Jump to content
IGNORERAD

Leksand


flor

Recommended Posts

Leksands kommun står upp för sina göranden och havanden. För den som är intresserad av att ta del av vad som egentligen har förevarit när det gäller Leksands kommun och LIF, finns nu alla fakta och omständigheter redovisade.

Den fråga som alla och en var bör ställa sig är, i vems intresse förvanskar Uppdrag granskning fakta och omständigheter genom att inte i programmet återge sanningen?

http://www.leksand.se/Just-nu/Kommunen-och-SVTs-granskning/

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 690
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    132

  • flor

    101

  • Sam sip sam

    70

  • måne

    44

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har aldrig fattat vad det är med idrott som är så jävla viktigt. Allt är ju bara en lek. Vuxna personer jag bollar och puckar mm! Sedan nässlar sportmaffian in i alla bolag och styrelser och tror allt funkar som på en fotbollsplan. Speciellt inom försäljning som jag jobbar med. Det är kanske läge att släppa blicken från bollen och beakta sin omgivning. Lite kul är ju att orten heter Lek sand=sandlåda

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Leksands kommun står upp för sina göranden och havanden. För den som är intresserad av att ta del av vad som egentligen har förevarit när det gäller Leksands kommun och LIF, finns nu alla fakta och omständigheter redovisade.

Den fråga som alla och en var bör ställa sig är, i vems intresse förvanskar Uppdrag granskning fakta och omständigheter genom att inte i programmet återge sanningen?

http://www.leksand.se/Just-nu/Kommunen-och-SVTs-granskning/

Det som man undrar över är varför en klubb som lever på ruinens brant kan spela kvar i på den nivå dom gör. Klubben är istort i konkurs och andra klubbar som varit i samma situation har snällt fått ta sitt straff och börjat om från början.Björklöven Vik hockey mm. Men här spelar dom vidare som inget har hänt.dom tom värvar en ny målvakt som går på statlig lönegaranti?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som man undrar över är varför en klubb som lever på ruinens brant kan spela kvar i på den nivå dom gör. Klubben är istort i konkurs och andra klubbar som varit i samma situation har snällt fått ta sitt straff och börjat om från början.Björklöven Vik hockey mm. Men här spelar dom vidare som inget har hänt.dom tom värvar en ny målvakt som går på statlig lönegaranti?

Jag som Leksands fan är inte heller stolt över hur dom skött ekonomin men målvakten blev värvad tack vare en utomstående sponsor som endast låste pengarna till just den värvningen. Ingen målvakt = inga pengar. Mycket av det som skrivs i tidningarna (dock tyvärr inte allt ) är väldigt vinklat och överdrivet. Hoppas nu bara att dom får ordning på allt och att dom gör ett bra kval och går upp i ES, här är jag dock lite kluven då jag tycker det är mera drag i AS. Elitserien blir för mig bara tråkigare och tråkigare för varje sesong.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags för Landhockey snart "dom har ju en bit trottoar att använda"!!!Hi Hi

Här i Gnällis trummar Örebro IK på Vinst mot Karlskoga 4-1 igår!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt DIF - BIK 1-3 heja BIK bara början av andra perioden än så mycket kan hända

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

kvallserien döm där nere

dif loooosa mor karsgoga kul i hjul

gnällisarna vann mot danmark

 

ska bli kul å följa detta :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

kvallserien döm där nere

dif loooosa mor karsgoga kul i hjul

gnällisarna vann mot danmark

 

ska bli kul å följa detta :crazy:

Danmark? Inte har väl Uppsalas yttrområden nåt hockeylag i kvalserien...?

Oskarshamn, där finns det väl extra "kraft" att hämta!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danmark? Inte har väl Uppsalas yttrområden nåt hockeylag i kvalserien...?

Oskarshamn, där finns det väl extra "kraft" att hämta!

Danmark/oskarshamn ja ingen av dom går att förstå = same same

 

Almtuna nådde inte fram till kvalserien riktigt :_russian:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danmark/oskarshamn ja ingen av dom går att förstå = same same

 

Almtuna nådde inte fram till kvalserien riktigt :_russian:

 

Nästan är som att vara konsult.......man får aldrig vara med om slutfasen, enkelt uttryckt, man raggar upp en dam på stadshotellt, tar med henne upp på rummet, tar av henne trosorna, sen får hon gå!

Blev det OT?..det tyckte jag också, men efter så många beer Chang och SangSomCoke har jag ingen aning om i vilken tråd jag befinner mig, skål husse o svampfan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen är kvalserieslutspelet komplett, välkommen i genget Örebro :thumbsup:

 

Elitserien Kvalserien

Leksand
0
Rögle
0
Södertälje
0
Timrå
0
Västerås
0
Örebro
0
 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen är kvalserieslutspelet komplett, välkommen i genget Örebro :thumbsup:

 

Elitserien Kvalserien

Leksand

0

Rögle

0

Södertälje

0

Timrå

0

Västerås

0

Örebro

0

 

Ser helst att du inte nämner lagen i bokstavsordning,är lite skrockfull  :crazy:  :thumbsup: hoppas att det blir omvänt till slut :14:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser helst att du inte nämner lagen i bokstavsordning,är lite skrockfull  :crazy:  :thumbsup: hoppas att det blir omvänt till slut :14:

Bokstavsordning, jag som trodde detta är slutresultatet :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

LIF -- SSK 3-1 efter 2 perioder

 

 

ssk verkar sörja dif bortvaro, spelar som i en hönsgård

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Jobba nu Leksand

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens slutresultat

LIF -- SSK  3-1

Röggle-VIK 2-3

Timrå--ÖHK 2-2 efter full tid, förlängning pågår, nu väntar starffar

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Är straffar Timrå-Öhk nu

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Timrå vinner på straffar, så kan de gå

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksands IF

Inför Örebro - Leksand
I den andra kvalserieomgången, som spelas lördag, har Leksand den sena matchen i omgången och pucken släpps således 18:30. - De har tappat Aulin och Yetman men har fått Strömberg. Dessutom har de en het Weinstock. Så de har några riktigt skickliga killar som vi måste se upp med, säger Hellas till leksandsif.se

 

 

Ta de nu riktigt lungt nu Måne, tänk på hjärtat :thumbsup:









 .






.









..













..













..














.


 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

1:a halvlek Örebro vs  Leksand 0 - 2

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
1:a halvlek Örebro vs Leksand 0 - 2
Streamas matchen någonstans? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1:a halvlek Örebro vs  Leksand 0 - 2

Halvlek?

Spelas inte en hockeymatch i tre perioder längre? :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...