Jump to content
IGNORERAD

Hur man köper sig en valseger...


MaiChai

Recommended Posts

andersbangkok

Hej

Du har ett väldigt selektivt minne.

Mvh Isan lover

Käre IL; selektivt minne??? Behöver jag säga mer? :14:

Nu till frågan; betyder ditt svar att du inte har någon som helst stöd för ditt påstående annat än "Du har väldigt selektivt minne"?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 579
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    82

  • andersbangkok

    59

  • måne

    49

  • MaiChai

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Käre IL; selektivt minne??? Behöver jag säga mer? :14:

Nu till frågan; betyder ditt svar att du inte har någon som helst stöd för ditt påstående annat än "Du har väldigt selektivt minne"?

Hej

Eftersom ämnet redan har varit uppe tidigare så anser jag det som avslutat, vill du söka i arkivet så gör det själv.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom ämnet redan har varit uppe tidigare så anser jag det som avslutat, vill du söka i arkivet så gör det själv.

Mvh isan lover

De svaret säger allt :ahh:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De svaret säger allt :ahh:

Hej

Ja jag tycker det är höjden av lathet att be andra söka information åt en.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är fan otrolig, kräver du själv bildbevis av dina vänner när de påstår något?

Men låt gå, lev du vidare i villfarelsen att demokraterna är en bunt goda killar. :)

Har ingen som helst illusion om att dems är några "goda killar" men fakta är att det finns inga bevis mer än berättelser och sånt som "alla vet" att det förekommer. Inga bilder, inga videoklipp, ingen som berättar hur det specifikt går till. Nada!

Jag kräver inga bevis av mina vänner när de påstår något privat men ska jag i mitt yrke använda något jag hört av dem så kräver jag även mina vänner på bevis om vad de påstått. Annars är det bara skvaller och inte tryckbart.

Vi kan göra en deal, låt dina vänner berätta för mig hur det specifikt går till, fullständigt anonymt förstås, och sedan låter jag de inkomster som detta förmodligen unika scoop ger gå oavkortat till MPR.

För det måste ju vara en unik grej, något som ingen har sett eller vill berätta om men som alla vet finns.

Har vi en deal?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen som helst illusion om att dems är några "goda killar" men fakta är att det finns inga bevis mer än berättelser och sånt som "alla vet" att det förekommer. Inga bilder, inga videoklipp, ingen som berättar hur det specifikt går till. Nada!

Jag kräver inga bevis av mina vänner när de påstår något privat men ska jag i mitt yrke använda något jag hört av dem så kräver jag även mina vänner på bevis om vad de påstått. Annars är det bara skvaller och inte tryckbart.

Vi kan göra en deal, låt dina vänner berätta för mig hur det specifikt går till, fullständigt anonymt förstås, och sedan låter jag de inkomster som detta förmodligen unika scoop ger gå oavkortat till MPR.

För det måste ju vara en unik grej, något som ingen har sett eller vill berätta om men som alla vet finns.

Har vi en deal?

Nu är ju inte en diskussion på Mpr något du gör i din roll som journalist så här kan vi väl iallafall erkänna att alla sidor mutar sig till röster mot kontant betalning. Tyvärr är det ju så det funkar i Thailand fortfarande.

Och inte behöver du åka till någon av mina vänner för att få detta bekräftat, åk till random by varsomhelst i Thailand och fråga de som ser ut att vara i behov av pengar om vilka som erbjuder pengar mot deras röst så får du snabbt ihop dina vittnen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Eftersom ämnet redan har varit uppe tidigare så anser jag det som avslutat, vill du söka i arkivet så gör det själv.

Mvh isan lover

Tja du IL; du har huvudsakligen två sätt att försöka komma undan när du klantat till dig:

1. En IL-are innebärande att du håller dig borta från forumet och

2. det som du just nu använder; "det där har skrivits tidigare och det vet alla"

Nu var det så att innan jag skrev som jag gjorde så använde jag den sök-funktion som tillhandahålls av MPR, just för att se vad som tidigare skrivits. Svaret blev: INGENTING annat än ditt inlägg i denna tråd. Konstigt va!! :crazy: Prova själv med "äta barn", både med och utan citattecken.

Nu kanske det är fel på sökfunktionen så därför skulle jag uppskatta om du kunde ta fram något som skrivits på MPR tidigare i detta ämne.

Ser fram mot detta!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag tycker det är höjden av lathet att be andra söka information åt en.

Mvh Isan lover

Höjden av lathet måste vara att skriva en lögn och be någon annan bekräfta.Vilket givetvis är en omöjlig uppgift. Och lögnerna blir inte sannare bara för att du upprepar dem gång på gång, på gång, på gång, på gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Höjden av lathet måste vara att skriva en lögn och be någon annan bekräfta.Vilket givetvis är en omöjlig uppgift. Och lögnerna blir inte sannare bara för att du upprepar dem gång på gång, på gång, på gång, på gång.

Hej

Jag har inte bett någon annan att göra något åt mig, hade jag gjort det hade jag varit lat, men nu har jag bara uppmanat en medlem att själv söka efter information som han är intreserad av.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har inte bett någon annan att göra något åt mig, hade jag gjort det hade jag varit lat, men nu har jag bara uppmanat en medlem att själv söka efter information som han är intreserad av.

Mvh isan lover

När du gör ett påstående som många anser felaktigt eller lögn borde det väl ligga i ditt eget intresse att kunna visa att så inte är fallet ?

Annars blir ju resultatet att din vägran att härleda ditt eget påstående är ett erkännande att du egentligen ljuger..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju inte en diskussion på Mpr något du gör i din roll som journalist så här kan vi väl iallafall erkänna att alla sidor mutar sig till röster mot kontant betalning. Tyvärr är det ju så det funkar i Thailand fortfarande.

Och inte behöver du åka till någon av mina vänner för att få detta bekräftat, åk till random by varsomhelst i Thailand och fråga de som ser ut att vara i behov av pengar om vilka som erbjuder pengar mot deras röst så får du snabbt ihop dina vittnen.

Det är ju det jag gjort och de enda som erbjudit pengar för att man ska rösta på dem är TRT, PPP, PTP, BJT, CT, Puea Paendin. Måste haft en jävla otur då jag har valt ut "random" by i Thailand och åkt till just de byar där Dems inte erbjuder pengar...

Jag tror nog att alla partier erbjuder pengar, men jag vill veta om det förehåller sig så. Samt om jag ska använda uppgifterna i mitt yrke så måste jag ha mer att gå på än att "alla vet" eller vad någon kompis berättat.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag har inte bett någon annan att göra något åt mig, hade jag gjort det hade jag varit lat, men nu har jag bara uppmanat en medlem att själv söka efter information som han är intreserad av.

Mvh isan lover

IL; det här börjar bli en sådan där fånig diskussion som du inte sällan skapar.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag har sök men får inga träffar.

Du säger att frågan diskuterats tidigare och att jag skall söka (vilket jag alltså gjort)

Nu är det nog så, som det ofta blir med dig, att du insett att du hittat på, fantiserat, sett i syne eller annat.

T.o.m. du inser väl (hoppas jag i alla fall) att när det inte går att finna den information du säger skall finnas, så vore det anständigt att du gav någon länk som stödjer dina påståenden. Det kan ju inte vara särskilt svårt eftersom du sagt att det finns här på MPR.

Intill jag sett något så anser jag att du använt lögn som diskussionsmedel.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju det jag gjort och de enda som erbjudit pengar för att man ska rösta på dem är TRT, PPP, PTP, BJT, CT, Puea Paendin. Måste haft en jävla otur då jag har valt ut "random" by i Thailand och åkt till just de byar där Dems inte erbjuder pengar...

Jag tror nog att alla partier erbjuder pengar, men jag vill veta om det förehåller sig så. Samt om jag ska använda uppgifterna i mitt yrke så måste jag ha mer att gå på än att "alla vet" eller vad någon kompis berättat.

Ja det är ju bra att du försöker gå till botten med detta, det tycker jag du ska ha cred för. Tror nog du har störst chans om du frågar de fattiga byfamiljerna i starka demokratdominerade provinser. Att muta de som redan har tillräckligt med pengar sysslar nog inga partier med, det blir nog alldeles för dyrt.

Lite generell mutinfo från min by senast. där påstod man i min svärfamilj att inte alla bybor längre blev erbjuden några pengar, bara de sk "pålitliga". Alltså de som den mutande politikern ifråga trodde sig kunna lita på verkligen röstade som de lovat och inte bara tog pengarna och sedan ändå röstade på någon annan. Så de flesta familjer i vår soi bakom skolan fick inga muterbjudande alls faktiskt.

Och när mutorna väl överlämnades så var det sen kväll, mörkt och killarna som fått i uppdrag att leverera slantarna kom gående över skolgården och tittade sig noga omkring och påstod att de andra valbara kandidaternas spioner förföljde med kamera.

Men det var alltså personval det handlade om då, vid det stora partivalet till parlamentet/riksdagen eller vad det nu kallas i Thailand så tror jag faktiskt inte det delades ut några mutor alls från någon. I så fall missade jag det helt.

En annan sak, inför personvalen så åkte det alltid runt högtalarbilar och proklamerade sin kandidats budskap och vid ett tillfälle var så gick även de olika kandidaterna runt till alla hushåll i byn, tog i hand, waiade och lät människor knyta "lyckosnören" runt deras handleder. Och de gick förstås på samma sätt genom alla byar i sina distrikt.

Med kandidaterna följde alltid en liten flock hurrande bybor eftersom alla som hängde på efteråt kunde kassera in en hundring var för att de ställde upp på rundvandringen. Det var dock inte så stor flock som man kanske skulle kunna tro för en lättförtjänt hundring, ett tjugotal eller så bara vid de två tillfällen jag såg kandidater gå byrunda.

Och slutligen en bild på ett planch jag fotade utanför en byaffär för något år sen.. "khon dee mai kai siang", är budskapet. Betyder översatt "Bra människor säljer inte sin röst".

Så visst, det körs även sådana kampanjer och jag tror faktiskt detta med mutköpta röster är något som minskar för varje val som går. I takt med att människor blir rikare så blir den där mutan på någon/några hundringar inte längre så betydelsefull. För de som lever knapert dag efter dag är givetvis en extra säck ris alltid en välkommen säck. Men för de som har 100 säckar i bodan spelar en säck mer eller mindre inte längre någon roll. Så det går nog åt rätt håll trots allt.

maikai.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så de flesta familjer i vår soi bakom skolan fick inga muterbjudande alls faktiskt.
:ahh: Och dina svärföräldrar som JAG verkligen litar på och finner seriösa,men de har väl tagit intryck av svärsonen :crazy: Min svärmor är ju Bhuddist och hon har minsann sagt har man lovat att man ska rösta på ett parti så gör man det,om inte det andra partiet ger mer förstås :thumbsup: men då kan man ge den första mutan till munkarna och då är ingen skada skedd.Hon minns föresten inte vilka hon röstade på men hon får ju pengar från oss så det löser sig.Kommer oxå ihåg de där bilarna som för omkring i byn med högtalare(och störde mig på changverandan)men förstod aldrig vad de sa.Kommer oxå ihåg när Thaksin blev vald första gången,då var det ett jävla rännande med hundralappar och personliga besök och alla lovade guld och gröna skogar :14: Då viftade alla partier med stålar helt öppet.Blev en f.d.svärson som blev borgmästare i den vevan oxå har jag för mig.Och hur var det med muren runt skolan?Är den privatfinansierad Kim,tänker närmast på när dom murade igen hålet till erat hus,var det den korrupte rektorn som fixade det?Det får vi göra något åt. :13: Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

:ahh: Och dina svärföräldrar som JAG verkligen litar på och finner seriösa,men de har väl tagit intryck av svärsonen :crazy: Min svärmor är ju Bhuddist och hon har minsann sagt har man lovat att man ska rösta på ett parti så gör man det,om inte det andra partiet ger mer förstås :thumbsup: men då kan man ge den första mutan till munkarna och då är ingen skada skedd.Hon minns föresten inte vilka hon röstade på men hon får ju pengar från oss så det löser sig.Kommer oxå ihåg de där bilarna som för omkring i byn med högtalare(och störde mig på changverandan)men förstod aldrig vad de sa.Kommer oxå ihåg när Thaksin blev vald första gången,då var det ett jävla rännande med hundralappar och personliga besök och alla lovade guld och gröna skogar :14: Då viftade alla partier med stålar helt öppet.Blev en f.d.svärson som blev borgmästare i den vevan oxå har jag för mig.Och hur var det med muren runt skolan?Är den privatfinansierad Kim,tänker närmast på när dom murade igen hålet till erat hus,var det den korrupte rektorn som fixade det?Det får vi göra något åt. :13:

Gör en clion,en f.d.svärsons svärfar som blev borgmästare(en trevlig karl)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja det är ju bra att du försöker gå till botten med detta, det tycker jag du ska ha cred för. Tror nog du har störst chans om du frågar de fattiga byfamiljerna i starka demokratdominerade provinser. Att muta de som redan har tillräckligt med pengar sysslar nog inga partier med, det blir nog alldeles för dyrt.

Lite generell mutinfo från min by senast. där påstod man i min svärfamilj att inte alla bybor längre blev erbjuden några pengar, bara de sk "pålitliga". Alltså de som den mutande politikern ifråga trodde sig kunna lita på verkligen röstade som de lovat och inte bara tog pengarna och sedan ändå röstade på någon annan. Så de flesta familjer i vår soi bakom skolan fick inga muterbjudande alls faktiskt.

Och när mutorna väl överlämnades så var det sen kväll, mörkt och killarna som fått i uppdrag att leverera slantarna kom gående över skolgården och tittade sig noga omkring och påstod att de andra valbara kandidaternas spioner förföljde med kamera.

Men det var alltså personval det handlade om då, vid det stora partivalet till parlamentet/riksdagen eller vad det nu kallas i Thailand så tror jag faktiskt inte det delades ut några mutor alls från någon. I så fall missade jag det helt.

En annan sak, inför personvalen så åkte det alltid runt högtalarbilar och proklamerade sin kandidats budskap och vid ett tillfälle var så gick även de olika kandidaterna runt till alla hushåll i byn, tog i hand, waiade och lät människor knyta "lyckosnören" runt deras handleder. Och de gick förstås på samma sätt genom alla byar i sina distrikt.

Med kandidaterna följde alltid en liten flock hurrande bybor eftersom alla som hängde på efteråt kunde kassera in en hundring var för att de ställde upp på rundvandringen. Det var dock inte så stor flock som man kanske skulle kunna tro för en lättförtjänt hundring, ett tjugotal eller så bara vid de två tillfällen jag såg kandidater gå byrunda.

Och slutligen en bild på ett planch jag fotade utanför en byaffär för något år sen.. "khon dee mai kai siang", är budskapet. Betyder översatt "Bra människor säljer inte sin röst".

Så visst, det körs även sådana kampanjer och jag tror faktiskt detta med mutköpta röster är något som minskar för varje val som går. I takt med att människor blir rikare så blir den där mutan på någon/några hundringar inte längre så betydelsefull. För de som lever knapert dag efter dag är givetvis en extra säck ris alltid en välkommen säck. Men för de som har 100 säckar i bodan spelar en säck mer eller mindre inte längre någon roll. Så det går nog åt rätt håll trots allt.

maikai.jpg

Hej

Ännu ett bra inlägg i detta ämne, jag finner precis som du både betydelsen och omfattningen av "röstköp" (små gåvor) som väldigt överdriven, för mig framstår det mer som en ursäkt för besvikna och dåliga förlorare när det gäller val till parlament/riksdag, i personval som t.ex bychef är situationen lite annorlunda, och det förvånar mig inte alls att man slutar dela ut pengar till alla och nöjer sig med att ge till pålitliga (redan troende), enligt mig har partierna kastat pengarna i sjön länge, dom borde gå att använda PR mässigt på ett bättre sätt, och denna sedvänja kommer helt säkert att dö ut så småningom.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ännu ett bra inlägg i detta ämne, jag finner precis som du både betydelsen och omfattningen av "röstköp" (små gåvor) som väldigt överdriven, för mig framstår det mer som en ursäkt för besvikna och dåliga förlorare när det gäller val till parlament/riksdag, i personval som t.ex bychef är situationen lite annorlunda, och det förvånar mig inte alls att man slutar dela ut pengar till alla och nöjer sig med att ge till pålitliga (redan troende), enligt mig har partierna kastat pengarna i sjön länge, dom borde gå att använda PR mässigt på ett bättre sätt, och denna sedvänja kommer helt säkert att dö ut så småningom.

Mvh isan lover

Vilket skitinlägg, du menar att de redan indoktrinerade behöver de inte spilla mer krut på :ahh: Troende man häpnar

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att de kreditkort taxichaffisarna i centrala Thailand fick var knytna till statskassan då eller?

Om det finns eller har funnits en reform med kreditkort där man själv är personligt ansvarig för beloppet man nyttjar så känns det ju inte som att det är "att dela ut kreditkort till höger och vänster enbart i sk röda byar". Ett sådant påstående känns ju mer ämnat att ge sken av att om man fått ett sånt kort så har man en extra tillgång till landets kassa utan återbetalningsansvar.

Våra banker hemma i Sverige gör ju inget annat än delar ut kreditkort hela dagarna och räknas väl inte som skurkar bara för det. trots att en hel del människor inte klarar av att hantera en beviljad kredit.

.

Nä och inte har vi i sverige någon som ifrågasätter SMS lån -_- .

Ff

Att ge kredit utan att kolla upp om personen är kreditvärdig. Börjar åtminstone i sverige ses som olagligt.

Och kallas i vardagsmun för ocker.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ännu ett bra inlägg i detta ämne, jag finner precis som du både betydelsen och omfattningen av "röstköp" (små gåvor) som väldigt överdriven, för mig framstår det mer som en ursäkt för besvikna och dåliga förlorare när det gäller val till parlament/riksdag, i personval som t.ex bychef är situationen lite annorlunda, och det förvånar mig inte alls att man slutar dela ut pengar till alla och nöjer sig med att ge till pålitliga (redan troende), enligt mig har partierna kastat pengarna i sjön länge, dom borde gå att använda PR mässigt på ett bättre sätt, och denna sedvänja kommer helt säkert att dö ut så småningom.

Mvh isan lover

Du skulle ha levt i Sovjet, på Kuba eller i nuvarande NordKorea, då hade du haft en strålande framtid som politiker.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket skitinlägg, du menar att de redan indoktrinerade behöver de inte spilla mer krut på :ahh: Troende man häpnar

En riktig skottsalva i foten. :fan1:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilket skitinlägg, du menar att de redan indoktrinerade behöver de inte spilla mer krut på :ahh: Troende man häpnar

Hej

Det får du gärna tycka om du vill, mig stör det inte alls.

Och jag tycker faktiskt att Kims beskrivningar av både bylivet, utvecklingen i landet, röstköp (gåvor) och dess betydlese, och den allmänna politiska korruptionen i Thailand är klockrena.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du skulle ha levt i Sovjet, på Kuba eller i nuvarande NordKorea, då hade du haft en strålande framtid som politiker.

Hej

För mig som föredrar demokrati och tycker att det är självklart att foket själva ska utse sina regeringar, är frispråkig och kritisk mot överhet, militär, rättssystem och ogillar censur så hade det nog varit tämligen kört för mig där.

Men jag misstänker att forumets kuppvänner och demokrati motståndare skulle ha gjort succe där, har man bara ett rymligt samvete och tycker att det är ok att männen bakom kulisserna kan kuppa bort folkvalda regeringar, och stöder ogiltigförklarande av fria val, är för användande av tungt beväpnad militär mot sin egen befolkning, försvarar ett ruttet rättssystem, o.s.v skulle man nog kunna gå riktigt långt i dessa länder.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För mig som föredrar demokrati och tycker att det är självklart att foket själva ska utse sina regeringar, är frispråkig och kritisk mot överhet, militär, rättssystem och ogillar censur så hade det nog varit tämligen kört för mig där.

Men jag misstänker att forumets kuppvänner och demokrati motståndare skulle ha gjort succe där, har man bara ett rymligt samvete och tycker att det är ok att männen bakom kulisserna kan kuppa bort folkvalda regeringar, och stöder ogiltigförklarande av fria val, är för användande av tungt beväpnad militär mot sin egen befolkning, försvarar ett ruttet rättssystem, o.s.v skulle man nog kunna gå riktigt långt i dessa länder.

Mvh Isan Lover

Har nu läst så många gånger att du skrivit om forumets kuppvänner och demokratimotståndare. Kan du inte räkna upp vilka det är, vore kul att se om jag är en sådan eftersom jag i några inlägg svarat emot dina påståenden.

MVH. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu läst så många gånger att du skrivit om forumets kuppvänner och demokratimotståndare. Kan du inte räkna upp vilka det är, vore kul att se om jag är en sådan eftersom jag i några inlägg svarat emot dina påståenden.

MVH. flor

Alla som inte tycker och tänker som IL kommer nog in i den kategorin..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det får du gärna tycka om du vill, mig stör det inte alls.

Och jag tycker faktiskt att Kims beskrivningar av både bylivet, utvecklingen i landet, röstköp (gåvor) och dess betydlese, och den allmänna politiska korruptionen i Thailand är klockrena.

Mvh Isan Lover

Det var inte Kims inlägg,det var ditt skitsvar och kommunistdravel jag reagera mot.Du måste ha Stalin på väggen hemma.Du är en riktig diktaturförespråkare,sorgligt men sant. Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...