Jump to content
IGNORERAD

Varg!


amja

Recommended Posts

Skyddsjakt av varg borde vara tillåten. Men inte av skjutgalna inavlade miffon utan av folk som kan någonting om både natur och djur. Behåll stammen på en rimlig nivå och skjut INTE av alfahannarna.

Förresten, vem har dödat flest människor de senaste hundra åren,skjutglada amatörjägare eller varg?

Ja i det första håller jag med dig, i det andra om skjutglada miffon vet jag inte vad du menar, kanske för att vi inte umgås i samma kretsar, kanske vi kan träffas, då kanske jag kan förstå vilka du menar

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    29

  • Soengsang

    29

  • flor

    26

  • Wanchai

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja i det första håller jag med dig, i det andra om skjutglada miffon vet jag inte vad du menar, kanske för att vi inte umgås i samma kretsar, kanske vi kan träffas, då kanske jag kan förstå vilka du menar

Den var faktiskt lite rolig om man tänker på Bens inlägg...i övrig vill jag nog säga att jag helt är på Flors sida, då jag är uppväxt med jakt och drivande hundar, en hobby som av andra själ inte utövas speciellt mycket nu.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske vi kan träffas, då kanske jag kan förstå vilka du menar

Vill helst fortsätta att vara oträffad av skjutgalna jägare...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Estland lär ha 3000 vargar skulle vi ha samma vargtäthet som dem så skulle det finnas 20.000 vargar i Sverige så våra 300 borde väl naturen kunna mätta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skyddsjakt av varg borde vara tillåten. Men inte av skjutgalna inavlade miffon utan av folk som kan någonting om både natur och djur. Behåll stammen på en rimlig nivå och skjut INTE av alfahannarna.

Förresten, vem har dödat flest människor de senaste hundra åren,skjutglada amatörjägare eller varg?

Ledsen, av det du skrev tog jag mig friheten att tro att du viste vilka dessa miffon var, lovar att om vi träffas inte ha varken skjutvapen eller andra otrevliga attribut, frågar du folk som känner mig (om du ändå är orolig) så blir det nog "en harmlös men i det hela snäll och ofarlig person"

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite patetiskt att läsa om jägare som snyftar ut i tidningarna om att jakthunden Plutten blivit dödad av en varg/björn när varken ägaren eller hunden hade bättre förstånd.

Påminner om kattägare som klagar på bilisterna som körde över derar katt som helt saknade trafikvett.

Om ni nu älskar era husdjur så utsätt dem inte för fara, man har ett ansvar som djurägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Estland lär ha 3000 vargar skulle vi ha samma vargtäthet som dem så skulle det finnas 20.000 vargar i Sverige så våra 300 borde väl naturen kunna mätta!

Hur många dödas i Estland av dessa 3000 vargar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att jägarna är farligare än vargar.

Alla kossor och hästar mm människor som blir skjuta :y15:

Skulle vargstammen vara normalt efter bytesdjur så skulle inte jägarna ha något och skjuta. :y11:

Därav konflikt

Sist jag hälsade på syrran i lappland fanns det dryga 3 älgar i frysarna . omöjligt och äta upp.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Debatten fortsätter för eller emot för eller emot emot.Det är bra att vi kan lufta vår oviktiga tankar spelar ingen roll här vad vi tycker 08 har bestämt att de vill ha varg i obygden och så kommer det att bli.Vi som har så mycket pengar i överflöd så att vi kan ta hand om fattiga och gamla ,sjuka skola.vård och omsorg de behöver inga pengar huvudsaken pengarna räcker till att ha vargar i obygden för de är så trevliga på bild :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite patetiskt att läsa om jägare som snyftar ut i tidningarna om att jakthunden Plutten blivit dödad av en varg/björn när varken ägaren eller hunden hade bättre förstånd.

Påminner om kattägare som klagar på bilisterna som körde över derar katt som helt saknade trafikvett.

Om ni nu älskar era husdjur så utsätt dem inte för fara, man har ett ansvar som djurägare.

Jakthundar är avlade för att jaga, har aldrig hört talas om någon hund som blivit dödav av björn Att läsa det du skriver innebär att vi föräldrar inte kan släppa ut våra barn på gator för lära sig att cykla för då kan vi skylla oss själva som ansvar som föräldrar.Tycker att jag själv kan avgöra om min dotter är mogen att få cykla på allmän väg mera än vad någon skåning som aldrig varit här kan avgöra

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappan min sa att man kan till och med gå till varglyan med ungar utan att vargen anfaller.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många dödas i Estland av dessa 3000 vargar?

Skall enligt en uppgift finnas 117 dokumenterade fall sedan 1700-talet:

21 personer under 1700-talet

195 personer under 1800-talet

1 under senare delen av 1900-talet

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten vad menar ni som säger att det bara är 08:or som tycker att det ska finnas varg? Jag förmodar att ni menar att beslutet togs i riksdagshuset i Sthlm. Men den jävla byggnaden är ju full av lantisar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten vad menar ni som säger att det bara är 08:or som tycker att det ska finnas varg? Jag förmodar att ni menar att beslutet togs i riksdagshuset i Sthlm. Men den jävla byggnaden är ju full av lantisar...

Vad andra menar vet jag inte men vad jag menar är att besluten tas av de som inte bor i eller har en aning om problemen, är ung. samma som de som uttalar sig om invandrarpolitiken och varken bor i Tensta, Rosengård med flera områden, Antar att jag numera efter att ha skrivit att det finns problem där är rasist och kanske blir portad ja.ja risker får man ta nu har jag ingen hund som jag inte kan släppa åt vargarna och så åker jag till Thailand om en vecka och där funkar internet dåligt så jag tar likaväl som ni skåningar och stockholmare ingen större risk .

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

ry3useqy.jpg

Tänk om de vore lika smarta som älgen!

Ja,då hade de kanske stavat "väst" rätt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall enligt en uppgift finnas 117 dokumenterade fall sedan 1700-talet:

21 personer under 1700-talet

195 personer under 1800-talet

1 under senare delen av 1900-talet

Blev en siffra för mycket innan.

Här är det eventuellt rätta antalet på I Estland dokumenterade dödsfall:

Skall enligt en uppgift finnas 117 dokumenterade fall sedan 1700-talet:

21 personer under 1700-talet

95 personer under 1800-talet

1 under senare delen av 1900-talet

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jakthundar är avlade för att jaga, har aldrig hört talas om någon hund som blivit dödav av björn Att läsa det du skriver innebär att vi föräldrar inte kan släppa ut våra barn på gator för lära sig att cykla för då kan vi skylla oss själva som ansvar som föräldrar.Tycker att jag själv kan avgöra om min dotter är mogen att få cykla på allmän väg mera än vad någon skåning som aldrig varit här kan avgöra

Nä, du skall inte släppa ut dina barn på motorvägen innan de har trafikvett nog.

Det är väl en sak att släppa ut jakthunden att hetsa de vilda djuren men att snörvla över att de sen försvarat sig mot jycken . tja vems fel är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jakthundar är avlade för att jaga, har aldrig hört talas om någon hund som blivit dödav av björn Att läsa det du skriver innebär att vi föräldrar inte kan släppa ut våra barn på gator för lära sig att cykla för då kan vi skylla oss själva som ansvar som föräldrar.Tycker att jag själv kan avgöra om min dotter är mogen att få cykla på allmän väg mera än vad någon skåning som aldrig varit här kan avgöra

Men jag har hört talas om hundar som dödats av björn.

Och så dödas 2400 hundar årligen i trafiken - alltså betydligt, betydligt fler än som blir dödade av varg,,,,,,,,,

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har hört talas om hundar som dödats av björn.

Och så dödas 2400 hundar årligen i trafiken - alltså betydligt, betydligt fler än som blir dödade av varg,,,,,,,,,

Är väl Thaigirlfrenden som hört det från någon kompis som hört det från någon kompis som vanligt. Kunde vi förbjuda bilar hade det nog redan varit gjort att bilar behövs tror jag vi är överens om, vad vargar är bra för i jämförelse funderar nog många på

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det är statistik från Agria försäkringsbolag som även visar att det skjuts betydligt fler hundar av jägare än det skadas/dödas av samtliga rovdjur.

De som vurmar så för sina jakthundars väl är alltså betydligt farligare för dem än de svenska rovdjuren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det är statistik från Agria försäkringsbolag som även visar att det skjuts betydligt fler hundar av jägare än det skadas/dödas av samtliga rovdjur.

De som vurmar så för sina jakthundars väl är alltså betydligt farligare för dem än de svenska rovdjuren.

Jakthundarna bör alltså säga upp sina anställningsaval av säkerhetsskäl? :crazy:

Ändrades av Palmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan förmoda att många flyr i panik och då råkar ut för trafik dödden ..

Arne har ni fortfarande rea på morötter eller är de slut efter som att du har tid att sitta här och svamla
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...