Jump to content
IGNORERAD

Varg!


amja

Recommended Posts

Det är nog du som ska läsa din historia. Jag tror inte att en enda människa har blivit dödad av en varg i Sverige de senaste 200 åren (i det fria).

// mrco

Vargen har varit utrotad i Sverige den mesta av den tiden...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    29

  • Soengsang

    29

  • flor

    26

  • Wanchai

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Onormala miljöer?? Sverige är numer en onormal miljö.

idi*tförklara inte dina förfäder, Ulven utrotades av en anledning, vi kanske också i jämställdhetens tecken ska återinföra Pestråttan åxå..

Njaa, som jag skrev i ett tidigare inlägg, vart stoppar utrotningen ?

Jag läste i tidningen igår om en Rottweiler som högg ett barn fast hunden var

ledsagad av sin ägare , det sker fler överfall av hundar än av vargar i Sverige.

Så svara du

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog du som ska läsa din historia. Jag tror inte att en enda människa har blivit dödad av en varg i Sverige de senaste 200 åren (i det fria).

// mrco

Ännu ett bevis för att man ska tro i kyrkan!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor med Vargen runt knuten men har noll förståelse för detta enorma varghat...att den skall utrotas är för mig helt främmande.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken historia "Rödluvan och vargen" ?

Det är nog bättre du sätter dig framför TV:n och tittar på lite "gulliga djur norröver".

Tänker inte lägga mer tid på dig...

Mvh. borje222

( PS. Sitter du på minst 7: våningen, de är som hundar, kan springa i trappor...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker vi ska döda alla rovdjur i världen. Så slipper vi sådana problem. Tycker vi skjuter av alla hundar med, hur många människor har inte detta rovdjur skadat?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaa, som jag skrev i ett tidigare inlägg, vart stoppar utrotningen ?

Jag läste i tidningen igår om en Rottweiler som högg ett barn fast hunden var

ledsagad av sin ägare , det sker fler överfall av hundar än av vargar i Sverige.

Så svara du

Vi har fler hundar än vargar i Sverige (fortfarande) och hos alla hunddjur finns det avarter. Även hos Vargen, men vargen är en så mycket mer kapabel dödsmaskin..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Onormala miljöer?? Sverige är numer en onormal miljö.

idi*tförklara inte dina förfäder, Ulven utrotades av en anledning, vi kanske också i jämställdhetens tecken ska återinföra Pestråttan åxå..

Har pestråttan verkligen varit etablerad i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker vi ska döda alla rovdjur i världen. Så slipper vi sådana problem. Tycker vi skjuter av alla hundar med, hur många människor har inte detta rovdjur skadat?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Jaa och döda alla som har Appleprodukter åxå. Man ska inte va blöt int...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har pestråttan verkligen varit etablerad i Sverige?

Vet inte men den har funnits iaf...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forstår nu bättre hur /varför det spårar ut så ofta i trådar på detta forum, jag har sanningsenligts

om jag skrev egentligen (tyvärr)inga synpunkter på varken vargar eller andra rovdjurs existensberättigande.

Men jag undrar vart skall det sluta ?

Enbart mäniskan kvar och tamdjur typ kor ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Att diskutera vargens existensberättigande med en varghatare är lika lönslöst som att diskutera de brister som finns hos apples produkter med en applefanboy :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Att diskutera vargens existensberättigande med en varghatare är lika lönslöst som att diskutera de brister som finns hos apples produkter med en applefanboy :crazy:

Varghatare...ja det är att göra det lätt för sig med den inställningen, ungefär som att slänga sig med ordet rasist så fort någon påpekar att vår flyktingpolitik inte är så lyckad!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen Varghatare, jag anser att den har sitt existensberättigande. Men det funkar fan inte när människan ska in å peta och bestämma var och hur den ska finnas.

Låt den sprida sej dit där den vill naturligt utan byråkratfingrar, men tillåt även att Varg som hamnar på oönskade ställen skjuts...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, detta skulle nog kunna bli en infekterad debatt...

Men jag håller med ovanstående skribent :"Fanns en anledning att vi sköt ut 99,8 % av dessa odjur, men är det någon 08 som vill ha dessa, är det bara att komma och hämta skiten!

I Gävleborg / Dalarna finns tydligen halva sveriges vargstam!"

Bara att skuta av skiten igen, det är bara en tidsfråga innan den tar ett barn !...och skulle det vara en Stockholmsunge på sportlovsresa eller dylikt så blir det nog annat ljud.

Det är betydligt fler hundar än vargar som skadat svenska barn de senaste 200 åren, så vi skall med den sluga logiken börja med att skjuta av hundrna, sedan katterna, därefter papegojjorna ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker vi ska döda alla rovdjur i världen. Så slipper vi sådana problem. Tycker vi skjuter av alla hundar med, hur många människor har inte detta rovdjur skadat?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Eftersom människan är ett rovdjur så börjar vi med människor :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om folk i allmänhet är förda bakom ljuset, glömmt eller är felinformerade.

Men jag kan berätta om när jag var liten pojk.

Som jag berättat tidigare är jag en sverige-finne som växte upp i Sverige, men många lov tillbringades i Österbotten.

Med det sagt, vi hade utedass ca. 30 meter från boningshuset, i en tillbyggnad till ladugården.

Vårar, ljusa dagar,sommrar inga problem...

Hösten, med dålig tillgång för varg-föda, ( tex. älg kalv ).

Skulle man gå på dasset efter mörkret, följde en vuxen med "vargklockan", en stor bjällra.

Som barn tyckte man det var lite spännande, det är trots allt bara drygt 40 år sedan...

Många glömmer fort...

Gå till 7 eleven med en bjällra???

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är betydligt fler hundar än vargar som skadat svenska barn de senaste 200 åren, så vi skall med den sluga logiken börja med att skjuta av hundrna, sedan katterna, därefter papegojjorna ...

Sen ,riktar vi bössan åt Flen hållet :crazy:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Känslorna svallar om någon har dödats av varg i Sverige de senaste 100 till 200 åren. Tydligen finns det ett dokumenterat fall i Gysinge 1821 då en varg som fötts upp i fångenskap och sedan släppts fri dödade en människa. Denna varg var inte rädd för människor och hade aldrig lärts sig att jaga själv.

Vissa anser att bara möjligheten att en varg skulle kunna döda en människa är nog för att vargen skall utrotas i Sverige. Det märkliga är att vi i Sverige samtidigt har ett djur som bevisligen åstadkommer 7.000 incidenter varje år. Detta leder till att mellan 5 och 10 människor dödas, och dessutom att 50 till 90 människor blir svårt skadade per år. Trots detta har det aldrig varit någon som kräver att älgen skall utrotas i Sverige!

http://media.folksam...rockar-2011.pdf

Antalet människor som dödas och skadas av älgar verkar dessutom vara underskattat i statistiken.

http://gd.se/extra/m...atistiken-visar

Nedanstående länk visar att mellan 1985 och 2010 har älgen orsakat ca. 250 dödsfall i Sverige.

http://www.vargrevir...om/klovvilt.htm

Slutsatsen blir att en människa har dödats av varg på de senaste 200 åren, medan älgen bara under perioden 1985 till 2010 har åstadkommit minst 250 döda människor i Sverige.

Angående statistik på vargdödade hundar så skulle det även vara intressant med statistik på antalet hundar som dödats av andra hundar och på antalet trafikdödade hundar! För att inte tala om alla de hundar som vanvårdas och misshandlas till döds av totalt olämpliga ägare!

mvh.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tänk på Naturvårdsverkets styvnackade ordrabbleri: Varg har aldrig angripit människa, dom gamla kyrkböckerna ljuger det var bara ett sätt att förklara försvinnanden och barnamord. Bla bla bla

Tror ni snackar en massa skit när ni gafflar om hur farlig vargen är,är det inte bättre att du erkänner att du mest är lack för att det blir lite mindre vilt för dig att döda ute i skogen.

Nog fan är det mycket farligare att springa på en jägare ute i skogen,hur många människor har inte blivit dödade av såna dom senaste 25 åren i Sverige.

Och hundar ska vi fan inte ens prata om,det går ju knappt en dag utan att man läser om någon form av attack på Svensk mark.

Här är ett klipp från Brunnsparken i Göteborg för några dagar sen,är inte alltför långt mellan såna här händelser i städerna så det där snacket 08:or sitter på säkert

avstånd och gillar "farliga vargar"är ju ett skämt.Nä Odin,när det gäller vad som är farligast i dina trakter står det mellan dig och din hund...och sen kommer en jävla massa saker så du behöver nog en hel lunta att skriva på innan det är dags att plita ner stora stygga vargen.

http://www.youtube.com/watch?v=ri9ob11XF_s

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens filmtips får bli

Activists-for-animal-rights-have-demanded-a-boycott-of-Liam-Neeson%E2%80%99s-new-film-The-Grey-after-the-British-actor-revealed-he-ate-wolf-stew-to-prepare-for-his-role.jpg

En fantastiskt bra rulle

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

"Mellan 1983 och 2008, alltså under 26 år, dog 48 personer av vad som kallas vådaskott i samband med jakt"

Citatet ovanför är hämtat från svenska jägareförbundet...här är en länk till artikeln

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Artiklar/Forskningstjugan/Vadaskjutningar-minskar-i-antal/

Fy fan vilket skämt det är när jägare vill skjuta av varg för att dom är farliga,helt sinnessjukt att en grupp som jägare sitter och skrämmer upp folk med scenarion där vargen är boven när dom har tagit livet 48 personer på 26 år.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Såvitt mig inte ett enda enskilt fall där en fri varg angripit och skadat en människa.

Motbevisa mig!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såvitt mig inte ett enda enskilt fall där en fri varg angripit och skadat en människa.

Motbevisa mig!

Om det är jägarna du vänder dig till så är det oerhört mycket vanligare att dom skjuter folk än att dom lyckas motbevisa något i ämnet så försök att inte dra till dig för mycket uppmärksamhet ;-)

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...