Jump to content
IGNORERAD

Lånehajar attackerade hus i Chonburi


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ok, ursäkten är accepterad. Eftersom det var mig du citerade så kände jag mig träffad vilket är lätt hänt.

Du skrev att det är olagligt att låna ut pengar till mer än 15% i ränta.

Här kan du läsa om vilka ränta man kan få betala på ett SMS-lån och det verkar kunna få fortgå år efter år.

http://www.svd.se/na...lan_7052339.svd

Fritz..

I Sverige kanske, det vet jag inget om.

Men jag pratar om Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    6

  • Surin P3

    4

  • måne

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Vet inte om andra har samma erfarenhet som mig, men jag får ofta frågan om jag inte vill börja med "låneverksamhet" i byn...

Sist var det "byahövdingen" som tyckte att jag skulle börja med sådan verksamhet och så skulle hon vara indrivarn ifall folk inte ville betala tillbaks...

bob

Hej

Det händer mig och frugan också, både släkt och vänner är lite oförstående till vår motvilja att profitera på andras olycka, själv skulle jag ha väldigt svårt för att moraliskt stå ut med detta även om inkomsterna garanterat skulle bli bra, och möjligheten att det slutar med att man själv eller någon närstående får lida för denna iver att tjäna pengar är nog ganska stor, några ovänner lär man ju garanterat få.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledsen att göra dig besviken men jag tillhör dom som hunnit göra sig skuldfri på ålderns höst :14::thumbsup:

jag är inte besviken Måne jag är inte lagt åt det hålet, men glad att du är skuld fri.

Det är alldeles för många som är skuldsatta över öronen och vill leva över sina tillgångar

därför finns det marknad för lånehajar tom blad Thai i Sverige. Tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

I det här specifika fallet hadde jo farsan garanterat för lånet, så en kan väl inte

enbart kalla det ungdomlig dumhet .

Mera idi*ti över generationsgränserna.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många share banker och spelare här i Sverige med.

De som inte klarar av att betala skulder åker till Köpenhamn och jobbar av sitt skuld.

Vad jobbar dom med i Cph? säljer lamper kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jobbar dom med i Cph? säljer lamper kanske?

Kanske det :crazy:

Det är ju ganska känd. Hörde om finlandsfärjor också med det är inte bekräftat, bara rykte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ha träffat helt fel thailändare om man läser denna tråd.

Känner ingen som hamnat i en skuldfälla till andra thailändare, känner ingen thailändare som tjänat pengar på att ockra med lån till andra thailändare och jag känner ingen som åkt till Köpenhamn för att sälja lampor.

Däremot känner jag några svenskar som brukar åka till Köpenhamn och köpa lampor.

Däremot har jag en svensk som driver ett SMS låneföretag, det går skitbra, ränta ca 400%

Däremot vet jag ett par svenskar som importerat en tirac, kastat ut dom när det inte var kul längre och sedan köpt sig en ny.

Konstigt eller hur?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner ett flertal thailändare som lånar ut pengar till andra thailändare

ränta 5 - 15 % per månad :ahh: blivit erbjuden och tillfrågad om jag vill deltaga.

Men moral samt vetskap om farangpengar som utlånas nej tack...

Och det kryllar av thaiare som lånar ut till andra thaiare- de e ingen hemlighet

B

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan låna ut ett par tusen bath och sen få åka omkring å sjuta vilt.. Blir ju billigare än dom som åker till Cambodja för att sjuta på ranch...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...