Jump to content
IGNORERAD

Bosse Hansson nu har det gått för långt

sakaeo

Recommended Posts

Jag minns när putte ericsson spelade hockey i djurgården och en reporter frågade klacken varför de inte skrek neger om honom. Vadå det är ju våran neger svarade dom.

Dela på andra sajter

• Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• burrabus

14

• andrejsdenruskige

10

• Tommy

10

• sakaeo

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Undrar om TS hade blivit upprörd ifall Bosse hade sagt "Inte en till sådan där thailändsk horunge igen" ifall AIK hade haft Teerasil Dangda i sin trupp?

Jag menar Bosse är ju uppväxt med det språkbruket så varför ska han behöva anpassa sig till tiden?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tycker det skulle vara värre att kalla en neger för negress. Det är ju förnedrande.

Dela på andra sajter

Nu tycker jag vi skall sluta med rasistiska inlägg, ta det lungt och gulla med våra kära små gulingar :wub: istället.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Och varför ska AIK stänga av honom från Arenan han som gjort så mycket för AIK.

Han är inte portad från arenan, han är portad från pressläktaren.

Dela på andra sajter

Hej, vem har inte blivit ireterad på Thai, och sagt djävla Thai utan att mena det på allvar med det. Samma med Bosse tror jag.

MVH

Sakaeo

Dela på andra sajter

Om det hade varit så att de här mörkhyade personerna hade varit bättre fotbollsspelare än vitingarna, så hade Bosse Hansson alla gånger sagt "in med fler svartingar i laget".

Tror ni att det hade blivit samma ståhej då?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Spännande att se hur långlivad denna tråden blir denna fredagskväll, innan en moderator lägger locket på.

:crazy:

Dela på andra sajter

Tycker det skulle vara värre att kalla en neger för negress. Det är ju förnedrande.

Kanske inte om han inte varit en han utan en hen...

jag glömde denna :ironi:

Ändrades av Gorobei

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kanske inte om han inte varit en han utan en hen...

Dom är inte så fjantiga i utrikiska länder.

Hen är något fjantigt regnbågsuttryck eller så kommer det från kvinnor som skäms över sin mustasch.

Dela på andra sajter

Svarting är fel uttryckk att använda eftersom personerna som kallas detta inte tycker om det. Om jag har en bekant som kallas Fetto och han tycker det är OK, så är det acceptablet, tycker han inte om det är det fel. Samma sak med svarting, svårare är det inte.

/GSt

Dela på andra sajter

Varken svarting eller neger är rasistiskt om orden används i rätt sammanhang.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Svarting är fel uttryckk att använda eftersom personerna som kallas detta inte tycker om det. Om jag har en bekant som kallas Fetto och han tycker det är OK, så är det acceptablet, tycker han inte om det är det fel. Samma sak med svarting, svårare är det inte.

/GSt

Jo, jag håller med om detta, men jag tror att Bosse använde ett gammalt invant uttryck i hastigheten utan att lägga några som helst värderingar i detta utom just fotbollskunnandet hos respektive individer och jag tycker därför att han har blivit drabbad av en alldeles horribel bestraffning.

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Med tanke på AB AIK's färger så skulle man kunna tro att det är ett "Joint venture" mellan asiater och afrikaner.

Inte undra på att Bosse inte kände igen sig.

Dela på andra sajter

Fråga er själv om ni skulle finna det stötande att bli kallade för vitting! jag tror inte det och inte fan skulle det vara något tidningarna skrev om. Värdering och värdering killen var väl svart eller hur så Bosse for inte med någon osanning.

Dela på andra sajter

Jo, jag håller med om detta, men jag tror att Bosse använde ett gammalt invant uttryck i hastigheten utan att lägga några som helst värderingar i detta utom just fotbollskunnandet hos respektive individer och jag tycker därför att han har blivit drabbad av en alldeles horribel bestraffning.

Man kan säga vad man vill bara skylla på invanda gamla uttryck förtryckare :ph34r:
Dela på andra sajter

Typiskt sverige!

Det är alltid vi som ska acceptera invandrarna och ta deras seder ?

Vafan det är väl dom som ska inlemmas i våran kultur, passar det inte är det bara och sticka till något annat land.

Bland det värsta som finns är politiskt korrekta, dom kan också dra dit pepparn växer.

Dela på andra sajter

Man kan säga vad man vill bara skylla på invanda gamla uttryck förtryckare :ph34r:

Det är mänskligt att trampa snett ibland, eller du är kanske helt ofelbar?

Varför är det så viktigt att göra Bosse till rasist pga av en olycklig groda, som enligt Bosse själv inte betyder att han är rasist.

Varför kan vi inte tro på honom och låta honom ta lärdom av felsägningen?

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Får man skiva detta..

Kan man kalla en vacker negress??? Chokladpudding..

FF

Möjligen söt som choklapudding.

Igentligen bör man nog förbjuda alla förkommande adjektiv och i stället bara säga "det".

På det viset undviker man kanske alla former av sårade egon och sk kränkningar.

Inga färger, inga smaker, inga dofter och inga andra beskrivingar heller. Absolut ingen beskrivning av storlekar eller tyngder bör få förekomma i det svenska språket.

Dela på andra sajter

Om..inte om hade varit i en radiosandning fran en idrottsanlaggning utan ett "live fran cityreportage" och en inslirad f.d. reporter uttalat ungefar samma ord, att det ar for mycket eller daliga 'svartingar" pa torget i smakoping..hur hade det reagerats da., stora skriverier om rasism eller ?

Varfor ska det bedommas olika, ar det en uttalad regel sa ar det, sen far man tycka vad som helst om den, och det gor jag, men basunerar inte ut det till allmanheten!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Hej Palmer för Bosse tror jag att det betyder detsamma för honom.

MVH

Sakaeo

Kanske det, själv skulle jag ta det som en belöning om jag blev avstängd från att se AIK:s matcher! :crazy:

Dela på andra sajter

Hej, vem har inte blivit ireterad på Thai, och sagt djävla Thai utan att mena det på allvar med det. Samma med Bosse tror jag.

MVH

Sakaeo

Har han sagt djävla thai också..? :crazy:

Dela på andra sajter

Fler som gjort groder utan att mena det.

Arne Hegerfors.

Citat

Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.

Slut citat.

Pattaya

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...