Jump to content
IGNORERAD

Farliga Phuket I Aftonbladet


Naam jai

Recommended Posts

dessutom så brukar krogen man besöker ta en "korkavgift" om man tar med sig eget dricka.

Den avgiftern kan vara allt ifrån 50 B / flaska upp till 2000 B / Flaska .

Så helt utan inkomst blir ju inte stället även om jag nu skulle ta med mig dricka själv.

Men om man nu ska ta med sig dricka själv på ett ställe som tar 2000 B / Flaska så ska det ju naturligvis

vara något riktigt extaordinärt som man släpar med sig. Knappas att man tar en flaska SangSom som kostar

typ 500 B i baren ink mixer.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    12

  • Baa

    10

  • Up2You

    10

  • Herr Chang

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

dessutom så brukar krogen man besöker ta en "korkavgift" om man tar med sig eget dricka.

Den avgiftern kan vara allt ifrån 50 B / flaska upp till 2000 B / Flaska .

Så helt utan inkomst blir ju inte stället även om jag nu skulle ta med mig dricka själv.

Men om man nu ska ta med sig dricka själv på ett ställe som tar 2000 B / Flaska så ska det ju naturligvis

vara något riktigt extaordinärt som man släpar med sig. Knappas att man tar en flaska SangSom som kostar

typ 500 B i baren ink mixer.

Yapp, en av de popularaste restaurangerna i Risbyn bjuder pa ishink och service, forvantar sig dock lite extra dricks!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor i Bangkok.

"Corkage" VÄLDIGT accepterat och även vanligt på restauranger. Folk vill ha med sig eget vin, eller sprit för den delen. Samma gäller på de flesta natklubbar. Inget ovanligt. Man visar upp flaskan när man kommer, personalen tar flaskan till bordet, gästen får en avgift lagd på notan. Inget konstigt. Man brukar bli informerad i dörren om detta.

Att ta med sig egna bira till krogen är väl inte så vanligt i de kresar jag rör mig, men existerar säkert.

Vet inte vad allt detta har att göra med artikeln i AB (eller andra varningartiklar om resmål). Men kolla nyhetsflödet under nyheter på detta forum, rätt ofta turister som råkar illa ut i Phuket / södra Thailand på ett eller annat sätt. Men dålig eldragning, dåliga avlopp, sunkiga fordon och vägar, lurendrejerigäng med mycket annat gör Phuket farligt, otrevligt och i mina ögon väldigt sunkigt. Tycker inte att det är konstigt att en tidning oavsett vilken rapporterar om detta. Phuket och den delen av Thailand är ett VÄLDIGT stort turistmål för oss svenskar. Tycker det är bra att media och även privatpersoner tipsar (vilket AB och andra tidningar också gör men ingen kommenterar) och varnar om olika resmål. Det är väl bra att man vet mer om stället man ska åka till.

Media i sverige varnar för södermalm varje år, skulle de inte göra det? Min mamma bor i närheten, tycker det är bra att hon får läsa om sånt.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du vairit i Australien eller NZ hittar du skyltar pa dorrarna till en hel del mathak som inbjuder till eget dryckjom, vet inte men tror att det ar sa det kommit till Thailand ocksa emedan restaurangerna sallan har nagot storre utbud av vin!

Har för mig att detta gäller ställen som inte serverar alkohol, men jag kan naturligtvis ha fel.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bor i Bangkok.

"Corkage" VÄLDIGT accepterat och även vanligt på restauranger. Folk vill ha med sig eget vin, eller sprit för den delen. Samma gäller på de flesta natklubbar. Inget ovanligt. Man visar upp flaskan när man kommer, personalen tar flaskan till bordet, gästen får en avgift lagd på notan. Inget konstigt. Man brukar bli informerad i dörren om detta.

Att ta med sig egna bira till krogen är väl inte så vanligt i de kresar jag rör mig, men existerar säkert.

Vet inte vad allt detta har att göra med artikeln i AB (eller andra varningartiklar om resmål). Men kolla nyhetsflödet under nyheter på detta forum, rätt ofta turister som råkar illa ut i Phuket / södra Thailand på ett eller annat sätt. Men dålig eldragning, dåliga avlopp, sunkiga fordon och vägar, lurendrejerigäng med mycket annat gör Phuket farligt, otrevligt och i mina ögon väldigt sunkigt. Tycker inte att det är konstigt att en tidning oavsett vilken rapporterar om detta. Phuket och den delen av Thailand är ett VÄLDIGT stort turistmål för oss svenskar. Tycker det är bra att media och även privatpersoner tipsar (vilket AB och andra tidningar också gör men ingen kommenterar) och varnar om olika resmål. Det är väl bra att man vet mer om stället man ska åka till.

Media i sverige varnar för södermalm varje år, skulle de inte göra det? Min mamma bor i närheten, tycker det är bra att hon får läsa om sånt.

Finns ofta spritbutiker utanför discon i Korat.

Köp spriten i butiken och gå in på discot.

Vad man tar betalt för detta vet jag inte. Jag har aldrig riktigt reflekterat över det.

Is och soda betalas inne. Säkert ganska dyrt om man är thailändare med fabrikslön.

Tycker tråden har börja handla om en vinflaska på krogen.

Ett ganska litet problem om man tar med en sådan eller ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att detta gäller ställen som inte serverar alkohol, men jag kan naturligtvis ha fel.

/GSt

Jo, vanligtvis ar det sa, men det finns undantag, om du har specifika onskemal blir du serverad ditt eget vin av personalen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan och kan... det är klart jag kan. Men varför om det nu inte är någon som gnäller? En tuk-tuk resa på tjugo minuter kan kännas lite enformig... en öl och en cigarett är lämplig distraktion. Blir lättare att avslappnat reflektera över tillvaron då...

Och tuk-tuk chauffören har inga invändningar, så varför inte? Ska jag alltid behöva plågas av något slags beskäftigt svenskt samvete? Det finns ju anledningar till att man åker till Thailand...

Mitt beteende skadar ingen vad jag kan se (utom mig själv kanske), och dina svenska värderingar kan du stoppa upp någonstans där solen inte skiner.

Herr Chang har talat.

Kanske skulle lagt till lite gula gubbar så att du inte tog åt dig, var och hur du dricker dina öl spelar för mig ingen som helst roll och själv dricker jag mina lite var stans men ofta när jag nått destinationen för drickandet. Hurvida detta är mina svenska värderingar eller ej låter jag vara osagt men jag uppfattar det som mer svenskt att gå med en bira i handen på väg till stället än thailänskt, mindre vanligt att du ser en thai med en flaska i näven på gatan även om deras mål för kvällen är dryckenskap!

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja jag dricker & dricker upp mina öl på den bar jag sitter enligt min mening vanligt hyfs & fason mot bar ägare personal & gäster.

Har aldrig förlika mig med att springa runt mellan barerna med en öl flaska som Us navy killarna brukar göra , men dom har väl inte så mycket pengar kan jag tro.

Skulle jag ha en bar & nån kom in med öl från gatan skulle jag be dom lämna den utan för & komma in & beställa, alternativet är väl att slå in skall benet på han/ dom & sedan kan dom stoppa upp öl flaskan där sol inte skiner :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara ett väldigt rännande mellan barerna. Är det kotym för vissa att hinna med samtliga barer varje dag i Phuket och Pattaya? Inte konstigt att ni då inte hinner med att dricka.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att detta gäller ställen som inte serverar alkohol, men jag kan naturligtvis ha fel.

/GSt

Ja, så är det i alla fall i Australien på många små ställen. De har inte tillstånd att servera alkohol, men det är helt OK att man tar med egen dryck. Eller var det England jag tänkte på nu?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle lagt till lite gula gubbar så att du inte tog åt dig, var och hur du dricker dina öl spelar för mig ingen som helst roll och själv dricker jag mina lite var stans men ofta när jag nått destinationen för drickandet. Hurvida detta är mina svenska värderingar eller ej låter jag vara osagt men jag uppfattar det som mer svenskt att gå med en bira i handen på väg till stället än thailänskt, mindre vanligt att du ser en thai med en flaska i näven på gatan även om deras mål för kvällen är dryckenskap!

Jaja, ingen skada skedd ;) Jag inser väl att det inte ser så snyggt ut, men om ingen säger något i Thailand är det svårt att låta bli...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Muslimska restuaranter i södra Thailand, som av religösa skäl inte kan sälja alkohol, löser denna konkurensnackdel genom att det är tillåten att medföra egen öl, vin och sprit.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Muslimska restuaranter i södra Thailand, som av religösa skäl inte kan sälja alkohol, löser denna konkurensnackdel genom att det är tillåten att medföra egen öl, vin och sprit.

Leif

Dubbelmoral:ph34r:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, så är det i alla fall i Australien på många små ställen. De har inte tillstånd att servera alkohol, men det är helt OK att man tar med egen dryck. Eller var det England jag tänkte på nu?

Herr Chang har talat.

I GBG förr i tiden kunde man ju gå till såsen på Hönö och ha med sig sitt (öl vin brännvin) tror man blev medlem när man betalade i entren dom sålde slödrick och korv om jag inte minns fel fan va kul man hade ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

I tidig ålder runt 15år gammal så borrade man hål i cola-burkar, hällde ut innehållet och pluggade igen botten med "buttplugg" av gummi för att sedan fylla på med go'dricka typ något 40%-igt

Vakterna kollade som man inte hade alko och man visade bara sin cola-burk som var osprättad.

Givetvis kröp man ut med nerspydda kläder (och kompisar).

Detta tricket kanske kan tillämpas i Thailand.

Byt ut Cola-burken mot t.ex Kallax-surströmming eller annan burk och häll i spriten.

Nu löser det inte tuk-tuk problemen, men man kan bli full ändå om resturangen krånglar med en.

Link to comment
Dela på andra sajter

I tidig ålder runt 15år gammal så borrade man hål i cola-burkar, hällde ut innehållet och pluggade igen botten med "buttplugg" av gummi för att sedan fylla på med go'dricka typ något 40%-igt

Vakterna kollade som man inte hade alko och man visade bara sin cola-burk som var osprättad.

Givetvis kröp man ut med nerspydda kläder (och kompisar).

Detta tricket kanske kan tillämpas i Thailand.

Byt ut Cola-burken mot t.ex Kallax-surströmming eller annan burk och häll i spriten.

Nu löser det inte tuk-tuk problemen, men man kan bli full ändå om resturangen krånglar med en.

Jävlar vilka fina tips det finns.Ha ha.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jävlar vilka fina tips det finns.Ha ha.

Vad gör man inte för att hjälpa bortkomna människor som hamnat i Patongs farliga klor.

Börjar närma mig nominering till Nobels fredspris

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör man inte för att hjälpa bortkomna människor som hamnat i Patongs farliga klor.

Börjar närma mig nominering till Nobels fredspris

Absolut!!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

I tidig ålder runt 15år gammal så borrade man hål i cola-burkar, hällde ut innehållet och pluggade igen botten med "buttplugg" av gummi för att sedan fylla på med go'dricka typ något 40%-igt

Vakterna kollade som man inte hade alko och man visade bara sin cola-burk som var osprättad.

Givetvis kröp man ut med nerspydda kläder (och kompisar).

Detta tricket kanske kan tillämpas i Thailand.

Byt ut Cola-burken mot t.ex Kallax-surströmming eller annan burk och häll i spriten.

Nu löser det inte tuk-tuk problemen, men man kan bli full ändå om resturangen krånglar med en.

Om du nu skall bli nominerad till något pris så vill jag gärna veta hur du fick i spriten i burken efter den var "buttpluggad"???:P //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om du nu skall bli nominerad till något pris så vill jag gärna veta hur du fick i spriten i burken efter den var "buttpluggad" ???:P //Hn

Jag öppnade den på discot.

Och med hål i bägge ändar går det fort att tömma.

.Stoppa pressarna.

Spriten ska givetvis in före buttpluggen. :boulay:

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle lagt till lite gula gubbar så att du inte tog åt dig, var och hur du dricker dina öl spelar för mig ingen som helst roll och själv dricker jag mina lite var stans men ofta när jag nått destinationen för drickandet. Hurvida detta är mina svenska värderingar eller ej låter jag vara osagt men jag uppfattar det som mer svenskt att gå med en bira i handen på väg till stället än thailänskt, mindre vanligt att du ser en thai med en flaska i näven på gatan även om deras mål för kvällen är dryckenskap!

Jo tjena! Den tog priset.. :14: Skulle va en syn o ta bilen till ica här i sverige o möta nån på parkeringen som stiger u

r bilen med enölflaska i handen,hehe..Mkt vanligt skulle jag vilja påstå,i Thailand alltså för att förtydliga mig. De försöker ofta få mig också

att köra i lyran med ett handviftande,kostar bara 200 baht om snuten tar dig...

Ändrades av alienfin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo tjena! Den tog priset.. :14: Skulle va en syn o ta bilen till ica här i sverige o möta nån på parkeringen som stiger u

r bilen med enölflaska i handen,hehe..Mkt vanligt skulle jag vilja påstå,i Thailand alltså för att förtydliga mig. De försöker ofta få mig också

att köra i lyran med ett handviftande,kostar bara 200 baht om snuten tar dig...

Ähum... jag kanske ska förtydliga att jag aldrig framfört ett fordon i Thailand, och definitivt inte berusad, Jo förresten, en gång körde jag tuk-tuk på en övningsbana. Annars föredrar jag att sitta som passagerare, gärna med en öl och en cigarett. Fast föraren får icke vara berusad!

Så präktig är jag ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhhhh vart kommer "farliga phuket" in i att ta med sig alkohol eller inte till krogen i Thai? Kan inte nån trådskapare starta en sån så vi kan hålla oss till hur "farligt" Phuket är

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhhhh vart kommer "farliga phuket" in i att ta med sig alkohol eller inte till krogen i Thai? Kan inte nån trådskapare starta en sån så vi kan hålla oss till hur "farligt" Phuket är

Towe är uppenbarligen "vän av ordning". Och inget fel i det.

Själv har jag för länge sedan insett det meningslösa i att försöka styra upp vad som skrivs i en specifik tråd. Jag väljer att istället att bejaka de oväntade vändningar som kan bli mycket läsvärda.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...