Jump to content
IGNORERAD

Varg!


amja

Recommended Posts

Flor flor. ta ett djupt andetag... Som jag skrev tidigare har vi kaniner.. Grannens hund älskar att rymma över till oss och jaga kaninerna.

Ibland skrämmer han en eller två till dötts.. Ska jag kräva avlivning av grannens hund eller vad. En varg kommer vilse i sin bana käkar en hund..

En hund springer fel en kanin kolar... Skit happens...

Shit happens.....

Det tycker jag du ska säga till syrrans familj som förlorat en medlem efter nästan 17 år!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    29

  • Soengsang

    29

  • flor

    26

  • Wanchai

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Antar att du inte har djur som är frigående som vi har haft i våra fäbodar hur länge som helst, tror också att du inte är jägare som många mest av allt veganer vill utrota inte tycker att de inte har något existensberättningande, antar att du protesterar över djurhållningen som i Sverige är under all kriktik och ändå som är ljusår bättre än de som är i EU antar att du inte äter kött överhuvud taget.

Antar att du inte har fjun på pungen,antar att du har ihopsytt rövhål...Men skärp dej nu flor,detta är ju väldigt löjligt och väldigt fjolligt

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du inte har fjun på pungen,antar att du har ihopsytt rövhål...Men skärp dej nu flor,detta är ju väldigt löjligt och väldigt fjolligt

Sofiero tog ordentligt på dig idag...kaxig som få efter ett par öl

Link to comment
Dela på andra sajter

Om din syrra hade orkat ta på sig jackan och gått ut med hunden hade det aldrig hänt..

Du måste vara en väldigt störd person!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Flor flor. ta ett djupt andetag... Som jag skrev tidigare har vi kaniner.. Grannens hund älskar att rymma över till oss och jaga kaninerna.

Ibland skrämmer han en eller två till dötts.. Ska jag kräva avlivning av grannens hund eller vad. En varg kommer vilse i sin bana käkar en hund..

En hund springer fel en kanin kolar... Skit happens...

Tycker nog inte att man ska kräva avlivning av vare sig djur eller människor, men tycker man kan få försvara sina kära vare sig det gäller djur eller folk, har någon missskött hund gått över gränsen ser jag ingen anledning att den hunden får fortsätta att döda era kaniner, lika lite som jag tycker att vargar får full frihet att döda jakthundar, omöjliggöra f

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

sket sig fortsätter nu för oss som bor här få fortsätta att bo och leva som vi alltid gjort, för att ni som inte är beroende och även EU som betalar ganska mycket pengar för att fäbodarna ska överleva.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste vara en väldigt störd person!

Tack för den det värmde.

Men du måste vara realist..Hunden vägde väl 3 kg max och vargen var hungrig. Rovdjur tar byten varje dag runt om i världen. Synd för din syster men men så är livet. Om man bor där det finns rovdjur kanske man inte ska släppa ut sinna husdjur utan uppsyn.

Link to comment
Dela på andra sajter

sket sig fortsätter nu för oss som bor här få fortsätta att bo och leva som vi alltid gjort, för att ni som inte är beroende och även EU som betalar ganska mycket pengar för att fäbodarna ska överleva.

Och vargen har inte rätt att överleva eller?eller anser ni att ni sitter på nån ensamrätt att leva på ett visst ställe?..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste vara en väldigt störd person!

Varför är han det? Det är såklart tråkigt att hunden blev dödad. Men bara för att man har en hund så ska man inte inbilla sig att man kan släppa ut en hund hur som helst! Och sen när en varg ta den så ska man genast skjuta av alla vargar?! Hur många jävla hundar har man inte sett springa lösa p.g.a. störda ägare som inte fattar eller begriper att det är många som är hundrädda? Ska dom då får börja bära vapen för att skjuta ner första bästa hund som springer lös? Det är ju ungefär så ert resonemang går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vargen har inte rätt att överleva eller?eller anser ni att ni sitter på nån ensamrätt att leva på ett visst ställe?..

Klart att dom har rätt att överleva där dom hör hemma, tror inte en gång du tycker det är deras rätta plats att ta sällskapshundar på gårdsplanen, dom är inte utrotningshotade, finns hur många som helst i Ryssland, hade dom hört hemma här hade aldrig dom blivit utkörda.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min åsikt är att inom 2 år så kommer det att skrikas om att vargen ska utrotas.

Det är bara drygt 2 år sedan då den skulle tillbaka i sverige, nu är den inne på gårdar och tar

sälskapsdjur.

Det har redan kommit varningar om vargar som förföljt små barn.

Det kommer snart det första offret, det är inte konstigt om det är så.

Vargen är ett rovdjur, det enda farliga i sverige. och dom som finns här vet inte att 2 beningar är farliga.

Nu tror jag att du har lite fel. Mellan 1995-2007 har björnar attackerat människor 18 ggr, vara två har dödats.

Känns som att björnen är en liten aning farligare än vargen. Ivf för oss människor.

Ändrades av mr chaweng
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att dom har rätt att överleva där dom hör hemma, tror inte en gång du tycker det är deras rätta plats att ta sällskapshundar på gårdsplanen, dom är inte utrotningshotade, finns hur många som helst i Ryssland, hade dom hört hemma här hade aldrig dom blivit utkörda.

Men hallå,,vad är deras hem då? och vad har du för rätt att säga var deras hem är?,,det är vilda djur som strövar fritt o sätter upp sina revier där dom känner sig hemma,,har alltid funnits varg i sverige är ju ett av deras hem,,,finns hur många som helst i rysslan??,,men deras hundar o annat då?,,eller är du en sån som tänker klart dom kan få finnas men fan inte där jag är???..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Sofiero tog ordentligt på dig idag...kaxig som få efter ett par öl

Ja du,jag tycker allt lika dant utan dom..

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du,jag tycker allt lika dant utan dom..

Sådant min vän uttalar man sig om på morgonen när de inte längre hälsar på inne i huvudet jag talar av egen erfarenhet min lillavän gå nu och ta dig en sofiero till raka inte pungen på fyllan det kan börja blöda vargen kan få vittring på dig lillspjuver :thumbsup:
Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå,,vad är deras hem då? och vad har du för rätt att säga var deras hem är?,,det är vilda djur som strövar fritt o sätter upp sina revier där dom känner sig hemma,,har alltid funnits varg i sverige är ju ett av deras hem,,,finns hur många som helst i rysslan??,,men deras hundar o annat då?,,eller är du en sån som tänker klart dom kan få finnas men fan inte där jag är???..

Men hallå,,vad är deras hem då? och vad har du för rätt att säga var deras hem är?,,det är vilda djur som strövar fritt o sätter upp sina revier där dom känner sig hemma,,har alltid funnits varg i sverige är ju ett av deras hem,,,finns hur många som helst i rysslan??,,men deras hundar o annat då?,,eller är du en sån som tänker klart dom kan få finnas men fan inte där jag är???..

Klart det fans hem för dom i Sverige tror om vi ska gå till före istiden så fans det även plats för dinousariuer . men nu lever vi i en ny tid och får anpassa oss i den, vargar är inte utrotningshotade. finns hur många som helst där och dom har problem.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det fans hem för dom i Sverige tror om vi ska gå till före istiden så fans det även plats för dinousariuer . men nu lever vi i en ny tid och får anpassa oss i den, vargar är inte utrotningshotade. finns hur många som helst där och dom har problem.

Och jag som trodde att dinosaurierna var utdöda och så fanns det en kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå,,vad är deras hem då? och vad har du för rätt att säga var deras hem är?,,det är vilda djur som strövar fritt o sätter upp sina revier där dom känner sig hemma,,har alltid funnits varg i sverige är ju ett av deras hem,,,finns hur många som helst i rysslan??,,men deras hundar o annat då?,,eller är du en sån som tänker klart dom kan få finnas men fan inte där jag är???..

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det fans hem för dom i Sverige tror om vi ska gå till före istiden så fans det även plats för dinousariuer . men nu lever vi i en ny tid och får anpassa oss i den, vargar är inte utrotningshotade. finns hur många som helst där och dom har problem.

Ok,,som jag anade,,din inställning är att låt dom va nånannastans o låt dom ha problemen men inte på min bakgård..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...