husse Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Ännu en goo rulle med Jenza Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd April 14, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 14, 2013 Härliga bilder, har precis sett f1 från Kina och väntar nu på hockeyfinal no.2. Lite problem där då jag inte vet vilka jag ska hålla på, håller ju på Leksand och no.2 är Brynäs, efter det kommer norrlandslagen men nu är det ju två sådana. Får väl göra som den enda MPR aren här som redovisat vilka han håller på nämligen Kjell och för hans skull hoppas att Luleå vinner i eftermiddag. Hoppas i vilket fall på en rolig match. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd April 14, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 14, 2013 Eftersom detta är sista matchen jag kan se innan jag åker till Thailand i morgon hoppas jag det är många med mig som kollar på viasat hockey och ser mitt Leksand spela mot Malmö på bortaplan, just nu inför tredje perioden leder vi med 5-0, tycker det är mycket bättre hockey än i elitserien men ångrar säkert de orden nästa år då vi har laget i hela Sveriges hjärta i den högsta serien. Har ingen aning om vilka som leder elitserien men efter att ha läst Kjell så antar jag att Luleå ligger bra till,annars tycker jag det ser bra ut med Djurgården på nedre plats i denna serie och AIK på nedre plats i elitserien, betyder att vi inte får några högriskmatcher nästa år med oss i elitserien och Stockholmslagen kvar i allsvenskan, nu gjorde LIF 6-0, tror husse och jag njuter. I morgon denna tid är jag i Doha och ser faktiskt inte fram mot denna resa som jag normalt brukar göra. Hade det inte varit för frun hade jag hellre stannat hemma och sett LIF gå upp i eliten. Ha det bra var ni nu än är på måndag är jag i Thailand. Det här skrev jag i oktober förra året, nästan alla rätt förutom AIK då som tyvärr klarade sig kvar. Men kanske lite tur då vi har ännu ett soplag att klå nästa sesong. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 16, 2013 Dela Inlagd April 16, 2013 Här är nåpnting för swampen å måne att se å lära Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd April 16, 2013 Dela Inlagd April 16, 2013 Måste bara hålla med har man inte eget kapital skall man mista sin elitlicens, så har det vart för många lag. Kommer ihåg när ÖSK hade ett underskott på 800 000-900 000:- och dom fick ihop det innan tidfristen var ute men ut åkte vi från allsvenskan så ett nybyggarlag från södertälje fick vår plats. Aik åkte ur så det rykte när dom inte hade sina finanser fixade det är fler klubbar som dom har tagit elitlicensen för men vissa lag ser dom mellan fingrarna. Sloppa den regel eftersom den inte gäller alla, kolla Mora hockey samma sak där står i tidningen idag. Sedan tycker jag att själva upplägget att komma till elitserien är hur sjukt som helst, vinner man serien skall man upp direkt kommer man sist i serien skall man ner direkt 2:an i serien kvalar men den som kommer näst sist. Som det är nu spelar det ingen roll om du vinner serien för då skall du kvala både med 2 lag från elitserien samt 3 lagen från serien. Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd April 16, 2013 Dela Inlagd April 16, 2013 Heja Leksand det populäraste laget i svedala När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 17, 2013 Dela Inlagd April 17, 2013 Inte bra; från LIF:s hemsida Erik Hanses lämnar LIF Tommy Salo fick idag ett besked om att Erik Hanses tackat nej till det kontraktsförslag han fått av sportchefen. Jakten på ersättare är påbörjad. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 18, 2013 Dela Inlagd April 18, 2013 Härligt att nya målvakterna är klara redan nu, och 2 bra målisar också från LIF:s Hemsida Modomålvakten Oscar Alsenfelt och Joel Gistedt, senast i BIK Karlskoga har idag skrivit kontrakt med Leksands IF. Oscar var en starkt bidragande orsak till föreningens avancemang till elitserien med en räddningsprocent i kvalserien på 93.1% på dem 8 matcher han vaktade målet. Kontraktet med Oscar är skrivet på en säsong. Vid sin sida i vinter kommer han slåss om förstaspaden med Joel Gistedt, närmast från BIK Karlskoga där han vaktade målet vid 47 tillfällen och hade en räddningsprocent på 91.1%. Joel hade en elitserieklausul i sitt kontrakt med BIK Karlskoga som han valde att utnyttja. Kontraktet med Joel är skrivet på två år. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 19, 2013 Dela Inlagd April 19, 2013 Premiärmatchen är klar Brynäs - Leksand håller på å fixar buss och biljetter härifrån stan, sponsorer till pilsnern/mat behövs också Nu får man nog börja en ny tråd som handlar om säsong 13/14 skål Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 19, 2013 Dela Inlagd April 19, 2013 Det va väl ett Djävla tjat om detta Dallag ÖIK RUELS!!!! Såg Du Vilka Vär!!!? Herregud 2 NHL Proffs!!! 2 KHL Proffs??? Leksand får köra på Trottoaren igen eller ÖIK-Lek ? Puss på P! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPutte Inlagd April 19, 2013 Dela Inlagd April 19, 2013 Premiärmatchen är klar Brynäs - Leksand håller på å fixar buss och biljetter härifrån stan, sponsorer till pilsnern/mat behövs också Nu får man nog börja en ny tråd som handlar om säsong 13/14 skål Var har du fått den uppgiften ifrån, Länk till sida är tacksamt, har spelprogrammet kommit ut redan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd April 19, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 19, 2013 Står både i Dalarnas tidningar dt.se och Aftonblaskan, vart dom fått uppgifterna ifrån står däremot inte. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPutte Inlagd April 20, 2013 Dela Inlagd April 20, 2013 Står både i Dalarnas tidningar dt.se och Aftonblaskan, vart dom fått uppgifterna ifrån står däremot inte. 4 aug är det träningsmatch mot Brynäs. Men något spelprogram är inte klart ännu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPutte Inlagd April 20, 2013 Dela Inlagd April 20, 2013 (ändrad) 8 aug är det träningsmatch mot Brynäs. Men något spelprogram är inte klart ännu. Träningsmatcher 2013 1 Tor 8-aug Brynäs IF - Leksands IF Sandviken 2 Ons 14-aug Leksands IF - Södertälje SK Surahammar 3 Lör 17-aug Leksands IF - AIK Norrtälje 4 Tor 22-aug Leksands IF - Västerås Hedemora 5 Tor 29-aug 19.00 Sundsvall - Leksands IF Sundsvall 6 Fre 30-aug 20.00 Timrå IK - Leksands IF Sundsvall 7 Lör 31-aug 13.30 Leksands IF - Modo Hockey Sundsvall 8 Tis 3-sep Skellefteå AIK - Leksands IF Skellefteå 9 Tor 5-sep Modo Hockey - Leksands IF Örnsköldsvik Ändrades April 20, 2013 av dumpen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 21, 2013 Dela Inlagd April 21, 2013 Tydligen är nu nästa års matchtröja nu klar för dalmasarna Sent from my iPad using Tapatalk HD Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 22, 2013 Dela Inlagd April 22, 2013 Tydligen är nu nästa års matchtröja nu klar för dalmasarnaSent from my iPad using Tapatalk HDHa haSkickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Från Leksands IF:s Hemsida Leksands IF Första två omgångarna av Elitserien 2013-2014 Elitseriesäsongen 2013/2014 drar igång den 14 september och i första omgången spelar nykomlingarna Leksands IF mot Brynäs IF hemma. Ett klassiskt derby! Regerande svenska mästarna Skellefteå AIK tar emot Frölunda HC. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd April 30, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2013 (ändrad) Har lite tråkigt,har läst genom Leksand tråden och blir nästan lite förvånad hur rätt jag hade när jag förutspådde hur det skulle gå.Enda felet där var att jag trodde att AIK skulle gå lite sämre, men dom klarade sig med ett nödrop. Skrev också att Leksand skött sin ekonomi under all kritik, men att man nog inte ska ropa allt för högt innan man vet hur det egna favoritlaget ligger till. Först ut att kritisera Leksand var förre ledaren i Mora, Simons som påhejad av tvärblinda Morasupportrtrar, tror det var båda två som skrek sig hesa och spydde galla över hur Leksand skött sin ekonomi.Tog nog ung. en vecka innan Simons fick krypa till kommunen med tupen i vacker hand och be dom köpa ishallen för 12 mille. samma ishall som MIK fick köpa för EN krona för några år sedan.`Var väl kanske inget bevis på vilken affärsman han är eftersom han även satt i kommunalstyrelsen och kunde rösta för köp. Nästa man (lag) till rakning är Timrå,som har gjort samma sak som vad Leksand gjorde fastän utan så mycket rabalder ,hur det går får vi väl se om några månader. Därefter kom MODO som också ligger risigt till. Hoppas verkligen Sam sip sam även hjälper dom lagen lika som han gjort med Leksand, tror det var någonting runt 6.000 som han betalat till dom och för rättvisans namn måste man ju begära att de andra lagen som ligger risigt till blir lika behandlande. Nu ser jag med förtröstan fram mot nästa sesong och tar vi inte guld nu så hoppas jag vi kommer till slutspel men SM guld det kommer vi att återigen ta,hälsar flor Ändrades April 30, 2013 av flor bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 30, 2013 Dela Inlagd April 30, 2013 Har lite tråkigt,har läst genom Leksand tråden och blir nästan lite förvånad hur rätt jag hade när jag förutspådde hur det skulle gå.Enda felet där var att jag trodde att AIK skulle gå lite sämre, men dom klarade sig med ett nödrop.Skrev också att Leksand skött sin ekonomi under all kritik, men att man nog inte ska ropa allt för högt innan man vet hur det egna favoritlaget ligger till. Först ut att kritisera Leksand var förre ledaren i Mora, Simons som påhejad av tvärblinda Morasupportrtrar, tror det var båda två som skrek sig hesa och spydde galla över hur Leksand skött sin ekonomi.Tog nog ung. en vecka innan Simons fick krypa till kommunen med tupen i vacker hand och be dom köpa ishallen för 12 mille. samma ishall som MIK fick köpa för EN krona för några år sedan.`Var väl kanske inget bevis på vilken affärsman han är eftersom han även satt i kommunalstyrelsen och kunde rösta för köp. Nästa man (lag) till rakning är Timrå,som har gjort samma sak som vad Leksand gjorde fastän utan så mycket rabalder ,hur det går får vi väl se om några månader. Därefter kom MODO som också ligger risigt till. Hoppas verkligen Sam sip sam även hjälper dom lagen lika som han gjort med Leksand, tror det var någonting runt 6.000 som han betalat till dom och för rättvisans namn måste man ju begära att de andra lagen som ligger risigt till blir lika behandlande. Nu ser jag med förtröstan fram mot nästa sesong och tar vi inte guld nu så hoppas jag vi kommer till slutspel men SM guld det kommer vi att återigen ta,hälsar flor Timrå ska få 12000 av mig Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd April 30, 2013 Dela Inlagd April 30, 2013 Timrå ska få 12000 av mig Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Jaha.......är det något du vill säga med det? Menar i en tråd som heter Leksand? "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 30, 2013 Dela Inlagd April 30, 2013 Har lite tråkigt,har läst genom Leksand tråden och blir nästan lite förvånad hur rätt jag hade när jag förutspådde hur det skulle gå.Enda felet där var att jag trodde att AIK skulle gå lite sämre, men dom klarade sig med ett nödrop. Skrev också att Leksand skött sin ekonomi under all kritik, men att man nog inte ska ropa allt för högt innan man vet hur det egna favoritlaget ligger till. Först ut att kritisera Leksand var förre ledaren i Mora, Simons som påhejad av tvärblinda Morasupportrtrar, tror det var båda två som skrek sig hesa och spydde galla över hur Leksand skött sin ekonomi.Tog nog ung. en vecka innan Simons fick krypa till kommunen med tupen i vacker hand och be dom köpa ishallen för 12 mille. samma ishall som MIK fick köpa för EN krona för några år sedan.`Var väl kanske inget bevis på vilken affärsman han är eftersom han även satt i kommunalstyrelsen och kunde rösta för köp. Nästa man (lag) till rakning är Timrå,som har gjort samma sak som vad Leksand gjorde fastän utan så mycket rabalder ,hur det går får vi väl se om några månader. Därefter kom MODO som också ligger risigt till. Hoppas verkligen Sam sip sam även hjälper dom lagen lika som han gjort med Leksand, tror det var någonting runt 6.000 som han betalat till dom och för rättvisans namn måste man ju begära att de andra lagen som ligger risigt till blir lika behandlande. Nu ser jag med förtröstan fram mot nästa sesong och tar vi inte guld nu så hoppas jag vi kommer till slutspel men SM guld det kommer vi att återigen ta,hälsar flor Om du hade läst Flor:s inlägg så hade du förstått Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 1, 2013 Dela Inlagd Maj 1, 2013 Spar dina slantar, kommer säkert att behövas i päronlaget Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 2, 2013 Dela Inlagd Maj 2, 2013 Nu är spelschemat officiellt, men det ser knäppt ut här, när man kopierar över det. Elitserien 2013-2014 # Dag Datum Kl. Hemmalag Bortalag Resultat 1 Lör 14-sep 16.00 Leksands IF - Brynäs IF 2 Tis 17-sep 19.00 Örebro HK - Leksands IF 3 Tor 19-sep 19.00 Leksands IF - Modo Hockey 4 Lör 21-sep 16.00 Färjestad BK - Leksands IF 5 Ons 25-sep 19.00 Leksands IF - Linköpings HC 6 Fre 27-sep 19.00 Leksands IF - Växjö Lakers 7 Ons 02-okt 19.00 Luleå HF - Leksands IF 8 Fre 04-okt 19.00 Skellefteå AIK - Leksands IF 9 Lör 05-okt 18.30 Leksands IF - AIK 10 Tis 08-okt 19.00 HV71 - Leksands IF 11 Tor 10-okt 19.00 Frölunds HC - Leksands IF 12 Lör 12-okt 16.00 Leksands IF - Skellefteå AIK 13 Ons 16-okt 19.00 AIK - Leksands IF 14 Fre 18-okt 19.00 Leksands IF - Örebro HK 15 Tor 24-okt 19.00 Linköpings HC - Leksands IF 16 Lör 26-okt 18.30 Växjö Lakers - Leksands IF 17 Ons 30-okt 19.00 Leksands IF - HV71 18 Fre 01-nov 19.00 Leksands IF - Frölunda HC 19 Sön 03-nov 17.00 Brynäs IF - Leksands IF 20 Tis 12-nov 19.00 Leksands IF - Färjestads BK 21 Tor 14-nov 19.00 Leksands IF - AIK 22 Lör 16-nov 18.30 Örebro HK - Leksands IF 26 Mån 18-nov 19.00 Leksands IF - Växjö Lakers 23 Tor 21-nov 19.00 Skellefteå AIK - Leksands IF 24 Lör 23-nov 18.30 Leksands IF - Luleå HF 25 Tis 26-nov 19.00 Modo Hockey - Leksands IF 27 Sön 1-dec 19.00 Leksands IF - Linköpings HC 28 Ons 04-dec 19.00 Luleå HF - Leksands IF 29 Fre 06-dec 19.00 Leksands IF - Modo Hockey 30 Lör 07-dec 16.00 HV71 - Leksands IF 31 Tis 10-dec 19.00 Linköpings HC - Leksands IF 32 Tor 12-dec 19.00 Leksands IF - Skellefteå AIK 33 Lör 14-dec 16.00 Modo Hockey - Leksands IF 34 Tor 26-dec 16.00 AIK - Leksands IF 35 Lör 28-dec 18:30 Leksands IF - Luleå HF 36 Mån 30-dec 19.00 Leksands IF - Färjestads BK Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 2, 2013 Dela Inlagd Maj 2, 2013 Ser bra utSkickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 2, 2013 Dela Inlagd Maj 2, 2013 Lååååååååååånmnnnnggggggggggggg lista Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu