Jump to content
IGNORERAD

Undersökning: Hur ska våldtäktsmän bestraffas?


MPR Nyheter

Recommended Posts

Förstår Er oro, själv är man ju livrädd för att bli så berusad att man tuppar av och blir påsatt av ett fruntimmer.

Man vågar ju knappt ta en sup numera!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    11

  • gst

    9

  • born41

    3

  • Nonki

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Siam-Nilsson

Kanske Ni inte skall orera om den globala prisutveckling på spannmål

under själva akten utan fokusera på att försöka hålla tyst.

Då kanske Ni kan gå till sängs utan oro.

Felet var snarare att jag var för tyst och blyg av mig!

Hade jag bara ljudligt hojtat och stönat så hade hon kanske inte slocknat ?

Jag tog dock fasta på hennes respons, och upprepade därför aldrig mer handlingen med henne.

Det är vi förmodligen lika glada över båda två (hon luktade fisk också, till råga på allt) . . .

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Självfallet, och själv tycker jag att de som skriver fel omedelbums skall få fingrarna kapade!

För att inte tala om de som tänker fel!

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som det lätt kan bli en gråzon, tyvärr, ord mot ord.

Nu tycker jag att våldtäkt är fruktansvärt, tro inget annat!

Men... när man kan följa vissa rättegångar där bla. uttalanden som:

- Vi var gifta i 15 år, han våldtog mig ofta...- Då börjar man fundera??

Hade världen varit helt svart/vit, hade jag inte haft några problem med att hålla i bilan.

Men här kan det kännas svårt.

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt det där med våldtäkt.

För att kunna bedöma ett straff måste man vara 100% säker på att det är våldtäkt.

Oftast finns inga vittnen och det blir därför oftast en bedömningsfråga om vad som är sant eller inte.

Jag skulle inte vilja vara den som tar ett beslut om ett lämpligt straff.

I USA har myndigheterna varit 100% säkra vid ett flertal tillfällen och avrättat oskyldiga.

När det gäller våldtäktsmän hade det räckt med 2 tegelstenar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam Nilsson har en poäng i detta med rugguggla. Vi män kanske vaknar upp med en sådan trots att kvällen innan var det en kalaspingla.

Exakt samma kan gälla för kvinnan och då finns risken att hon tar tillfället i akt och gör en våldtäktsanmälan. Inte f-n skulle hon frivilligt gå i säng med en sån gammal ful grobian.

Har dock kvinnan allvarliga skador som med största sannolikhet orsakats av mannen hon anmäler, ja hudflagor från mannens skinn under sina naglar o.s.v. bör mannen straffas ordentligt. Straffknullas av någon annan intern är ju inte helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, det ska inte gå att bara hävda att man har blivit våldtagen, det ska krävas bevis också.

Hur ska kvinnan bevisa detta? det är ju just det som är problemet. Hur många våldtäktsmän går inte fria?

Hmm... jag försöker definitivt inte försvara våldtäkt, men enligt ditt resonemang så ska det inte tas någon hänsyn till hur berusad mannen var? Borde han ändå ha tillräckligt förstånd att förstå ett underförstått nej om kvinnan ej är kapabel att säga det?

Ska berusning vara någon ursäkt så borde det gälla båda parter.

Herr Chang har talat.

Att man är full kan aldrig vara en ursäkt för våldtäkt.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska kvinnan bevisa detta? det är ju just det som är problemet.

/GSt

Det finns väl läkare och poliser som undersöker och utreder och en rätt som dömer.

Det brukar finnas något sort spår vid våldtäkt.

Förövrigt så är/var det väldigt enkelt för en kvinna att få en man anhållen för våldtäkt.

Hände en närstående till mig.

Han alkoholiserad, hon pillerknaprare och törstig.

Hon var förbannad och anmälde..polisen grep och arresterade honom och sängkläder mm åkte med som bevis.

1 dygn i häktet innan hon erkände att hon ljög och han blev frisläppt.

Klart det måste finnas riktiga bevis om man skall få någon dömd för våldtäkt precis som det gäller övriga brott.

Att döma någon mot sitt nekade på bara den andras ord låter inte som ett rättssäkert samhälle.

För bestraffning så föreslår jag en SC special..Slå in pannbenet på dom jävlarna :wink:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Man skulle kunna tro att undersökningen var gjord här på MPR. För här brukar blodtörsten vara stor och uppfinningsrikedomen om bestialiska straff vara imponerande.

Håller med poffa tråden blir nog en lång körare :spiteful:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det måste finnas bevis. Tyvärr är det mycket svårt om inte kvinnan gör motstånd och därmed riskerar allvarliga skador. Många blir ju hotade till livet om de kämpar emot. Det här är en svår fråga som vi inte löser här, men naturligtvis kan aldrig fylla bli en ursäkt för våldtäkt, eller att man inte förstod att hon inte ville "Kvinnor säger ju ju alltid nej, ska vara svårflörtade".

Många kvinnor vågar ju heller inte anmäla våldtäkt därför att de inte kämpade emot tillräckligt så att det finns fysiska skador, samtidigt som de ofta kan bli mycket illa behandlade, framförallt i domstol av försvararen. Deras klädsel bli ifrågasatt, varför var de på just den baren osv.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det här är en svår fråga som vi inte löser här, men naturligtvis kan aldrig fylla bli en ursäkt för våldtäkt, eller att man inte förstod att hon inte ville "Kvinnor säger ju ju alltid nej, ska vara svårflör.

/GSt

Om jag har förstått dig rätt så tycker du följande:

En man ska inte få beropa fylla som en förmildrande omständighet om det i efterhand visar sig att han inte fullt ut förstod att kvinnan inte ville ha sex med honom fast den lika fulla kvinnan inte sa nej när de gick till sängs.

Men en kvinna ska få skylla på att hon var full när hon gick med på att ha sex med mannen och att hon därför i nyktert tillstånd också har full rätt till att ändra sig och då hävda att det var frågan om ofrivillig sex (våldtäkt).

Detta eftersom du tycker att det är mannen som ska vara den som skall ta störst ansvar för båda parter. Och att han ska vara den som tänker klart även om han skulle ha varit full och då haft sex tillsammans med en lika full kvinna som inte sa nej då, men som ändrade sig senare.

Är väl detta som kallas modern svensk jämställdhet mellan könen ;)

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska kvinnan bevisa detta? det är ju just det som är problemet. Hur många våldtäktsmän går inte fria?

Att man är full kan aldrig vara en ursäkt för våldtäkt.

/GSt

Jaså, men att vara berusad kan vara en ursäkt för en kvinna att hävda att hon inte var kapabel att säga nej?

Frågan är väl snarare om det verkligen var våldtäkt, och jag tycker nog svenska domstolar har en viss befogad sund skepsis vad gäller våldtäkter. Det är givetvis mycket obehagligt för en kvinna att först genomgå medicinsk undersökning, utfrågas av polisen och sen genomlida rättegången. För detta kan dom tacka sina fåtal "systrar" som ljugit om det. Rättssäkerhet kommer först.

Utan tvivel skulle en del kvinnor vilja ha det så att det räcker med att ringa polisen och hävda att man blivit våldtagen. Och sen skulle mannen dömas till fängelse. Det kan dom glömma. Än så länge i varje varje fall...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Startar alltid filmningsfunktionen på min Smartfån så snart det är tal om att vänslas. Så jag kan bevisa att det hela är ömsesidigt.eller nåt.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Om det inte finns bevis skall man naturligtvis inte kunna bli dömd. Så är det ju med alla brott.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hejsan

Startar alltid filmningsfunktionen på min Smartfån så snart det är tal om att vänslas. Så jag kan bevisa att det hela är ömsesidigt.eller nåt.

MVH Nonki

Film kan ju vara bra, men tänk om hon i efterhand hävdar att hon hade snortat cocain, och att hon pga av detta hade blivit onormalt kåt.

Men detta borde du ju ha begripit då det enligt henne faller på sin orimlighet att hon skulle vilja ha sex med dig i opåverkat tillstånd.

Att du inte förstod att hon var påtänd och inte kåt "på riktigt" är naturligtvis ditt fel och inte hennes, din jäkla KARLSLOK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att alla försöker förringa en våldtäkt, och förvränga mina ord. Tror och hoppas att alla här vet var gränsen för våldtäkt går. En kvinna som inte vill ha sex, men ändå blir utsatt för det blir våldtagen. Säger hon nej är det våldtäkt, är hon så full/drogad att hon är medvetslös är det våldtäkt. Är hon bara full och vill vara med på sex är det naturligtvis inte våldtäkt, även om hon skulle ändra sig dagen efter.

Svårigheten för domstolar och poliser är ju bara att det oftast är svårt att hitta vittnen till våldtäkt, alltså blir det ord mot ord.

/GSt

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

Film kan ju vara bra, men tänk om hon i efterhand hävdar att hon hade snortat cocain, och att hon pga av detta hade blivit onormalt kåt.

Men detta borde du ju ha begripit då det enligt henne faller på sin orimlighet att hon skulle vilja ha sex med dig i opåverkat tillstånd.

Att du inte förstod att hon var påtänd och inte kåt "på riktigt" är naturligtvis ditt fel och inte hennes, din jäkla KARLSLOK!

Ja, du har rätt!

För att man skall gå säker måste man filma henne dygnet runt! Och sig själva också, så att man inte blir beskyld för att ha ätit eller druckit något som kan ha haft inverkan på hennes lust..eller icke lust..eller..va van.lika bra att r...a.det är fortfarande säkert.tror jag.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Verkar som att alla försöker förringa en våldtäkt, och förvränga mina ord. Tror och hoppas att alla här vet var gränsen för våldtäkt går. En kvinna som inte vill ha sex, men ändå blir utsatt för det blir våldtagen. Säger hon nej är det våldtäkt, är hon så full/drogad att hon är medvetslös är det våldtäkt. Är hon bara full och vill vara med på sex är det naturligtvis inte våldtäkt, även om hon skulle ändra sig dagen efter.

Svårigheten för domstolar och poliser är ju bara att det oftast är svårt att hitta vittnen till våldtäkt, alltså blir det ord mot ord.

/GSt

Om det inte räcker med att bara vara full för att åberopa våldtäkt så ligger väl svårigheten för henne i att kunna hävda att hon var så pass full att hon var mer eller mindre medvetslös och hjälplös under sexet. Detta är ju ett tillstånd som brukar rendera i en ordentlig minneslucka.

Och med en minneslucka och inga skador att visa upp så borde det bli lite marigt att trovärdigt hävda att det var frågan om en våldtäkt och inte ett vanligt fyllekn+ll.

Nä då är det nog "bättre" att säga som vissa kvinnor har gjort. dvs att hon var nykter och sov och att hon blev utnyttjad i sömnen.

Detta hände ju i Julian Assange fall.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Var inte problemet i Assanges fall att han tagit av kondomen?

/GSt

Det var den ena av kvinnorna som påstod detta med kådisen.

Den andra damen åberopade våldtäkt eftersom hon påstod att hon redan hade somnat innan Julian vill ta ett ny runda i bingen. De hade strax innan dess haft ömsesidig sex med varandra i vaket tillstånd i sängen. Men eftersom Julian var ett sådant "svin" att han inte väckte henne och uttryckligen frågade om lov innan den slank in igen så kom hon efter någon veckas fundering fram till att det måste ha varit en våldtäkt.

Hualigen, !

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Min bästa väninnas äldsta barnbarn blev utsatt för en våldtäkt.

Man ifrågasatte hennes klädsel och beteende.

Hon var klädd i linne och shorts.

Vanlig klädsel när det är varmt på sommaren i Sverige.

Några höll i henne och någon utförde våldtäkten.

Hon blev aldrig trodd och några tyckte att hon utmanade med sin klädsel.

Hon orkade inte med att inte bli trodd och att man inte hittade de som gjort det.

Hon slängde sig framför tåget!

En tid efter det hittade man den som våldtagit henne med hjälp av DNA.

Han hade varit i nåt slagsmål tror jag.

Jennifer var en otroligt vacker tjej. Det hon gjorde fel var att hon hade utmanande kläder.

Hade hon klätt sig som en gammal kärring hade hon nog varit vid liv nu.

Kram

Lynn

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Min bästa väninnas äldsta barnbarn blev utsatt för en våldtäkt.

Man ifrågasatte hennes klädsel och beteende.

Hon var klädd i linne och shorts.

Vanlig klädsel när det är varmt på sommaren i Sverige.

Några höll i henne och någon utförde våldtäkten.

Hon blev aldrig trodd och några tyckte att hon utmanade med sin klädsel.

Hon orkade inte med att inte bli trodd och att man inte hittade de som gjort det.

Hon slängde sig framför tåget!

En tid efter det hittade man den som våldtagit henne med hjälp av DNA.

Han hade varit i nåt slagsmål tror jag.

Jennifer var en otroligt vacker tjej. Det hon gjorde fel var att hon hade utmanande kläder.

Hade hon klätt sig som en gammal kärring hade hon nog varit vid liv nu.

Kram

Lynn

Jag tycker inte att hon klädde sig fel.

Var och en bör ha rätt att klä sig på ett sätt som är bekvämt.

Det var killen som våldtog henne som gjorde fel, jävligt fel.

Fel gjorde även de som höll i henne.

Fel gjorde även de som höll tyst och skyddade sina polare.

Hoppas att minnet av vad de gjorde förföljer dem resten av livet och att det påverkar deras nattsömn varje natt.

Kallsvettiga ska de vakna av att minnas sitt gamla illdåd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bra att man kan döma de som drogat tjejer och sedan våldtagit dem, tidigare så var det ju inte våldtänkt eftersom kvinnan varit passiv och inte gjort motstånd.

Här verkar ju finnas en del neandertalare som är rädda att de skall hamna på Långholmen för att damen somnar när de pippar, håhå-jaja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Slå in pannbenen på idi*terna så långt in i huvudet att det sticker ut i nacken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...