Jump to content
IGNORERAD

Leksand


flor

Recommended Posts

Tomtebrus är ett bra bedövningsmedel! När redovisas resultatet av föregående match?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 690
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    132

  • flor

    101

  • Sam sip sam

    70

  • måne

    44

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

  • 2 veckor senare...

Är du bajare i fotboll?

Har alltid gillat lag som är lite annorlunda, därför har jag gillat Bajen sedan de efter att ha blivit

 

Svenska mästare sparkade tränaren för att dom spelade för tråkig fotboll.

 

Tror nog dom är ganska ensamma i världen om det.

 

För Leksand går det ju mycket bättre än vad jag vågat hoppas slutspelsplatts nu hoppas det håller i sig.

 

För Örebro började det lika bra, dom slog ju alla lag, ja förutom Leksand då, men sedan har något hänt.

 

Stryk 10 matcher på rad nu och sist i SHL. Hoppas det vänder för dem igen, ja efter på lördag,

 

efter det kan de gärna börja vinna igen.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid gillat lag som är lite annorlunda, därför har jag gillat Bajen sedan de efter att ha blivit

 

Svenska mästare sparkade tränaren för att dom spelade för tråkig fotboll.

 

Tror nog dom är ganska ensamma i världen om det.

 

För Leksand går det ju mycket bättre än vad jag vågat hoppas slutspelsplatts nu hoppas det håller i sig.

 

För Örebro började det lika bra, dom slog ju alla lag, ja förutom Leksand då, men sedan har något hänt.

 

Stryk 10 matcher på rad nu och sist i SHL. Hoppas det vänder för dem igen, ja efter på lördag,

 

efter det kan de gärna börja vinna igen.

Nu jäklar är det tagelskjorta på för ÖHK,och vi börjar med att ta skalpen på Leksand(hoppas jag)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry måne vi tog er men det satt hårt åt. Nu ligger vi jättehögt i tabellen mot vad jag väntat mig.

 

Men det är långt kvar och det gäller att glädja sig medan man kan.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry måne vi tog er men det satt hårt åt. Nu ligger vi jättehögt i tabellen mot vad jag väntat mig.

 

Men det är långt kvar och det gäller att glädja sig medan man kan.

Leksand har pallat för trycket det har inte ÖHK(än)men som du vet så är hoppet det sista som överger människan  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksand har pallat för trycket det har inte ÖHK(än)men som du vet så är hoppet det sista som överger människan  :thumbsup:

Får väl hopas det vänder mot Modo nu i kväll ,med ny tränare kanske det går ?

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja i kväll vete fan vad dom sysslar med, dom verkar vara tämligen ointresserade eller om det är Frölunda som gör dom dåliga.

 

Men bättre än så här kan dom ju, blev en tråkig match att se.

 

Får väl ta Brynäs i nästa istället.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den segern satt bra! Kaffesumpen från Södra Gävle fick se sig besegrade. :y2:

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tyst det är i denna tråd nu  :crazy: Kan väl tillägga att mitt kära ÖHK åkte på ännu en "hedersam" förlust och det har de inte råd med,ser inte bra ut. :not_i:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tyst det är i denna tråd nu  :crazy: Kan väl tillägga att mitt kära ÖHK åkte på ännu en "hedersam" förlust och det har de inte råd med,ser inte bra ut. :not_i:

Helt rätt, det är sorg i Leksand i dag, vi får se vad chefsmunken ska hitta på efter den här tunga förlusten

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Oj, oj, oj, där satt det en seger IGEN över de gamla tidigare lagkamraterna som numera spelar nere i Gevalia-bukten!

1-0 är också ett resultat!

Tabellmässigt OK!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

JAPP!!!

Där satt den, finalen i "play in kampen".

Sänds på 9:an imorgon den 13/3 -14 kl. 19.00 UTC +1.

Knäckebrödsgrabbarna hade råg i ryggen att kriga ner HV-pojkarna från Bibel-bältet!

http://www.hv71.se

http://www.leksandsif.se

SHL-final 2014: Leksand - Brynäs!!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hihi

Jag hittade en souvenirbild på den berömda, numera sålda konceptet

 

post-5552-0-07744700-1394707235_thumb.jp

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Birger LKPG

Skulle va skönt om HV vann ikväll, för då får vi möta skit laget från Göreborg och det kan ju bara bli 4 lätta vinster. :14:  :14:

 

Kanske fel tråd att skriva att Leksand ska få stryk men men :crazy:

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Leksand bygger vidare på sitt nya lag, nu är det klart med en riktigt duktig finne; Toni Kähkönen  en duktig 2 vägsspelare

som tillsammans med Ryno kommer att svara för mängder av mål-pass och uppspel. :thumbsup: 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksand bygger vidare på sitt nya lag, nu är det klart med en riktigt duktig finne; Toni Kähkönen  en duktig 2 vägsspelare

som tillsammans med Ryno kommer att svara för mängder av mål-pass och uppspel. :thumbsup: 

Har dom sålt mer trottoar? :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom sålt mer trottoar? :crazy:

Dom har sålt hela konceptet till skansenlaget, för Väldigt mycke grus :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Äntligen lite rensning i toppen av isberget, saxat från LIFnews

Enligt uppgifter i Dalarnas tidningar, som brukar ha god koll på Leksands IF, står det nu klart att Sven Rosén, Håkan Östlund och Bertil Daniels nu har gjort sitt i Leksand. Daniels lämnar den ideella föreningen och Rosen och Östlund lämnar aktiebolaget (där hockeyverksamheten bedrivs), om uppgifterna stämmer.

Den enda som har uttalat sig om det är Rosén och han menar att han har hoppat av. Det kan inte kommenteras bättre än vad Emil Nilsén gjorde i sin blogg på DT.se: Att hoppa av i det läget är lite som att säga ”jag skulle ändå gå hem nu” när man blir utkastad från krogen.

Att just dessa tre herrar nu får lämna sina platser är mycket, mycket logiskt. Av dem som är kvar i styrelsen, är det dessa tre som en gång var med och stod på barrikaderna för januarivärvningar och huvudlösa kortsiktiga satsningar, som sedermera ledde till att föreningen nästan gick i konkurs. Detta skadade givetvis föreningen oerhört och är den värsta kris den någonsin genomgått hittills. Tack och lov ställde supportrar, sponsorer och fordringsägare upp den gången, vilket räddade Leksand.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen lite rensning i toppen av isberget, saxat från LIFnews

Enligt uppgifter i Dalarnas tidningar, som brukar ha god koll på Leksands IF, står det nu klart att Sven Rosén, Håkan Östlund och Bertil Daniels nu har gjort sitt i Leksand. Daniels lämnar den ideella föreningen och Rosen och Östlund lämnar aktiebolaget (där hockeyverksamheten bedrivs), om uppgifterna stämmer.

Den enda som har uttalat sig om det är Rosén och han menar att han har hoppat av. Det kan inte kommenteras bättre än vad Emil Nilsén gjorde i sin blogg på DT.se: Att hoppa av i det läget är lite som att säga ”jag skulle ändå gå hem nu” när man blir utkastad från krogen.

Att just dessa tre herrar nu får lämna sina platser är mycket, mycket logiskt. Av dem som är kvar i styrelsen, är det dessa tre som en gång var med och stod på barrikaderna för januarivärvningar och huvudlösa kortsiktiga satsningar, som sedermera ledde till att föreningen nästan gick i konkurs. Detta skadade givetvis föreningen oerhört och är den värsta kris den någonsin genomgått hittills. Tack och lov ställde supportrar, sponsorer och fordringsägare upp den gången, vilket räddade Leksand.

Ja länge leve Brynäs.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...