och säga ,skulle det som inträffade i Bangkok City hänt om den lagliga fredliga ockupationen av flygplatserna inte hänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev i en annan tråd att att ett inlägg ja la in var barnsligt, fine det var det kanske, men att hålla på som dig att göra den ena saken fredlig och laglig för att den andra sidan gör nåt värre, är nog vad jag kallar barnsligt, man skulle ju kunna kontra och säga ,skulle det som inträffade i Bangkok City hänt om den lagliga fredliga ockupationen av flygplatserna inte hänt.

Vi lägger ner detta. Thaksin har redan uppnått sit första mål att splittra Thailand vi får se om han lyckas med nästa mål.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så tar vi det igen då.

Kasit Piromya

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search

220px-Kasit_Piromya_NY_2009-9-28.jpg

magnify-clip.pngKasit Piromya in 2009

Kasit Piromya (born 15 December 1944 in Thonburi) is a Thai diplomat, Democrat Party politician, and former People's Alliance for Democracy ("Yellow Shirts") activist.[size=2][1][/size] He was Foreign Minister of Thailand under Abhisit Vejjajiva from 2008 to 2011.[size=2][2][/size]

He has served as the ambassador to the Soviet Union and Mongolia, Russia and the former Soviet republics, Indonesia and Papua New Guinea, Germany, Japan, and the United States.[size=2][3][/size]

Mvh Isan Lover

Om du läser din egen länk, så kan du lära dej att stava Abhisit Vejjajiva korrekt!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi lägger ner detta. Thaksin har redan uppnått sit första mål att splittra Thailand vi får se om han lyckas med nästa mål.

Första målet var att splittra MPR, och det är fixat...

splittra Thailand tar ett par veckor till

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag tycker precis som du att det är omoraliskt att byta sida efter ett val, men det är definitivt inte olagligt om inga hot är inblandade.

Mvh Isan Lover

Nej men vilken PM (utom Thaksin) vill stoltsera med" jag köpte de andra småpartierna och nu är jag populärast"

Det är olagligt om pengar varit en av drivkrafterna för att köpa över de andra.

Jag uppfattar att detta är en av skillnaderna mellan dig och mig; vi är båda överens om att demokrati tillämpas genom allmänna val. Skillnaden, som jag uppfattar det, är att för dig så praktiseras demokrati endast på valdagen medan jag anser att demokrati måste man tillämpa VARJE dag under mandatperioden. Den som gravt missbrukar sitt förtroende har förbrukat det.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte komma tillrätta med korruptionen så har demokratin ingen chans heller. IL´s snack om "små gåvor" håller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Kasit Piromya (born 15 December 1944 in Thonburi) is a Thai diplomat, Democrat Party politician, and former People's Alliance for Democracy ("Yellow Shirts") activist.[1] He was Foreign Minister of Thailand under Abhisit Vejjajiva from 2008 to 2011.[

Du läser nog lite fel. det står "People's Alliance for Democracy ("Yellow Shirts") activist"

"Activist" och "leader" är två mycket skilda funktioner.

Jösses IL; du tar själv fram informationen men du läser den inte. Hur är detta möjligt?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men vilken PM (utom Thaksin) vill stoltsera med" jag köpte de andra småpartierna och nu är jag populärast"

Det är olagligt om pengar varit en av drivkrafterna för att köpa över de andra.

Jag uppfattar att detta är en av skillnaderna mellan dig och mig; vi är båda överens om att demokrati tillämpas genom allmänna val. Skillnaden, som jag uppfattar det, är att för dig så praktiseras demokrati endast på valdagen medan jag anser att demokrati måste man tillämpa VARJE dag under mandatperioden. Den som gravt missbrukar sitt förtroende har förbrukat det.

Är man fostrad i demokratirörelsen LO eller andra motsvarande tjänstemannaförbund, så är det kongressen alt. stämma vart 4 år eller 5:e år som gäller.

Däremellan får man nästan göra som man vill, bara man håller någorlunda inom stadgar och lagar..

Endast kongress=allmänna val avgör om man blir omvald igen..Har inte revisorerna hittat grava olagligheter, så föreslår valkommite´n omval.

Mest p.g.a. för få kandidater.

En som rest runt världen för medlemmarnas pengar...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte komma tillrätta med korruptionen så har demokratin ingen chans heller. IL´s snack om "små gåvor" håller inte.

I Sverige skulle dessa "små gåvor" som delades ut av PPP i valet 2007 motsvara ungefär 700 kronor för att gå på deras möte och 3500 kronor när du kan visa att du röstat på dem.

Knappast "små gåvor" varken i Thailand eller Sverige

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket jag än ogillar Thaksins släkt vid makten så dristar jag mig till att i sak hålla med IL angående den fortsatta demokratiska utvecklingen.

Jämfört med västerländska länder är Thaksin i mina ögon korrupt bortom all förlåtelse men det som för oss västerlänningar verkar vara ett sanslöst kriminellt ledarskap kan dock konstigt nog vara ett steg i rätt riktning och bort ifrån den onämnbares suveränitet. Kanske vi måste acceptera att den röda regeringen genom Mr T får fortsätta inneha makten och plundra kassan innan de röda väljarna förstår vad han står för.

Kan också demokraterna frigöra sig från monarkin efter tronskiftet så skulle de kunna lägga fram ett program som skulle vara rättvist för hela landet och då men inte förr kan Thailand börja sin långa vandring mot demokrati

Amen.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige skulle dessa "små gåvor" som delades ut av PPP i valet 2007 motsvara ungefär 700 kronor för att gå på deras möte och 3500 kronor när du kan visa att du röstat på dem.

Knappast "små gåvor" varken i Thailand eller Sverige

Det är en viss skillnad mot en kulspetspenna som det står "socialdemokraterna" på.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en viss skillnad mot en kulspetspenna som det står "socialdemokraterna" på.

Ifall de inte delar ut Mont Blanc pennor då...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men att såväl Kasit som PAD förnekat det har liksom ingen betydelse. Att Du står för innebär givetvis att måste vara sant.

Hej

När det gäller det här så borde ju t.ex Thailändska tidningar vara väl insatta i ämnet och man får väl anta att Kasit har anledning att försöka tona ned sin position i denna extremistiska organisation, han anmäldes väl också för sitt deltagande i flygplatsockupationerna om jag inte minns fel.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En ledare som inte är ledare och en laglig lugn demonstration och det fick du att bli nåt helt annat.Snacka om att göra en höna av en fjäder.Tänk om alla skulle göra på samma vis, då skulle det bli en hel hönsgård av en handfull fjädrar, hehe.

Hej

Kallar du ockupation av flygplatser av beväpnade huliganer och högerextremister som drabbade 600 000 passagerare för en lugn och laglig demonstration?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej men vilken PM (utom Thaksin) vill stoltsera med" jag köpte de andra småpartierna och nu är jag populärast"

Det är olagligt om pengar varit en av drivkrafterna för att köpa över de andra.

Jag uppfattar att detta är en av skillnaderna mellan dig och mig; vi är båda överens om att demokrati tillämpas genom allmänna val. Skillnaden, som jag uppfattar det, är att för dig så praktiseras demokrati endast på valdagen medan jag anser att demokrati måste man tillämpa VARJE dag under mandatperioden. Den som gravt missbrukar sitt förtroende har förbrukat det.

Hej

Största skillnaden mellan oss när det gäller demokrati är väl att du tycker att det är ok att ändra valresultaten via militärkupper och domstolar om befolkningen "röstar fel" enligt dom traditionella makthavarna, i min värld har dom traditionella makthavarna bara en röst per person som alla andra och får finna sig i folkets val.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du läser nog lite fel. det står "People's Alliance for Democracy ("Yellow Shirts") activist"

"Activist" och "leader" är två mycket skilda funktioner.

Jösses IL; du tar själv fram informationen men du läser den inte. Hur är detta möjligt?

Hej

Det stod ledare där tidigare i flera år men nu har någon ändrat det till aktivist, skillnaden är väl marginell för ingen vettig människa tror väl att en inflytelserik och mäktig person som blir minister i en regering har nöjt sig med en tillbakadragen och inaktiv post i denna högerextrema och rojalistiska organisation.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är man fostrad i demokratirörelsen LO eller andra motsvarande tjänstemannaförbund, så är det kongressen alt. stämma vart 4 år eller 5:e år som gäller.

Däremellan får man nästan göra som man vill, bara man håller någorlunda inom stadgar och lagar..

Endast kongress=allmänna val avgör om man blir omvald igen..Har inte revisorerna hittat grava olagligheter, så föreslår valkommite´n omval.

Mest p.g.a. för få kandidater.

En som rest runt världen för medlemmarnas pengar...

Leif

Hej

Självklart är det så, hur skulle man kunna driva en demokratisk organisation eller ett land om politiska motståndare, generaler och odemokratiska höger extremistiska organisationer kunde hindra dom valda att utföra sitt arbete eller byta ut dom valda mot egna favoriter under mandatperioden, det hade ju varit både odemokratiskt och respektlöst mot väljarna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Största skillnaden mellan oss när det gäller demokrati är väl att du tycker att det är ok att ändra valresultaten via militärkupper och domstolar om befolkningen "röstar fel" enligt dom traditionella makthavarna, i min värld har dom traditionella makthavarna bara en röst per person som alla andra och får finna sig i folkets val.

Mvh Isan Lover

Där blev det fel. Den skillnad jag angav gäller eftersom ditt påstående om mig är fel.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...