Jump to content
IGNORERAD

Leksand

flor

Recommended Posts

Ännu en goo rulle med Jenza

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

• Svar 691
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• husse

132

• flor

101

• Sam sip sam

70

• måne

45

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Härliga bilder, har precis sett f1 från Kina och väntar nu på hockeyfinal no.2. Lite problem där då jag inte vet vilka jag ska hålla på, håller ju på Leksand och no.2 är Brynäs, efter det kommer norrlandslagen men nu är det ju två sådana. Får väl göra som den enda MPR aren här som redovisat vilka han håller på nämligen Kjell och för hans skull hoppas att Luleå vinner i eftermiddag. Hoppas i vilket fall på en rolig match.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Eftersom detta är sista matchen jag kan se innan jag åker till Thailand i morgon hoppas jag det är många med mig som kollar på viasat hockey och ser mitt Leksand spela mot Malmö på bortaplan, just nu inför tredje perioden leder vi med 5-0, tycker det är mycket bättre hockey än i elitserien men ångrar säkert de orden nästa år då vi har laget i hela Sveriges hjärta i den högsta serien. Har ingen aning om vilka som leder elitserien men efter att ha läst Kjell så antar jag att Luleå ligger bra till,annars tycker jag det ser bra ut med Djurgården på nedre plats i denna serie och AIK på nedre plats i elitserien, betyder att vi inte får några högriskmatcher nästa år med oss i elitserien och Stockholmslagen kvar i allsvenskan, nu gjorde LIF 6-0, tror husse och jag njuter.

I morgon denna tid är jag i Doha och ser faktiskt inte fram mot denna resa som jag normalt brukar göra.

Hade det inte varit för frun hade jag hellre stannat hemma och sett LIF gå upp i eliten.

Ha det bra var ni nu än är på måndag är jag i Thailand.

Det här skrev jag i oktober förra året, nästan alla rätt förutom AIK då som tyvärr klarade sig kvar. Men kanske lite tur då vi har ännu ett soplag att klå nästa sesong.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Här är nåpnting för swampen å måne att se å lära :thumbsup:

post-5552-0-68834300-1366111926.jpg

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Måste bara hålla med har man inte eget kapital skall man mista sin elitlicens, så har det vart för många lag.

Kommer ihåg när ÖSK hade ett underskott på 800 000-900 000:- och dom fick ihop det innan tidfristen var ute men ut åkte vi från allsvenskan

så ett nybyggarlag från södertälje fick vår plats.

Aik åkte ur så det rykte när dom inte hade sina finanser fixade det är fler klubbar som dom har tagit elitlicensen för men vissa lag ser dom mellan fingrarna.

Sloppa den regel eftersom den inte gäller alla, kolla Mora hockey samma sak där står i tidningen idag.

Sedan tycker jag att själva upplägget att komma till elitserien är hur sjukt som helst, vinner man serien skall man upp direkt kommer man sist i serien skall man ner direkt 2:an i serien kvalar men den som kommer näst sist.

Som det är nu spelar det ingen roll om du vinner serien för då skall du kvala både med 2 lag från elitserien samt 3 lagen från serien.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Heja Leksand det populäraste laget i svedala

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Inte bra; från LIF:s hemsida

Erik Hanses lämnar LIF

Tommy Salo fick idag ett besked om att Erik Hanses tackat nej till det kontraktsförslag han fått av sportchefen. Jakten på ersättare är påbörjad.

Dela på andra sajter

Härligt att nya målvakterna är klara redan nu, och 2 bra målisar också
från LIF:s Hemsida

Modomålvakten Oscar Alsenfelt och Joel Gistedt, senast i BIK Karlskoga har idag skrivit kontrakt med Leksands IF.
Oscar var en starkt bidragande orsak till föreningens avancemang till elitserien med en räddningsprocent i kvalserien på 93.1% på dem 8 matcher han vaktade målet.
Kontraktet med Oscar är skrivet på en säsong.
Vid sin sida i vinter kommer han slåss om förstaspaden med Joel Gistedt, närmast från BIK Karlskoga där han vaktade målet vid 47 tillfällen och hade en räddningsprocent på 91.1%.
Joel hade en elitserieklausul i sitt kontrakt med BIK Karlskoga som han valde att utnyttja. Kontraktet med Joel är skrivet på två år.

Dela på andra sajter

Premiärmatchen är klar Brynäs - Leksand

håller på å fixar buss och biljetter härifrån stan, sponsorer till pilsnern/mat behövs också :14:  :crazy:  :thumbsup:  :17:

Nu får man nog börja en ny tråd som handlar om säsong 13/14  skål :17:

Dela på andra sajter

Det va väl ett Djävla tjat om detta Dallag ÖIK RUELS!!!!

Såg Du Vilka Vär!!!????

Herregud 2 NHL Proffs!!!

2 KHL Proffs???

Leksand får köra på Trottoaren igen eller ÖIK-Lek ????

Puss på P!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Premiärmatchen är klar Brynäs - Leksand

håller på å fixar buss och biljetter härifrån stan, sponsorer till pilsnern/mat behövs också :14:  :crazy:  :thumbsup:  :17:

Nu får man nog börja en ny tråd som handlar om säsong 13/14  skål :17:

Var har du fått den uppgiften ifrån, Länk till sida är tacksamt, har spelprogrammet kommit ut redan

Dela på andra sajter

Står både i Dalarnas tidningar dt.se och Aftonblaskan, vart dom fått uppgifterna ifrån står däremot inte.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Står både i Dalarnas tidningar dt.se och Aftonblaskan, vart dom fått uppgifterna ifrån står däremot inte.

4 aug är det träningsmatch mot Brynäs. Men något spelprogram är inte klart ännu.

Dela på andra sajter

8 aug är det träningsmatch mot Brynäs. Men något spelprogram är inte klart ännu.

Träningsmatcher 2013

1   Tor 8-aug   Brynäs IF - Leksands IF Sandviken

2   Ons 14-aug   Leksands IF - Södertälje SK Surahammar

3   Lör 17-aug   Leksands IF - AIK Norrtälje

4   Tor 22-aug   Leksands IF - Västerås Hedemora

5   Tor 29-aug 19.00 Sundsvall - Leksands IF Sundsvall

6   Fre 30-aug 20.00 Timrå IK - Leksands IF Sundsvall

7   Lör 31-aug 13.30 Leksands IF - Modo Hockey Sundsvall

8   Tis 3-sep   Skellefteå AIK - Leksands IF Skellefteå

9   Tor 5-sep   Modo Hockey - Leksands IF Örnsköldsvik

Ändrades av dumpen
Dela på andra sajter

Tydligen är nu nästa års matchtröja nu klar för dalmasarna

atu9adeb.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tydligen är nu nästa års matchtröja nu klar för dalmasarna

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ha ha

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Från Leksands IF:s Hemsida

Leksands IF

Första två omgångarna av Elitserien 2013-2014

Elitseriesäsongen 2013/2014 drar igång den 14 september och i första omgången spelar nykomlingarna Leksands IF mot Brynäs IF hemma. Ett klassiskt derby! Regerande svenska mästarna Skellefteå AIK tar emot Frölunda HC.

Dela på andra sajter

Har lite tråkigt,har läst genom Leksand tråden och blir nästan lite förvånad hur rätt jag hade när jag förutspådde hur det skulle gå.Enda felet där var att jag trodde att AIK skulle gå lite sämre, men dom klarade sig med ett nödrop.

Skrev också att Leksand skött sin ekonomi under all kritik, men att man nog inte ska ropa allt för högt innan man vet hur det egna favoritlaget ligger till.

Först ut att kritisera Leksand var förre ledaren i Mora, Simons som påhejad av tvärblinda Morasupportrtrar, tror det var båda två som skrek sig hesa och spydde galla över hur Leksand skött sin ekonomi.Tog nog ung. en vecka innan Simons fick krypa till kommunen med tupen i vacker hand och  be dom köpa ishallen för 12 mille. samma ishall som MIK fick köpa för EN krona för några år sedan.`Var väl kanske inget bevis på vilken affärsman han är eftersom han även satt i kommunalstyrelsen och kunde rösta för köp.

Nästa man (lag) till rakning är Timrå,som har gjort samma sak som vad Leksand gjorde fastän utan så mycket rabalder ,hur det går får vi väl se om några månader. Därefter kom MODO som också ligger risigt till.

Hoppas verkligen Sam sip sam även hjälper dom lagen lika som han gjort med Leksand, tror det var någonting runt 6.000 som han betalat till dom och för rättvisans namn måste man ju begära att de andra lagen som ligger risigt till blir lika behandlande.

Nu ser jag med förtröstan fram mot nästa sesong och tar vi inte guld nu så hoppas jag vi kommer till slutspel men SM guld det kommer vi att återigen ta,hälsar flor

Ändrades av flor

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har lite tråkigt,har läst genom Leksand tråden och blir nästan lite förvånad hur rätt jag hade när jag förutspådde hur det skulle gå.Enda felet där var att jag trodde att AIK skulle gå lite sämre, men dom klarade sig med ett nödrop.

Skrev också att Leksand skött sin ekonomi under all kritik, men att man nog inte ska ropa allt för högt innan man vet hur det egna favoritlaget ligger till.

Först ut att kritisera Leksand var förre ledaren i Mora, Simons som påhejad av tvärblinda Morasupportrtrar, tror det var båda två som skrek sig hesa och spydde galla över hur Leksand skött sin ekonomi.Tog nog ung. en vecka innan Simons fick krypa till kommunen med tupen i vacker hand och  be dom köpa ishallen för 12 mille. samma ishall som MIK fick köpa för EN krona för några år sedan.`Var väl kanske inget bevis på vilken affärsman han är eftersom han även satt i kommunalstyrelsen och kunde rösta för köp.

Nästa man (lag) till rakning är Timrå,som har gjort samma sak som vad Leksand gjorde fastän utan så mycket rabalder ,hur det går får vi väl se om några månader. Därefter kom MODO som också ligger risigt till.

Hoppas verkligen Sam sip sam även hjälper dom lagen lika som han gjort med Leksand, tror det var någonting runt 6.000 som han betalat till dom och för rättvisans namn måste man ju begära att de andra lagen som ligger risigt till blir lika behandlande.

Nu ser jag med förtröstan fram mot nästa sesong och tar vi inte guld nu så hoppas jag vi kommer till slutspel men SM guld det kommer vi att återigen ta,hälsar flor

Timrå ska få 12000 av mig

Dela på andra sajter

Timrå ska få 12000 av mig

Jaha.......är det något du vill säga med det? Menar i en tråd som heter Leksand?

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Om du hade läst Flor:s inlägg så hade du förstått

Dela på andra sajter

Spar dina slantar, kommer säkert att behövas i päronlaget :crazy:

Dela på andra sajter

Nu är spelschemat officiellt, men det ser knäppt ut här, när man kopierar över det. :crazy:

Elitserien 2013-2014
#
Dag

Datum

Kl.

Hemmalag

Bortalag

Resultat
1
Lör

14-sep

16.00

Leksands IF

-

Brynäs IF

2

Tis

17-sep

19.00

Örebro HK

-

Leksands IF

3

Tor

19-sep

19.00

Leksands IF

-

Modo Hockey

4

Lör

21-sep

16.00

Färjestad BK

-

Leksands IF

5

Ons

25-sep

19.00

Leksands IF

-

Linköpings HC

6

Fre

27-sep

19.00

Leksands IF

-

Växjö Lakers

7

Ons

02-okt

19.00

Luleå HF

-

Leksands IF

8

Fre

04-okt

19.00

Skellefteå AIK

-

Leksands IF

9

Lör

05-okt

18.30

Leksands IF

-

AIK

10

Tis

08-okt

19.00

HV71

-

Leksands IF

11

Tor

10-okt

19.00

Frölunds HC

-

Leksands IF

12

Lör

12-okt

16.00

Leksands IF

-

Skellefteå AIK

13

Ons

16-okt

19.00

AIK

-

Leksands IF

14

Fre

18-okt

19.00

Leksands IF

-

Örebro HK

15

Tor

24-okt

19.00

Linköpings HC

-

Leksands IF

16

Lör

26-okt

18.30

Växjö Lakers

-

Leksands IF

17

Ons

30-okt

19.00

Leksands IF

-

HV71

18

Fre

01-nov

19.00

Leksands IF

-

Frölunda HC

19

Sön

03-nov

17.00

Brynäs IF

-

Leksands IF

20

Tis

12-nov

19.00

Leksands IF

-

Färjestads BK

21

Tor

14-nov

19.00

Leksands IF

-

AIK

22

Lör

16-nov

18.30

Örebro HK

-

Leksands IF

26

Mån

18-nov

19.00

Leksands IF

-

Växjö Lakers

23

Tor

21-nov

19.00

Skellefteå AIK

-

Leksands IF

24

Lör

23-nov

18.30

Leksands IF

-

Luleå HF

25

Tis

26-nov

19.00

Modo Hockey

-

Leksands IF

27

Sön

1-dec

19.00

Leksands IF

-

Linköpings HC

28

Ons

04-dec

19.00

Luleå HF

-

Leksands IF

29

Fre

06-dec

19.00

Leksands IF

-

Modo Hockey

30

Lör

07-dec

16.00

HV71

-

Leksands IF

31

Tis

10-dec

19.00

Linköpings HC

-

Leksands IF

32

Tor

12-dec

19.00

Leksands IF

-

Skellefteå AIK

33

Lör

14-dec

16.00

Modo Hockey

-

Leksands IF

34

Tor

26-dec

16.00

AIK

-

Leksands IF

35

Lör

28-dec

18:30

Leksands IF

-

Luleå HF

36

Mån

30-dec

19.00

Leksands IF

-

Färjestads BK

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...