Jump to content
IGNORERAD

Leksand


flor

Recommended Posts

Nu drar dala dansen igång.

Heja Leksand.  

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 690
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    132

  • flor

    101

  • Sam sip sam

    70

  • måne

    44

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja nu är vi där, jag har precis druckit den godaste wirren jag någonsin smakat. LYCKA

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer hyllningar

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir kul att se Leksand igen, drar alltid fulla hus var de än spelar. Höjer kanske inte nivån på elitserien men absolut stämningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir kul att se Leksand igen, drar alltid fulla hus var de än spelar. Höjer kanske inte nivån på elitserien men absolut stämningen!

aik lär väl hyra globen igen, när leksand kommer på besök, om dom har råd, där är det ingen kommunsponsring

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Vilket lag håller du på ? kan garantera att det finns saker att dölja.

Finns inte ett elitlag där det inte fuskas stort som litet.

ja men lyxfällan lek-sand är väl ända laget som vi skattebetalare får pröjsa lönerna till spelarna ,bedrövligt

Link to comment
Dela på andra sajter

ja men lyxfällan lek-sand är väl ända laget som vi skattebetalare får pröjsa lönerna till spelarna ,bedrövligt

Om du kan precisera vad du har betalat ska jag gladeligen betala tillbaka, om du inte kan tycker jag du ska ha en lite mindre ton.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och reta mig inte nu när jag är glad för avansemang för jag firar med en whiskey och vill ogärna bli avstängd.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-10325-0-93419500-1364668422.jpg

Ja nu är vi där, jag har precis druckit den godaste wirren jag någonsin smakat. LYCKA

Jag också!!!!!   :14:  :plea:  :yahoo:

Och om en 9 dar bär det av till Thailand Tjohoooooooooooooooo!    :im_happy:  :drunk:  :glasses:  :beach:  :rotfl:  :neo:  :17:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Om du kan precisera vad du har betalat ska jag gladeligen betala tillbaka, om du inte kan tycker jag du ska ha en lite mindre ton.

Det har du inte råd med ,bedrövligt är det ,förstår att inte den sanna glädjen finns :crazy:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Enligt Dalarnas Tidningar har de båda bolagen gemensamt plockat ut 2 559 168 kronor från länsstyrelsen för att täcka löneutgifterna för totalt 135 arbetstagare. Av de pengarna uppges 1,1 miljoner kronor gå till spelarlöner.

Tre spelare med över 100 000 kronor i månaden

- Lönegarantin gäller i normalfallet i en månad. Sedan ska bolaget bära sina egna lönekostnader för dem som är kvar i tjänst. Maxbeloppet för lönegarantin är satt till fyra prisbasbelopp, alltså runt 176 000 kronor, så Leksand har tre spelare som ligger över 100 000 i lön som inte skulle kunna få ut mer än en månad, säger Per Barrdal, ansvarig för lönegarantin vid länsstyrelsen Dalarna, till DT.

Spelarna som tjänar mer än 100 000 kronor per månad är enligt DT Gabriel Karlsson (130 000 kronor), Michael Raffl (114 238 kronor) och Mattias Timander (107 500 kronor).

Tidigare under hösten har Leksands Sparbank betalat ut lönerna och även garanterat att de ska betalas ut under hela rekonstruktionstiden. Den förväntas enligt Leksands IF och rekonstruktören Mats Emthén pågå till slutet av februari.Fick inga siffror?

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Och sanna glädjen finns, det enda jag funderar på om det inte varit bättre att stanna i allsvenskan som är roligare än elitserien som tappar publik varje säsong kommer att sakna derbyna mot Mora men antar att det blir bättre intresse nu när Leksand är där.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem av er har betalat 120 millar ?

Ingen ide och argumentera med bittra djurgårdare!   :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Och sanna glädjen finns, det enda jag funderar på om det inte varit bättre att stanna i allsvenskan som är roligare än elitserien som tappar publik varje säsong kommer att sakna derbyna mot Mora men antar att det blir bättre intresse nu när Leksand är där.

Sann glädje ,ja humor på hög nivå ,fuskar sig upp och har sann glädje ja kära nån :crazy:  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Ingen ide och argumentera med bittra djurgårdare!   :crazy:

Måne är ÖREBROARE dom som tog den ärliga vägen till elitserien he he

Link to comment
Dela på andra sajter

133 miljoner.Så mycket konsumeras i samband med Leksands hemmamatcher och av de 166 000 årliga besökstillfällen som hockeyn ger.

Så det betalar sig.

 

http://www.dt.se/nyheter/leksand/1.5563527-lif-turismen-drar-in-133-miljoner

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja men lyxfällan lek-sand är väl ända laget som vi skattebetalare får pröjsa lönerna till spelarna ,bedrövligt

Anar ett stort mått av besvikelse för att skansenlaget inte tog sig till slutspel :crazy: , men du får trösta dig med en roligare serie, utann ryck å slithockeyn som dom kör med :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem bryr sej vad som konsumeras när man är i skuld och inte kan betala sina skulder.

Vem då ??? du ?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sann glädje ,ja humor på hög nivå ,fuskar sig upp och har sann glädje ja kära nån :crazy:  :ahh:

Fuskar ??? var när då, fortfarande besviken på ditt jönslag

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...