Jump to content
IGNORERAD

Leksand


flor

Recommended Posts

Saxat från nyheterna :)

 

"Efter Leksands IF:s förlust mot AIK ikväll har Leksands IF i samarbete med Leksands Kommun beslutat att värva lite nya spelare.

Kommunen lägger med omedelbar verkan ned samtliga mellanstadieskolor. Vårdcentralen läggs ned och patienter hänvisas till Gagnef. Lågstadieskolorna serverar inte längre mjölk till lunch.

Kommunen har även skickat brev till regeringen där man kräver ökat glesbygdsstöd med hänvisning till vad Leksands IF "betyder för bygden och svensk ishockey i stort". Man har även bett Stockholms stad om höjd kommunalskatt där den inkomsten samt pengarna som skulle gått till förbifart Stockholm oavkortat går till Leksands kommun.

Spelarna Leksands IF har meddelat kommunen att man är intresserad av Alexander Ovechkin och Sidney Crosby."

Jag tycker det är fult att förvanska texter så där, originalet handlade om ett Stockholmslag :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 690
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    132

  • flor

    101

  • Sam sip sam

    70

  • måne

    44

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är tungt att bära kolsäckar, det borde man lärt sig tidigare, men nu dammar det rejält på träningspassen gissar jag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörö torrdockan, har du inge nytt å komma med så håll käften, bara 3:e gången du kör samma skämt om stockholmsklubben

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och just nu är det skitlätt att vara mas 3-1 på bortaplan och tror Brunnström blir ett välbehövligt lyft.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fegade ur lite ,,,, vågade inte lägga in den i Leksandstråden :giggle: Bifogade bilder 1240433_418936081543894_286917886_n.jpg

 

Hjälper så gärna till... :14:

 

post-3262-0-30056300-1381411288.jpg

Ändrades av acarls
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tre sköna poäng på bortaplan mot Färjestad, det hade nog bara de mest optimistiska Leksandsfans trott.

 

Tyckte med mina Leksandsögon att det inte direkt var orättvist heller.

 

Nu är det Linköping hemma på onsdag och det ska väl inte vara omöjligt heller.

Var visst lika omöjligt borta också :y2:

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Var visst lika omöjligt borta också :y2:

Ja bara att erkänna att Linköping är ett nummer större, var dock ett fall framåt om man jämför med hemmamatchen.

 

Den här gången hade vi ju åtskilliga målchanser som ju nästan helt saknades  hemma.

 

Linköping har dock något som Leksand saknar nämligen målgörare Hade vi haft en eller två riktiga snipers som Linköping har

 

hade  vi kanske varit lite närmare i målprotokollet.

 

Hoppas nu att segern kommer på lördag hälsar flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja bara att erkänna att Linköping är ett nummer större, var dock ett fall framåt om man jämför med hemmamatchen.

Den här gången hade vi ju åtskilliga målchanser som ju nästan helt saknades hemma.

Linköping har dock något som Leksand saknar nämligen målgörare Hade vi haft en eller två riktiga snipers som Linköping har

hade vi kanske varit lite närmare i målprotokollet.

Hoppas nu att segern kommer på lördag hälsar flor

Hepp hepp höpp. . . Sansa er nu, Plastic Linköping kan man aldrig erkänna, även om hatkärleken är stor mot lillebror masleksand så kan man aldrig erkänna eller hylla dynglaget Linköping ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp hepp höpp. . . Sansa er nu, Plastic Linköping kan man aldrig erkänna, även om hatkärleken är stor mot lillebror masleksand så kan man aldrig erkänna eller hylla dynglaget Linköping ;)

LOL ÅÅÅÅ vita hästen är laget som aldrig tappat taget..

 

Din gamle peking bonde ;)

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att så många påstår, efter den ekonomiska turbulensen, att Leksand nu är inte Sveriges mest populära lag

 

utan den mest avskydda, meddelade idag Svenska Spel att Leksand blivit framröstad som nummer fyra av alla lag

 

i Sverige efter tre fotbollsföreningar, Hammarby, AIK och Helsingborg. Brynäs kom platsen efter Leksand.

 

Noteras kan att Djurgården, både fotboll och hockey kom mycket längre ned på listan.

 

Nu är det fotbollslandskamp på eurosport U-17 vm mellan Sverige och Mexico.

 

Vinsten för fjärdeplatsen är lite över 1 miljon kronor,som ska gå till ungdomsutveckling.

 

Antar att pengarna är välkommna och hoppas att de verkligen går till ungdomen.

Ändrades av flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Jämtin som är känd som en ful spelare inte lärt sig utan kör upp armbågen i en motståndares ansikte

 

och sedan kör med att det är bara för att det var jag, annars skulle det inte blivit matchstraff visar väl

 

att han har lite svårt för att lära sig var gränsen går.

 

Har sett reprisen ett tiotal gånger och de som inte ser att det är en armbåge mot ansiktet

 

borde nog plocka in linserna igen.

 

Har ju läst insändare från bittra Hv fans som säger att han filmade eftersom han kom tillbaka

 

och spelade i matchen.

 

Är ju ungefär som att dom dom säger att eftersom Jämtin fick matchstraff skulle han vara mera skadad,

 

minst hjärnskakning och helst spottat ut några tänder.

 

Själv är jag glad att den fula armbågstacklingen inte skadade Kapstad värre än att han slapp sjukhusbesök.

 

Ser nu fram mot morgondagens hemmamatch mot Frölunda.

 

MVH. flor

Ändrades av flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Jämtin som är känd som en ful spelare inte lärt sig utan kör upp armbågen i en motståndares ansikte

 

och sedan kör med att det är bara för att det var jag, annars skulle det inte blivit matchstraff visar väl

 

att han har lite svårt för att lära sig var gränsen går.

 

Har sett reprisen ett tiotal gånger och de som inte ser att det är en armbåge mot ansiktet

 

borde nog plocka in linserna igen.

 

Har ju läst insändare från bittra Hv fans som säger att han filmade eftersom han kom tillbaka

 

och spelade i matchen.

 

Är ju ungefär som att dom dom säger att eftersom Jämtin fick matchstraff skulle han vara mera skadad,

 

minst hjärnskakning och helst spottat ut några tänder.

 

Själv är jag glad att den fula armbågstacklingen inte skadade Kapstad värre än att han slapp sjukhusbesök.

 

Ser nu fram mot morgondagens hemmamatch mot Frölunda.

 

MVH. flor

7100 biljetter är sålda i morse :14:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg matchen igår och höll på att bli tokig över Frölundas alla missade målchanser

men måste erkänna att Altenfelt var jäkligt duktig i målet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo,,den här Jämtin är ju känd för att vara en jäkla gris på plan.fy tusan vilken ful spelare :13: ...i motgång blir han ju ändå fulare om det inte går hans väg

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg också matchen och ja målvakten ingår ju som alla vet i laget. Vet inte men Modo måste ju ha en uppsjö av målvakter när han inte ens var rankad som tredje målis där.

 

Kanske vi inte vann rättvist men jag välkomnar två nya poäng som kan visa sig värdefulla i slutet av sesongen.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Di ska ju snart besöka någon fd.kaffeburk i Gävle och inhösta 3 poäng. Utsålt på "Läkerolen"?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att inte Jämtin blev avstängd iallafall. :14:

 

Såg igår hockey extra på tv  i går och där tyckte de så kallade expertisen Pebben bland andra att liksom vad jag tyckte att Jämtin egentligen hade menat att skada Kapstad mera än vad han lyckades med  och dom tyckte även liksom jag att det skulle ha renderat en längre avstängning, spelare som Jämtin klarar vi oss utan i Svensk hockey.

Ändrades av flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Di ska ju snart besöka någon fd.kaffeburk i Gävle och inhösta 3 poäng. Utsålt på "Läkerolen"?

Det är ju kul att dom får utsålt i kaffeburkens arena någon gång också :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Di ska ju snart besöka någon fd.kaffeburk i Gävle och inhösta 3 poäng. Utsålt på "Läkerolen"?

Hhahahahhahah blir ju bara brödsmulor kvar av masarna, krossen är fullständig....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

WTF. . . . att man aldrig kan lära sig att knipa käft!!!! :ahh:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...