Jump to content
IGNORERAD

Den Demokratiske partiledaren blir av med militär grad?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Vad sägs om ett större antal obeväpnade demonstranter dödade?

En inte helt oväntad upplösning av de två månadernas militanta demonstrationer, ockupationer, våld och mord som försiggick från demonstranternas sida. Bl.a. ett antal militärer ihjälsprängda och ihjälskjutna utan att de först använt dödligt våld mot demonstranterna..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • Joints

    13

  • MaiChai

    10

  • RoiET

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En inte helt oväntad upplösning av de två månadernas militanta demonstrationer, ockupationer, våld och mord som försiggick från demonstranternas sida. Bl.a. ett antal militärer ihjälsprängda och ihjälskjutna utan att de först använt dödligt våld mot demonstranterna..

Du vet vad man säger i Syrien? En bra militär är en.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet vad man säger i Syrien? En bra militär är en.?

Nej. Det vet jag inte

Kan du förklara i detalj hur detta har med Thailand att göra ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är helt rätt att granska Abhisit och alla andra politiker/tjänstemän/militärer och poliser på högre tjänster.Thaksin är förvisso för mig det största hotet för en demokratisk utveckling av Thailand men vi får samtidigt inte glömma bort att de finns giriga personer i alla läger och de skall inte kunna gömma sig pga alla försöker sätta ljuset på Thaksin.

All publicitet om korruption,liten som stor får förhoppningsvis en del att dra öronen åt sig och undvika att hamna i tidningarna.För är det något de avskyr så är att bli utmålade som skurkar.Familjerna skäms även om de skrattar hela vägen till banken men det är inte fullt lika roligt om folk börjar titta snett på dem... så mer,mycket mer av sådant.

Fantastiskt bra inlägg Kjell, håller med om att det måste städas i den thailändska korruptionsjungeln vare sig det gäller dom röda eller dom gula!

Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones..

Freedom for you!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om ett större antal obeväpnade demonstranter dödade?

Större än vad? Precisera dig. Jag är ordmärkare även om jag är inne på min andra vinare för kvällen.

I vilket fall som helst anser jag i nuläget att Abhisit är en svag ledare och framförallt en dålig politiker. Kravallerna för drygt två år sedan var ett fiasko av gigantiska proportioner. Han bär en stor del av det ansvaret, men långt ifrån hela. Den bördan bör delas av flera, från alla olika håll och kanter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tror i och för sig inte det finns någon politiker i något land som klarar en djup kontroll!

Hej

Och i Thailand är nog chansen mindre än i dom flesta länder, enligt mig är snare rena politiker i Thailand en utopi.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Större än vad? Precisera dig. Jag är ordmärkare även om jag är inne på min andra vinare för kvällen.

I vilket fall som helst anser jag i nuläget att Abhisit är en svag ledare och framförallt en dålig politiker. Kravallerna för drygt två år sedan var ett fiasko av gigantiska proportioner. Han bär en stor del av det ansvaret, men långt ifrån hela. Den bördan bör delas av flera, från alla olika håll och kanter.

För i helvete gubbar, ytterligare ett kanoninlägg.

Lite mera av dessa så är jag personligen extremt imponerad.

Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones..

Freedom for you!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Större än vad? Precisera dig. Jag är ordmärkare även om jag är inne på min andra vinare för kvällen.

I vilket fall som helst anser jag i nuläget att Abhisit är en svag ledare och framförallt en dålig politiker. Kravallerna för drygt två år sedan var ett fiasko av gigantiska proportioner. Han bär en stor del av det ansvaret, men långt ifrån hela. Den bördan bör delas av flera, från alla olika håll och kanter.

Absolut verkar Abhisit vara en trevligare prick än Thaksin. Problemet är att han hade ett par år på sig att visa att han är annorlunda. Han tog inte chansen. Jag måste tyvärr applådera att valresultatet hittills accepteras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut verkar Abhisit vara en trevligare prick än Thaksin. Problemet är att han hade ett par år på sig att visa att han är annorlunda. Han tog inte chansen. Jag måste tyvärr applådera att valresultatet hittills accepteras.

Jag skulle vilja säga så här - Han är annorlunda men saknar handlingskraft och verklighetsförankring. Demokraternas valkampanj var skrattretande. Själv avstår jag applåder tills den dag majoriteten har valt fram ett alternativ som verkar för hela landets bästa och med ett manifest som kan liknas vid fungerande demokrati. Just nu är det bara deprimerande och jag tycker det är tragiskt att så många här bara får luft när de är emot något, i vilken riktning det än är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja säga så här - Han är annorlunda men saknar handlingskraft och verklighetsförankring. Demokraternas valkampanj var skrattretande. Själv avstår jag applåder tills den dag majoriteten har valt fram ett alternativ som verkar för hela landets bästa och med ett manifest som kan liknas vid fungerande demokrati. Just nu är det bara deprimerande och jag tycker det är tragiskt att så många här bara får luft när de är emot något, i vilken riktning det än är.

Jag gillar inte pappaledighet, då får många luft och vill vädra sina tankar,nej nej, ner med demokrati!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja säga så här - Han är annorlunda men saknar handlingskraft och verklighetsförankring. Demokraternas valkampanj var skrattretande. Själv avstår jag applåder tills den dag majoriteten har valt fram ett alternativ som verkar för hela landets bästa och med ett manifest som kan liknas vid fungerande demokrati. Just nu är det bara deprimerande och jag tycker det är tragiskt att så många här bara får luft när de är emot något, i vilken riktning det än är.

Jag håller med dig. Skillnaden oss emellan är att jag gläds med PT´s framgångar då jag har fått vara med och delat den genuina, folkliga glädjen som finns inom den rörelsen. (Sedan så vet jag att de, som vanligt, är lurade och blåsta) Men... det nyvaknade politiska intresset är ett framtidshopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm. får väl tacka dig för ett .intressant inlägg.

Your Welcome!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Vad vore thailändsk nutidshistoria utan dina, väl avvägda, kommentarer?

Ja det undrar jag också.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig. Skillnaden oss emellan är att jag gläds med PT´s framgångar då jag har fått vara med och delat den genuina, folkliga glädjen som finns inom den rörelsen. (Sedan så vet jag att de, som vanligt, är lurade och blåsta) Men... det nyvaknade politiska intresset är ett framtidshopp.

Om det finns en enda sak som han den där gjorde som jag tycker är bra så var det ju att han satte Isaan på den politiska kartan. Demokrati skapas ju inte på en dag men det finns ju faktiskt en hel del goda exempel man kan lära sig av från andra delar i världen. Det är ju inte så att man måste nyupptäcka demokrati på nytt. Hur ska man en dag förhålla sig till det faktum att man blivit lurad och blåst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns en enda sak som han den där gjorde som jag tycker är bra så var det ju att han satte Isaan på den politiska kartan. Demokrati skapas ju inte på en dag men det finns ju faktiskt en hel del goda exempel man kan lära sig av från andra delar i världen. Det är ju inte så att man måste nyupptäcka demokrati på nytt. Hur ska man en dag förhålla sig till det faktum att man blivit lurad och blåst?

Vilka goda exempel? Hur kommunicerar man dom till Issaniterna? Jag tycker att du förenklar tillvaron en del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka goda exempel? Hur kommunicerar man dom till Issaniterna? Jag tycker att du förenklar tillvaron en del.

Finns en massa goda exempel som du själv känner till om du orkar tänka efter. Om jag exakt visste hur man kommunicerar just det skulle jag kunna bli härskare över hela klotet. Men, jag vet att det flesta röda röda är medvetna om hur fula deras ledare är. De bara väljer att blunda eftersom de anser alternativen vara värre. Frågan blir varför det inte växer fram osjälviska ledare som har utveckling och demokrati högst på agendan.

Uppmuntrande att du anser mig förenkla tillvaron då alla jag känner anklagar mig för det omvända. : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en massa goda exempel som du själv känner till om du orkar tänka efter. Om jag exakt visste hur man kommunicerar just det skulle jag kunna bli härskare över hela klotet. Men, jag vet att det flesta röda röda är medvetna om hur fula deras ledare är. De bara väljer att blunda eftersom de anser alternativen vara värre. Frågan blir varför det inte växer fram osjälviska ledare som har utveckling och demokrati högst på agendan.

Uppmuntrande att du anser mig förenkla tillvaron då alla jag känner anklagar mig för det omvända. : )

Här har du helt rätt! Fundera en stund kring det!

Ändrades av RoiET
Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du helt rätt! Fundera en stund kring det!

Jag har redan funderat tillräckligt. Längtar nu efter din klockrena input : )

Link to comment
Dela på andra sajter

:whoco5: Fan oxå... Jag har inte svaret men den här är ganska skön:

Ja, hon slår både Abby och Takki med hästlängder. Får min röst varje dag i veckan. Du har nog en framtid som partistrateg tror jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag håller med dig. Skillnaden oss emellan är att jag gläds med PT´s framgångar då jag har fått vara med och delat den genuina, folkliga glädjen som finns inom den rörelsen. (Sedan så vet jag att de, som vanligt, är lurade och blåsta) Men... det nyvaknade politiska intresset är ett framtidshopp.

Hej

Håller med dig här, jag har också ryckts med av den positiva utvecklingen ute i byarna som inleddes i.o.m bildandet av Thai Rak Thai, och jag har stor förståelse för att befolkningen i ett så ojämlikt land som Thailand vill ha mer av det, speciellt med tanke på att 10% äger 90% av landets tillgångar.

Sen att andra kallar den fattiga delen av befolkningen för lurade och blåsta är nog inget som bekymmrar dom som har fått det mycket bättre ifrån sin låga nivå, det är nog mest ett argument för dåliga förlorare som är oförstående till att eliten förlorar val efter val.

Enligt mig är det enkel matematik, ett parti för eliten kan aldrig vinna eftersom eliten är för liten, detta har ju även Moderaterna i Sverige insett och därför för dom nu delvis en Socialdemokratisk politik, så Demokraterna bör nog tona ner dom buskap som tilltalar landets elit, rojalister, generaler och kungliga rådgivarna och driva frågor som gynnar landets gräsrötter om dom på allvar vill försöka vinna ett val och inte bara få makt genom militärkupper och domstolsbeslut, dom verkar mest syssla med och vara intreserade av att bekämpa Thaksin och driva LM-fall mot politiska motståndare och det räcker nog inte för att attrahera tillräckligt många väljare i ett val.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Finns en massa goda exempel som du själv känner till om du orkar tänka efter. Om jag exakt visste hur man kommunicerar just det skulle jag kunna bli härskare över hela klotet. Men, jag vet att det flesta röda röda är medvetna om hur fula deras ledare är. De bara väljer att blunda eftersom de anser alternativen vara värre. Frågan blir varför det inte växer fram osjälviska ledare som har utveckling och demokrati högst på agendan.

Uppmuntrande att du anser mig förenkla tillvaron då alla jag känner anklagar mig för det omvända. : )

Hej

Jag tror precis som du att befolkningen väljer det minst dåliga i brist på alternativ, hade det funnits något självklart bättre parti som drev frågor som gynnade majoriteten och dom sämst ställda så hade dessa naturligtvis vunnit, själv tror jag att det kan komma nya politiska ledare och partier längre fram, och vem vet kanske kommer dom röda att utvecklas till något annat än dom är idag.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...