Jump to content
IGNORERAD

Den Demokratiske partiledaren blir av med militär grad?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

Thaksin har jag räknat bort inom politiken för länge sedan, att blanda ihop sina egna agffärer med sin post som PM är oacceptabelt och jag ser honom som en f.d politiker precis som Abhisit efter sina misslyckanden vid demonstrationerna 2010, enligt mig bör båda två kliva åt sidan och flytta sina personliga vendettor ifrån parlament och politiken, dom borde sluta bekämpa varandra på landets och demokratins bekostnad, det tar alldeles för mycket kraft och energi ifrån respektive parti att bedriva detta smutskastande och alla förtalskampanjer, och utkämpa ideliga fighter med varandra år efter år utan att komma ett enda steg närmare någon slags lösning

Thailand har mycket viktigare frågor än detta att jobba med t.ex ekonomi, korruption, utbildning, konstitutionen, förebygga översvämmningar, få ned militär budgeten till en rimlig nivå, m.m

Mvh isan Lover

Bra skrivet IL. Håller med om mycket. En samlingsregering med Abhisit som PM kanske vore det bästa. Ska man kunna göra något åt korruptionen måste Pm vara ren om han ska kunna göra nåt åt korruptionen. Yingluck kan få nån ministerpost så hon kan glänsa och som gör Thaksin och rödskjortorna glada. Det kanske inte är så svårt trots allt om den goda viljan finns men det är väl där problemet ligger, finns ingen god vilja sorgligt nog.

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • Joints

    13

  • MaiChai

    10

  • RoiET

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Thaksin har jag räknat bort inom politiken för länge sedan, att blanda ihop sina egna agffärer med sin post som PM är oacceptabelt och jag ser honom som en f.d politiker precis som Abhisit efter sina misslyckanden vid demonstrationerna 2010, enligt mig bör båda två kliva åt sidan och flytta sina personliga vendettor ifrån parlament och politiken, dom borde sluta bekämpa varandra på landets och demokratins bekostnad, det tar alldeles för mycket kraft och energi ifrån respektive parti att bedriva detta smutskastande och alla förtalskampanjer, och utkämpa ideliga fighter med varandra år efter år utan att komma ett enda steg närmare någon slags lösning

Thailand har mycket viktigare frågor än detta att jobba med t.ex ekonomi, korruption, utbildning, konstitutionen, förebygga översvämmningar, få ned militär budgeten till en rimlig nivå, m.m

Mvh isan Lover

Satte lunchen i halsen, svimmade tre gånger samt fick läsa ovanstående inlägg 28 gånger innan jag fattade.

Trevligt dock att vi nu tycks tycka samma sak, och vi får hoppas för Thailands och Thailändares skull att Thailändska politiker i framtiden bryr sig om sina väljare, inte bara sig själva, sin egen plånbok och familjens rikedom. Är långt dit, men om IL kan ändra sig så kan nog Thailändska politiker göra så också, verkar som inget är omöjligt efter att ha läst denna tråd.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Thaksin har jag räknat bort inom politiken för länge sedan, att blanda ihop sina egna agffärer med sin post som PM är oacceptabelt och jag ser honom som en f.d politiker precis som Abhisit efter sina misslyckanden vid demonstrationerna 2010, enligt mig bör båda två kliva åt sidan och flytta sina personliga vendettor ifrån parlament och politiken, dom borde sluta bekämpa varandra på landets och demokratins bekostnad, det tar alldeles för mycket kraft och energi ifrån respektive parti att bedriva detta smutskastande och alla förtalskampanjer, och utkämpa ideliga fighter med varandra år efter år utan att komma ett enda steg närmare någon slags lösning

Thailand har mycket viktigare frågor än detta att jobba med t.ex ekonomi, korruption, utbildning, konstitutionen, förebygga översvämmningar, få ned militär budgeten till en rimlig nivå, m.m

Mvh isan Lover

Klistra detta så att det inte glöms bort ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Thaksin har jag räknat bort inom politiken för länge sedan, att blanda ihop sina egna agffärer med sin post som PM är oacceptabelt och jag ser honom som en f.d politiker precis som Abhisit efter sina misslyckanden vid demonstrationerna 2010, enligt mig bör båda två kliva åt sidan och flytta sina personliga vendettor ifrån parlament och politiken, dom borde sluta bekämpa varandra på landets och demokratins bekostnad, det tar alldeles för mycket kraft och energi ifrån respektive parti att bedriva detta smutskastande och alla förtalskampanjer, och utkämpa ideliga fighter med varandra år efter år utan att komma ett enda steg närmare någon slags lösning

Thailand har mycket viktigare frågor än detta att jobba med t.ex ekonomi, korruption, utbildning, konstitutionen, förebygga översvämmningar, få ned militär budgeten till en rimlig nivå, m.m

Mvh isan Lover

Detta innebär att yingluck o thaksins nära o kära måste bort helt o hållet från politiken åxå, in med nytt folk. Hur många gånger har thaksin sagt att han har slutat med politik? Ändå åker brun näsorna till HK eller Dubai inför re-shuffle...

PTP är alldeles för infekterat av gammalt skräp.

In med nytt - gör om gör rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Juridiskt och demokratiskt sett är hon vald av folket eftersom hon var den ende av dom som ställde upp i valet och som det gick att rösta på.

Sen har väl hennes bror medverkat till att hon blev PT,s kandidat till PM posten, men visst fick hon sitt mandat av folket.

Mvh isan lover

vem tror du såg till att hon var den enda att rösta på?
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bra skrivet IL. Håller med om mycket. En samlingsregering med Abhisit som PM kanske vore det bästa. Ska man kunna göra något åt korruptionen måste Pm vara ren om han ska kunna göra nåt åt korruptionen. Yingluck kan få nån ministerpost så hon kan glänsa och som gör Thaksin och rödskjortorna glada. Det kanske inte är så svårt trots allt om den goda viljan finns men det är väl där problemet ligger, finns ingen god vilja sorgligt nog.

Hej

En samlingsregering ledd av en av dom som i högsta grad är inblandad i deagens politiska konflikt och som dessutom inte attraherar väljarna tror jag inte alls på, lägger man där till att han nu är föremål för mord utredningar av DSI, polis och åklagare i samband med massakrerna i Bangkok 2010 och dessuom är anmäld tiil ICC, den internationella domstolen som normalt utreder folkmord och övergrepp begågna mot civilbefolkningar jorden runt så inser man nog snabbt att han är minst lika körd som Thaksin politiskt, ingen av dessa kan bli den enande och opartiska kraft som Thailand behöver, Thaksin är säkert populär nog att vinna ett val men borde själv förstå att det vore bäst för både honom själv och landet att inte ställa upp personligen och nöja sig med att sponsra en demokratisk utveckling i landet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En samlingsregering ledd av en av dom som i högsta grad är inblandad i deagens politiska konflikt och som dessutom inte attraherar väljarna tror jag inte alls på, lägger man där till att han nu är föremål för mord utredningar av DSI, polis och åklagare i samband med massakrerna i Bangkok 2010 och dessuom är anmäld tiil ICC, den internationella domstolen som normalt utreder folkmord och övergrepp begågna mot civilbefolkningar jorden runt så inser man nog snabbt att han är minst lika körd som Thaksin politiskt, ingen av dessa kan bli den enande och opartiska kraft som Thailand behöver, Thaksin är säkert populär nog att vinna ett val men borde själv förstå att det vore bäst för både honom själv och landet att inte ställa upp personligen och nöja sig med att sponsra en demokratisk utveckling i landet.

Mvh isan lover

Genom att hålla paj hålet stängt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Satte lunchen i halsen, svimmade tre gånger samt fick läsa ovanstående inlägg 28 gånger innan jag fattade.

Trevligt dock att vi nu tycks tycka samma sak, och vi får hoppas för Thailands och Thailändares skull att Thailändska politiker i framtiden bryr sig om sina väljare, inte bara sig själva, sin egen plånbok och familjens rikedom. Är långt dit, men om IL kan ändra sig så kan nog Thailändska politiker göra så också, verkar som inget är omöjligt efter att ha läst denna tråd.

Hej

Många har nog uppfattat mitt engagemang för landets fattiga befolknings rätt att välja sina egna regeringar som ett stöd för Thaksin som person och som ett försvar för hans begågna fel, när det i själva verket är demokratin och befolkningens rätt att utse sina ledare utan militär inblandning på order ifrån landets elit, PAD och kungliga rådgivare som jag motsätter mig, och det till nästan varje pris,

Jag är fullständigt övertygad om att folket själva är kapabla att välja vad dom anser vara bäst för dom, att begära att fattiga människor i norr, nordost och Bangkoks slum sa rösta på samma parti som landets elit, rojalister, kungliga rådgivare och generaler uppmanar dom till är omänskligt, dom sämst ställda i detta orättvisa samhälle har naturligtvis inget gemensamt med dessa grupper och det är nog den enkla förklaringen till att röda partier vinner varje val.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin är säkert populär nog att vinna ett val men borde själv förstå att det vore bäst för både honom själv och landet att inte ställa upp personligen och nöja sig med att sponsra en demokratisk utveckling i landet.

Tror nog inte Thaksin sponsrar någon utan att ha egen vinning, så att det skulle hämma korruptionen tror jag nog inte på.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Många har nog uppfattat mitt engagemang för landets fattiga befolknings rätt att välja sina egna regeringar som ett stöd för Thaksin som person och som ett försvar för hans begågna fel, när det i själva verket är demokratin och befolkningens rätt att utse sina ledare utan militär inblandning på order ifrån landets elit, PAD och kungliga rådgivare som jag motsätter mig, och det till nästan varje pris,

Jag är fullständigt övertygad om att folket själva är kapabla att välja vad dom anser vara bäst för dom, att begära att fattiga människor i norr, nordost och Bangkoks slum sa rösta på samma parti som landets elit, rojalister, kungliga rådgivare och generaler uppmanar dom till är omänskligt, dom sämst ställda i detta orättvisa samhälle har naturligtvis inget gemensamt med dessa grupper och det är nog den enkla förklaringen till att röda partier vinner varje val.

Mvh isan lover

Så vad är då din förklaring till att massor av fattiga i andra delar av landet INTE röstar på de röda utan väljer andra alternativ ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så vad är då din förklaring till att massor av fattiga i andra delar av landet INTE röstar på de röda utan väljer andra alternativ ?

Hej

Till stor del av tradition och gammal vana och lokalt även religion, och eftersom dom aldrig har fått prova på vad röd politik skulle kunna ha inneburit för dom p.g.a sina lokala icke röda politiker som inte har det minsta intresse av att erbjuda dom förbättringar som är direkt kopplade till deras politiska motståndares beslut (det hade ju varit spiken i kistan för dessa), så jag tror inte att dom fattiga i söder har en aning om vad dom går miste om, och hur deras liv nu skulle ha kunnat se ut.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till stor del av tradition och gammal vana och lokalt även religion, och eftersom dom aldrig har fått prova på vad röd politik skulle kunna ha inneburit för dom p.g.a sina lokala icke röda politiker som inte har det minsta intresse av att erbjuda dom förbättringar som är direkt kopplade till deras politiska motståndares beslut (det hade ju varit spiken i kistan för dessa), så jag tror inte att dom fattiga i söder har en aning om vad dom går miste om, och hur deras liv nu skulle ha kunnat se ut.

Mvh isan lover

Du när nog mer troende än en frikyrkopastor verkar det som...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till stor del av tradition och gammal vana och lokalt även religion, och eftersom dom aldrig har fått prova på vad röd politik skulle kunna ha inneburit för dom p.g.a sina lokala icke röda politiker som inte har det minsta intresse av att erbjuda dom förbättringar som är direkt kopplade till deras politiska motståndares beslut (det hade ju varit spiken i kistan för dessa), så jag tror inte att dom fattiga i söder har en aning om vad dom går miste om, och hur deras liv nu skulle ha kunnat se ut.

Mvh isan lover

o tidig indoktrinering...

post-5254-0-88279800-1350408485_thumb.pn

post-5254-0-88279800-1350408485_thumb.pn

Link to comment
Dela på andra sajter

Även "Till stor del av tradition och gammal vana och lokalt även religion".. :whistle

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

o tidig indoktrinering...

Hej

Att politiskt medvetandegöra ungdomar och väcka ett politiskt intresse hos befolkningen är nog viktigt i en ung demokrati, men någon indoktrinering får och ska absolut inte förekomma.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att politiskt medvetandegöra ungdomar och väcka ett politiskt intresse hos befolkningen är nog viktigt i en ung demokrati, men någon indoktrinering får och ska absolut inte förekomma.

Mvh isan lover

Som du säkert förstår så va det inte fullt allvar i mitt inlägg, barn påverkas ju givetvis av föräldrarna dock. Hoppas dessa små liv bildar sig sin egen politiska uppfattning när de når röst åldern, vad de än kommer at rösta på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till stor del av tradition och gammal vana och lokalt även religion, och eftersom dom aldrig har fått prova på vad röd politik skulle kunna ha inneburit för dom p.g.a sina lokala icke röda politiker som inte har det minsta intresse av att erbjuda dom förbättringar som är direkt kopplade till deras politiska motståndares beslut (det hade ju varit spiken i kistan för dessa), så jag tror inte att dom fattiga i söder har en aning om vad dom går miste om, och hur deras liv nu skulle ha kunnat se ut.

Mvh isan lover

IL , gäller ju även tvärtom i de rödas områden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL , gäller ju även tvärtom i de rödas områden.

Hej

Det gör det säkert, efter militärkuppen och massakrerna i Bangkok 2010 har dom väl inte ens kunnat besöka dessa delar av landet utan stora militära och polisiära insatser, men frågan är nog inte så aktuell för ett parti som inte har landets gräsrötter som väljarbas och mig veterligen inte har genomfört några större reformer för den fattiga delen av befolkningen.

Det jag främst tänkte på var att t.ex när dom röda genomförde 30 bahts sjukvårdsreformen, vilket i princip skulle ge medborgarna mer eller mindre fri vård, den visade sig fungera väldigt olika på olika platser, på en del platser blev vården fri direkt, en del märkte inget av reformen och andra fick bara delvis fri vård, och detta tror jag är ett bra exempel på hur olika man hanterade detta lokalt och jag misstänker att dom lokala partiolitikerna hade del i detta, jag anar samma mönster inom andra områden som skolor, kommunikationer och olika stöd, detta är säkert kontroversiellt men jag upplever det faktiskt så här om man hör vad folk berättar ifrån olika landsdelaroch av vad som har framkommit i media, men demokrater vänder säkert på detta och hävdar att det är i dom röda områdena som TRT, PPP och nu PT har satsat mest, exakt hur det ligger till är svårt att säga, kanske sanningen ligger någonstans mitt emellan?.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad är då din förklaring till att massor av fattiga i andra delar av landet INTE röstar på de röda utan väljer andra alternativ ?

De är idi*ter som inte begriper sitt eget bästa?

Sen är de förmodligen muslimer också, man vet ju hur opålitliga de är, att det bara finns drygt 4 % muslimer i Thailand och att ändå 52% röstar på fel parti är obegripligt!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De är idi*ter som inte begriper sitt eget bästa?

Sen är de förmodligen muslimer också, man vet ju hur opålitliga de är, att det bara finns drygt 4 % muslimer i Thailand och att ändå 52% röstar på fel parti är obegripligt!

Hej

Hade 52% röstat gult hade vi nog inte haft en röd regering?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hade 52% röstat gult hade vi nog inte haft en röd regering?

Mvh Isan Lover

Det fanns fler partier än gult och rött att rösta på.

48% till ett parti = hur många % på resten av partierna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns fler partier än gult och rött att rösta på.

48% till ett parti = hur många % på resten av partierna?

Så kallad "Falsk Matematik?"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...