Jump to content
IGNORERAD

ICC, roll i Thailand diskuterades på universitet i Khon Kaen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

Det varierar nog ifrån skola till skola, men själv är jag övertygad om att en utveckling har skett dom sista 12 åren även inom skolans område, ska vi ta vår egen byskola som exempel så har det skett stora förändringar (förbättringar) där inom i princip samtliga områden som ex.vis byte av rektor (den förra var helt ointreserad), byggnader, skomaterial, mat och mjölk, idrottsutrustning, nya tvättrännor, reningsanläggning för dricksvatten, uppsnyggning av skolområdet, nya TV apparater, datorer och inte minst nya toaletter för förskolebarnen (dagis) + massor av leksaker och utrustning som förmodligen skulle göra vilken svensk dito som helst lite avundsjuka.

Detta har blivit verklighet både tack vare regering och privata initiativ, men visst har mycket hänt som direkt kan kopplas till politiska beslut på olika nivåer.

Mvh Isan lover

Bättre lokalstandard verkar ju inte ge bättre utbildade elever, sen är det väldigt varierande när det gäller standarden på skollokaler i Thailand. Men helt uppenabrt är ju att elevernas utbildning inte har blivit bättre trots att utbildningedepartementet får rejäla anslag varje år.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 161
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    34

  • andersbangkok

    18

  • MaiChai

    16

  • Wanchai

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Hej

Håller med dig om detta, helt fria våta fantasier ifrån en politiskt extrem människa som gränsar till det sjuka.

Mvh Isan Lover

Det där var en bra beskrivning av dig själv. Det är bra att vi är överens om det..ett steg framåt!. Du har i alla fall självinsikt

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag står för mina åsikter när det gäller sociala orättvisor, militärkupper, korruption, demokrati, folkets rätt att själva välja sina regeringar, fattigas rätt till drägliga liv och jag skäms inte ett ögonblick för detta, inte heller mitt engagemang för Isaan och människorna där är något som jag kan tänka mig att tona ner, och jag kan bara beklaga att du uppfattar mig som politiskt extrem, men samhället kanske har gått så långt till höger att engagemang för så omoderna saker ses som extremt.

Det är nog betydligt lättare att som utlänning identifiera sig med och sympatisera med dom välutbildade och kostymklädda i städernas elit och att uppfatta landets fattiga och outbildade som farliga, och media gör ju oftast vad dom kan för att förstärka denna bild, själv ser jag eliten som korrumperad, egoistisk, falsk och våldsbenägen, fattiga människor skrämmer mig inte alls, det som skrämmer mig är dom krafter i samhället som fortsätter hålla dom i fattigdom och kunskap.

Mvh Isan Lover

:rotfl::rotfl::rotfl::spy:

Vilket kvalificerat skitsnack!

Du har inte fattat ETT DUGG av de diskussioner som pågår här. Helt fantastiskt!

Din enkla agitation användes på 60-70talet, inte ens då med någon framgång.

Det du skriver är löjliga politiska pamfletter, helt felaktiga. Detta beror sannolikt på att du inte förmår föra en nyanserad debatt.

Jag har uppfatta att den stora skillnaden mellan dig (och en liten klick) och oss övriga (i alla fall jag) är att du ser en kommunistisk en-partiregim, under extremisterna UDD som lösningen på de fattigas problem. Jag gillar inte enpartistater och tycker att det inte är anständigt att klanen med Thaksin i täten skall få använda Thailand som sin egen plånbok.

Du tycker att bara de fattiga får några smulor så kan klanen roffa åt sig hur mycket som helst. jag tycker att politisk jämställdhet kan inte uppnås med den dilatoriska form som UDD och de röda arbetar med att implementera.

Du berättar stolt om "röda byar". Jag får kalla kårar och tänker på Pol Pot och andra extremistiska gäng som stått för några av de värsta folkmorden i historien.

Du argumenterar för att om man inte stödjer de extrema UDD och gänget vid makten, då är man mot demokratisk utveckling. Jag ser hur Thailand mer och mer flyttas mot den en-partistat som du längtar efter och som jag avskyr.

Du tycker att demokrati bara används vid valdagen, därefter kan en regering göra vad dom vill, hur dom vill. Jag anser att demokrati ska tillämpas varje dag, även efter valdagen.

Tja...här är några av skillnaderna, som jag uppfattat det.

Det bästa man kan säga är att dessa skillnader i alla fall ger spänstiga diskussioner här.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kissa och gå och lägg dig, sängdags för längesen.

Nu får jag väl erkänna att ovanstående har du inte googlat dej framtill.

Var väl mer på reptil nivå.

Nä det var bättre förr när du var "tjeck"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får jag väl erkänna att ovanstående har du inte googlat dej framtill.

Jag vet ingen som googlar sig varken framtill eller baktill! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får jag väl erkänna att ovanstående har du inte googlat dej framtill.

Var väl mer på reptil nivå.

Nä det var bättre förr när du var "tjeck"

Jag förstår inte varför du gör dig lustig över att medlemmar googlar

Du är ju en stor beundrare av forumets största googlare,isanälskaren

Google är ett bra verktyg om du inte vet något, och om du vill bidra med info och fakta i något ämne

Något för dig att prova

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får jag väl erkänna att ovanstående har du inte googlat dej framtill.

Var väl mer på reptil nivå.

Nä det var bättre förr när du var "tjeck"

Hur visste du att jag är en "herpetolog"?
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

:rotfl::rotfl::rotfl::spy:

Vilket kvalificerat skitsnack!

Du har inte fattat ETT DUGG av de diskussioner som pågår här. Helt fantastiskt!

Din enkla agitation användes på 60-70talet, inte ens då med någon framgång.

Det du skriver är löjliga politiska pamfletter, helt felaktiga. Detta beror sannolikt på att du inte förmår föra en nyanserad debatt.

Jag har uppfatta att den stora skillnaden mellan dig (och en liten klick) och oss övriga (i alla fall jag) är att du ser en kommunistisk en-partiregim, under extremisterna UDD som lösningen på de fattigas problem. Jag gillar inte enpartistater och tycker att det inte är anständigt att klanen med Thaksin i täten skall få använda Thailand som sin egen plånbok.

Du tycker att bara de fattiga får några smulor så kan klanen roffa åt sig hur mycket som helst. jag tycker att politisk jämställdhet kan inte uppnås med den dilatoriska form som UDD och de röda arbetar med att implementera.

Du berättar stolt om "röda byar". Jag får kalla kårar och tänker på Pol Pot och andra extremistiska gäng som stått för några av de värsta folkmorden i historien.

Du argumenterar för att om man inte stödjer de extrema UDD och gänget vid makten, då är man mot demokratisk utveckling. Jag ser hur Thailand mer och mer flyttas mot den en-partistat som du längtar efter och som jag avskyr.

Du tycker att demokrati bara används vid valdagen, därefter kan en regering göra vad dom vill, hur dom vill. Jag anser att demokrati ska tillämpas varje dag, även efter valdagen.

Tja...här är några av skillnaderna, som jag uppfattat det.

Det bästa man kan säga är att dessa skillnader i alla fall ger spänstiga diskussioner här.

Hej

Det som främst skiljer mig mest ifrån er är att jag tror att väljarna själva är kapabla att utse sina egna regeringar och ta ställning till vilket som är bäst för dom själva, ni verkar tro att det är militär och kungliga rådgivare, i min demokratiska värld har varken generaler, kungliga rådgivare eller högerextremistiska rojalister som dom i PAD inte mer än en röst per person precis som övriga medborgare.

Jag vill att folket själva ska få forma sin framtid via demokrati och fria val utan inblandning ifrån militär, kungliga rådgivare, elit och extremistiska högergrupper som PAD

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det som främst skiljer mig mest ifrån er är att jag tror att väljarna själva är kapabla att utse sina egna regeringar och ta ställning till vilket som är bäst för dom själva, ni verkar tro att det är militär och kungliga rådgivare, i min demokratiska värld har varken generaler, kungliga rådgivare eller högerextremistiska rojalister som dom i PAD inte mer än en röst per person precis som övriga medborgare.

Jag vill att folket själva ska få forma sin framtid via demokrati och fria val utan inblandning ifrån militär, kungliga rådgivare, elit och extremistiska högergrupper som PAD

Mvh Isan Lover

Skillnaden, som jag ser det, är att det vi (du, jag och de flesta andra på MPR) och de röstande i Thailand vill, gentemot vad de som faktiskt blivit framröstade vill, är helt skilda saker.

I grund och botten tycker vi alla helt säkert samma sak.

Men jag till exempel tycker inte att en politiker ska få göra vad denne vill efter att ha blivit framröstad, utan ska se till folkets bästa före sitt eget bästa.

Medan det verkar som om du tycker att folket ska få skylla sig själva om de röstat på någon som fullständigt struntar i vad folket vill och bara vill fylla sina egna fickor.

Rent principiellt har du självklart rätt, men när verkligheten är så annorlunda, så känns det bara fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, det är inte bara jag som "googlar" då?

Finns en skillnad mellan mig och dig, jag tror inte på allt som vi finner på Googel eller på forum.

Inklusive foto shop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en skillnad mellan mig och dig, jag tror inte på allt som vi finner på Googel eller på forum.

Inklusive foto shop.

Vadå Photoshop?
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå Photoshop?

Skit du i det om du inte förstod.

Men varför startar du inte en ny tråd om den senaste opinions mätningen, som presenterades idag.

Kan ju vara intressant att få dina kommentarer innan IL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skillnaden, som jag ser det, är att det vi (du, jag och de flesta andra på MPR) och de röstande i Thailand vill, gentemot vad de som faktiskt blivit framröstade vill, är helt skilda saker.

I grund och botten tycker vi alla helt säkert samma sak.

Men jag till exempel tycker inte att en politiker ska få göra vad denne vill efter att ha blivit framröstad, utan ska se till folkets bästa före sitt eget bästa.

Medan det verkar som om du tycker att folket ska få skylla sig själva om de röstat på någon som fullständigt struntar i vad folket vill och bara vill fylla sina egna fickor.

Rent principiellt har du självklart rätt, men när verkligheten är så annorlunda, så känns det bara fel.

Hej

Jag tror precis som du att dom flesta egentligen tycker rätt lika, men jag är förvånad över hur många det är som är överslätande eller t.o.m positiva till militärkupper och juridiska kupper som ett demokratiskt verktyg för priviligerade minoriteter, enligt mig är det folket som ska både tillsätta och avsätta sina regeringar, övriga intresenter generaler, kungliga rådgivare, elit och högerextrema rojalister måste lära sig att dom bara har en röst i valet precis som övriga medborgare och om deras alternativ till regering förkastas av väljarna så är det bara att bita i det sura äpplet och satsa på nästa val, vanan med ständigt återkommande kupper måste brytas.

Så det som en del nog uppfattar som försvar av mig för personen Thaksin är egentligen mer ett absolut och ovillkorligt stöd för demokratin och folkets rätt att välja sina egna regeringar, jag tar kraftigt avstånd ifrån alla krafter i landet som vill manipulera och ändra på det folket tar ställning för i dom demokratiska valen.

Och jag är övertygad om att demokratin kommer att utvecklas positivt om folket får bestämma vägen framåt via demokratiska val, och om inte den demokratiska processen tillåts avbrytas och störas av inflytelserika grupper med egna särintressen som vill tillsätta en regering som för en politik som befolkningen förkastar i valen.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och hur tycker du att resultatet blev med facit i hand 2000 skadade och 94 döda, och då även sköterskor, volontärer, fotografer, reportrar och barn.

Någon bör ju rimligen vara ansvarig för detta och antingen är det väl dom som beordrat det eller dom som utförde det, alternativt båda.

Och även om resultatet blir att ingen fälls så är det bra om dom uttalar sig i fallet.

Mvh isan Lover

Absolut, dock tror jag inte det finns några document som bevisar ngt, jag tror de mesta är överens om att båda "sidor" ska ta ansvaret speciellt "uppviglaren/sponsorn". Lika så thaksins War On Drugs där det dödades över 2000 mäniskor enl Human Rights Watch. Tror knappast att thaksin skrev under detta fast det var hans show...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Absolut, dock tror jag inte det finns några document som bevisar ngt, jag tror de mesta är överens om att båda "sidor" ska ta ansvaret speciellt "uppviglaren/sponsorn". Lika så thaksins War On Drugs där det dödades över 2000 mäniskor enl Human Rights Watch. Tror knappast att thaksin skrev under detta fast det var hans show...

Hej

Jag tycker att alla misstankar om brott ska utredas och speciellt dom som leder till att många människor dör och skadas, och det oavsett partifärg.

Och enligt mig är dessa båda politiker stendöda moraliskt, politiskt och förtroendemässigt oavsett ICC, men tyvär verkar ingen av dom vilja inse det, och därför lär väl deras poliska pajkastning dominera Thailändsk politik även fram över.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit du i det om du inte förstod.

Men varför startar du inte en ny tråd om den senaste opinions mätningen, som presenterades idag.

Kan ju vara intressant att få dina kommentarer innan IL.

Varför kan du inte ge mig en förklaring till vad du menade med Photoshop???
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker att alla misstankar om brott ska utredas och speciellt dom som leder till att många människor dör och skadas, och det oavsett partifärg.

Och enligt mig är dessa båda politiker stendöda moraliskt, politiskt och förtroendemässigt oavsett ICC, men tyvär verkar ingen av dom vilja inse det, och därför lär väl deras poliska pajkastning dominera Thailändsk politik även fram över.

Mvh isan lover

Återigen PTP är inte intresserade av att några brott utreds, dom vill ju till varje pris genomföra "amnestilagen"
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror precis som du att dom flesta egentligen tycker rätt lika, men jag är förvånad över hur många det är som är överslätande eller t.o.m positiva till militärkupper och juridiska kupper som ett demokratiskt verktyg för priviligerade minoriteter, enligt mig är det folket som ska både tillsätta och avsätta sina regeringar, övriga intresenter generaler, kungliga rådgivare, elit och högerextrema rojalister måste lära sig att dom bara har en röst i valet precis som övriga medborgare och om deras alternativ till regering förkastas av väljarna så är det bara att bita i det sura äpplet och satsa på nästa val, vanan med ständigt återkommande kupper måste brytas.

Så det som en del nog uppfattar som försvar av mig för personen Thaksin är egentligen mer ett absolut och ovillkorligt stöd för demokratin och folkets rätt att välja sina egna regeringar, jag tar kraftigt avstånd ifrån alla krafter i landet som vill manipulera och ändra på det folket tar ställning för i dom demokratiska valen.

Och jag är övertygad om att demokratin kommer att utvecklas positivt om folket får bestämma vägen framåt via demokratiska val, och om inte den demokratiska processen tillåts avbrytas och störas av inflytelserika grupper med egna särintressen som vill tillsätta en regering som för en politik som befolkningen förkastar i valen.

Mvh isan Lover

Il du tar i så spricker i din iver så du i slutändan stöder en korrumperad, diktatorisk affärsman och inte demokrati.Thailändska folket har fattat så mycket så de gick ut i en domokratisk demonstration när de tyckte att Thaksin gått för långt. Det slutade med att militären tog över makten och det var säkert många fler än de kungliga rådgivarna som drog en suck av lättnad när det hände. Det är bra om korrumperade Pm vet att de kan bli avsatta även på ett odemokratiskt sätt som skedde med Thaksin. Det kan föra Thailand framåt i demokratisk riktning om alla eventullt intressserade PM vet att de måste hålla fingrarna ur syltburken och släpper fram folk som är intresserade att utveckla landet för alla thailändare och inte ett fåtal

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit du i det om du inte förstod.

Men varför startar du inte en ny tråd om den senaste opinions mätningen, som presenterades idag.

Kan ju vara intressant att få dina kommentarer innan IL.

När är det din tur att starta en ny tråd?
Link to comment
Dela på andra sajter

Il du tar i så spricker i din iver så du i slutändan stöder en korrumperad, diktatorisk affärsman och inte demokrati.Thailändska folket har fattat så mycket så de gick ut i en domokratisk demonstration när de tyckte att Thaksin gått för långt. Det slutade med att militären tog över makten och det var säkert många fler än de kungliga rådgivarna som drog en suck av lättnad när det hände. Det är bra om korrumperade Pm vet att de kan bli avsatta även på ett odemokratiskt sätt som skedde med Thaksin. Det kan föra Thailand framåt i demokratisk riktning om alla eventullt intressserade PM vet att de måste hålla fingrarna ur syltburken och släpper fram folk som är intresserade att utveckla landet för alla thailändare och inte ett fåtal

Håller med. Dom flesta har glömt, eller väljer att inte komma ihåg att själva militärkuppen var oblodig folk tog emot militären med blommor. Det var först när rödskjortorna kom och ockuperade centrala Bangkok

i månader som det blev en krigsliknande situation, helt enligt Thaksins planer.

post-9848-0-17702500-1350903124.jpg

post-9848-0-17858000-1350903139.jpg

post-9848-0-06393900-1350903155.jpg

post-9848-0-17702500-1350903124.jpg

post-9848-0-17858000-1350903139.jpg

post-9848-0-06393900-1350903155.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror precis som du att dom flesta egentligen tycker rätt lika, men jag är förvånad över hur många det är som är överslätande eller t.o.m positiva till militärkupper och juridiska kupper som ett demokratiskt verktyg för priviligerade minoriteter, enligt mig är det folket som ska både tillsätta och avsätta sina regeringar, övriga intresenter generaler, kungliga rådgivare, elit och högerextrema rojalister måste lära sig att dom bara har en röst i valet precis som övriga medborgare och om deras alternativ till regering förkastas av väljarna så är det bara att bita i det sura äpplet och satsa på nästa val, vanan med ständigt återkommande kupper måste brytas.

Så det som en del nog uppfattar som försvar av mig för personen Thaksin är egentligen mer ett absolut och ovillkorligt stöd för demokratin och folkets rätt att välja sina egna regeringar, jag tar kraftigt avstånd ifrån alla krafter i landet som vill manipulera och ändra på det folket tar ställning för i dom demokratiska valen.

Och jag är övertygad om att demokratin kommer att utvecklas positivt om folket får bestämma vägen framåt via demokratiska val, och om inte den demokratiska processen tillåts avbrytas och störas av inflytelserika grupper med egna särintressen som vill tillsätta en regering som för en politik som befolkningen förkastar i valen.

Mvh isan Lover

Hur f-n kan du nämna demokrati och Thaksin i samma mening :13: och folkets bästa,ingår brainwash i det fackliga utbildnigssystemet?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Återigen PTP är inte intresserade av att några brott utreds, dom vill ju till varje pris genomföra "amnestilagen"

Hej

Det är nog snarare så att PTP vill att alla brott i denna konflikt som har pågått sedan 2006 ska utredas eller alternativt ge amnesti åt alla (med betoning på alla) inblandade, man ser nog ingen som helst anledning till att vissa ska särbehandlas varken positivt eller negativt.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är nog snarare så att PTP vill att alla brott i denna konflikt som har pågått sedan 2006 ska utredas eller alternativt ge amnesti åt alla (med betoning på alla) inblandade, man ser nog ingen som helst anledning till att vissa ska särbehandlas varken positivt eller negativt.

Mvh Isan Lover

Inte ens Thaksin?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...