Jump to content
IGNORERAD

Varg!


amja

Recommended Posts

Blev en varg överkörd i stockholm för ca tio år sen när den tog sig över E18 i Järfälla. Blev ingen varghets av det vad jag minns. Detdär 08 symdromet som finns hos vissa individer är bara pinsamt men på landsbyggden verkar det vara väldigt trångsynt ibland.

Skål bönder, imorron kör vi skit.

Och vem tror ni skulle bli skraj över en ihjälkörd varg ? Frågan är väl om en LEVANDE varg tog sig in på Lidingö och hur det hade blivit, tror nog att det blivit lite annan låt i luckan, men lite bönder går ju att offra, lätt att hålla sig ren när man inte sitter i skiten.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    29

  • Soengsang

    29

  • flor

    26

  • Wanchai

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Blev en varg överkörd i stockholm för ca tio år sen när den tog sig över E18 i Järfälla. Blev ingen varghets av det vad jag minns. Detdär 08 symdromet som finns hos vissa individer är bara pinsamt men på landsbyggden verkar det vara väldigt trångsynt ibland.

Skål bönder, imorron kör vi skit.

Det är skjutkåta jägare som bedriver denna varghets.

Skål för fan! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker inte svara någon speciell och vill bara lägga min syn över det hela.

Varg eller inte är inte som debatten om Apple eller Samsung.

Att inte vilja ha varg är en djupt rotad känsla hos dom flesta som inte bor i en storstad.

En människas liv är ungefär 5ggr så långt som ett vargliv, så om 2 generationer människor hatar vargen så är det helt naturligt då

den hotade vårt liv för 150 år sedan.

Vi jagade då vargen som lärde sig att sky människan.

Dagens vargar vet inte att sky människan då dom är uppfödda eller inplanterade, oavsett hur vargälskare man är så kan man

inte bortse från att det här är inte en naturlig väg att gå.

Jag förstår fullkomligt att det är raseri i landet då det är större straff att skydda sin familj om mot varg än

att döda en medmänniska.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vem tror ni skulle bli skraj över en ihjälkörd varg ? Frågan är väl om en LEVANDE varg tog sig in på Lidingö och hur det hade blivit, tror nog att det blivit lite annan låt i luckan, men lite bönder går ju att offra, lätt att hålla sig ren när man inte sitter i skiten.

Men sluta nu,jag är rädd för vargen.Fjanteri

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sluta nu,jag är rädd för vargen.Fjanteri

Varför tror du att stora hundar som schäfrar dresseras som skydds och polishundar?

En stor schäfer är ändå mindre än en normal varg, och den behöver inte dresseras, den ser redan dig som mat

iom att den inte vet att du är farlig.

Så fjanteri, tja kanske eller inte.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vem tror ni skulle bli skraj över en ihjälkörd varg ? Frågan är väl om en LEVANDE varg tog sig in på Lidingö och hur det hade blivit, tror nog att det blivit lite annan låt i luckan, men lite bönder går ju att offra, lätt att hålla sig ren när man inte sitter i skiten.

Jag antar att den var levande när den blev påkörd. Finns det en kan det finnas fler. Varför tro att det bara var en och den är död? I närheten där den blev påkörd finns Järvafältet där dagis och skolor gör utflykter och folk tar sin joggingrunda, ofta ensam. Det finns stora skogsområden även i Stockholmsområdet, inte bara asfalt och betong.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min åsikt är att inom 2 år så kommer det att skrikas om att vargen ska utrotas.

Det är bara drygt 2 år sedan då den skulle tillbaka i sverige, nu är den inne på gårdar och tar

sälskapsdjur.

Det har redan kommit varningar om vargar som förföljt små barn.

Det kommer snart det första offret, det är inte konstigt om det är så.

Vargen är ett rovdjur, det enda farliga i sverige. och dom som finns här vet inte att 2 beningar är farliga.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tror du att stora hundar som schäfrar dresseras som skydds och polishundar?

En stor schäfer är ändå mindre än en normal varg, och den behöver inte dresseras, den ser redan dig som mat

iom att den inte vet att du är farlig.

Så fjanteri, tja kanske eller inte.

Men helt seriöst det är fjanteri att vara rädd för varg i Sverige..Ni är inga män,ni är möss

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har redan kommit varningar om vargar som förföljt små barn.

Vafan, har vargen börjat stalka människor nu med?! Ja, det var som fan!

Ne, nu tar vi en skål till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skjutkåta jägare som bedriver denna varghets.

Skål för fan! :)

Jag minns ett tvprogram för några år sen när vargen debatterades. Det intervjuades diverse jägare i Dalarna och Värmland. Machomän som visste allt om varg minsann. Tror inte de är representiva för folk i allmännhet men deras pondus som stora starka karlar med bössan i hand kan skrämma upp många barn och kvinnor och en del män. Vargen är normalt skygg och de som närmar sig bebyggda områden utan rädsla kan skjutas av för säkerhets skull så blir även kanske dessa machomän tillfredsställda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns ett tvprogram för några år sen när vargen debatterades. Det intervjuades diverse jägare i Dalarna och Värmland. Machomän som visste allt om varg minsann. Tror inte de är representiva för folk i allmännhet men deras pondus som stora starka karlar med bössan i hand kan skrämma upp många barn och kvinnor och en del män. Vargen är normalt skygg och de som närmar sig bebyggda områden utan rädsla kan skjutas av för säkerhets skull så blir även kanske dessa machomän tillfredsställda.

Mitt i prick prutten.:)

Ändrades av ola med b

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla djur ska väll hållas i koppel.. Om man släpper ut sin lilla gullegris utan uppsyn.. Vi lever i en värd där alla vill äta sig mätta. Om jag vill ha min lilla ...

så får jag väll pallra mig ut med den när han/hon vill kissa..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sluta nu,jag är rädd för vargen.Fjanteri

Jag går i skogen när jag plockar svamp så långt som jag orkar och är inte heller rädd för att bli attackerad av varg, nu är det ju inte frågan om vad jag tycker och tror, finns ju även flera än jag som bor här, som jag redan sagt så har jag slutat jaga men har kanske till skillnad från många andra eftersom jag bor där jag bor förmågan att se vad de som blir drabbade tycker och tänker, och att jag inte är rädd innebär inte att jag hade lämnat en baby i en barnvagn på gården som vi alltid kunnat göra eller kunnat släppa stövaren på en harlöpa, att du inte är rädd det fattar jag tror nog att de flesta i Sverige inte är rädda men de bor ju inte där problemen finns.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men helt seriöst det är fjanteri att vara rädd för varg i Sverige..Ni är inga män,ni är möss

Menar du verkligen det eller vet du inte vad du talar om?

Jag är en hundmänniska och älskar djur.

En varg ser ut som en hund, men det är ingen hund.

Vargen är ett intelligent djur som arbetar i flock och rensar ett revir totalt från allt för att få sin flock att överleva.

Räkna med att varje hona får 4 ungar en gång per år.

Alla dessa vargar som växer upp ser 2fotade djur som ett lätt byte, speciellt dom korta i stora röda tuppluvor som syns bra.

Börjar det ringa någon klocka?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med att alla djur skall kopplas för visst är vi människor djur så koppla små barn ingen rädder för vargen eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla djur ska väll hållas i koppel.. Om man släpper ut sin lilla gullegris utan uppsyn.. Vi lever i en värd där alla vill äta sig mätta. Om jag vill ha min lilla ...

så får jag väll pallra mig ut med den när han/hon vill kissa..

Kan inte din tjej gå ensam till toaletten?

Link to comment
Dela på andra sajter

idi*ti att jämföra vargar med hundar.Jag är norrlänning jag vet vad vargen och björnen kan göra.08 människor asfaltbarn kan gärna hämta skiten om dom okunniga vill.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herrejävlar,vad är ni för några jävla fjoller,man skulle kunna gå Dalarna runt 73 gånger utan att bli riven av varg

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

idi*ti att jämföra vargar med hundar.Jag är norrlänning jag vet vad vargen och björnen kan göra.08 människor asfaltbarn kan gärna hämta skiten om dom okunniga vill.

Om jag inte är helt borta så härstammar hunden från vargen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu ska citera så gör det rätt. Vad jag menade är om man har husdjur ( inte fru/tfv) och bara tror att man kan öppna dörren och släppa ut sin lilla vän. ( inte fru/ tfv) och inget får hända din lilla vän...Bor man där det finns vilda djur bör man kanske inte släppa ut sina hundar/katter m.m. utan uppsyn.

Link to comment
Dela på andra sajter

idi*ti att jämföra vargar med hundar.Jag är norrlänning jag vet vad vargen och björnen kan göra.08 människor asfaltbarn kan gärna hämta skiten om dom okunniga vill.

Håller fullständigt med dig.

Men 2 generationer i storstaden som bara sett varg på skansen som Lilliåsussi har gosat med kan väl inte ha fel.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

idi*ti att jämföra vargar med hundar.Jag är norrlänning jag vet vad vargen och björnen kan göra.08 människor asfaltbarn kan gärna hämta skiten om dom okunniga vill.

Nej, det har du helt rätt i. Hunden skadar ofantligt mycket mer människor om dagen än vad vargen gjort de senaste 200 åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herrejävlar,vad är ni för några jävla fjoller,man skulle kunna gå Dalarna runt 73 gånger utan att bli riven av varg

Du har tydligen inte blivit utsatt!Vissa törs inte släppa ut sina barn pga.Björn och varg utanför husknuten!!Undanber mig ordet fjolla!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller fullständigt med dig.

Men 2 generationer i storstaden som bara sett varg på skansen som Lilliåsussi har gosat med kan väl inte ha fel.

Men om du bor där vargen finns... Ska du då släppa ut ditt husdjur hur som helst. Då lockar ju du till dig vargen( annat rovdjur). Själv har vi kaniner och grannens hund älskar att hoppa in och jaga dom.. Ska jag sjuta grannens hund eller sluta att ha kaniner??????

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det har du helt rätt i. Hunden skadar ofantligt mycket mer människor om dagen än vad vargen gjort de senaste 200 åren.

Tag en vanlig söt liten vovve ge den ingen kärlek och uppfostran då lovar jag dig att alla skulle vara rädd för den besten föresten skål på er där nere i södern
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...