Jump to content
IGNORERAD

Reglerna för vätskor på flyg förändrade ännu eller inte?

Kim

Recommended Posts

Undrar över om de ändringar angående reglerna om vätskor på flyg som var på tal för ett bra tag sedan ännu har genomförts eller inte?

Ni vet, man har ju sedan 11 sept attackerna inte fått ha mer än 100 ml vätskeförpackningar i handbagaget när man gått genom säkerhetskontrollerna på flygplatser. Men för ungefär ett halvår, ett år sedan, så skrev man ju att dessa regler var på väg att lättas upp igen alternativt tas bort helt.

Ska ut på en snabb liten tripp till Tyskland nästa vecka, tänkte resa med enbart handbagage och funderar därför på om jag kan ta med mig en liten flarra eller inte?

Skulle vara skönt att slippa checka in ett bagage.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Undrar över om de ändringar angående reglerna om vätskor på flyg som var på tal för ett bra tag sedan ännu har genomförts eller inte?

Ni vet, man har ju sedan 11 sept attackerna inte fått ha mer än 100 ml vätskeförpackningar i handbagaget när man gått genom säkerhetskontrollerna på flygplatser. Men för ungefär ett halvår, ett år sedan, så skrev man ju att dessa regler var på väg att lättas upp igen alternativt tas bort helt.

Ska ut på en snabb liten tripp till Tyskland nästa vecka, tänkte resa med enbart handbagage och funderar därför på om jag kan ta med mig en liten flarra eller inte?

Skulle vara skönt att slippa checka in ett bagage.

Jag brukar flyga med AirBerlin Göteborg till Berlin Tegel

Har varje gång har jag med mig så kallad kabin väska utan problem. Ibland så kan jag inte ha dator i kabinväskan så

har jag datorväska med det går hur bra som helst.

Dela på andra sajter

Har varje gång har jag med mig så kallad kabin väska utan problem

Har du lagrad några vätskor i väskan ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Har du lagrad några vätskor i väskan ?

Deo tandkräm, tandskölj, rakvatten, i olika förpakningar men har aldrig funderat om de är 100 ml.

De har aldrig öppnat en väska heller för mig.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...