Jump to content
IGNORERAD

ICC, roll i Thailand diskuterades på universitet i Khon Kaen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

Enligt utredarna var det ändå anmärkningsvärt hur många av dom dödade som hade avlidit av direkta fullträffar i huvud eller övre delen av bålen, om det bara skulle ha rört sig om våda skott eller rikoschetter skulle man ju kunna ha blivit träffad lite var som helst.

Mvh Isan lover

Det är Seh Daengs uppgifter att de var 300 stycken, de 13 som finns namngivna och ofta fotoidentifierade är befälen.

http://landdestroyer.blogspot.com/2010/05/thailands-red-shirts-how-to-hide-army.html

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 161
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    34

  • andersbangkok

    18

  • MaiChai

    16

  • Wanchai

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ICC har ingen preskriptionstid.

http://www.regeringe.../15727/a/194392

Då förklara det ju varför inte marionetten redan ratificerat ICC...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då förklara det ju varför inte marionetten redan ratificerat ICC...

Varje mål som ICC tar upp tar oroväckande lång tid, risken att Thaksin dör av ålderdom innan är stor.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är Seh Daengs uppgifter att de var 300 stycken, de 13 som finns namngivna och ofta fotoidentifierade är befälen.

http://landdestroyer...-hide-army.html

Den artikeln borde alla läsa som diskuterar de rödas/svartas agerande under oroligheterna 2010 ! :thumbsup:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

New York Times also reported that gunfights were raging throughout the city along with grenade attacks aimed at government forces, suggesting that Thai army forces are up against more than just slingshots and rocks. Thais and foreign journalists call the mystery gunmen the "men in black," referring to the black garbed, heavily armed militants working on behalf of the red shirt protest leaders.

http://landdestroyer...-hide-army.html

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det är Seh Daengs uppgifter att de var 300 stycken, de 13 som finns namngivna och ofta fotoidentifierade är befälen.

http://landdestroyer...-hide-army.html

Jag tycker den texten beskrev läget mycket bra

Bra att höra hur rödskjortorna själva beskriver motiv, de svartklädda männens roll etc.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den texten beskrev läget mycket bra

Bra att höra hur rödskjortorna själva beskriver motiv, de svartklädda männens roll etc.

Jag tycker att det är en så viktig artikel att jag håller på att i mån av tid håller på att översätta den till Svenska.
Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, de svartklädda prickskyttarna som betalades av Thaksin...

Det finns ju en anledning att de svartklädda siktade in sig på fotografer och reportrar, de ville ju inte att fler avslöjanden än de som redan kommit ut om dem skulle publiceras. Så därför sköt de ihjäl dem när de försökte göra sitt jobb.

Mest sjukaste jag sett skrivet. Men är man en högerextremistisk murvel så skriver man naturligt vis så .

Till och med jag om jag haft dessa åsikter.

Så du skriver rätt utifrån dina extrema höger åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Mest sjukaste jag sett skrivet. Men är man en högerextremistisk murvel så skriver man naturligt vis så .

Till och med jag om jag haft dessa åsikter.

Så du skriver rätt utifrån dina extrema höger åsikter.

Högerextrem???? Jag undrar om du kan skilja på höger och vänster överhuvudtaget.

Kan du förklara det högerrelaterade i MaiChai text? Skulle det vara att han kritiserar Thaksin som om Thaksin skulle vara vänster?

Om det är vad du tycker, då klarnar det helt kring dina andra inlägg

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest sjukaste jag sett skrivet. Men är man en högerextremistisk murvel så skriver man naturligt vis så .

Till och med jag om jag haft dessa åsikter.

Så du skriver rätt utifrån dina extrema höger åsikter.

Kissa och gå och lägg dig, sängdags för längesen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Mest sjukaste jag sett skrivet. Men är man en högerextremistisk murvel så skriver man naturligt vis så .

Till och med jag om jag haft dessa åsikter.

Så du skriver rätt utifrån dina extrema höger åsikter.

Ännu så länge når jag inte upp/ner till dina nivåer men jag hade haft svårt att som du stödja en massmördare till diktator oavsett var på den politiska skalan han återfinns.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mest sjukaste jag sett skrivet. Men är man en högerextremistisk murvel så skriver man naturligt vis så .

Till och med jag om jag haft dessa åsikter.

Så du skriver rätt utifrån dina extrema höger åsikter.

Hej

Håller med dig om detta, helt fria våta fantasier ifrån en politiskt extrem människa som gränsar till det sjuka.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

http://blog.nationmultimedia.com/print.php?id=13873

Intressanta saker som avslöjar en hel del om den korrupta klanen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med dig om detta, helt fria våta fantasier ifrån en politiskt extrem människa som gränsar till det sjuka.

Mvh Isan Lover

Vore jag som du skulle jag inte ens nämna politisk extrem, det har du för mig fört upp till nya nivåer som jag tror är oslagbart.

Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med dig om detta, helt fria våta fantasier ifrån en politiskt extrem människa som gränsar till det sjuka.

Mvh Isan Lover

Politiskt extrem???? Som man känner sig själv känner man andra.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vore jag som du skulle jag inte ens nämna politisk extrem, det har du för mig fört upp till nya nivåer som jag tror är oslagbart.

Mvh. flor

Hej

Jag står för mina åsikter när det gäller sociala orättvisor, militärkupper, korruption, demokrati, folkets rätt att själva välja sina regeringar, fattigas rätt till drägliga liv och jag skäms inte ett ögonblick för detta, inte heller mitt engagemang för Isaan och människorna där är något som jag kan tänka mig att tona ner, och jag kan bara beklaga att du uppfattar mig som politiskt extrem, men samhället kanske har gått så långt till höger att engagemang för så omoderna saker ses som extremt.

Det är nog betydligt lättare att som utlänning identifiera sig med och sympatisera med dom välutbildade och kostymklädda i städernas elit och att uppfatta landets fattiga och outbildade som farliga, och media gör ju oftast vad dom kan för att förstärka denna bild, själv ser jag eliten som korrumperad, egoistisk, falsk och våldsbenägen, fattiga människor skrämmer mig inte alls, det som skrämmer mig är dom krafter i samhället som fortsätter hålla dom i fattigdom och kunskap.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest sjukaste jag sett skrivet. Men är man en högerextremistisk murvel så skriver man naturligt vis så .

Till och med jag om jag haft dessa åsikter.

Så du skriver rätt utifrån dina extrema höger åsikter.

Fråga IL om bilden jag skickade till honom, den är så hemsk att jag inte vill lägga upp den igen. Jag är säker på att han kan skicka den till dig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag står för mina åsikter när det gäller sociala orättvisor, militärkupper, korruption, demokrati, folkets rätt att själva välja sina regeringar, fattigas rätt till drägliga liv och jag skäms inte ett ögonblick för detta, inte heller mitt engagemang för Isaan och människorna där är något som jag kan tänka mig att tona ner, och jag kan bara beklaga att du uppfattar mig som politiskt extrem, men samhället kanske har gått så långt till höger att engagemang för så omoderna saker ses som extremt.

Det är nog betydligt lättare att som utlänning identifiera sig med och sympatisera med dom välutbildade och kostymklädda i städernas elit och att uppfatta landets fattiga och outbildade som farliga, och media gör ju oftast vad dom kan för att förstärka denna bild, själv ser jag eliten som korrumperad, egoistisk, falsk och våldsbenägen, fattiga människor skrämmer mig inte alls, det som skrämmer mig är dom krafter i samhället som fortsätter hålla dom i fattigdom och kunskap.

Mvh Isan Lover

Tycker du att sociala orättvisor och Shinawatra "klanen" går han i hand?
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker du att sociala orättvisor och Shinawatra "klanen" går han i hand?

Hej

Han är ju själv rik men han vände sig till landets fattiga i norr och nordöst med en politik som just erbjöd minskade sociala klyftor genom att erbjuda dom sjukvård, bättre utbildning, bylån och infrastruktur satsningar i landets minst utvecklade och fattigaste delar, och när han infriade tillräckligt mycket av sina vallöften till dessa så återvaldes han gång på gång tills militärkuppen hindrade detta.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Han är ju själv rik men han vände sig till landets fattiga i norr och nordöst med en politik som just erbjöd minskade sociala klyftor genom att erbjuda dom sjukvård, bättre utbildning, bylån och infrastruktur satsningar i landets minst utvecklade och fattigaste delar, och när han infriade tillräckligt mycket av sina vallöften till dessa så återvaldes han gång på gång tills militärkuppen hindrade detta.

Mvh isan Lover

Det är en myt. Han gav dom småsmulor men behöll brödlimpan själv.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är en myt. Han gav dom småsmulor men behöll brödlimpan själv.

Hej

Denna "myt" tilltalar åtminstone befolkningen i vårt område där ca 85% röstar rött, och hade jag själv varit i deras situation hade jag röstat likadant med tanke på den utveckling dom fick uppleva efter det att TRT fick makten, man känner knappt igen sig i området om man jämför med hur det såg ut för 12 år sedan.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

sociala klyftor genom att erbjuda dom sjukvård, bättre utbildning, bylån och infrastruktur satsningar

http://www.maipenrai.se/forum/t/21966-thailaendska-barn-samma-iq-som-foer-10-ar-sedan/page__st__60#entry591935

Utbildningen verkar ju inte blivit bättre trots 7/10 år med klanen vid makten...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Denna "myt" tilltalar åtminstone befolkningen i vårt område där ca 85% röstar rött, och hade jag själv varit i deras situation hade jag röstat likadant med tanke på den utveckling dom fick uppleva efter det att TRT fick makten, man känner knappt igen sig i området om man jämför med hur det såg ut för 12 år sedan.

Mvh isan Lover

Det är ditt fria val, men det är fortfarande en myt. I byarna röstar dom som Pooyai säger till dom att rösta.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

http://www.maipenrai..._60#entry591935

Utbildningen verkar ju inte blivit bättre trots 7/10 år med klanen vid makten...

Hej

Det varierar nog ifrån skola till skola, men själv är jag övertygad om att en utveckling har skett dom sista 12 åren även inom skolans område, ska vi ta vår egen byskola som exempel så har det skett stora förändringar (förbättringar) där inom i princip samtliga områden som ex.vis byte av rektor (den förra var helt ointreserad), byggnader, skomaterial, mat och mjölk, idrottsutrustning, nya tvättrännor, reningsanläggning för dricksvatten, uppsnyggning av skolområdet, nya TV apparater, datorer och inte minst nya toaletter för förskolebarnen (dagis) + massor av leksaker och utrustning som förmodligen skulle göra vilken svensk dito som helst lite avundsjuka.

Detta har blivit verklighet både tack vare regering och privata initiativ, men visst har mycket hänt som direkt kan kopplas till politiska beslut på olika nivåer.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det varierar nog ifrån skola till skola, men själv är jag övertygad om att en utveckling har skett dom sista 12 åren även inom skolans område, ska vi ta vår egen byskola som exempel så har det skett stora förändringar (förbättringar) där inom i princip samtliga områden som ex.vis byte av rektor (den förra var helt ointreserad), byggnader, skomaterial, mat och mjölk, idrottsutrustning, nya tvättrännor, reningsanläggning för dricksvatten, uppsnyggning av skolområdet, nya TV apparater, datorer och inte minst nya toaletter för förskolebarnen (dagis) + massor av leksaker och utrustning som förmodligen skulle göra vilken svensk dito som helst lite avundsjuka.

Detta har blivit verklighet både tack vare regering och privata initiativ, men visst har mycket hänt som direkt kan kopplas till politiska beslut på olika nivåer.

Mvh Isan lover

Jag önskar jag kunde säga detsamma om vår "byskola"
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...