Jump to content
IGNORERAD

Varg!


amja

Recommended Posts

Du har tydligen inte blivit utsatt!Vissa törs inte släppa ut sina barn pga.Björn och varg utanför husknuten!!Undanber mig ordet fjolla!

Ja björn kan jag förstå,men inte varg..då är det fjolleri

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    29

  • Soengsang

    29

  • flor

    26

  • Wanchai

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dethär med rädslan för vargen tycker jag påminner om religion. Tror du inte på Gud så kommer du till helvetet. så bäst att tro på Gud och att vargen är farlig.

Man kan lura människor att göra mycket genom att implementera rädslan med rätt pedagogik.

Att se jägarn med bössan i hand vara en Jesus kan förstås bli svårt, men med rätt strategi kanske det fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja björn kan jag förstå,men inte varg..då är det fjolleri

fjolleri rimmar på trolleri som rimmar på fjanteri inte skall man vara rädd inte
Link to comment
Dela på andra sajter

Bor jag granne med en alkis och sätter ut en back bira på förstebron har jag honom där.. Släpper jag ut min hund lös där det finns rovdjur är den där. same same

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu ska citera så gör det rätt. Vad jag menade är om man har husdjur ( inte fru/tfv) och bara tror att man kan öppna dörren och släppa ut sin lilla vän. ( inte fru/ tfv) och inget får hända din lilla vän...Bor man där det finns vilda djur bör man kanske inte släppa ut sina hundar/katter m.m. utan uppsyn.

Antar du menar mig. Ber om ursäkt. När du skrev "gullegris" så trodde jag du menade din kära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar du menar mig. Ber om ursäkt. När du skrev "gullegris" så trodde jag du menade din kära.

Nä hon går under benämningen tjockgrisen LOL

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har tydligen inte blivit utsatt!Vissa törs inte släppa ut sina barn pga.Björn och varg utanför husknuten!!Undanber mig ordet fjolla!

Varför är de rädda? Är det vargen eller jägaren som är orsaken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är de rädda? Är det vargen eller jägaren som är orsaken?

Tror du bor i nåt stadsområde och kan inte förstå problemet i de små samhällen som jag bor i, här känner vi nästan alla jägare och ingen är rädd för dessa, vargen känner ingen och de kan därför ej säga om de är farliga eller inte, kan nog bero på det att ingen här kan lita på att de är ofarliga för barnen, att de inte är ofarliga för våra jakthundar det vet vi ju, men att de ska få ta våra sällskapshundar i trädgården, att det är OK köper jag inte.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är som jag sa i mitt första inlägg.

Apple mot Samsung.

Folk som inte har en aning om något svarar och gör narr av andra

Oavsett vad vissa tror så böjar vargen bli ett reellt hot i visas normala vardag.

Jag betackar mig för det och lämnar tråden.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det har du helt rätt i. Hunden skadar ofantligt mycket mer människor om dagen än vad vargen gjort de senaste 200 åren.

http://www.chacha.com/question/how-many-people-are-killed-by-dogs-per-year

4.7 million people are bitten by dogs yearly, 800,000 require medical attention, & 33 people died in 2007,

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du bor i nåt stadsområde och kan inte förstå problemet i de små samhällen som jag bor i, här känner vi nästan alla jägare och ingen är rädd för dessa, vargen känner ingen och de kan därför ej säga om de är farliga eller inte, kan nog bero på det att ingen här kan lita på att de är ofarliga för barnen, att de inte är ofarliga för våra jakthundar det vet vi ju, men att de ska få ta våra sällskapshundar i trädgården, att det är OK köper jag inte.

fortsätter svara som förut,det är bara fjolleri att vara rädd för varg i Sverige

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du bor i nåt stadsområde och kan inte förstå problemet i de små samhällen som jag bor i, här känner vi nästan alla jägare och ingen är rädd för dessa, vargen känner ingen och de kan därför ej säga om de är farliga eller inte, kan nog bero på det att ingen här kan lita på att de är ofarliga för barnen, att de inte är ofarliga för våra jakthundar det vet vi ju, men att de ska få ta våra sällskapshundar i trädgården, att det är OK köper jag inte.

Jag bor i stadsområde men är uppfödd på landet och gammal jägare. I mina hemtrakter har både varg och björn återkommit och jag vidhåller att det är en liten del av jägarna som är väldigt högljudd som skapar diskussion och rädsla för vargen med sina oresonabla inställning. Det bästa är väl att dra den om att vargen äter barn. Det påminner lite om att militären matade krokodiler med issanbarn. Finns alltid någon som blir rädd och rädsla sprider sig lätt bland outbildade, i Thailand liksom i Sverige verkar det som.

Link to comment
Dela på andra sajter

fortsätter svara som förut,det är bara fjolleri att vara rädd för varg i Sverige

Har man inget att tänka med brukar fingrarna dansa på tangentbordet i allafall detta kallas trolleri som rimmar på fjanteri som inte rimmar på stor fjant :offtopic:
Link to comment
Dela på andra sajter

fortsätter svara som förut,det är bara fjolleri att vara rädd för varg i Sverige

Ja är det allt du har att svara de som lever i vargbältet så tycker jag det är ett dåligt svar.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu säger dom att vi har Lo runt knutarna här....Har visst tagit någon kalon samt ett par katter.. Ingen har sett men det är ett Lodjur...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu säger dom att vi har Lo runt knutarna här....Har visst tagit någon kalon samt ett par katter.. Ingen har sett men det är ett Lodjur...

Vänta snart äter dom barn också och då kommer jägarn och räddar alla, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Onormala miljöer?? Sverige är numer en onormal miljö.

idi*tförklara inte dina förfäder, Ulven utrotades av en anledning, vi kanske också i jämställdhetens tecken ska återinföra Pestråttan åxå..

Hmm den råttan finns ju änn!

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

jag bor där jag med,om man nu kan kalla det så. Och tycker fortfarande att det är mesigt att ha varg-skräck i Sverige

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta snart äter dom barn också och då kommer jägarn och räddar alla, hehe.

Underligt detta ryckte kom 2 dagar EFTER Svampens fru kommit hem igen :not_i::17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Underligt detta ryckte kom 2 dagar EFTER Svampens fru kommit hem igen :not_i::17:

Svamp kan ge många symptom. Beror vilken svamp man menar iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu någon kommer ihåg början av tråden, så är det bekräftat att en varg varit framme.

Enligt länstyrelsens expert, så rör det sig troligtvis om en ungvarg som blivit utstött eller förlorat sitt alfapar innan den lärt sig jaga,

skyddsjakt är inte akuellt just nu!

Undrar hur många hundar och höns den ska sätta i sig innan detta beslutas?

Nu är jag definitivt ingen varghatare, men en tydligt störd individ som söker sig till bebodda trakter och tar sällskapsdjur tycker jag borde snarast avlägsnas.

Själv skulle jag bli betydligt räddare att träffa på en björn än en varg.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

jag bor där jag med,om man nu kan kalla det så. Och tycker fortfarande att det är mesigt att ha varg-skräck i Sverige

Antar att du inte har djur som är frigående som vi har haft i våra fäbodar hur länge som helst, tror också att du inte är jägare som många mest av allt veganer vill utrota inte tycker att de inte har något existensberättningande, antar att du protesterar över djurhållningen som i Sverige är under all kriktik och ändå som är ljusår bättre än de som är i EU antar att du inte äter kött överhuvud taget.

jag bor där jag med,om man nu kan kalla det så. Och tycker fortfarande att det är mesigt att ha varg-skräck i Sverige

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flor flor. ta ett djupt andetag... Som jag skrev tidigare har vi kaniner.. Grannens hund älskar att rymma över till oss och jaga kaninerna.

Ibland skrämmer han en eller två till dötts.. Ska jag kräva avlivning av grannens hund eller vad. En varg kommer vilse i sin bana käkar en hund..

En hund springer fel en kanin kolar... Skit happens...

Link to comment
Dela på andra sajter

En varg tog en hund,,är inte första gången o inte heller sista gången,,troligtvist händer nått i vargvärlden just nu som vi inte gillar,,men o gapa på skyddsjakt är o ta i,,vi är inte ensama på planeten.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i Värmland i gränstrakterna mot Norge och det är nog ett av de vargrikaste områdena i Sverige, jag är inte rädd för några vargar

inte många här har någon vargskräck vad vet. Det händer då och då att någon hund blir dödad av varg och det är ju tråkigt.

Jag är mer rädd för grannens hund som jag har blivit biten av. Den hunden bet även hans 6-åriga dotter och trots det

så lever hunden fortfarande. Hade det varit min hund hade den inte levt nu. Men pappan/ägaren är en fanatisk jägare

så han bryr sig tydligen mer om hunden än sin dotter

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...