Jump to content
IGNORERAD

ICC, roll i Thailand diskuterades på universitet i Khon Kaen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

andersbangkok

Du har aldrig fattat det där med att om en regering våldför sig på det folk som valt dom genom att missbruka makten för egen vinning, är det inte OK

Och om ett land som Thailand inte har en fungerande konstitution, fungerande konstitutionsdomstol och en fungerande demokrati, saknar landet de grundläggande mekanismer som skall skydda landets befolkning från att bli våldtagna av sina egna folkvalda

Det är i den situationen Thailand befinner sig och det mot den grunden militären yttrar sig

Hade allt varit OK i övrigt hade aldrig någon form av extrajuriditiära agerande från maktkonfigurationer utanför de demokratiska grunderna behövts och är i grunden ALLTID fel sett ur ett demokratiskt perspektiv

Men inte den mest blåögda svensk kan väl anse att demokrati och konstitution fungerar i Thailand när man ser hur de folkvalda missbrukar den makt som folket gett dom ?

Hej

Samtliga opinionsundersökningar pekar ju precis på motsatsen, den nuvarande regeringen är ju tvärtom ovanligt populär hos befolkningen, och PM själv har ju också jättefina siffror att luta sig emot, så man ska nog ta det som kuppivrarna och politiska motståndare säger med en nypa salt.

Mvh isan Lover

IL svarade inte ens på inlägget utan det blev vanliga pamfletter.

"Motsatsen..:" till vadå? Att gänget vid makten missbrukar den? Det har undersökningen inte ett dugg med att göra.

Det som jag tycker är bekymmersamt är att regeringen kan fortsätta försätta landet i ekonomiska problem genom att plundra det legalt.

Då måste man överväga vilka åtgärder man ska vidtaga för att hejda plundrandet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 161
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    34

  • andersbangkok

    18

  • MaiChai

    16

  • Wanchai

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

IL svarade inte ens på inlägget utan det blev vanliga pamfletter.

"Motsatsen..:" till vadå? Att gänget vid makten missbrukar den? Det har undersökningen inte ett dugg med att göra.

Det som jag tycker är bekymmersamt är att regeringen kan fortsätta försätta landet i ekonomiska problem genom att plundra det legalt.

Då måste man överväga vilka åtgärder man ska vidtaga för att hejda plundrandet.

Det finns en kraft som kan sätta stopp på plundrandet men hoppas det inte händer igen men spelar ingen roll när de redan har 16 000 000 000 bath i Hong Kong. Det kan finansiera många och långa upplopp. Bättre då att sätta stopp för herr Långarm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin/Yingluck tillsätter mer och mer släktingar till högre befattningar. Hur många personer inom Regeringen är idag tillsatta på meriter och inte på "brownnosing"?

I Thailändsk demokrati utser inte väljarna vilka personer som skall ingå i en regering och parlament.

Man röstar på ett parti som är privatägt, och sen bestämmer ägaren resten.

I vår Svenska demokrati röstar vi på personer som skall ingå i ett parti, dvs väljarna utser sina kandidater.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL svarade inte ens på inlägget utan det blev vanliga pamfletter.

"Motsatsen..:" till vadå? Att gänget vid makten missbrukar den? Det har undersökningen inte ett dugg med att göra.

Det som jag tycker är bekymmersamt är att regeringen kan fortsätta försätta landet i ekonomiska problem genom att plundra det legalt.

Då måste man överväga vilka åtgärder man ska vidtaga för att hejda plundrandet.

Hej

Du har aldrig tänkt tanken att den av kuppmakarna påstådda plundringen kanske inte ens existerar och att du själv kanske bara begår landets odemokratiska traditionella makthavare en tjänst genom att föra ut deras budskap?

Faktum är ju att i princip samtliga opinionsundersökningar visar att befolkningen är mycket nöjdare med denna regering än ex.vis Apishits, och att både Yingluck och hennes regering utklassar Apishits regering på nästan samtliga punkter, så enligt landets befolkning är ju denna regering ett lyft på samtliga plan.

Själv känner jag ingen oro alls över att befolkningen får utse sina regeringar i fria val och uttrycka sina uppfattningar i opinionsundersökningar, men jag förstår att det oroar kuppvännerna, demokraterna och PAD, för det är i princip inget som tyder på att befolkningen vill ge dom sitt stöd, så desperationen är nog stor och då ropar man som vanligt på en ny militärkupp.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har aldrig tänkt tanken att den av kuppmakarna påstådda plundringen kanske inte ens existerar och att du själv kanske bara begår landets odemokratiska traditionella makthavare en tjänst genom att föra ut deras budskap?

Faktum är ju att i princip samtliga opinionsundersökningar visar att befolkningen är mycket nöjdare med denna regering än ex.vis Apishits, och att både Yingluck och hennes regering utklassar Apishits regering på nästan samtliga punkter, så enligt landets befolkning är ju denna regering ett lyft på samtliga plan.

Mvh isan lover

Det är väldigt få opinionsundersökningar med fler än dryga 2000 deltagare, så de är inte direkt 100% pålitliga.

Dock verkar det vara som du skriver, att de tillfrågade är ganska nöjda och det får man väl på sätt och vis respektera.

Jag är dock ganska säker på att Thailand kommer att drabbas av en enorm ekonomisk kris pga det som sker nu.

Och det som är mycket frustrerande är ju att de som ser att detta händer inte kan på verka det nämnvärt.

Vad som är ännu mer frustrerande är att det finns de som tycker det är helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är väldigt få opinionsundersökningar med fler än dryga 2000 deltagare, så de är inte direkt 100% pålitliga.

Dock verkar det vara som du skriver, att de tillfrågade är ganska nöjda och det får man väl på sätt och vis respektera.

Jag är dock ganska säker på att Thailand kommer att drabbas av en enorm ekonomisk kris pga det som sker nu.

Och det som är mycket frustrerande är ju att de som ser att detta händer inte kan på verka det nämnvärt.

Vad som är ännu mer frustrerande är att det finns de som tycker det är helt ok.

Hej

En del opinionsundersökningar har ju faktiskt över 7000 spridda över hela landet, och dom brukar ju ha hyfsat bra koll på läget t.ex inför valen, så man kan nog anta att det är ungefär det samma kvalitet på deras undersökningar mellan valen.

Att Europa är på väg in i en ny kris är sant och det är inte alls omöjligt att övriga världen kommer att påverkas också, men om denna kris kommer att påverka Thailand mer eller mindre än andra länder är nog svårt att säga, här hemma varslar man på flera företag dagligen numera, så här går det utför för tillfället.

Om Thailand skulle drabbas mer eller mindre av en internationell kris beroende på vem som har makten (PT, Dem, eller militären) är nog tveksamt, och ur demokratisk synpunkt är det nog bäst om väljarna får utvärdera hur regeringen har skött sig vid nästa val och att militären stannar kvar i sina baracker.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En del opinionsundersökningar har ju faktiskt över 7000 spridda över hela landet, och dom brukar ju ha hyfsat bra koll på läget t.ex inför valen, så man kan nog anta att det är ungefär det samma kvalitet på deras undersökningar mellan valen.

Att Europa är på väg in i en ny kris är sant och det är inte alls omöjligt att övriga världen kommer att påverkas också, men om denna kris kommer att påverka Thailand mer eller mindre än andra länder är nog svårt att säga, här hemma varslar man på flera företag dagligen numera, så här går det utför för tillfället.

Om Thailand skulle drabbas mer eller mindre av en internationell kris beroende på vem som har makten (PT, Dem, eller militären) är nog tveksamt, och ur demokratisk synpunkt är det nog bäst om väljarna får utvärdera hur regeringen har skött sig vid nästa val och att militären stannar kvar i sina baracker.

Mvh isan Lover

Hur är det med läsförståelsen

Hur kom Europa in i detta ?

Thailand är på väg in i en ekonomisk kris ORSAKAD av den nuvarande Thailändska regeringen och dessa ageranden med landets resurser

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Du har aldrig tänkt tanken att den av kuppmakarna påstådda plundringen kanske inte ens existerar och att du själv kanske bara begår landets odemokratiska traditionella makthavare en tjänst genom att föra ut deras budskap?

Faktum är ju att i princip samtliga opinionsundersökningar visar att befolkningen är mycket nöjdare med denna regering än ex.vis Apishits, och att både Yingluck och hennes regering utklassar Apishits regering på nästan samtliga punkter, så enligt landets befolkning är ju denna regering ett lyft på samtliga plan.

Själv känner jag ingen oro alls över att befolkningen får utse sina regeringar i fria val och uttrycka sina uppfattningar i opinionsundersökningar, men jag förstår att det oroar kuppvännerna, demokraterna och PAD, för det är i princip inget som tyder på att befolkningen vill ge dom sitt stöd, så desperationen är nog stor och då ropar man som vanligt på en ny militärkupp.

Mvh isan lover

Va!? Plundringen inte sker??? Jag avsåg ris pledge scheme. Det är väl svårt även för dig att förneka att det sker? Men det är klart; nu får de stackars fattiga araber, som genom holdingbolag köps stora risfält, mycket pengar för sitt ris. Det är väl en av de värsta legala plundringar av landet som någonsin gjorts. Skulle kunna jämföras med Suharto och Marcos. Det är en snygg liga som Thaksin genom lillasystern är med i.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Va!? Plundringen inte sker??? Jag avsåg ris pledge scheme. Det är väl svårt även för dig att förneka att det sker? Men det är klart; nu får de stackars fattiga araber, som genom holdingbolag köps stora risfält, mycket pengar för sitt ris. Det är väl en av de värsta legala plundringar av landet som någonsin gjorts. Skulle kunna jämföras med Suharto och Marcos. Det är en snygg liga som Thaksin genom lillasystern är med i.

Hej

Mycket tveksam till sanningshalten i detta, och finner i princip allt som obekräftat skvaller.

Känner inte någon större oro alls ännu.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Mycket tveksam till sanningshalten i detta, och finner i princip allt som obekräftat skvaller.

Känner inte någon större oro alls ännu.

Mvh Isan Lover

Är det ord från hövdingen i byns röksignaler du tolkar nu eller? Du måste väl för i hela friden inse att de saker de gör nu är åt helvete för Thailand som nation.Så otroligt enögd trodde jag inte ens du var.Att kunna kritiskt beakta alla regeringar politik måste väl få förekomma och även "den bäste" gör fel ibland.Men att köpa allt är ju bara stolligt även för en thaksinist som du.Du borde tänka på thailands framtid ist. för att försvara de röda i allt de gör.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Mycket tveksam till sanningshalten i detta, och finner i princip allt som obekräftat skvaller.

Känner inte någon större oro alls ännu.

Mvh Isan Lover

:rotfl::rotfl::rotfl: Du är tveksam??? Nationalekonomi verkar inte vara din starkaste sida. Det finns hur många rapporter som helst men du.är tveksam!? Har du någon rapport till stöd för ditt påstående?

Thailand tappar stort i exporten, Vietnam, Indien mfl ökar markant.

Tjejen vid makten säger att man säljer, men till hemliga priser och hemligt till vem!? Varför det? Det är ett helt nytt förfarande att hemlighålla detta.

Jag är riktigt orolig. det är ingen kris NU men detta är verkligen riskfylld affärsverksamhet. Att tappa så mycket försäljning till andra länder, det är inte bra.

Det tar lång tid att återta förlorade kunder och marknadsandelar.

Förklara gärna med någon form av fakta, hur du kan få detta legala rån till att bli ett politiskt påfund av oppositionen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En del opinionsundersökningar har ju faktiskt över 7000 spridda över hela landet, och dom brukar ju ha hyfsat bra koll på läget t.ex inför valen, så man kan nog anta att det är ungefär det samma kvalitet på deras undersökningar mellan valen.

Att Europa är på väg in i en ny kris är sant och det är inte alls omöjligt att övriga världen kommer att påverkas också, men om denna kris kommer att påverka Thailand mer eller mindre än andra länder är nog svårt att säga, här hemma varslar man på flera företag dagligen numera, så här går det utför för tillfället.

Om Thailand skulle drabbas mer eller mindre av en internationell kris beroende på vem som har makten (PT, Dem, eller militären) är nog tveksamt, och ur demokratisk synpunkt är det nog bäst om väljarna får utvärdera hur regeringen har skött sig vid nästa val och att militären stannar kvar i sina baracker.

Mvh isan Lover

7000 av 69,51 millioner invånare??????
Link to comment
Dela på andra sajter

7000 av 69,51 millioner invånare? ?????

Synd att du inte har kunskaper ang undersökningar.

Men det är ju ditt problem.

Kan väl bara påpeka att det är stort.

Kan du tänka ett steg till tillfråga 69 millioner, är du på riktigt eller är du bara :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Synd att du inte har kunskaper ang undersökningar.

Men det är ju ditt problem.

Kan väl bara påpeka att det är stort.

Kan du tänka ett steg till tillfråga 69 millioner, är du på riktigt eller är du bara :nono:

men du som lever i den odefinierade verkligheten, kan inte du reda ut det statistiska urvalet man använder vid undersökningar? Det komemr bli intressant att se dina statistiska beskrivningar. Kör på!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att du inte har kunskaper ang undersökningar.

Men det är ju ditt problem.

Kan väl bara påpeka att det är stort.

Kan du tänka ett steg till tillfråga 69 millioner, är du på riktigt eller är du bara :nono:

Ännu en djupgående analys.Tack.
Link to comment
Dela på andra sajter

men du som lever i den odefinierade verkligheten, kan inte du reda ut det statistiska urvalet man använder vid undersökningar? Det komemr bli intressant att se dina statistiska beskrivningar. Kör på!

Du kan väl ställa frågan till en känd val analytiker som finns i Göteborg.

Och lycka till.

Dina vänner balkongen , eller i korridorerna möjligt kan vara dig behjälpliga, om du ej får kontakt med sakkunnig i ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

men du som lever i den odefinierade verkligheten, kan inte du reda ut det statistiska urvalet man använder vid undersökningar? Det komemr bli intressant att se dina statistiska beskrivningar. Kör på!

Can´t wait. :thumbsup:
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan väl ställa frågan till en känd val analytiker som finns i Göteborg.

Och lycka till.

Dina vänner balkongen , eller i korridorerna möjligt kan vara dig behjälpliga, om du ej får kontakt med sakkunnig i ämnet.

Tack nu blev vi alla mycket klokare. tack för att du finns. Nu skall jag gå in i min kammare och försöka klura ut vad du menade.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt få opinionsundersökningar med fler än dryga 2000 deltagare, så de är inte direkt 100% pålitliga.

Dock verkar det vara som du skriver, att de tillfrågade är ganska nöjda och det får man väl på sätt och vis respektera.

Jag är dock ganska säker på att Thailand kommer att drabbas av en enorm ekonomisk kris pga det som sker nu.

Och det som är mycket frustrerande är ju att de som ser att detta händer inte kan på verka det nämnvärt.

Vad som är ännu mer frustrerande är att det finns de som tycker det är helt ok.

Mja, frågar man 2000 som är garanterat slumpvis utvalda så får man nog ganska precis samma svar som om man frågat hela populationen, alltså väldigt liten felmarginal. Med reservation för att mitt minne från statistiklektioner för mer än 40 år sen inte är riktigt statiskt säkerställda.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, frågar man 2000 som är garanterat slumpvis utvalda så får man nog ganska precis samma svar som om man frågat hela populationen, alltså väldigt liten felmarginal. Med reservation för att mitt minne från statistiklektioner för mer än 40 år sen inte är riktigt statiskt säkerställda.

Fritz..

Det beror väl lite på vilka man frågar.Om de bara frågar i t.ex. i röda byar så tror jag inte det blir trovärdigt. :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl lite på vilka man frågar.Om de bara frågar i t.ex. i röda byar så tror jag inte det blir trovärdigt. :thumbsup:

Men läs för tusan vad jag skrev gubbe. :) Om man slumpvis väljer ut 2000 personer i Thailand så är chansen 0 att alla kommer från röda byar. :drinks:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du kan väl ställa frågan till en känd val analytiker som finns i Göteborg.

Och lycka till.

Dina vänner balkongen , eller i korridorerna möjligt kan vara dig behjälpliga, om du ej får kontakt med sakkunnig i ämnet.

Japp! Det där inlägget säger allt om ditt tillstånd idag :thumbsup:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Det där inlägget säger allt om ditt tillstånd idag :thumbsup:

vad han än går på så måste det vara "some serious shit" :ahh:
Link to comment
Dela på andra sajter

Men läs för tusan vad jag skrev gubbe. :) Om man slumpvis väljer ut 2000 personer i Thailand så är chansen 0 att alla kommer från röda byar. :drinks:

Konspiratorisk som jag är så utgår jag ifrån att de inte är slumpmässigt utvalda :ahh: Och en som är äldre än mig får inte kalla mig gubbe :thumbsup: Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl lite på vilka man frågar.Om de bara frågar i t.ex. i röda byar så tror jag inte det blir trovärdigt. :thumbsup:

Framför allt hur frågorna är formulerade.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...