Jump to content
IGNORERAD

Rullstolsburen svenska rånad i Rayong


Kjell

Recommended Posts

Jag har inte läst inlägget som SC blev avstängd för, men att han skulle vara rasist tror jag inte ett ögonblick på.

Genom att ha bott någonstans vid havet i hela mitt liv, samt varit ingift i en sjömansfamilj, har jag umgåtts med och lärt känna många sjömän. Gemensamt för dessa är, att de alla har utvecklat en anmärkningsvärd tolerans för alla typer av människor oavsett ras och ursprung och jag tror det kommer sej av att de lever sina yrkesliv inom begränsade utrymmen till sjöss och tvingas vara sams med sina kollegor för annars skulle livet på fartyget bli outhärdligt.

Ett annat generellt drag hos sjömän är, enl min erfarenhet, att de är raka i sin kommunikation.

Om denna rakhet kombineras med ett "bullrigt" språk, så blir det kanske lite för mycket för en inkrökt landkrabba och läge för misstolkningar.

Det finns inte en chans att SC är rasist, däremot är han inte rädd att säga vad han tycker om olika mänskliga beteenden, men det har inte ett skit med rasism att göra!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    5

  • stefan5300

    4

  • måne

    3

  • Jive

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu ska jag inte kommentera specifika fall, men rent allmänt kan jag säga att jag som moderator inte väljer avstängningens längd. Jag väljer typ av förseelse, och sedan blir det viss längds avstängning beroende på förseelsens typ coh inte minst vad man gjort tidigare. Dvs, hur många varningar man samlat på sig.

På detta forum har vi noll tolerans vad gäller rasism.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har du en poäng.

Fast SC skulle nog säga sin åsikt ändå, konsekvent som han är.

Tror jag också.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag inte kommentera specifika fall, men rent allmänt kan jag säga att jag som moderator inte väljer avstängningens längd. Jag väljer typ av förseelse, och sedan blir det viss längds avstängning beroende på förseelsens typ coh inte minst vad man gjort tidigare. Dvs, hur många varningar man samlat på sig.

På detta forum har vi noll tolerans vad gäller rasism.

Herr Chang har talat.

Då är det ytterst viktigt att alla moderatorer har förmågan att rätt identifiera "rasism" utan alltför subjektiva tolkningar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ge honom 6 månader är väl bara för mycket :13: Då skulle alla(inkl. mig själv)vara avstängda förjämnan.Det finns väl trådar som har kvalificerat fler avstängningar(telefoner)relationstrådarna är väl en tråd där viss rasism förekommer(eller är det besvikelse)men SC burdusa språk är väl inte rasism och han lever ju tillsammans med folk från alla världsdelar både på sitt jobb och privat.Så denna avstängning bottnar nog i någon moderators egen värdering.Gör en omröstning så får ni se vad användarna i denna tråd tycker.En enda moderator ska väl inte få styra ett så nesligt straff.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu ska jag inte kommentera specifika fall, men rent allmänt kan jag säga att jag som moderator inte väljer avstängningens längd. Jag väljer typ av förseelse, och sedan blir det viss längds avstängning beroende på förseelsens typ coh inte minst vad man gjort tidigare. Dvs, hur många varningar man samlat på sig.

På detta forum har vi noll tolerans vad gäller rasism.

Herr Chang har talat.

Då kan du ta och stänga av dig själv också då! För är det noll tolerans så tycker jag inte man ska komma undan med att kalla asiater för apor heller.

Jaså? Det gagnar väl Apple i varje fall? Och alla företag som får sin design snodd av asiatiska härmapor?

Ska Apple bekosta utvecklingen för dessa kopiatörer? I så fall kan ju Apple lika gärna ge sina pengar till dom...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir det (formodligen) prestige, och da hjalper inte ens de basta argument!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer det kanske, ett nytt eller sällan använt nick att användas mera. :nyam:

Det finnes en del med dubbla nick. :crazy:

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ordens skada?

Att kunna uttrycka sig på ett samtidigt intresseväckande och oförargligt vis är inte helt enkelt.

Det är lätt hänt att ta i lite för mycket eller kanske för lite så att inlägget istället blir ett sömnpiller för läsaren.

Om SC eller någon annan väljer att bullra och skandera om tredje part på MPR

så är det väl snarare så att hans färgstarka svada är mer straffande mot honom själv än att

den omtalade tredje personen skulle skadas eller lida av SC burdusa brösttoner.

Hur är det med MPRs moderatorer, föregår de själva alltid med gott exempel?

Med handen på hjärtat, har ni alltid varit goda ambassadörer för MPR

och dess medlemmar vid exempelvis möten och tillställningar?

Eller ses (sågs) det lite förlåtande och kanske även medlidsamt på vissa förekommande ”klavertramp”?

Det är en sak om man väljer att gå i självvald exil under en tid,

men en helt annan om omgivningen väljer att vara oförstående och istället långtidsutvisar den som trampade i klaveret.

Kanske även SC behöver ta en frivillig time-out ibland, vad vet jag?

Rullstolsbundna:

När man ändå är inne och rör vid ämnet ”lättkränkt” (negrer och städare har ju redan avklarats i andra trådar)

så kan det vara bra att veta att personer som av någon anledning inte promenerar av egen kraft utan istället

tar sig fram med hjälp av en hjulförsedd stol, så är det faktiskt på så vis att dessa inte brukar uppskatta att bli

omnämnda som ”rullstolsbundna”. Speciellt inte då de inte är fastsurrade med vare sig remmar eller rep vid stolen.

Att pga av diagnostiserad galenskap eller kroppsliga spasmer vara fastbunden vid en rullstol

hör den gamla institutionsvården till.

Folk som på egen hand rullar runt och semestrar i Thailand skall inte ses som bundna vid sin stol.

Däremot är det ok att skriva ”rullstolsburen”,

med tanke på att personen faktiskt bärs upp och framåt av nämnda stol med hjul.

En gång i tiden ville man bli av med epitetet ”raggare” och ”skinnknuttar” och därför började media

kalla dem för ”motorburen ungdom”. En ganska fiffig benämning då de faktiskt bars fram med hjälp

av ett motordrivet fordon. Dock var de inte ”bundna” till fordonet eller motorn, bara ”burna”.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du ta och stänga av dig själv också då! För är det noll tolerans så tycker jag inte man ska komma undan med att kalla asiater för apor heller.

Anmäl inlägget så får vi se hur allvarligt dom själva ta på rasism? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte läst inlägget som SC blev avstängd för, men att han skulle vara rasist tror jag inte ett ögonblick på.

Genom att ha bott någonstans vid havet i hela mitt liv, samt varit ingift i en sjömansfamilj, har jag umgåtts med och lärt känna många sjömän. Gemensamt för dessa är, att de alla har utvecklat en anmärkningsvärd tolerans för alla typer av människor oavsett ras och ursprung och jag tror det kommer sej av att de lever sina yrkesliv inom begränsade utrymmen till sjöss och tvingas vara sams med sina kollegor för annars skulle livet på fartyget bli outhärdligt.

Ett annat generellt drag hos sjömän är, enl min erfarenhet, att de är raka i sin kommunikation.

Om denna rakhet kombineras med ett "bullrigt" språk, så blir det kanske lite för mycket för en inkrökt landkrabba och läge för misstolkningar.

Det finns inte en chans att SC är rasist, däremot är han inte rädd att säga vad han tycker om olika mänskliga beteenden, men det har inte ett skit med rasism att göra!

Helt rätt Jive! Jag har jobbat med SC, en sjöman av den gamla stammen, ärlig och rak. Tyvärr är det så att det som sägs mellan fyra ögon inte uppfattas på samma sätt i skrift.

Tycker att man skall respektera, en Moderators beslut då denne rättar sig efter de riktlinjer som forumet har, många gånger en tunnlinje mellan rätt och fel.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om "rullstolsburen är ett nytt begrepp för mig så tar jag till mig det, Siam-Nilsson och passar på att be om ursäkt om det uppfattades som plumpt.

Har googlat och ser att "bunden" är ett förlegat uttryck och därför har jag bett MPR ändra i rubriken så det inte väcker mer anstöt än nödvändigt.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Även om "rullstolsburen är ett nytt begrepp för mig så tar jag till mig det, Siam-Nilsson och passar på att be om ursäkt om det uppfattades som plumpt.

Har googlat och ser att "bunden" är ett förlegat uttryck och därför har jag bett MPR ändra i rubriken så det inte väcker mer anstöt än nödvändigt.

Tror inte att uttrycket väcker "anstöt", men däremot att formuleringen är lite missvisande

då det gäller merparten av de personer som tar sig fram med hjälp av en rullstol.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du ta och stänga av dig själv också då! För är det noll tolerans så tycker jag inte man ska komma undan med att kalla asiater för apor heller.

Inget svar ännu från Herr Chang, tycker faktiskt att det är rätt så bedrövligt.

Men ett ickesvar är ju också ett svar, så då har han ju lagt ribban över vad man får skriva.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt fattigdom föder desperation och får människor att begå vilka handlingar som helst.

Tror nog att det är drogrelaterat detta brott

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Allt fler såna här brott, och många turister kommer att söka sig till nya resmål, tyvärr.! Blev själv bestulen på min frus handväska i BKK i en tuk tuk han körde upp bredvid oss och ryckte helt sonika väskan från oss det gick blixtsnabbt och lika fort som han kom var han borta, så se upp med detta.

mycket otrevlig händelse och vi spenderade många timmar på polisstaionen,

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget svar ännu från Herr Chang, tycker faktiskt att det är rätt så bedrövligt.

Men ett ickesvar är ju också ett svar, så då har han ju lagt ribban över vad man får skriva.

Du kanske tycker att Knasens svammel var värt att svara på, men det tycker inte jag.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Helt rätt Jive! Jag har jobbat med SC, en sjöman av den gamla stammen, ärlig och rak. Tyvärr är det så att det som sägs mellan fyra ögon inte uppfattas på samma sätt i skrift.

Tycker att man skall respektera, en Moderators beslut då denne rättar sig efter de riktlinjer som forumet har, många gånger en tunnlinje mellan rätt och fel.

SC får gå ut med varningar till allmänheten och moderatorer, som en del andra gör :crazy: , innan grodorna ploppar ur munne...fingrarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske tycker att Knasens svammel var värt att svara på, men det tycker inte jag.

Herr Chang har talat.

HC Jag tycker du är en av dom bättre här. Hmmm Ja SC är rak men ärlig kanske inte kan utrycka sig lika smart med (härmapor från asien ) som dig men åsikten i grunden tror jag icke skiljer sig så mycket men hursomhelst stänga av SC 6 månader för trams och larv anser jag vara påhittat fjanteri någon av er leksakspojkar var stötta

Ändrades av LOSForever
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske tycker att Knasens svammel var värt att svara på, men det tycker inte jag.

Herr Chang har talat.

Så du tycker att Knasen svammlar när han citerar där du skriver att du tycker att asiater är härmapor, tycker inte det är svammel, däremot fakta.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...