acdc Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 (ändrad) Har läst tråden om hur mycket man ska ge svärföräldrarna och vad man ska ge i dricks,då kom tanken upp vad tjänar egentligen en Thai olika yrkesgrupper. Vad tjänar en som jobbar i statlig regi t.ex. Elektronikarbetare i statlig regi,bilindustri, Seven-Eleven,städerska, restaurangarbetare,läkare, risbonde farmare fiskodlare Chaufför, Varuhusbiträde, polis, Statstjänsteman, mm,mm Skulle vilja ha ett hum om lönenivåerna Hälsningar Ändrades Oktober 8, 2012 av acdc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Jag pratade med en dam som städade hotellrum och tvättade i Udon.5500 bath per månad. 6 dagars arbetsvecka. Laga mat på bättre thairesturant för thaikunder 6000 bath per månad i Udon, 6 dagars arbetsvecka, arbetstid 14.00 till 01.00 varje dag. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 300 baht om dagen betalar jag en Isaan gubbe som sätter upp ett bamboo staket åt mig, 300 baht får serveringsdamerna i restaurangen, en Burmes får 150-200 om dagen ungefär för samma jobb här i Khao lak. Och en thailändare från Phangna går inte att få tag i dom skulle i så fall ha minst det dubbla, dom är för rika här nere thailändarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 på bensinstation nästan 5000 b i månaden om dom jobbar ALLA dagar,det är i Lampang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 VA--ingenjor i kommunforvaltningen med motsv. tekniskt gymnasium, ingangslon 13 000, idag efter 4 ar 16 000,, hans chef har 26 000 efter over 30 ar i kommunen! En politiskt tillsatt chef med fordelningsansvar av resurserna, 30-40 000 (plus syltburken). Men han har a andra sidan risk att rostas ut i nasta val! (mina grannar) Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nickbkk Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Ingångslön för en universitetsutbildad Thailändare på ett internationellt företag (eller större Thaiföretag) i Bangkok är runt 15,000 THB, därefter går det snabbt uppför om de är duktiga. Lönen dubblas i princip med varje befordring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 VA--ingenjor i kommunforvaltningen med motsv. tekniskt gymnasium, ingangslon 13 000, idag efter 4 ar 16 000,, hans chef har 26 000 efter over 30 ar i kommunen! En politiskt tillsatt chef med fordelningsansvar av resurserna, 30-40 000 (plus syltburken). Men han har a andra sidan risk att rostas ut i nasta val! (mina grannar) Vi snackar battingar va Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Min sekreterare har 18.000 i månaden, våran personal i villorna startar från 10.000 i månaden för room+maid och upp till 20.000 för villa manager. Våran service-kille har 15.000 i månaden. Tjejerna på tvätteriet får 350 bath om dagen i lön av mig (Burmeser) Killarna som kör mini-bussarna har 12.000 bath i månaden men får behålla all commision själva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Vi snackar battingar va Dock får du själv gissa om "battingarna" är per dag, vecka, månad eller år! Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Min sekreterare har 18.000 i månaden, våran personal i villorna startar från 10.000 i månaden för room+maid och upp till 20.000 för villa manager. Våran service-kille har 15.000 i månaden. Tjejerna på tvätteriet får 350 bath om dagen i lön av mig (Burmeser) Killarna som kör mini-bussarna har 12.000 bath i månaden men får behålla all commision själva. Var ligger detta ställe? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Dock får du själv gissa om "battingarna" är per dag, vecka, månad eller år! Gissar per timme va Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 8, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Vi snackar battingar va Ja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Vi snackar battingar va HaHa..Jo, jag glomde saga det.tanker inte sa mycket i svenska pengavarlden langre! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Var ligger detta ställe? Koh Samui. Mycket högre löner här, fortfarande problem att hitta bra personal. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Har läst tråden om hur mycket man ska ge svärföräldrarna och vad man ska ge i dricks,då kom tanken upp vad tjänar egentligen en Thai olika yrkesgrupper. Vad tjänar en som jobbar i statlig regi t.ex. Elektronikarbetare i statlig regi,bilindustri, Seven-Eleven,städerska, restaurangarbetare,läkare, risbonde farmare fiskodlare Chaufför, Varuhusbiträde, polis, Statstjänsteman, mm,mm Skulle vilja ha ett hum om lönenivåerna Hälsningar Viktigt att tänka på när man jämför en lön och vad falang ska betala till uppehälle. Är man sysselsatt med jobb hela dagarna har man mindre tid för att spendera pengar. När en falang står för slantarna så har mottagarna vissa krav på sig, för att falangen inte ska verka som någon "cheap Charlie". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Varför ge mindre lön till burmeser?? Är dom inte like mycket människa som en Thailändare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Varför ge mindre lön till burmeser?? Är dom inte like mycket människa som en Thailändare det tycker inte thailändarna iallafall kan jag säga... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Var ligger detta ställe? Samui Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Varför ge mindre lön till burmeser?? Är dom inte like mycket människa som en Thailändare Samma situation som med polackerna som jobbade pa byggen o anlaggningsarbeten i Svedala (finns formodligen fortfarande). svart billig arbetskraft ar och kommer alltid att vara attraktiv i vinstsyfte! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NKP Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Sen får man inte glömma att taxan för hur mycket stålar som ska skickas ner ökar väsentligt beroende på hur pass förälskad den naiva och blåögd farangen är. Dessutom måste damen också få mer fritid för shopping på dom stora exklusiva varuhusen, och det är väldigt ansträngande, därför måste hon sova länge och vila mycket, tyvärr blir det inte så mycket tid över för att sitta och chatta med farangen i fortsättningen. The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country. Man behöver inte skriva det som alla redan vet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Sen får man inte glömma att taxan för hur mycket stålar som ska skickas ner ökar väsentligt beroende på hur pass förälskad den naiva och blåögd farangen är. Dessutom måste damen också få mer fritid för shopping på dom stora exklusiva varuhusen, och det är väldigt ansträngande, därför måste hon sova länge och vila mycket, tyvärr blir det inte så mycket tid över för att sitta och chatta med farangen i fortsättningen. Men det ar val knappast ett jobb? Snarare en bisyssla! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 I Svedala jobbar polackerna vitt för 135 kr/tim + moms - rotavdrag. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Varför ge mindre lön till burmeser?? Är dom inte like mycket människa som en Thailändare Lika ologiskt som att svenskar i Thailand förväntar sig en lön mångdubbelt högre än thailändarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Varför ge mindre lön till burmeser?? Är dom inte like mycket människa som en Thailändare Så är det tyvärr i världen, varför får polacker och balter mindre lön än andra i Västeuropa.tex en baltisk sjöman har endast 1300-1400 € /mån för 70h arbetsvecka. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Varför ge mindre lön till burmeser?? Är dom inte like mycket människa som en Thailändare Alla har samma människovärde, kom vi inte fram till det i tråden nedan? http://www.maipenrai.se/forum/t/21656-ar-du-vaerd-mer-aen-andra/page__hl__v%C3%A4rdunread/ Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu