Jump to content
IGNORERAD

Varg!


amja

Recommended Posts

Nu tror jag att du har lite fel. Mellan 1995-2007 har björnar attackerat människor 18 ggr, vara två har dödats.

Känns som att björnen är en liten aning farligare än vargen. Ivf för oss människor.

Sista inlägget för mig då trots allt.

Björnstammen har ökat logaritmiskt precis som vargstammen kommer att göra.

Björnen är inget hot mot människan så länge den inte kommer i mellan mamma å barn.

Vad jag vill säga med det är att björnen ser inte oss 2fotade som mat, det gör vargen.

Det är faktiskt en stor skillnad.

jämföra en växtätare (björn) med en köttätare (varg)

Jag hoppas att ni som trängde er in på kärnkraftverken får hårda straff,

Det borde klassas som terrorism.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    29

  • Soengsang

    29

  • flor

    26

  • Wanchai

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag hoppas att ni som trängde er in på kärnkraftverken får hårda straff,

Det borde klassas som terrorism.

För o gå off topic så kan du du inte mena detta,,var ju en samhällstjänst o visa hur lätt det går o ta sig in..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista inlägget för mig då trots allt.

Björnstammen har ökat logaritmiskt precis som vargstammen kommer att göra.

Björnen är inget hot mot människan så länge den inte kommer i mellan mamma å barn.

Vad jag vill säga med det är att björnen ser inte oss 2fotade som mat, det gör vargen.

Det är faktiskt en stor skillnad.

jämföra en växtätare (björn) med en köttätare (varg)

Nu får du nog ta av dig nattmössan och googla på björn så ser du att det inte bara är blåbärssylt dom slickar i sig om det nu inte var pandor du syftade på//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du nog ta av dig nattmössan och googla på björn så ser du att det inte bara är blåbärssylt dom slickar i sig om det nu inte var pandor du syftade på//Hn

Vad menar du? Trodde bara björnen åt blåbär och smaskade honung hela dagarna? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den det värmde.

Men du måste vara realist..Hunden vägde väl 3 kg max och vargen var hungrig. Rovdjur tar byten varje dag runt om i världen. Synd för din syster men men så är livet. Om man bor där det finns rovdjur kanske man inte ska släppa ut sinna husdjur utan uppsyn.

Varför är han det? Det är såklart tråkigt att hunden blev dödad. Men bara för att man har en hund så ska man inte inbilla sig att man kan släppa ut en hund hur som helst! Och sen när en varg ta den så ska man genast skjuta av alla vargar?! Hur många jävla hundar har man inte sett springa lösa p.g.a. störda ägare som inte fattar eller begriper att det är många som är hundrädda? Ska dom då får börja bära vapen för att skjuta ner första bästa hund som springer lös? Det är ju ungefär så ert resonemang går.

Om ni bekvämat er med att läsa hela tråden, så hände själva överfallet på verandan!

Inte precis att den gamla damen sprang ut och lekte!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Harungar är rädda för varg,ingen annan behöver vara det..

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du? Trodde bara björnen åt blåbär och smaskade honung hela dagarna? :)

Jovisst är det väl så, åtminstone om man skall tro på personer som slänger sig med "svåra ord" men inte har en susning om vad en björn äter.

Undra om isbjörnen har god tillgång på växter,blåbärssylt och honung :whoco5: //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista inlägget för mig då trots allt.

Björnstammen har ökat logaritmiskt precis som vargstammen kommer att göra.

Björnen är inget hot mot människan så länge den inte kommer i mellan mamma å barn.

Vad jag vill säga med det är att björnen ser inte oss 2fotade som mat, det gör vargen.

Det är faktiskt en stor skillnad.

jämföra en växtätare (björn) med en köttätare (varg)

Jag hoppas att ni som trängde er in på kärnkraftverken får hårda straff,

Det borde klassas som terrorism.

Dags att kamma till sig. Kärnkraftverk och greenpeace. vad har det med vargen att göra? En utbildning för alla som har vapen och jakträtt att sluta upp med skrönor som skrämmer upp folk borde vara på sin plats. De som inte klarar av det ska bli av med sina vapen och sin jakträtt. Att få munlädret att sluta glappa är en omöjlighet på dessa "jägare" men samhället måste göra vad de kan inom demokratiska gränser.

Vargen och jägarn är konkurrenter om viltet och där ligger problemet, inte att vargen är farlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni bekvämat er med att läsa hela tråden, så hände själva överfallet på verandan!

Inte precis att den gamla damen sprang ut och lekte!

Mvh

Amja

Läst,,o andra sida så har dom släppt ut gamla damen(gillar inte juventus) o sen bara försvunnit,,ingen som tänkt att gamla damen försökte försvara sin verenda o sprang ut mot inkräktaren som förmodligen befanns sig på gräset,,men det är det ingen som vet,ingen har sett nått utan bara att gamla damen är borta...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att kamma till sig. Kärnkraftverk och greenpeace. vad har det med vargen att göra? En utbildning för alla som har vapen och jakträtt att sluta upp med skrönor som skrämmer upp folk borde vara på sin plats. De som inte klarar av det ska bli av med sina vapen och sin jakträtt. Att få munlädret att sluta glappa är en omöjlighet på dessa "jägare" men samhället måste göra vad de kan inom demokratiska gränser.

Vargen och jägarn är konkurrenter om viltet och där ligger problemet, inte att vargen är farlig.

Hej kära prutten läser med intresse dina :offtopic: inlägg.Känner ingen jägare som är frisk i skallen som jagar små hundar på altaner men anser du att jägaren och vargen är konkurrenter om viltet så får jag be dig att stänga av datorn och gå och lägga dig sov gott lilla vän prutten :24:
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här inlägget är rakt mot Prutten.

Är du så in i hel-te korkad att du tror att jakträtt innebär att skjuta allt som rör sig?

Jakträtt innebär att du förvaltar det som finns på dina marker.

Efter dina inlägg här så förstår jag att du inte har en minsta aning om vad djur å natur betyder.

Så därför kommer jag att försöka blockera dig totalt från allt som du skriver hädanefter.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att vissa skribenter hänvisar till mängden årliga personskador orsakade av hundar för att hävda vargens ofarlighet. Enligt nedan länk kan det finnas så många som 900 000 hundar i Sverige.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/flest-hundar-lystrar-till-molly

Att fler människor skadas av hundar torde till och med den mest imbecille personen förstå enbart utifrån den stora skillnaden i antal (vargar, ca 250-300 till antalet 2010/2011 källa: Viltskadecenter - http://www.vargfakta.se/wp-content/uploads/2011/07/varg_i_sverige_vintern_2010_2011.pdf).

Ett äpple blir inte ett päron bara för att det kallas ett päron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore intressant att veta vad personer som förespråkar varg i Sverige anser vara ett lagom antal individer?

200? 500? 5000? 10000?

Var ska dessa finnas?

I hela Sverige? Endast i Värmland, Dalarna, Bergslagen? Annat område?

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att vissa skribenter hänvisar till mängden årliga personskador orsakade av hundar för att hävda vargens ofarlighet. Enligt nedan länk kan det finnas så många som 900 000 hundar i Sverige.

http://www.dn.se/nyh...trar-till-molly

Att fler människor skadas av hundar torde till och med den mest imbecille personen förstå enbart utifrån den stora skillnaden i antal (vargar, ca 250-300 till antalet 2010/2011 källa: Viltskadecenter - http://www.vargfakta...n_2010_2011.pdf).

Ett äpple blir inte ett päron bara för att det kallas ett päron.

Fast det finns så få vargar så vill man utrota dom även om dom inte skadar någon,

vad skall man då göra med hundarna ? utrota dom med ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att vissa skribenter hänvisar till mängden årliga personskador orsakade av hundar för att hävda vargens ofarlighet. Enligt nedan länk kan det finnas så många som 900 000 hundar i Sverige.

http://www.dn.se/nyh...trar-till-molly

Att fler människor skadas av hundar torde till och med den mest imbecille personen förstå enbart utifrån den stora skillnaden i antal (vargar, ca 250-300 till antalet 2010/2011 källa: Viltskadecenter - http://www.vargfakta...n_2010_2011.pdf).

Ett äpple blir inte ett päron bara för att det kallas ett päron.

Och hur imbecille får man då vara när man har samma argument som du har då? Inte en attack från en varg på över 200 år i Sverige?! Vad är det du vill säga? Vargen är inget tamdjur det är hunden, och ändå attackera den människor. Det borde väl vara ett varningens tecken om inte annat???

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore intressant att veta vad personer som förespråkar varg i Sverige anser vara ett lagom antal individer?

200? 500? 5000? 10000?

Var ska dessa finnas?

I hela Sverige? Endast i Värmland, Dalarna, Bergslagen? Annat område?

I ryssland enligt vissa..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det finns så få vargar så vill man utrota dom även om dom inte skadar någon,

vad skall man då göra med hundarna ? utrota dom med ?

Uppenbart att du inte förstod mitt inlägg. Det finns kvar, bara att läsa igen.

Ang. hundar.

Det senaste jag hörde var att "hundar" domesticerades för mer än 10 000 år sedan. Människan och hunden har sedan dess levt tillsammans i symbios vilket inte gäller människan och vargen vilka konkurrerar om samma bytesdjur och levnadsutrymme. Av dessa anledningar ser inte jag det som konstigt att våra förfäder gladeligen utrotade vargen i Sverige.

Självklart finns det "farliga" hundar också och detta borde avspeglas i lagstiftning med ex. förbud för lösspringande hund i tätbebyggt område, munkorg på i samhällen och på offentliga transportmedel etc. Dessutom är jag av den uppfattningen att vissa hundraser borde förbjudas och eller kräva "körkort" med ökat personligt ansvar vid eventuella skador.

Säkerligen håller inte många hundägare med mig men ovan är mina personliga åsikter.

Skulle å andra sidan antalet hundar i Sverige begränsas till max 300 (motsvarande dagens uppskattade vargstam) skulle antalet fall med hundrelaterade skador säkerligen vara försvinnande litet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur imbecille får man då vara när man har samma argument som du har då? Inte en attack från en varg på över 200 år i Sverige?! Vad är det du vill säga? Vargen är inget tamdjur det är hunden, och ändå attackera den människor. Det borde väl vara ett varningens tecken om inte annat???

Enkelt uttryckt:

Antalet individer har direkt relation till antalet incidenter.

Att jämföra antalet personer som skadas av hund (900 000 individer) med antalet som skadas av varg (0 individer innan vargen återinfördes till Sverige, 250 nu) haltar pga den stora skillnaden i population.

En lika värdefull jämförelse vore att undersöka antalet personskador orsakade av bil under 1800-talets senare hälft kontra 2000-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här inlägget är rakt mot Prutten.

Är du så in i hel-te korkad att du tror att jakträtt innebär att skjuta allt som rör sig?

Jakträtt innebär att du förvaltar det som finns på dina marker.

Efter dina inlägg här så förstår jag att du inte har en minsta aning om vad djur å natur betyder.

Så därför kommer jag att försöka blockera dig totalt från allt som du skriver hädanefter.

Förvaltning djur och natur är inget problem. Problemet börjar när jägarn kommer in i bilden. I vårat samhälle gäller att optimera våra investeringar och en jägare som köpt jakträtt vill naturligtvis ha valuta för sina slantar. När vargen är en konkurrent så gäller det att bli av med den på billigaste sätt naturligtvis. Vad är billigare än att skrämma med att barn äts av vargen.

Som gammal jägare så vet jag att det finns något som heter "god jaktsed". En gentlemannakod helt enkelt översatt till jakten. Om alla jägare följer den blir det inga problem och vargen käkar inga barn, liksom att krokodiler inte äter isaanbarn som militären slänger till dem.

Om du vill blokera mig är helt upp till dig själv, påminner om strutsen som gömmer huvudet i sanden. Up to you som de säger i Los.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore intressant att veta vad personer som förespråkar varg i Sverige anser vara ett lagom antal individer?

200? 500? 5000? 10000?

Var ska dessa finnas?

I hela Sverige? Endast i Värmland, Dalarna, Bergslagen? Annat område?

I sin naturliga miljö naturligtvis, så långt från människan (och jägarn) som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

I sin naturliga miljö naturligtvis, så långt från människan (och jägarn) som möjligt.

Kära prutten jag som trodde du sov nu säger jag godnatt :thumbsup: Men sitt gärna och fyllebabbla du :offtopic:
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår fullkomligt att det är raseri i landet då det är större straff att skydda sin familj om mot varg än

att döda en medmänniska.

Tycker att hela ditt inlägg var så bedrövligt korkat så jag borde inte ens komentera det men druckit lite fömycket så jag kan inte låta bli.

Förstår att man kan skriva fel men slutet på ditt inlägg är så bedrövligt korkat att du borde bli avstångd,större straff mot att skydda sin familj mot varg än att döda en medmäniska...seriöst,skydda sin familj mot vadå..nåt som hände på tidigt artonhundratal.

Finns inget att skydda din familj mot som har det minsta med varg att göra...hur kan ens du komma fram till det när ingen har blivit biten av en vild varg på 180 år i Sverige får dig att verka helt efterbliven.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag går i skogen när jag plockar svamp så långt som jag orkar och är inte heller rädd för att bli attackerad av varg, nu är det ju inte frågan om vad jag tycker och tror, finns ju även flera än jag som bor här, som jag redan sagt så har jag slutat jaga men har kanske till skillnad från många andra eftersom jag bor där jag bor förmågan att se vad de som blir drabbade tycker och tänker, och att jag inte är rädd innebär inte att jag hade lämnat en baby i en barnvagn på gården som vi alltid kunnat göra eller kunnat släppa stövaren på en harlöpa, att du inte är rädd det fattar jag tror nog att de flesta i Sverige inte är rädda men de bor ju inte där problemen finns.

Flor,jag är född 1969 och under hela mitt liv ingen ens fått ett bett av en vild varg.

Googlar man 90 sekunder så hittar man älgar som har attackerat människor,tjädrar som har attackerat mäniskor,gäddor som har atackerat människor,fiskmåsar,kråkor och en hel del annat är med i matchen.

Men ändå så är det ett helt annat djur som folk vill utrota helt ur den Svenska faunan och det är ett djur som inte ens är inblandat i en enda incident dår någon människa har varit hotad.

Så det som för mig är så obegripligt är var ni har fått denna vargskräck ifrån.för om det är som hot mot små barn så är det ett av dom djuren i Sverige som är inblandat i minst händelser,antalet i år är samma som förra året och alla andra år sen Napoleon var ute och krigade...det vill säga*trummvirvel*NOLL

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...