Jump to content
IGNORERAD

Varg!


amja

Recommended Posts

Bra att du lugnat ner dig och börjar se klart igen.

Du lille vän.hade jag lugnat ner mig det minsta mer än vad jag är för närvarande, så hade jag fallit in i koma.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    29

  • Soengsang

    29

  • flor

    26

  • Wanchai

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Rör då på dig lite för mental koma är inte att leka med, en del vaknar aldrig upp.

Jag förstår att du har det jobbigt...krya på dig min vän.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Och nu ska de stygga dalmasarna skjuta vargen..vargen som är så mysig att ha i vår natur...knäppgökar!

De borde lyssna på skåningar och andra kloka som vet bättre i denna sak!!!!

http://www.expressen...na-ska-skjutas/

Sag NASTAN verkliga ut,sag sadana cementvargar forra gangen jag akte forbi Orebro,ska stanna till nasta gang och ta lite foto.Hade varit intressant att ha nagra sadana i tradgarden.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Sag NASTAN verkliga ut,sag sadana cementvargar forra gangen jag akte forbi Orebro,ska stanna till nasta gang och ta lite foto.Hade varit intressant att ha nagra sadana i tradgarden.

Halsningar

Chan2011

Fränt..

Är de inte lite otympliga att släpa därifrån till Thailand, de är ju lite större än de fejkade paddorna du visade :)

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är problemet?

Bara skjuta bort vargen som går på skolgården precis som man skjuter bort älgar som inte kan hålla sig från villaträdgårdar etc. Att ha en vild varg intill sina småungar är nog ungefär lika kul som att ha en opålitig, lösspringande stor kamphund utan förare på samma ställe.

Enligt regeringens förslag till vargförvaltning så ska det ju ändå skjutas bort runt 150-250 vargar nästa år och då är det väl lika bra att börja med den där individen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är problemet?

Bara skjuta bort vargen som går på skolgården precis som man skjuter bort älgar som inte kan hålla sig från villaträdgårdar etc. Att ha en vild varg intill sina småungar är nog ungefär lika kul som att ha en opålitig, lösspringande stor kamphund utan förare på samma ställe.

Enligt regeringens förslag till vargförvaltning så ska det ju ändå skjutas bort runt 150-250 vargar nästa år och då är det väl lika bra att börja med den där individen.

Det hjälper väl inte att föraren är med, det var ju en kamphund av nåt slag som käkade på föraren för några veckor sedan... Hmm ja det stod så i tidningarna iaf.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hjälper väl inte att föraren är med, det var ju en kamphund av nåt slag som käkade på föraren för några veckor sedan... Hmm ja det stod så i tidningarna iaf.

Nej en opålitlig lösspringande kamphund hör nog inte hemma på en dagisgård oavsett om föraren är med eller inte. Och absolut inte en vild varg heller naturligtvis.

Varför, jo för att båda har potential att döda någon av ungarna på ett litet ögonblick om det skulle falla djuret in av någon anledning. Better safe than sorry.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej en opålitlig lösspringande kamphund hör nog inte hemma på en dagisgård oavsett om föraren är med eller inte. Och absolut inte en vild varg heller naturligtvis.

Ingen av dom hör hemma i närheten av människor

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Fränt..

Är de inte lite otympliga att släpa därifrån till Thailand, de är ju lite större än de fejkade paddorna du visade :)

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Men,som du namde..finns i olika storlekar,sa det ska nog inte vara nagra problem,i varsta fall far man ta en container transport.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Men,som du namde..finns i olika storlekar,sa det ska nog inte vara nagra problem,i varsta fall far man ta en container transport.

Halsningar

Chan2011

Tror jag nöjer mig med mina giraffer och tuppar..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vargen är ju ett rovdjur och såna vill iaf, jag inte ha vid husknuten.Tråkigt att mista en familjemedlem på detta vis.RIP Molly

Försent den har sprungit ett tag i centrala Örebro nu i par veckor nu senast såg nån den inatt

Läs Na nedan

http://na.se/nyheter/orebro/1.1879751--vargen-var-skygg-och-rorde-sig-hela-tiden-

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl att det blir en hysteri så fort någon ser en varg ja till och med en på vissa håll panisk hysteri.

Hade det varit en älg så hade det inte skrivits om det i rikspressen eller blivit ett inslag i nyhetsprogrammet på SVT.

Detta trots att man löper en större risk av att skadas av en älg än en varg då man vistas i naturen.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, västkustbor, stockholmare och skåningar gör så gott de förstår....men inte är det mycket alltid :wink:

Du glömde värmlänningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen varg runt min knut.

Men låt dom som ska leva med det låt dom bestämma.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Ändrades av nissehult_13

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns en anledning att vi sköt ut 99,8 % av dessa odjur, men är det någon 08 som vill ha dessa, är det bara att komma och hämta skiten!

I Gävleborg / Dalarna finns tydligen halva sveriges vargstam! Så ni behöver inte åka så långt...

Här börjar vapnen hos många åka fram, för en tur i svampskogen...

Nä fy tusan!

Mvh. borje222

Det är väl inte helt korrekt att skylla 08 typerna helt, det är mest Brysselkålhuvudena som styr och stoppar jakten på varg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du inte har djur som är frigående som vi har haft i våra fäbodar hur länge som helst, tror också att du inte är jägare som många mest av allt veganer vill utrota inte tycker att de inte har något existensberättningande, antar att du protesterar över djurhållningen som i Sverige är under all kriktik och ändå som är ljusår bättre än de som är i EU antar att du inte äter kött överhuvud taget.

Ja, dessa VEGANER-

Stoppa Veganerna de ÄTER djurens mat!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vargen såg en munsbit springa omkring helt öppet?

Hur skulle vargen kunna veta att just det djuret var speciellt?

Om man låter sina djur springa ute i områden där det finns rovdjur så är det väl en risk man tar? "" Den där lilla hunden kunde kanke tagits av en Örn eller en Räv,""""""" skall vi utrota alla rovdjur? Eller skall människor vara försiktigare med sina husdjur?

MVH Tommy

Kanske tom blivit tagen av en stor råtta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Å det här är mitt ute i ingenstans

men jag förstår dom som bor där!

Har bekanta som bor där. Nä skicka ner packet till

djurgården å nån holme i göteborg och

till rosengård!

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte problemet, söv ned den och ta den i helikopter dit där alla vet att dom är ofarliga.

Norrmalmstorg eller Götaplatsen?

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig att det är tragiskt, det jag ifrågasätter är varför vi som trots allt fortfarande envisas med att inte bo i Stockholm eller andra storstäder inte kan få bestämma själva om vi vill ha era gulldjur på våran gårdsplan. Vill ni ha dem så varsegoda tror naturvårdsverket har full kontroll hur man fixar det. frågar ni snällt får ni säkert låna helikopter också för den står väl bara och väntar nu när de tre flyttarna enbart resulterade att den blev skjuten där den först flyttades från, kanske du har någon bättre plan hur vi som lever här ska inrikta våra liv efter vargarna eller om vi ska inrikta våra liv som vi gjort förut i efter våra förutsättningar och inte lita på att tunnelanan går i tid som väl verkar vara det största hotet som några har.

Citat:"inte kan få bestämma själva om vi vill ha era gulldjur på våran gårdsplan.

Dessa djur ingår i den NATURLIGA faunan i vårt land!!

Har du bott på landet hela livet så borde du veta det!

Är du förrymd stockholmare så förstår jag att det kom som en stor chock för dej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...